Škoda uzavřela první pololetí roku 2011 s rekordními tržbami a ziskem
„Škoda se v prvním pololetí ve všech oblastech vyvíjela vysokým tempem“, říká předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Našim zaměstnancům se podařilo přeměnit Růstovou strategii ŠKODA, odstartovanou v uplynulém roce, v působivé prodejní a finanční výsledky. V druhém pololetí a v následujících letech budeme v této strategii důsledně pokračovat. S jasným cílem zvýšit celosvětové prodeje do roku 2018 na minimálně 1,5 milionu vozů.“
Za tímto účelem chce podnik rychle posilovat svou pozici na mezinárodních trzích a rozšiřovat modelovou paletu. „Již na konci roku 2011 se naše produktová ofenzíva rozjede zavedením městského vozu značky Škoda“, říká Vahland.
Tržby české automobilky vzrostly celkem o 25,7 % na 5,4 miliard euro (v uplynulém roce 4,3 miliardy euro). Současně se provozní výsledek oproti uplynulému roku zvýšil o 81,5 % a dosáhl hodnoty 412 milionů euro (v uplynulém roce: 227 milionů euro). Výsledek před zdaněním činil 388 milionů euro, což oproti prvnímu pololetí 2010 představuje zlepšení o 81,3 %. Čistá likvidita se v prvních šesti měsících zlepšila na hodnotu 2,0 miliardy euro (1,6 miliardy euro k 31.12.2010).
Dodávky vozů zákazníkům vzrostly o 20,1 % na 454.698 vozů (v uplynulém roce: 378.747 vozů).
Automobilka i nadále investuje do budoucnosti. Investice se zvýšily na 118 milionů euro. Tyto prostředky byly využity na přípravu modelové ofenzívy a na rozšíření kapacity výrobních závodů v České republice.