Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Yeti RS: Rychlé SUV s jasnou budoucností

Jan Mička
Diskuze (40)
Rychlá verze Škody Yeti? Proč ne, budoucnost vozu je však již nyní jasná.

Škoda Yeti prošla nedávno výraznou modernizací. Vedle městské a Outdoor verze by se ostřeji laděná linie RS neztratila, již nyní je však jasné, že mladoboleslavská automobilka nic podobného neplánuje. Přiložené fotografie jsou totiž pouze počítačové vizualizace. Nutno však dodat, že velice povedené.

Fotografie má na svědomí studio X-Tomi Design. Přestože vám název možná nic neříká, vězte, že jste se s ním již v minulosti setkali. Stejní lidé totiž stojí za nedávnými vizualizacemi terénního Ferrari FF, u kterého šlo ale na první pohled poznat, že se jedná pouze o nápad.

Vize Škody Yeti RS však na první pohled vypadá tak dokonale, že jistě dokázala nejednoho motoristického fanouška zmást. Na obrázcích vidíme jasnou spojitost s novou generací Octavie RS v čele s dynamicky střiženými nárazníky, sníženým podvozkem, dvěma koncovkami výfuku a kontrastními prvky. Návrhář pravděpodobně bral inspiraci také z paketu Challenge, který je nově dostupný právě pro Octavii RS. Jen ta litá kola k vozu moc nesedí. Jeden ze stávajících originálních modelů by vozu slušel daleko více.

Jan Mička
Diskuze (40)
Avatar - PlumJelinek
15. 11. 2013 10:59
Re: V čem jezdí Kateřina Šlégrová...
Tohle se mi zdá jako čiré bláznovství, vyjma chtíče konkurovat Seatem proti Alfě Romeo, ale tohle zacílení výsledně jaksi nevychází a Seat je dost v háji. VW rozhodně necílí proti Mercedesu, od mají Audi, Volkswagen je pořád jen mainstream. A Škodovka proti Volvu? To je porovnání neporovnatelného.
Avatar - PlumJelinek
14. 11. 2013 12:09
Re: V čem jezdí Kateřina Šlégrová...
Hele, já prostě z Octavie nijak odvařenej nejsem. Nebudu tvrdit, že je to vyloženě špatný auto, ani žádnej zázrak. Jezdí to, brzdí to, zkrátka dělá to to, co to má dělat. Ale já se v ní necítím dobře, působí na mě jak vykradená. Je neútulná příliš plastová, příliš strohá a dosti hlučná za jízdy. Sedadla také nejsou víc než průměrná. Je plno aut v dané třídě, která na mě působí lepším dojmem a oproti Octavii ztrácí pouze pár litry v kufru a pár centimetry za předními sedadly. A kdybych měl brát přímo srovnání cenové, lépe se cítím například i v Citroenu C5 nebo Renaultu Laguna, což jsou mimochodem vozy cenově s Octavií srovnatelné, byť spadají do třídy střední.

Ta samá situace je u Fabie, je vysoká, úzká, s ne moc vyhovujícím posazem, interiér strohý s typickými ctnostmi i neduhy koncernových aut. Navíc s každým faceliftem se šetří víc a víc, byť pomalu a decentně, aby to nebylo tak do očí bijící.

Rapid je kapitola sama pro sebe, to je prostě Thalie za cenu skoro dvou Thalií, pocitově je auto otřesné a když se podívám do ceníku jiné neprémiové konkurence, co za dané peníze nabízí, tak je ještě otřesnější.

Superb ok, neurazí, nendachne, současná generace je vcelku povedená, má bezkonkurenční místo pro nohy na zadních sedadlech, obří kufr. Toto je ovšem vyváženo úzkou karoserií a spíše průměrným komfortem cestování. Jsem zvědavý, kam se Superb posune v nové generaci, tahle v rámci třídy ujde, ikdyž přesto oblíbence mám jiné.

Yetiho srovnávat nebudu, s tím mám jen cca kilometrovou zkušenost. A v Citigo jsem ani neseděl. Třeba časem :-)
Avatar - PlumJelinek
14. 11. 2013 11:44
Re: V čem jezdí Kateřina Šlégrová...
Tys mě asi nepochopil. Nepíšu o slabých motorech nebo špatné výbavě za dané peníze, v tomto ohledu jsou si všichni konkurenti podobní Za podobné peníze najdeš podobně silný Ford, Volkswagen, Renault, Opel atd., vybavenost aut se za roky celkově posunula kupředu a žádná automobilka nenabízí vysloveně holátko (ikdyž je pravda, že některé příplatkové prvky jsou občas úsměvné - viz. příplatek za manuálně sklopná zpětná zrcátka nebo loketní opěrku u Audi A5). Mluvím tu o pocitu z auta jako takového, ne o motoru nebo výbavě. Škodovka na tomhle prostě šetří. Mají sice všechno poměrně robustní a dobře slícované, ale ani to nezabrání tomu, aby nebylo žáádnou vyjímkou povrzávání interiéru již po pár tisících km. Zrovna včera jsem jel s fungl novou Fábií rovnou ze showroomu a už jí vrzala palubka :-) Ale abych Škodovce nekřivdil, tomuhle zkrátka asi globálně zabránit nejde a je to běžné i u jiných automobilek. Ale co mi vadí, že Škodovka šetří čím dál víc na svých pasažérech ve smyslu útulnosti, rozmazlování posádky, různých drobných detailů. Minimum čalounění, minimum odhlučnění, malý důraz na komfort (vyjma prostoru pro nohy, tam naopak smekám), auto působí jak vykradený a na každém centimetru je znát, že se šetřilo a jak se šetřilo. Sedni si třeba z Golfu do Octávky a pocítíš ten rozdíl. A to je Golf navíc levnější, i ve verzi variant. Každá automobilka šetří, ale u Škodovky je to nejvíc zpozorovatelné. Btw. Octavii RS znám, taky máme dvě ve firmě. Je to prostě líp vypadající Octávka se silnějším motorem a se zachovanými všemi dobrými a špatnými vlastnostmi klasické Octávky, nápis RS a pár koní navíc z toho jiný auto neudělá.
14. 11. 2013 09:34
Re: neplánuje
No když komfort je komfort >:D
14. 11. 2013 09:33
Re: neplánuje
Máš pravdu. Yeti projede podstatně víc, ale do takových situací ho 99% majitelů nikdy nedostane. Vrcholem terénu bude louka nebo polní cesta. Osobně jsem jezdil s Yetim v Mostě na polygonu a prolítnul bez problémů bahnitou kaluží až mi to šplouchlo přes auto a to prosím na letních gumách tohle běžný osobák nikdy nedá. Jinak já jsem projel v zimě s obyč oktávkou tam kde zapadl týpek se Samurajem, takže co dovede auto je jedna věc ale hodně je to řidiči ;-)