Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Lamborghini Cabrera je nástupce Gallarda

David Bureš
Diskuze (21)
Nové baby-lambo se začne prodávat příští rok, techniku bude sdílet s druhou generací Audi R8.

Automobilka Lamborghini už čile pracuje na nástupci stařičkého modelu Gallardo, které je na trhu od roku 2003. V současnosti probíhají testy auta v Jihoafrické republice, kde jej vyfotografovali autoři zdejšího automobilového blogu Zero2Turbo.

I přes vyfocení prototypu se očekává, že auto s interním označením LP724 bude debutovat až na jaře v Ženevě. Ve Frankfurtu totiž bude Lamborghini vystavovat Gallardo LP 570-4 Squadra Corse, které by na stánku značky mohl alespoň doplňovat koncept naznačující budoucí model.

Příští baby-lambo je zatím mohutně maskováno, z předchozích zpráv však vyplývá, že jeho design bude extrémní a bude vycházet z modelů Veneno a Sesto Elemento nebo konceptu Egoista. Celková koncepce se má podobat nynějšímu Gallardu.

O pohon nového Lamborghini, které je v médiích neoficiálně označováno jako Cabrera, se má starat atmosférický 5,2litrový desetiválec, jehož výkon se bude pohybovat okolo hodnoty 600 koní (441 kW).

Poháněná budou všechna kola, v nabídce by však mohla být i zadokolka jako u Gallarda. V současnosti není jasné, jaká převodovka se v novém lambu objeví. Spekuluje se o použití sekvenční převodovky z Aventadoru, nebo o dvouspojkové převodovce z Audi R8, manuál je kvůli malému zájmu zákazníků o toto řešení nepravděpodobný.

Lamborghini se ve velkém zajímá o vývoj karbonových vláken, a tak můžeme očekávat mohutné použití tohoto lehkého materiálu. Cabrera totiž má být lehčí než Gallardo.

Karoserie bude kombinovat karbon s hliníkem, sdílena bude s budoucí generací Audi R8. Obě auta však budou mít různý rozvor. Na myšlenku karbonového monokoku muselo Lamborghini kvůli snaze o snížení nákladů zapomenout.

Lamborghini Gallardo se prodává už deset let, což je v dnešní době i na supersporty dlouhá doba. Kvůli udržení zájmu Lamborghini postavilo různé verze Gallarda, kterých je dohromady více než 30.

David Bureš
Diskuze (21)
Avatar - Choochoo
8. 8. 2013 10:48
Re: ŠKODA, že pod koncernem už dávno nefičí Alfa
Jezdilo by urcite vice Alf, ale rozhodne by nevznikal design jako 159. Rozdil mezi znackami koncernu neni skoro zadny. Spise by jezdilo neco jako Seat se znakem Alfa a o tom to preci neni ;-) Alfu dela Alfou jeji design a ten by tam urcite nebyl
7. 8. 2013 22:39
Re: ŠKODA, že pod koncernem už dávno nefičí Alfa
Naopak..u Alfy ma dojit k hodne zmenam....technika ma byt spriznena co nejvis s Maserati....tak ze design bude za jedna...technika za jedna :))) no jeste tu kvalitu >:D a ono zas bude neco krasneho na svete ;)
7. 8. 2013 22:00
Re: no som zvedavy kedy nam zhori prvy kusok
Takže tady jsi to musel napsat >:D
7. 8. 2013 18:26
Re: no som zvedavy kedy nam zhori prvy kusok
Tendenci nečekaně chytnout mají všechny vozy s motorem uprostřed (možná lépe řečeno, když už chytnou, mají větší problémy). I McLaren 12C. To netřeba vysvětlovat někomu, kdo o autech něco ví.
7. 8. 2013 18:23
Re: ŠKODA, že pod koncernem už dávno nefičí Alfa
Nakonec i Ferrari bere věci jako navigace z nižších značek koncernu (konkrétně u navigace Dodge/ Chrysler).