Solaris Urbino 12 Hybrid a Urbino 12 CNG rozšiřují nabídku své značky

 

Polská společnost Solaris Bus & Coach pokračuje v letošním roce v rozšiřování nabídky provedení své nové generace městských autobusů Urbino o verze 12 Hybrid a 12 CNG.

Polská společnost Solaris Bus & Coach nejnovější generaci modelové řady Urbino představila v září roku 2014. Na konveční provedení Urbino 12 a Urbino 18 v loňském roce navázalo Urbino 12 electric a Urbino 12 LE.

Další rozšíření modelové řady představují letošní novinky v podobě dvojice Urbino 12 Hybrid a Urbino 12 CNG. Ty již svým označením dávají jasně najevo, že k jejich pohonu je využito alternativ ke klasickému vznětovému motoru.

Nový Solaris Urbino 12 Hybrid je výsledkem spolupráce se společností BAE Systems a jeho pohonný systém využívá přeplňovaného vznětového čtyřválce Cummins ISB4.5E6 o objemu 4,5 litru. Motor o výkonu 155 kW (210 k) a točivém momentu 760 N.m pracuje jako generátor, poskytující potřebnou energii elektromotoru, jehož výkon prozatím nebyl zveřejněn.

Vedle vznětového motoru je model Urbino 12 Hybrid vybaven akumulátory s kapacitou 11,6 kWh a společnost Solaris Bus & Coach uvádí, že již brzy jej nabídne i 0,82 kWh super kondenzátory a 31,8 kWh lithium-iontovými bateriemi.

Urbino 12 Hybrid může být pro zvýšení hospodárnosti provozu a další snížení emisí výfukových plynů vybaven systémem start/stop. Ten umožňuje vypnutí vznětového motoru při příjezdu do zastávky a i díky němu má být tento hybridní autobus schopen dosáhnout až o 20 % nižší spotřeby než podobná vozidla s konvečním pohonem.

Solaris představuje New Urbino 12 electric a New Urbino 12 LE

Další letošní novinkou v nabídce polského výrobce je model Urbino 12 CNG, k jehož pohonu slouží 8,9litrový motor Cummins ISL G o výkonu 235 kW (320 k) ve spojení s převodovkou Voith Diwa6.

Pohonná jednotka, splňující emisní normu Euro 6, má spalovat zemní plyn, který je uložen v nádržích z kompozitních materiálů uložených na střeše vozidla, jejichž objem může být v závislosti na provedení 1260, 1575 nebo 1875 litrů plynu.

Solaris Urbino 12 electric je International Bus of the Year 2017

Modely Urbino 12 Hybrid a Urbino 12 CNG spojuje celková délka 12.000 mm, šířka 2550 mm, výška 3250 mm a rozvor náprav 5900 mm, ale je u nich uváděn odlišný počet sedadel. První jmenované provedení jich má standardně 24, zatímco druhé 33, ale jejich počet se může u obou verzí odlišovat s ohledem na potřeby dopravce.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Dušana Šrámka: Zmatek ve stavebním zákoně Komentář Dušana Šrámka: Zmatek ve stavebním zákoně

Do sněmovny se vrací ze Senátu novela stavebního zákona.…

Na veřejné zakázky šlo o sto miliard méně. Ekonomika může mít systémový problém Na veřejné zakázky šlo o sto miliard méně. Ekonomika může mít systémový problém

Za loňský propad trhu veřejných zakázek mohou zčásti…

České dráhy nechtějí prodat Masarykovo nádraží správě železnic České dráhy nechtějí prodat Masarykovo nádraží správě železnic

České dráhy už nechtějí prodat pražské Masarykovo nádraží…

Mosty na Vltavě povyrostou. Vejdou se pod ně větší lodě, i s odpadky Mosty na Vltavě povyrostou. Vejdou se pod ně větší lodě, i s odpadky

Vltavská vodní cesta od Prahy k soutoku s Labem projde v…

 
Zdroj: Solaris Bus & Coach

Štítky Profi Autobusy

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil

Richard Hammond se rychle uzdravuje a rozhodně neztratil…

 






 
Elektromechanická parkovací brzda. Jak funguje brzda na tlačítko?

Elektromechanická parkovací brzda. Jak funguje brzda na tlačítko?

Dnes 08:00

Elektrika a elektronika je v automobilech zastoupena stále více. Od počátku minulé dekády tak již neovládá pouze okna, zrcátka, sedačky či zámky dveří, ale také parkovací brzdu. Jak systém funguje a čím se jednotlivé verze liší?




Blesk.cz

Silvia Šuvadová z Kolji: Z vychrtlé kostry sexy dračicí!

Silvia Šuvadová z Kolji: Z vychrtlé kostry sexy dračicí!

Sice je extrémně hubená, umí být ale i za dračici. Herečka z Kolji Silvia Šuvadová (44) se oblékla do sexy…

Nechte na hlavě, ale ne lupy! 5 tipů, jak se jich zbavit

Nechte na hlavě, ale ne lupy! 5 tipů, jak se jich zbavit

Trápí vás malé bílé šupinky, které se vám »práší« z hlavy? Jsou nepříjemné, nevzhledné a ve společnosti…

 

iSport.cz

Zlín v krizi! Zkrouhnul platy na polovinu, nemá Lešku, ani Čajánka

Zlín v krizi! Zkrouhnul platy na polovinu, nemá…

Hokeji ve Zlíně je zle. Bývalý útočník Petr Leška čerstvě rezignoval na funkci v představenstvu, Jiří Marušák…

Slováci přiznali: Chtěli jsme jiný systém na EURO, velké země byly proti

Slováci přiznali: Chtěli jsme jiný systém na EURO,…

Slovenští fotbalisté do 21 let už se vrátili z mistrovství Evropy v Polsku, ale jejich naštvání a zklamání stále…

 

Reflex.cz

Německo zachvátila pandománie. Dočká se toho i Praha? Stojí to ale stovky milionů

Německo zachvátila pandománie. Dočká se toho i…

Když v sobotu přistál na berlínském letišti speciální let společnosti Lufthansa LH8415 a přivezl čínský pár Meng…

Senátor Veleba: Je premiér svině? Zeman má pravdu, Sobotka je křivák a pokrytec

Senátor Veleba: Je premiér svině? Zeman má pravdu,…

Poslední výpad prezidenta Miloše Zemana na adresu Bohuslava Sobotky opět rozvířil debatu o hrubém slovníku…