Skoro 800 tisíc aut od GM potřebuje měnit olej častěji

Skoro 800 tisíc aut od GM potřebuje měnit olej častěji

General Motors má další problém. Palubní monitorovací systém oleje u několika modelů nefunguje tak, jak má a množí se reklamace vyvažovacích řetězů.

Dnešní řidiči nemusí měnit olej tak často jako kdysi, samočinné systémy sledování je upozorní. Tedy, měly by. General Motors ovšem zjistil, že u 778.956 (!) aut prodaných v USA se tak sice děje, ale nikoli ve správném intervalu. Co se poté může stát, je celkem jasné, pokud nefunguje mazání agregátu, dojde k jeho nenávratnému trvalému poškození, či alespoň předčasnému opotřebení některých jeho součástí. Olej je zkrátka nutné měnit v kratším intervalu, než si hloupá elektronika myslí.

Podle časopisu Autoweek se problém týká automobilů Buick LaCrosse a Regal, Chevroletů Equinox a GMC Terrain z období let 2010-2012. Evropští klienti můžou zůstat klidní, pokud tyto vozy na starém kontinentu jezdí, bude jich jen hrstka z individuálních importů. Čtyřválec objemu 2,4 l dostal špatný software monitorovacího systému, elektronika tedy intervaly výměny samovolně prodlužuje a kontrolka dává vědět řidiči mnohem později, než má.

GM používá „chytré“ zařízení, které funguje v závislosti na stylu jízdy a podmínkách, ve kterých je jeden každý automobil provozován. Pokyny se objevují na monitoru v palubní desce, životnost maziva je zobrazována v procentech. Návod však říká, že olej a filtr musí být měněn jednou ročně. Koncernu se množí reklamace vyvažovacího řetězu. Ten spojuje vyvažovací hřídel s klikovým a nedostatek maziva způsobuje jeho hlučnost a kratší životnost. Společnost však neoznámila, kolik už jich obdržela. Je to pochopitelné, není se čím chlubit. „Monitor vám řekne, kdy byste měli olej měnit. Mělo by to být 5 až 7 tisíc mil,“ řekl Alan Adler, mluvčí GM. Jedná se tedy o 8-11,3 tisíce kilometrů, s ohledem na evropské standardy celkem kontrast.

General Motors bude postupně informovat zákazníky, kterých se závada týká. Nejedná se ovšem o klasickou svolávací akci kvůli bezpečnostnímu problému. Na softwaru se totiž stále pracuje již od prosince 2012. Koncern zatím ústy mluvčího Adlera sdělil, že po jeho dokončení až do 28. února 2015 bude jeho přeprogramování u dealerů značek zdarma. Od tohoto data záleží na prodejci, zda za jeho instalaci bude majiteli vozidla účtovat nějaké peníze, či nikoliv. Programové změny nebudou nijak dramatické. A jak se druhá největší automobilka světa zachová ke klientele, která má automobily výše zmíněných typů už po záruce, není zatím známo. Alan Adler dodal: „Intervaly mezi výměnami oleje byly delší, ale teď se zkrátí, protože musíme najít správnou rovnováhu mezi tím, kolik maziva vozidlo potřebuje a kdy bylo měněno naposledy.“

Oficiálně exportované vozy se nápravy dočkají též. „Jedná se o americký program, ale s vyvezenými vozidly bude zacházeno stejně,“ uklidnil ještě majitele Adler. Clarence Dittlow, výkonný ředitel Centra pro automobilovou bezpečnost ve Washingtonu, si myslí, že akce by neměla mít časové omezení, protože spokojenost zákazníků je pro každého výrobce prvořadá.

Není to zdaleka jediný problém General Motors v poslední době. Loni měly Opel Antara a Chevrolet Captiva trable s hrdly nádrže, Chevroletům Cruze hrozilo nebezpečí požáru. Aktuální svolávací akce z letošního dubna se týká Buicku Encore, kterému může upadnout volant.

Crossoveru Buick Encore může upadnout volant!

Spolupracujeme s TipCars.com
Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

 

Štítky Chevrolet

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na koupališti dělá už 27 let

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na…

Koupaliště Petynka v Praze 6 zahájilo sezónu. A jako každý rok u toho byl i Václav Šála (68). Ten totiž v areálu…

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii: Nevěděla jsem, kdo jsem a kde jsem!

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii:…

Nejhorší období mého života! Tak popisuje bývalá královna krásy Zuzana Jandová (29) svůj kolaps a následný pobyt…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální katastrofě

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální…

Tisíce let starý Bělověžský prales na polsko-běloruské hranici je díky necitlivé enviromentální politice polské…

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…