Spy photos: BMW Z4 - místo plastů folie, místo látkové střechy pevná skládací
Odhadovaná délka 4,3 m (tzn. o 20 cm více než teď) asi nebude daleko od reality. Těžit z toho mají hlavně cestující, kteří budou usazeni v prostornějším dvoumístném interiéru s větším pohodlím. Dopředu se pod dlouho kapotu vejde i osmiválec z BMW M3.
Některé zdroje uvádějí, že nový model zůstane věrný klasické látkové střeše, jiné spekulují na téma variabilního hardtopu nové generace. K tomu se tento týden přiklonilo hned několik médií, protože se na Nürburgringu objevil nový prototyp, který již není zakrytován plastovými díly, ale má pouze černobílou maskovací folii nalepenou přímo na definitivní karoserii.
Maskování ukázalo několik výrazných stylistických prvků, z nichž tím nejdůležitějším je prolis, který z přední kapoty pokračuje na boční dveře. Podobný tvar pak začíná i nad zadním kolem. Před kapota přesahuje výrazně do boků, podobně jako tomu bylo u BMW Z3. Střecha je v tomto případě velmi pravděpodobně pevná skládací, podobně jako u současného BMW řady 3 Cabrio. Tmavý potah střechy má skutečnost, která skalní příznivce otevřených vozů BMW asi nepotěší, pouze kamuflovat.
Zcela nový podvozek, využívající komponenty BMW řady 3, by měl do roadsteru dorazit i s moderními šestiválci. Reálnou se prý pomalu stává i verze se vznětovým šestiválcem pod kapotou. Vrcholem má být opět model Z4 M, logické by bylo převzetí supermotoru V8 z BMW M3.
Na rozdíl od prvních dvou generací se bude třetí malý roadster od BMW vyrábět v Německu. Výroba (od roku 2009) totiž byla přiklepnuta závodě v Regensburgu. Bavorský závod v americkém Spartanburgu se bude zbývat něčím mnohem větším...
Nepřehlédněte |
TEST BMW M3 - Zpívejte aleluja |
TEST BMW M3: zpěvák, krasavec, sportovec (Roadlook TV) |