Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spolupráce Mercedesu a Infiniti se nepovedla. Nástupce QX30 už nepoužije techniku konkurenta

David Bureš
Diskuze (3)
Kompaktní crossover z dílny Infiniti použil techniku Mercedesu GLA. Hitem se ale na rozdíl od bratra nestal.

Spolupráce mezi aliancí Renault-Nissan a koncernem Daimler už postihla několik oblastí. Automobilky spolu vyvinuly nový čtyřválec o objemu 1,3 litru, spolupracují v oblasti užitkových vozidel, když vyrábějí dodávky či pick-upy se shodným základem (Renault Kangoo/Mercedes Citan, respektive Renault Alaskan/Nissan Navara/Mercedes X) a sdílejí techniku. Právě využití platformy MFA z dílny Mercedesu ve voze značky Infiniti se však neukázalo jako zrovna úspěšný projekt.

Crossover Infiniti QX30 využívající platformu Mercedesu GLA je dokonce tak obchodně neúspěšný model, že japonská značka už do budoucna nepočítá s využitím techniky trojcípé hvězdy v jeho nástupci.

„QX30 není úspěšný projekt. Zatím ho budeme prodávat, ale není to produkt, který by měl budoucnost po současném životním cyklu. V budoucnu ho nahradíme vozem s naší platformou,“ uvedl na právě probíhajícím detroitském autosalonu nový šéf Infiniti Christian Meunier.

Video se připravuje ...

Kompaktní crossovery a SUV jsou sice stále populárnější, prodeje QX30 ale zůstávají za očekáváním. Na klíčovém americkém trhu se loni prodalo jen 8.101 kusů QX30, zatímco bratr, Mercedes GLA měl za tu dobu na svém kontě přes 24.100 prodaných kusů, tedy zhruba třikrát více! Ještě větší rozdíl je v Evropě, data za rok 2018 zatím k dispozici nejsou, v roce 2017 ale GLA hlásil více než 72.800 prodaných kusů na starém kontinentu, zatímco QX30 jen nějakých 1.800!

Je tak otázkou, zda spolupráce mezi Mercedesem a Infiniti, tedy dvěma si konkurujícími prémiovými značkami, bude pokračovat dalšími projekty. Stuttgartský výrobce totiž již v minulosti dal najevo, že platformu MRA pro větší modely (s pohonem zadních kol) jiné automobilce neposkytne.

Infiniti QX30 je kompaktní prémiový crossover, který se vyrábí v továrně Nissanu v britském Sunderlandu od roku 2016. Dorazil tak dva roky po příchodu Mercedesu GLA, z něhož vychází. Není to přitom jediný výsledek využití platformy MFA značkou Infiniti, stejný základ najdeme také v kompaktním hatchbacku Q30, který se představil o rok dříve. Na český trh se ale už dvojice pořádně ani nedostala, v roce 2016 se totiž Infiniti z tuzemského trhu stáhlo.

David Bureš
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - wakantanka
18. 1. 2019 15:43
Re: Yep
Asi tak. V skratke Infiniti nie je Mercedes aj keď QX30 ním prezlečený defacto je. :-)
18. 1. 2019 14:59
Re: Yep
Ako si povedal, ani QX30 and GLA vela krasy nepobrali, ale je to dokaz, ze znacka predava. Zatial co QX30 nebola ziadna slava, GLA na tom predajne az tak zle nebola. A stavil by som cokolvek, ze keby na tu QX30 bez akejkolvek zmeny nalepili znak Mercedesu, predaje by im poznatelne stupli :-)
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2019 12:51
Yep
Infiniti fandím, ale Q(X)30 nikdy nebyl můj šálek kávy. Už v civilní verzi spíše podivný crossover a podobně jako GLA dost ošklivý.