Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy photos: SUV Alfa Romeo se bude jmenovat CXover

Diskuze (33)

První SUV značky Alfa Romeo se začne prodávat už příští rok. A nemělo by se jmenovat Kamal.

Před necelými deseti lety se představil koncept „terénní“ Alfy Romeo, který dostal název Kamal. Cesta od záměru k produkčnímu vozu je v tomto případě neobyčejně dlouhá a podle všeho se původní pojmenování na nový model ani nedostane.

Německý magazín AutoBild přišel s informací, že italská automobilka použije univerzálnější pojmenování Alfa Romeo CXover. S ním by měla snadněji prorazit na mimoevropských trzích.

Auto na fotkách vypadá jako Giulietta, jedná se však o tzv. technický nosič. Uvnitř je kompletní výbava nového auta, plechy se ale použily z existujícího modelu. Hlavně z řešení zádě je jasně patrné, že takto prostě chystaná novinka vypadat nebude.

Kompaktní SUV bude měřit zhruba 4,5 metru na délku a 1,8 metru na šířku. Technicky bude vycházet z hatchbacku Giulietta, jeho nejbližšími sourozenci budou nástupci Jeepů Compass a Patriot. Počítá se se silnými motory, vedle nezbytného turbodieselu 2,0 MultiJet i s novým agregátem 2,0 Turbo. Ten by měl v nejsilnějším provedení dosáhnout až 300 koní (221 kW).

Diskuze (33)
Avatar -
anonym
11. 11. 2013 15:23
Alfa vs. Fiat
Ta problematika je trochu složitější.
1. pohled: KDYBY DNES AR PRODALA TOLIK AUT, JAKO V ROCE 1986, BYL BY TO ZÁZRAK
Je to neuvěřitelné, ale počet prodaných aut samostatné automobilky Alfa Romeo v polovině 80. let byl podstatně vyšší, než je tomu dnes. A to ještě právě v roce 1986 probíhala výměna typu Alfa 90 za model Alfa 164, která nebyla propadák, ale naopak velký sukses.
Naopak totálním propadákem byla následná Alfa 155, která sice často nemocnému, zato osobitému a skutečně sportovnímu modelu Alfa 75 nesahala ani po kotníky, a proto byly její prodeje mizerné již od uvedení na trh (kromě modelu Q4 neměla 155 co nabídnout; velký kufr a prostorný interiér jsou možná prima argument u škodovky, ale na Alfu je to prostě setsakramentsky málo). Ani modely 145/146 původně stavěné s nespolehlivými agregáty ze staré 33 situaci moc nevylepšíly a až po nějakých 5 letech se Fiatu podařilo tyto modely vyladit ke spokojenosti zákazníků (což opět snížilo už tak mrzké renomé).
2. pohled: ALFA ROMEO BYLA STÁTNÍ AUTOMOBILKOU
... a proto si z ní dělal každý dojnou krávu. Proč by státní automobilka (management státního podniku) neměla do nekonečna zvyšovat náklady, když to vždycky někdo/stát zaplatí? Fiat AR nechtěl, protože měl Lancii. Alfu chtělo BMW, a to tak, že moc, a byli ochotni zaplatit neuvěřitelné peníze. Chtěli vývoj.
Důvodem, proč AR nemohla být normálně prodaná koncernu BMW byl socialistický program italské vlády na industrializaci a postupnou socializaci jihu země, kde byly vystavěny nové továrny, které produkovaly neuvěřitelné šmejdy. Soukromý majitel by jako první krok ihned zavřel tyto předražené zaopatřovací ústavy, čímž by investice italské vlády v obrovských hodnotách přišly vniveč.
3. pohled: ALFA FIATU = SMRT LANCIE
Po převzatí Alfy Romeo zemřela nejúspěšnější značka v automobilových soutěžích všech dob - Lancia. Progresivní automobilka, která byla největším konkurentem Alfy Romeo přešla na výrobu luxusních automobilů, což znamenalo de facto její konec. Ač ta auta rozhodně nebyla špatná, znamenalo to zcela změnit klientelu, což se marketingu Fiatu nikdy nepovedlo. Ač by z takové situace měla teoreticky Alfa Romeo těžit (jakože částečně modely 156 a 147 i těžila), odstranění konkurence znamenalo zaostávání. Podíváme-li se, jak byly ostatní mainstreamové výrobky třeba proti AR 75 trapné, dnešní Giulietta už zdaleka tolik nad konkurencí neční.
4. pohled: JE LEŠPÍ DĚLAT JEDEN DOBRÝ MODEL, NEBO 16 DERIVÁTŮ ŠMEJDU?
Ano, jsou automobilky, které jeden motor naperou do 8 aut, jeden tlumič pérování do 24 aut, jedny brzdové destičky dokonce do 63 aut... Kdy nejnižší model řady a nejvyšší se liší jen v pár položkách, obvykle jen exteriérových...
Fiat pak do každého auta dává to, co je tam potřeba. Punto 1.2 a Punto Abarth mají pramálo společných dílů, Bravo s Giuliettou nemají společného prakticky vůbec nic.
Jestli je to tak dobře, nebo ne, si musí každý potencionální zákazník přebrat sám.
Avatar - del42sa
20. 10. 2012 09:00
Re: Nová Alfa? Konečně...
to bys ale nesměl tak aktivně obhajovat každý Marchionneho krok, tímhle mi bohužel hodně připomínáš Wolffa 8-s
19. 10. 2012 22:48
Re: Nová Alfa? Konečně...
o tři řádky výše si mě nesmyslně bereš do úst a teď píšeš, že já něco ženu do osobní roviny? no, nechme to být....
Avatar - del42sa
19. 10. 2012 16:17
Re: Nová Alfa? Konečně...
myslím, že to zcela zbytečně ženeš do osobní roviny. O mě ani o tebe tady nejde, ale o Alfu Romeo. Která díky CEO Fiatu je dnes tam kde je.....
Avatar - del42sa
19. 10. 2012 16:11
Re: Nová Alfa? Konečně...
někdy to tak vypadá >:D