Slovenský závod VW chce být nejproduktivnější v rámci skupiny

Slovenský závod VW chce být nejproduktivnější v rámci skupiny

 
21.2. 2008 ČTK

Slovenský závod německé automobilky Volkswagen se chce v nejbližších letech stát nejproduktivnější továrnou v rámci koncernu. Ke zvyšování produktivity slovenské dcery VW mají přispět vzdělávací programy pro zaměstnance.

Novinářům to dnes řekl předseda představenstva VW Slovakia Andreas Tostmann. Bližší údaje o plánu zvyšování výkonnosti závodu ale neuvedl.

"Máme vypracovanou strategii rozvoje značky do roku 2018, chceme se však stát jedničkou v produktivitě mnohem dříve," uvedl manažer. Bratislavský závod VW loni vyrobil asi 250.000 vozidel. Letos by jeho produkce aut měla zůstat na přibližně stejné úrovni.

Vloni společnost začala blíže spolupracovat s pěti slovenskými vysokými školami a nejúspěšnějším studentům poskytne stipendia a tréninkové programy. VW do projektu vloží zhruba 800 tisíc Sk (609 tisíc Kč), peníze se mají využít zejména na financování pobytu mladých lidí přímo v továrně.

"Investice do projektu nejsou klíčovou položkou, mnohem důležitější jsou zkušenosti a know-how našich zaměstnanců, které do projektu vkládáme," míní Tostmann. VW chce v rámci programu programu IngA - inženýr v automobilovém průmyslu - oslovit celkem tisícovku studentů technických směrů na vysokých školách v Bratislavě, Žilině, Košicích a Trenčíně.

Se slovenskými školami spolupracuje například francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën, která vyrábí auta v trnavském závodě. Trio automobilových výrobců na Slovensku doplňuje korejský koncern KIA Motors. "KIA je jiná mentalita, s ní se spolupráce navazuje hůře," poznamenal rektor Žilinské univerzity Ján Bujňák.

Volkswagen v současnosti v Bratislavě vyrábí hlavně automobily s vyšší přidanou hodnotou - VW Touareg, Audi Q7 a částečně i Porsche Cayenne. Místo menších vozidel VW Polo, jejichž produkci koncern přesouvá do Španělska, bude slovenská továrna vyrábět Škody Octavia. Sériovou výrobu chce spustit v březnu, do konce roku by mělo sjet z linky 20.000 těchto aut.

Ze závodů tří automobilek na Slovensku, loni vyjel téměř dvojnásobný počet aut než v roce 2006. Podle odvětvové asociace ZAP stoupla výroba na 571.071 aut z předloňských 295.390 vozů. Automobilky se staly lídry slovenského průmyslu spolu s elektrotechnickým průmyslem a popohnaly ekonomiku země k rekordnímu růstu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Právo: ANO nabídlo ČSSD vnitro Právo: ANO nabídlo ČSSD vnitro

Sociální demokracie by mohla dostat ministerstvo vnitra,…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tupá nádhera Zápisník Marka Schwarzmanna: Tupá nádhera

Jsem jediným, komu se zdá, že nejaktivnějším…

Policii se nedaří nábor nových příslušníků. Velikostí platů ji poráží armáda Policii se nedaří nábor nových příslušníků. Velikostí platů ji poráží armáda

Rozdíl v platech nastupujících vojáků a policistů je přes…

 

Štítky Volkswagen Výroba

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení…

Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře.…

 





 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Včera

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Uplynulé čtvrtletí očima Františky: Tohle už nikdy více!

Uplynulé čtvrtletí očima Františky: Tohle už nikdy více!

Módní inventura na společenských akcích zaznamenaných kreací uplynulých tří měsíců tohoto roku dává na vědomí,…

Brejchovou smrt Miloše Formana (†86) zdrtila! Nemůže kvůli tomu ani spát

Brejchovou smrt Miloše Formana (†86) zdrtila! Nemůže…

Nejen že natočil film, který ji navždy proslavil, ale také byl ženatý s její sestrou. Není divu, že hvězda…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Konec skrývání, Koukalová ukázala knihu fanouškům: fronta a nervy!

Konec skrývání, Koukalová ukázala knihu fanouškům:…

Česká biatlonistka Gabriela Koukalová kvůli zranění a olympijské nejistotě na dlouhé měsíce zmizela z očí svých…

 

Reflex.cz

Cesta trpaslíka Ovčáčka na Hrad a nikdy zpátky aneb Dojemné shledání malého a velkého Jirky

Cesta trpaslíka Ovčáčka na Hrad a nikdy zpátky aneb…

„Většinou řežu hlavu Miloši Zemanovi nebo Jiřímu Ovčáčkovi a dávám ji na jiné tělo.“ To je věta, kterou vám…

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…