Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Nové BMW X3 dospěje do rozměrů první X5

Ondřej Láník
Diskuze (2)
Místem vzniku příštího BMW X3 nebude jako dosud rakouský Graz, ale jihokarolinský Spartanburg ve Spojených státech.

Když se v roce 2003 začala řada X3 prodávat, začínali v Mercedesu a Audi teprve spřádat plány na výrobu jeho konkurentů. Teď se GLK, Q5 a navíc i XC60 dostává na trh a BMW tak má díky X3 generační náskok. Nadešel však už nejvyšší čas na nové vydání X3.

Nový model, jehož nové snímky jsou ve fotogalerii pod článkem, bude zachovávat původní koncepci karoserie. Bude ale oděn do nového stylu, ke kterému patří velké ledviny na místě masky. Náhodou není ani podobnost určitých partií s větším X6. Vidět je to zatím na jedné z nezahalených partií - profilu A-sloupku a jeho přechodu do střechy.

Zpočátku to tak nevypadalo, ale podle nejnovějších zpráv projekt F25 naroste a přiblíží se rozměrům, se kterými začínala první generace řady X5. Na programu dne bude zvětšování prostoru pro posádku a zkrátka nepříjde ani zavazadelník. Jestli BMW půjde cestou zvýšení karoserie (dnes nejnižší z německé trojice SUV), ale není jisté.

Výroba se přesune za moře, do amerického Spartanburgu, kde tak vznikne centrum výroby SUV značky BMW. S využitím rakouské kapacity kanadské firmy Magna BMW už nepočítá, ačkoli se zde BMW X3 úspěšně vyrábí od roku 2004. Smlouva na nástupce X3 nebyla s Magnou uzavřena. Naopak kontrakty na výrobu Mini Crossman, komponenty Fiatu 500 Cabrio i příští generaci Porsche Boxster/Cayman mají v Rakousku jisté.

Příchod nového BMW X3 na trh se očekává během roku 2010.

Ondřej Láník
Diskuze (2)
Avatar - Podmáslí
25. 8. 2009 12:04
Konečně?
Vypadá to že se auto moc nenaklání, že by konečně použily aktivní stabilizátory? :-)
25. 8. 2009 06:24
Konkurenčný náskok je relatívny
Oný spomínaný konkurenčný náskok je podľa mňa dosť relatívny. Pravdou je, že keď vyšla X3, priameho konkurenta prakitcky nemala. Preto si ju zkazníci vo veľkom kupovali. Lenže týmto zákazníkom väčšinou už skončil leasing alebo auto účtovne odpísali (drvivá väčšina X3 bola predaná vo verzii N1). A čo teraz? Nová X3 (ešte pred +/- pol rokom) nebola ani vo hviezdach (pre širokú verejnosť) a tá súčasná už je zastaraná. Mnoho zákazníkov preto presedlalo na Q5, GLK, či XC60, čím si vlastne BMW podpílilo konár pod vlastným zadkom - pritiahlo do segmentu nových zákazníkov a teraz veľkú časť z nich (najmä tých netrpezlivých) stratila... Mohli sa trošku poponáhľať - jeden rok, možno 1,5 by celkom stačilo...