Slovenský závod VW chce být nejproduktivnější v rámci skupiny

Slovenský závod VW chce být nejproduktivnější v rámci skupiny

 

Slovenský závod německé automobilky Volkswagen se chce v nejbližších letech stát nejproduktivnější továrnou v rámci koncernu. Ke zvyšování produktivity slovenské dcery VW mají přispět vzdělávací programy pro zaměstnance.

Novinářům to dnes řekl předseda představenstva VW Slovakia Andreas Tostmann. Bližší údaje o plánu zvyšování výkonnosti závodu ale neuvedl.

"Máme vypracovanou strategii rozvoje značky do roku 2018, chceme se však stát jedničkou v produktivitě mnohem dříve," uvedl manažer. Bratislavský závod VW loni vyrobil asi 250.000 vozidel. Letos by jeho produkce aut měla zůstat na přibližně stejné úrovni.

Vloni společnost začala blíže spolupracovat s pěti slovenskými vysokými školami a nejúspěšnějším studentům poskytne stipendia a tréninkové programy. VW do projektu vloží zhruba 800 tisíc Sk (609 tisíc Kč), peníze se mají využít zejména na financování pobytu mladých lidí přímo v továrně.

"Investice do projektu nejsou klíčovou položkou, mnohem důležitější jsou zkušenosti a know-how našich zaměstnanců, které do projektu vkládáme," míní Tostmann. VW chce v rámci programu programu IngA - inženýr v automobilovém průmyslu - oslovit celkem tisícovku studentů technických směrů na vysokých školách v Bratislavě, Žilině, Košicích a Trenčíně.

Se slovenskými školami spolupracuje například francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën, která vyrábí auta v trnavském závodě. Trio automobilových výrobců na Slovensku doplňuje korejský koncern KIA Motors. "KIA je jiná mentalita, s ní se spolupráce navazuje hůře," poznamenal rektor Žilinské univerzity Ján Bujňák.

Volkswagen v současnosti v Bratislavě vyrábí hlavně automobily s vyšší přidanou hodnotou - VW Touareg, Audi Q7 a částečně i Porsche Cayenne. Místo menších vozidel VW Polo, jejichž produkci koncern přesouvá do Španělska, bude slovenská továrna vyrábět Škody Octavia. Sériovou výrobu chce spustit v březnu, do konce roku by mělo sjet z linky 20.000 těchto aut.

Ze závodů tří automobilek na Slovensku, loni vyjel téměř dvojnásobný počet aut než v roce 2006. Podle odvětvové asociace ZAP stoupla výroba na 571.071 aut z předloňských 295.390 vozů. Automobilky se staly lídry slovenského průmyslu spolu s elektrotechnickým průmyslem a popohnaly ekonomiku země k rekordnímu růstu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel

Některé kultury vidí čas spíše jako kruh než přímku.…

Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

 

Štítky Volkswagen Výroba

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 





 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí povýšení i vyšší výplatu

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí…

Češi zjišťují, že nastal ideální čas k tomu, aby si řekli o vyšší plat. Nebo změnili práci. Podle nového…

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu palivo za více než 50 milionů

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu…

Rusko posílá každý měsíc islamistickému hnutí Tálibán do Afghánistánu cisterny s pohonnými hmotami v hodnotě 2,5…

 

iSport.cz

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma zazněla také kritika

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma…

Bundesligový zápas ještě nezačal a už z něj byla celosvětová událost. Fotbalisté Herthy Berlín se rozhodli před…

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše není jasný úmysl

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše…

Rozhodčí si vedli dobře a neudělali žádnou hrubou chybu. Tak hodnotí výkon Radka Příhody a jeho kolegů…

 

Reflex.cz

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

Ano, Ahmed má hlad. Dozvídám se to jednak ze stejnojmenného románu, za druhé dnes a denně ze zpráv. Situace na…

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…