Skoro 800 tisíc aut od GM potřebuje měnit olej častěji

Skoro 800 tisíc aut od GM potřebuje měnit olej častěji

General Motors má další problém. Palubní monitorovací systém oleje u několika modelů nefunguje tak, jak má a množí se reklamace vyvažovacích řetězů.

Dnešní řidiči nemusí měnit olej tak často jako kdysi, samočinné systémy sledování je upozorní. Tedy, měly by. General Motors ovšem zjistil, že u 778.956 (!) aut prodaných v USA se tak sice děje, ale nikoli ve správném intervalu. Co se poté může stát, je celkem jasné, pokud nefunguje mazání agregátu, dojde k jeho nenávratnému trvalému poškození, či alespoň předčasnému opotřebení některých jeho součástí. Olej je zkrátka nutné měnit v kratším intervalu, než si hloupá elektronika myslí.

Podle časopisu Autoweek se problém týká automobilů Buick LaCrosse a Regal, Chevroletů Equinox a GMC Terrain z období let 2010-2012. Evropští klienti můžou zůstat klidní, pokud tyto vozy na starém kontinentu jezdí, bude jich jen hrstka z individuálních importů. Čtyřválec objemu 2,4 l dostal špatný software monitorovacího systému, elektronika tedy intervaly výměny samovolně prodlužuje a kontrolka dává vědět řidiči mnohem později, než má.

GM používá „chytré“ zařízení, které funguje v závislosti na stylu jízdy a podmínkách, ve kterých je jeden každý automobil provozován. Pokyny se objevují na monitoru v palubní desce, životnost maziva je zobrazována v procentech. Návod však říká, že olej a filtr musí být měněn jednou ročně. Koncernu se množí reklamace vyvažovacího řetězu. Ten spojuje vyvažovací hřídel s klikovým a nedostatek maziva způsobuje jeho hlučnost a kratší životnost. Společnost však neoznámila, kolik už jich obdržela. Je to pochopitelné, není se čím chlubit. „Monitor vám řekne, kdy byste měli olej měnit. Mělo by to být 5 až 7 tisíc mil,“ řekl Alan Adler, mluvčí GM. Jedná se tedy o 8-11,3 tisíce kilometrů, s ohledem na evropské standardy celkem kontrast.

General Motors bude postupně informovat zákazníky, kterých se závada týká. Nejedná se ovšem o klasickou svolávací akci kvůli bezpečnostnímu problému. Na softwaru se totiž stále pracuje již od prosince 2012. Koncern zatím ústy mluvčího Adlera sdělil, že po jeho dokončení až do 28. února 2015 bude jeho přeprogramování u dealerů značek zdarma. Od tohoto data záleží na prodejci, zda za jeho instalaci bude majiteli vozidla účtovat nějaké peníze, či nikoliv. Programové změny nebudou nijak dramatické. A jak se druhá největší automobilka světa zachová ke klientele, která má automobily výše zmíněných typů už po záruce, není zatím známo. Alan Adler dodal: „Intervaly mezi výměnami oleje byly delší, ale teď se zkrátí, protože musíme najít správnou rovnováhu mezi tím, kolik maziva vozidlo potřebuje a kdy bylo měněno naposledy.“

Oficiálně exportované vozy se nápravy dočkají též. „Jedná se o americký program, ale s vyvezenými vozidly bude zacházeno stejně,“ uklidnil ještě majitele Adler. Clarence Dittlow, výkonný ředitel Centra pro automobilovou bezpečnost ve Washingtonu, si myslí, že akce by neměla mít časové omezení, protože spokojenost zákazníků je pro každého výrobce prvořadá.

Není to zdaleka jediný problém General Motors v poslední době. Loni měly Opel Antara a Chevrolet Captiva trable s hrdly nádrže, Chevroletům Cruze hrozilo nebezpečí požáru. Aktuální svolávací akce z letošního dubna se týká Buicku Encore, kterému může upadnout volant.

Crossoveru Buick Encore může upadnout volant!

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…