Skoro 800 tisíc aut od GM potřebuje měnit olej častěji

Skoro 800 tisíc aut od GM potřebuje měnit olej častěji

General Motors má další problém. Palubní monitorovací systém oleje u několika modelů nefunguje tak, jak má a množí se reklamace vyvažovacích řetězů.

Dnešní řidiči nemusí měnit olej tak často jako kdysi, samočinné systémy sledování je upozorní. Tedy, měly by. General Motors ovšem zjistil, že u 778.956 (!) aut prodaných v USA se tak sice děje, ale nikoli ve správném intervalu. Co se poté může stát, je celkem jasné, pokud nefunguje mazání agregátu, dojde k jeho nenávratnému trvalému poškození, či alespoň předčasnému opotřebení některých jeho součástí. Olej je zkrátka nutné měnit v kratším intervalu, než si hloupá elektronika myslí.

Podle časopisu Autoweek se problém týká automobilů Buick LaCrosse a Regal, Chevroletů Equinox a GMC Terrain z období let 2010-2012. Evropští klienti můžou zůstat klidní, pokud tyto vozy na starém kontinentu jezdí, bude jich jen hrstka z individuálních importů. Čtyřválec objemu 2,4 l dostal špatný software monitorovacího systému, elektronika tedy intervaly výměny samovolně prodlužuje a kontrolka dává vědět řidiči mnohem později, než má.

GM používá „chytré“ zařízení, které funguje v závislosti na stylu jízdy a podmínkách, ve kterých je jeden každý automobil provozován. Pokyny se objevují na monitoru v palubní desce, životnost maziva je zobrazována v procentech. Návod však říká, že olej a filtr musí být měněn jednou ročně. Koncernu se množí reklamace vyvažovacího řetězu. Ten spojuje vyvažovací hřídel s klikovým a nedostatek maziva způsobuje jeho hlučnost a kratší životnost. Společnost však neoznámila, kolik už jich obdržela. Je to pochopitelné, není se čím chlubit. „Monitor vám řekne, kdy byste měli olej měnit. Mělo by to být 5 až 7 tisíc mil,“ řekl Alan Adler, mluvčí GM. Jedná se tedy o 8-11,3 tisíce kilometrů, s ohledem na evropské standardy celkem kontrast.

General Motors bude postupně informovat zákazníky, kterých se závada týká. Nejedná se ovšem o klasickou svolávací akci kvůli bezpečnostnímu problému. Na softwaru se totiž stále pracuje již od prosince 2012. Koncern zatím ústy mluvčího Adlera sdělil, že po jeho dokončení až do 28. února 2015 bude jeho přeprogramování u dealerů značek zdarma. Od tohoto data záleží na prodejci, zda za jeho instalaci bude majiteli vozidla účtovat nějaké peníze, či nikoliv. Programové změny nebudou nijak dramatické. A jak se druhá největší automobilka světa zachová ke klientele, která má automobily výše zmíněných typů už po záruce, není zatím známo. Alan Adler dodal: „Intervaly mezi výměnami oleje byly delší, ale teď se zkrátí, protože musíme najít správnou rovnováhu mezi tím, kolik maziva vozidlo potřebuje a kdy bylo měněno naposledy.“

Oficiálně exportované vozy se nápravy dočkají též. „Jedná se o americký program, ale s vyvezenými vozidly bude zacházeno stejně,“ uklidnil ještě majitele Adler. Clarence Dittlow, výkonný ředitel Centra pro automobilovou bezpečnost ve Washingtonu, si myslí, že akce by neměla mít časové omezení, protože spokojenost zákazníků je pro každého výrobce prvořadá.

Není to zdaleka jediný problém General Motors v poslední době. Loni měly Opel Antara a Chevrolet Captiva trable s hrdly nádrže, Chevroletům Cruze hrozilo nebezpečí požáru. Aktuální svolávací akce z letošního dubna se týká Buicku Encore, kterému může upadnout volant.

Crossoveru Buick Encore může upadnout volant!

Spolupracujeme s TipCars.com
Češi prosázeli rekordní balík, historicky nejvyšší je i jeho meziroční růst Češi prosázeli rekordní balík, historicky nejvyšší je i jeho meziroční růst

Češi loni prosázeli 196,4 miliardy korun, meziročně o 29…

V budoucnosti asi nebude nutné, aby měl každý práci, říká expert z Cambridge V budoucnosti asi nebude nutné, aby měl každý práci, říká expert z Cambridge

Jeho úkolem je propočítávat šance, zda propukne pandemie,…

Do západních aerolinek poprvé investuje velká čínská letecká společnost Do západních aerolinek poprvé investuje velká čínská letecká společnost

Letecká společnost China Eastern Airlines koupí podíl…

Prodej Slevomatu spěje do finále, cena převýší miliardu Prodej Slevomatu spěje do finále, cena převýší miliardu

Sedm let od založení prvního českého webu na hromadné…

 

Štítky Chevrolet

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 





 
Lada Vesta – Umí Rusové postavit moderní auto?

TEST: Lada Vesta – Umí Rusové postavit moderní auto?

Dnes 08:00

Sedan Vesta je s crossoverem Xray první vlaštovkou nové éry značky Lada. V exkluzivním testu jsme ji vyzkoušeli přímo na českých silnicích.




Blesk.cz

Muž na střeše domu na Letné vyhrožoval, že skočí: Dobrovolně slezl dolů

Muž na střeše domu na Letné vyhrožoval, že skočí:…

V pátek 28. července dopoledne se rozhodl muž na Letné ukončit život. Pobíhal na střeše a vyhrožoval. Na místo…

Másla, jogurty, sýry: Nenaběhněte si při koupi mléčných výrobků. Jak je vybírat?

Másla, jogurty, sýry: Nenaběhněte si při koupi…

Máte rádi sýry, jogurty, zákysy a další mléčné výrobky? V obchodech jich najdete nepřeberné množství. Samozřejmě…

 

iSport.cz

Pardubice se chlubí: Ujedeme toho nejméně! Koho čekají nejdelší cesty?

Pardubice se chlubí: Ujedeme toho nejméně! Koho…

Najezdíme nejméně, pochlubily se hokejové Pardubice. Před zářijovým startem nové extraligové sezony spočítaly…

Stramaccioni po direktu v EL: Hráči vědí, co mají hrát! Jsem zklamaný

Stramaccioni po direktu v EL: Hráči vědí, co mají…

PŘÍMO Z BĚLEHRADU – Na svůj první ostrý zápas na střídačce Sparty nebude trenér Andrea Stramaccioni vzpomínat v…

 

Reflex.cz

Havárie vlaku v Barceloně, na místě jsou desítky zraněných

Havárie vlaku v Barceloně, na místě jsou desítky zraněných

Přibližně 40 zraněných si dnes vyžádala nehoda příměstského vlaku na nádraží ve španělské Barceloně. Jeden…

Ve 14 městech světa bude vůbec poprvé unikátní výstava předmětů z koncentračního tábora Osvětim

Ve 14 městech světa bude vůbec poprvé unikátní…

Vůbec poprvé od konce druhé světové války se ve 14 městech Evropy a USA uskuteční putovní výstava předmětů z…