Škoda Superb Combi: Co vás zajímá? Odpovědi

Škoda Superb Combi: Co vás zajímá? Odpovědi

 
 

Před týdnem jsme vám - čtenářům www.auto.cz - nabídli možnost položit dotaz na cokoliv, co souvisí se Škodou Superb Combi. Zde jsou odpovědi.

Z mezinárodní prezentace Škody Superb Combi jsme si přivezli nejen první zkušenost za volantem nového kombi, ale taky několik nových informací. Nakolik bylo dotazování úspěšné posuďte sami. Partnerem nám byl Eckhard Scholz, člen představenstva Škody Auto zodpovědný za technický vývoj.

Protože rozhovor, který jsme vedli, byl spíše neformální. Informace, které jsme získali, se pokusíme shrnout do krátkých a věcných odpovědí.

Jaký je očekávaný odbyt modelové řady Superb?
Současná poptávka činí přibližně 30 tisíc vozů ročně, Combi má tvořit asi 60 % prodeje modelové řady, takže produkce by se s nástupem Combi měla zvýšit o 30 až 35 tisíc vozů.

Kdy se do Superbu Combi dostane motor 1,6 TDI CR? Jaká je budoucnost motoru 1,9 TDI PD?
Konkrétní termíny pro generační výměnu jsme nezískali, ale potvrzeno bylo, že motory TDI PD končí s rokem 2010 kvůli neplnění emisní normy Euro 5 a budou nahrazeny motory se vstřikováním common-rail

V Číně se prodává Superb s motorem 2,0 TSI. Dočká se jej také Evropa?
Konkrétní odpověď jsme nedostali, ale je zřejmé, že podobný motor dává v modelové řadě největší Škody smysl nejen nám.

Čínský Superb má koncová světla sestavená z diod. Nezvýšilo by atraktivitu českého Superbu, kdyby je měl taky?
Dostali jsme potvrzeno, že diodová světla jsou pro Superb perspektivním designovým a bezpečnostním prvkem. Konkrétní termín uvedení na trh ale nepadl. My doplňujeme: Snad při nejbližším faceliftu.

Kdy se dočkáme vyspělých asistenčních systémů? Adaptivního tempomatu, hlídání mrtvého úhlu, head-up-displeje...
Technicky jsou to spíše menší úkoly, související s nutností integrace do existujících systémů v automobilu. Klíčovým faktorem jsou ale relativně nízké počty vyrobených vozů. Velkoobjemový model, jako je VW Passat, vzniká ročně ve stovkách tisíc kusů, Superb jen v desítkách tisíc kusů. Náklady spojené se zavedením nových prvků výbavy se promítají v ceně auta. Pokud se rozpočítávají v řádově menších objemech, zvyšuje to neúměrně cenu. Superb musí zůstat cenově konkurenceschopný, je v segmentu stále ještě nováčkem a jeho cílem je zvyšovat prodané objemy na úkor konkurentů. Některé z výše uvedených prvků se mohou v budoucnu objevit, ale například nepřítomnost elektromechanické parkovací brzdy prakticky vylučuje instalaci adaptivního tempomatu s funkcí stop&go.

Objeví se v nabídce převodovka DSG pro motor 1,4 TSI?
Po konstrukční stránce v tom není problém, je ale otázkou, zda by tato verze našla dostatek zákazníků.

Francouzští konkurenti (Laguna, 407, C5) ve střední třídě nabízejí naftové šestiválce. Je už definitivní, že se jich u VW Group nedočkáme?
Ano, u vozů které mají motor uložený vpředu napříč, není integrace naftových motorů V6, které má VW Group k dispozici, možná. Počítá se jen se čtyřválcovými turbodiesely.

Proč nemá Superb Combi samostatně otevíratelné zadní sklo, když liftback má poměrně složitý Twindoor.
Jedním z faktorů je zvýšení hmotnosti pátých dveří, ale hlavním důvodem jsou příliš vysoké náklady. To se dostáváme zpět k relativně nízkým výrobním počtům aktuálního Superbu ve srovnání se zavedenými konkurenty. Co se týká možnosti otevření pátých dveří Combi bez ušpinění, poslouží podobně elektromechanické otvírání dodávané za příplatek.

Jaká je budoucnost střešní antény u Superbu, když na Superbu Combi se již objevilo modernější řešení?
Kolem tohoto prvku se vedla dlouhá diskuze. Technicky je komplikací relativně malé zadní sklo u Superbu liftback, protože je nutné do skla integrovat anténu, která je u Combi ve třetích bočních oknech. Příští rok by měl přinést vyjasnění této otázky.

Rozměry zavazadlového prostoru
Naměřili jsme následující rozměry zavazadelníku: minimální šířka mezi podběhy 1020 mm, minimální délka u podlahy 1020 mm, délka po překlopení zadních sedáků a sklopení opěradel 1700 mm, výška po plato 560 mm (bez dvojité výsuvné podlahy).

Doporučujeme
Škoda Superb Combi: Největší kombi skupiny VW vyrábí Škoda
Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Škoda Superb Combi: Co vás zajímá? Odpovědi







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 






 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…