Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Range Rover – Generace 2013, v hlavní roli hliník

Diskuze (0)
Pro Range Rover je charakteristická dlouhověkost. Novou generaci, kterou automobilka nyní testuje, proto poznáme až za dva roky.

Špionážní fotografie čtvrté generace Range Roveru zatím ukazují mulu, tedy prototyp, který ukrývá novou techniku pod karoserií aktuální verze. Přesto nelze přehlédnout rozšířený rozchod kol, který se prototyp snaží maskovat rozšířením blatníků. Rozvor je naopak v této vývojové fázi shodný s aktuálním provedením (vyráběné od roku 2002).

Jasně patrné je také nové uspořádání chlazení, především pak širší maska chladiče. Automobilka zřejmě experimentuje s efektivnějším řešením, které by snížilo aerodynamický odpor. Změny se také dotknou tvaru a konstrukčního uspořádání přední části karoserie – nový Range Rover bude muset hledět na zlepšení bezpečnosti chodců.

Uspořádání předních světel, které evokuje klasický Range Rover z roku 1970, je zajímavým stylistickým prvkem, zatím se ale jedná o provizorní řešení, které nemusí s konečnou podobou nijak souviset.

Technické změny zasáhnou zejména konstrukci podvozku. Land Rover bude jistě chtít odebrat své vlajkové lodi značnou porci kilogramů. Už dříve byl deklarován úmysl použít u nového Range Roveru hliníkovou samonosnou konstrukci. S touto technikou má skupina Jaguar Land Rover již zkušenosti z modelů Jaguar XK a XJ.

V oblasti nabízených motorů a převodovek dojde zřejmě jen k evoluci. Novinkou modelového roku 2011 je nový dvojitě přeplňovaný osmiválcový turbodiesel 4,4 TDV8 (230 kW/700 Nm) s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF 8HP70. Toto převodové ústrojí se téměř jistě v nové generaci objeví i u dalších motorů, které zatím spoléhají na šestistupňový automat.

U zážehových 5,0 V8 (225 kW, 440 Nm) a 5,0 V8 Supercharged (291 kW/560 Nm nebo 375 kW/625 Nm) nelze očekávat radikální změny, nová převodovka by však Land Roveru mohla umožnit navýšení maxima točivého momentu u nejsilnějšího kompresorového motoru.

Snížení hmotnosti dovolí automobilce nasadit menší dvojitě přeplňovaný šestiválec 3,0 TDV6 (dnes až 202 kW/600 Nm). V souvislosti s tlakem na snižování emisí CO2 se spekuluje také o hybridním pohonu nebo čistě elektrickém pohonu se spalovacím motorem v roli generátoru elektrického proudu.

Diskuze (0)