TEST Škoda Superb III: První dojmy z Itálie (+video)
Uvedení třetí generace Škody Superb je pro největší českou automobilku velká věc. Minulých dvou provedení se za jejich dohromady čtrnáctiletou historii prodalo více než 750.000 kusů, přičemž největší díl práce odvedl závod Škoda Auto Kvasiny. Od minulého vydání modelu se však do procesu zapojila také Indie a dnes již tolik důležitá Čína, počet vyrobených exemplářů tedy začal rychle narůstat.
Škoda považuje příchod třetího Superbu za počátek nové éry, čemuž uzpůsobila také jeho prezentaci v pražském Karlíně a později na mezinárodním autosalonu v Ženevě. My jsme do vozu poprvé usedli již v první polovině února v Praze na Strahově a nestačili se divit, kam se posunuly nápady šéfdesignéra Jozefa Kabaně a jeho týmu – ve srovnání s minulým vozem nezůstal kámen na kameni, celek naživo vypadá neuvěřitelně dynamicky, ale zároveň majestátně, jak se ostatně na vlajkovou loď sluší a patří.
Celková délka karoserie je o pouhých 28 milimetrů větší než u předchůdce, o citelných 80 milimetrů se však zvětšil rozvor náprav (nyní 2841 mm), zvětšil se rozchod kol, šířka vozu a o šest milimetrů narostla výška. Původní prognóza, že bude interiér ještě vzdušnější a prostornější než v případě Superbu II, se projevila hned po prvním usednutí. Nikdo ani ostatně nemohl čekat nic jiného.
Škoda Superb – mezigenerační srovnání rozměrů | |||
Model | Škoda Superb III | Škoda Superb II | Škoda Superb I |
Délka [mm] | 4861 | 4833 | 4803 |
Šířka [mm] | 1864 | 1817 | 1765 |
Výška [mm] | 1468 | 1462 | 1469 |
Rozvor [mm] | 2841 | 2761 | 2803 |
Rozchod vpředu [mm] | 1584/1586 | 1545 | 1515 |
Rozchod vpředu [mm] | 1572/1574 | 1518 | 1515 |
Zavazadlový prostor | 625/1760 | 595/1700 | 462/- |
To jsou ale všechno fakta, která už dávno víme, což se ale o jízdních vlastnostech nové Škody Superb říci nedá. Naše italské putování bude rozděleno do dvou dnů, přičemž dneska začneme s přeplňovanou zážehovou čtrnáctistovkou TSI o výkonu 110 kW v rozmezí 5000 až 6000 otáček za minutu. Tedy jediným motorem Superbu disponujícím vyspělým systémem vypínání válců ACT. K dispozici budeme mít verzi s předním pohonem a manuální šestistupňovou převodovkou za základních 599.900 Kč (Active). Jedná se o nejdostupnější kombinaci z celé nabídky.
Škoda Superb III - technická data a ceny zážehových motorů | ||||
Motor | 1.4 TSI ACT | 1.8 TSI | 2.0 TSI | 2.0 TSI |
Zdvihový objem [cm3] | 1395 | 1798 | 1984 | 1984 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 110/5000-6000 | 132/4000-6200 | 162/4500-6200 | 206/5600-6500 |
Točivý moment [N.m/min] | 250/1500-3500 | 320/1450-3900 | 350/1500-4400 | 350/1700-5600 |
Převodovka | 6M (7A) | 6M (7A) | 6A | 6A |
Maximální rychlost [km/h] | 220 (220) | 232 (231) | 243 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,6 (9,0) | 8,0 (8,1) | 7,0 | 5,8 |
Kombinovaná spotřeba[l/100 km] | 4,8 (4,9) | 5,8 (5,5) | 6,1 | 7,1 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1395 (1425) | 1465 (1485) | 1505 | 1615 |
Active | 599.900* | – | – | – |
Ambition | 666.900* | 711.900 | 826.900 | 956.900 |
Style | 716.900* | 761.900 | 876.900 | 1.006.900 |
Laurin & Klement | – | 836.900 | 951.900 | 1.081.900 |
Poznámka: Příplatek za automatickou převodovku činí 65.000 Kč, *Příplatek za 4x4 je 65.000 Kč |
Druhý testovací den, který však pro nás bude vzhledem k časnějšímu odletu zpátky do Prahy o trochu kratší, vyzkoušíme Škodu Superb v budoucnu s patrně nejprodávanějším agregátem – přeplňovaným vznětovým čtyřválcem 2.0 TDI o výkonu 110 kW, navíc spojeným s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Takto vybavený vůz ve výbavě Active pořídíte od 705.900 Kč a průměrně byste neměli jezdit za více než 4,4 l na 100 km. Uvidíme, jakých výsledků dosáhneme v reálném provozu v Itálii.
Přímo na místě máme tým redaktorů, kteří vám tedy podle programu nejprve přinesou zevrubné jízdní dojmy s benzinovou čtrnáctistovkou, u nichž nebude chybět ani krátké a informačně přínosné video. Večer během tiskové konference připravíme i video rozhovory se zástupci Škoda Auto a do třetice se z Itálie dočkáte jízdních dojmů ze zmíněného turbodieselu 2.0 TDI, i v tomto případě doplněné o video.
Pokud by vás ohledně Superbu III něco konkrétního zajímalo, ptejte se na to průbězně v diskuzi pod článkem, naši redaktoři se budou snažit na vaše dotazy odpovídat.
Škoda Superb III - technická data a ceny vznětových motorů | |||
Motor | 1.6 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1968 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 88/3500-4000 | 110/3500-4000 | 140/3500-4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 250/1500-3250 | 340/1750-3000 | 400/1750-3250 |
Převodovka | 6M (7A) | 6M (6A) | 6M (6A) |
Maximální rychlost [km/h] | 206 (206) | 220 (218) | 237 (234) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,9 (11,0) | 8,8 (8,9) | 8,0 (7,7) |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 3,9 (3,8) | 4,0 (4,4) | 4,0 (4,5) |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1465 (1480) | 1485 (1500) | 1505 (1555) |
Active | 600.900 | 640.900* | – |
Ambition | 665.900 | 705.900* | 751.900* |
Style | 715.900 | 755.900* | 801.900* |
Laurin & Klement | – | 830.900* | 876.900* |
Poznámka: Příplatek za automatickou převodovku činí 65.000 Kč, *Příplatek za 4x4 je 65.000 Kč |
Škoda Superb III: Důležité novinky
- Adaptivní podvozek
- Elektronická ruční brzda
- Vyhřívání čelního skla s použitím speciální fólie. Dříve se systém řešil okem viditelnými drátky jako u Octavie.
- Lamelové žaluzie v přední části vozu u motorů do výkonu 132 kW pomáhají regulovat průtok vzduchu motorem a zlepšují aerodynamiku. Spotřeba má být nižší o 5 %.
- Vstřikování močoviny do výfukové soustavy u vznětových motorů. Podíl močoviny v roztoku je 32,5 %, nádržka je vyhřívaná.
- Nová chytrá řešení: deštníky v předních dveřích, víko zavazadelníku lze otevřít „podkopnutím“, výklopné tažné zařízení, držák tabletu na zadních sedadlech a další.