Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sledování tlaku v pneumatikách bude od listopadu v nových autech povinně

David Bureš
Diskuze (237)
Pro již homologované vozy bude kontrola tlaku v pneumatikách povinná až od roku 2014.

Nově homologované automobily v Evropské unii budou muset být od 1. listopadu 2012 vybaveny kontrolou tlaku v pneumatikách. EU chce tímto krokem zvýšit bezpečnost aut.

Povinnost se zatím týká pouze nově homologovaných vozů. Pro ty již homologované bude kontrola tlaku v pneumatikách povinná až od 1. listopadu 2014.

Evropská unie si slibuje, že díky povinně dodávanému sledování tlaku v pneumatikách se řidiči budou více starat o stav obutí jejich vozu. Systém má také zvýšit bezpečnost silničního provozu a snížit spotřebu paliva daného auta.

Správný tlak ovlivňuje životnost pneumatik i jízdní vlastnosti vozu. Příliš nahuštěné pneumatiky ztrácí svojí přilnavost a zmenšuje se styčná plocha mezi samotnou pneumatikou a vozovkou. Naopak při nízkém tlaku klesá ovladatelnost vozu a brzdná dráha se prodlužuje.

Schválené systémy musí být vybaveny bezdrátovým přijímačem v každé pneumatice a vizuálním nebo akustickým varováním, které šoféra upozorní, pokud tlak v pneumatice není správný. Systém musí být sepnut dříve, než automobil vyrazí na cestu.

Jedná se o další rozšíření povinné výbavy aut prodávaných v EU. Už nyní musí být vozy vybaveny airbagem řidiče nebo systémem ABS. Od loňského roku musí být všechny nově homologované automobily vybaveny také stabilizačním systémem.

David Bureš
Diskuze (237)
2. 11. 2012 20:59
Re: užitečná hloupost...
Naprosto souhlasim :-)
2. 11. 2012 20:52
Re: Dufam ze som to dobre pochopil...
Myslim ze tim se melo na mysli homologovana a vyrobena (pripadne nove prodana). Nikdy se to nevztahuje retrospektivne. ;-)
2. 11. 2012 20:49
Re: dobra pomocka
souhlasim, myslim ze redakce to neuvedla spravne. Staci system stavajici, s vyuzitim ABS...
2. 11. 2012 20:42
Re: dobra pomocka
Pokud jsem byl dobre informovat tak opatreni EU komise nespecifikuje typ pouziti systemu. Pouzivane jsou dva systemy. Jednodussi typ, ktery vyuziva ABS senzoru (ci nejak tak) takze to vyrazne nezdrazi materialove naklady na vyrobu a ridic se dovi ze tlak v pneu neodpovida normalu, ale uz nerekne v ktere pneumatice. Ten druhy system je pak vice "inteligentni" se senzory v kazdem kole. Podle mne je to dobre ze je tento system zaveden povinne. Nejen ze to zvysuje bezpecnost ale i zlepsuje spotrebu auta. :yes:
Avatar - white label
1. 11. 2012 23:02
Re: dobra pomocka
Jak vnější? Myslíš, že existují vnější senzory tlaku vzduchu v pneumatice, nebo to myslíš obecně na jakékoli senzory?