Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Yeti se předvedla americkým novinářům, míří do USA?

Diskuze (90)
Americký kontinent zatím u Škody Auto zůstává stranou zájmu. Nechystá se ale změna?

Zástupce amerického magazínu Car and Driver dostal možnost vyzkoušet Škodu Yeti. Kompaktní české SUV se Američanům předvedlo na testovacím polygonu, který koncern VW Group provozuje v poušti v Namibii.

Znamená to něco? Yeti se dnes v USA neprodává – značka Škoda působí jen v několika zemích na americkém kontinentu, ty největší trhy ale obsazeny nemá. To je vše, co zatím víme, a tak se otevírá pole pro spekulace.

Na každý pád kategorie SUV se v Americe těší velkému zájmu a kompaktní velikosti těchto aut patří budoucnost. Například Nissan zde prodává i malý Juke a trojice značek Jeep/Fiat/Alfa Romeo chystá každá vlastní model kompaktního SUV.

Možnost, že by Škoda začala prodávat auta v USA a začala s Yetim, proto dává smysl. Uvést na trh zcela novou značku je sice poměrně drahá záležitost, existují ale i alternativní možnosti. Navíc koncern VW je tím posledním, kdo by si takovou expanzi nemohl dovolit.

Nový trh by navíc pomohl naplnit růstovou strategii, podle které chce Škoda v roce 2018 prodat 1,5 milionu aut. V loňském roce totiž mladoboleslavská automobilka dosáhla zatím na 880 tisíc, v následujících šesti letech proto musí v průměru přidat každoročně sto tisíc kusů.

Co si myslíte vy? Vstoupí Škoda na americký trh? A má šanci se jako nová značka prosadit? Hlasujte v anketě nebo se podělte o svůj názor v diskusi.

Diskuze (90)
Avatar - Barrichello
9. 8. 2012 13:41
Re: mají šanci, ale rozhodující by byla cena a prvotní image
F150 je užitkáč, ano, vystihl si to dokonale - v USA to supluje to co tady zastávjí auta typu Avia D75, DAF 45, Midlum atd.
Tahle třída aut v USA skoro není, nepočítám pár japonců a věci jako MACK (což je vlastně starej Renault).

Pokud chceš něco luxusního, musíš si koupit top verzi výbavy, něco jako RAM 1500 Laramie nebo Ford F-150 Harley Davidson či Raptor atd.

To sou stylovky pro jižany (Texas, Lousian, Nové Mexiko, Kentucky, Alabama atd.) kdy ty lidi co maj jako show car a ne jako užitkáč, protože pro ně je smybol jihu právě velký silný pickup, stejně jako k jihu patří rock a country.

Ale srovnávat, bežný, základní truck z farmy z osobákem :o))
9. 8. 2012 09:27
Re: mají šanci, ale rozhodující by byla cena a prvotní image
souhlas, to si myslím že se jim nepovedlo nastavit, měli by jít s cenou dolů, nato jak je v USA VW drahý nemá jméno, ale proto vidím místo pro škodu - prostě laciný VW. VW nemusí slevovat a bude se dál snažit udělat jméno a na druhou stranu prodeje nažene přes škodovku, která je převlčený VW - myslím, že toto je taky úmysl managementu.
9. 8. 2012 09:24
Re: mají šanci, ale rozhodující by byla cena a prvotní image
a ty znáš nějaké SUV vyšší třídy co dělá škodovka? navíc jak to souvisí s podobností Jetty a octavie, to tím asi tak souvisí jako, že v Praze je slunečné počasí, protože mě bolí noha >:D
9. 8. 2012 09:21
Re: vw a uspech v USA to nikdy neslo dokopy
Ale za kolik prodal VW jednoho passata a kia jednu optimu? rozhodující je zisk a pokud prodám i polovičku aut za dvojnásobnou cenu pořád jsem natom minimálně stejně -vlastně líp - za méně práce více peněz >:D
9. 8. 2012 09:16
Re: mají šanci, ale rozhodující by byla cena a prvotní image
Souhlasím s jednou věcí ale s malou korekcí, co před několika lety (né rok 2005 ale rok 2010 - 2011) sám GM uznal slovy nejvyššího managmentu, že dělá ošklivá a zastaralá auta a šel požádat americkou vládu o intervenci, aby nezkrachoval a zavřel několik svých značek (a nechal dovylidnit Detroit ale i na severu se zvřela spousta fabrik)- ano od té doby se hodně zlepšili a každé nové auto co vidím u dealerů je o velký krok vpřed - (opětovně u lidí jsou to většinou ty nejlacinější holoauta), ale ještě evropu nedohnali ( jednak proto, že není až taková poptávka, lidi tu tolik na autech, nelpí ale taky protože se ten náskok stahuje špatně, VWgoroup se taky samozřejmě snaží udržet).

Zbytek je typická protiškodovácká demagogie - vůbec jsem neříkal, že oktávka a yeti případně cokoliv jiného jsou nějáké stylovky - právě naopak - stylovka by se v USA špatně prosazovala - je tu vše a myslím že touto cestou chtěla jít Alfa a nepovedlo se. Ale v tak velkém segmentu naší evropské nižší střední věřím, že si stejně jako v ČR a evropě, indii, číně bude schopná najít dostatek lidí kterým se bude narozdíl od tebe líbit. Co tobě přijde hnusné - někomu se může líbit. Navíc právě díky takovým jako ty, jen rozených za velkou louží, co jen nesmyslně hloupě haní místní produkci si spousta amíků kupuje právě Neamerická auta, protože mají "hnusnej volant a ve výbavě je kulový. Černošedý hnus." a na tom by škodárna mohla profit.

Věřím, že kdybych tady velebil Féčko >:D (tu F150) což je vlastně do značné míry avie s hezčí kastlou, tak mi budeš přitakávat jen proto, že to je něco jiného a tam teprve některé ovládací prvky (hlavně čudlíky a klapky od klimy) na dotek se velmi blíží 120 - a to rozhodně nemám základní verzi - mám přepuštěnou jetinu od primáře a asi si dokážeš představit co on si tam nechal dát, za tu cenu bych si škodovek koupil deset.

Ale jo, bez osobních invektiv, nejsem ani product ani sale manager ale můj názor je že by šanci měla a jako evropan bych to moc ocenil a držím palce.

!! Go škoda !! :-)