Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Toyota Prius - jak vyplnit čekání na Li-Ion?

Ondřej Láník
Diskuze (14)
Současná Toyota Prius je na trhu od roku 2004 a zůstává i nadále nejprodávanějším hybridem na světě. Podle dřívějších neoficiálních informací se měla třetí generace modelu Prius na trhu objevit už na podzim letošního roku, avšak podle zpráv japonských méd

Li-Ion s problémy

Japonský deník Nikkan Kogyo Shimbun v červnu 2007 uvedl, že se největší japonská automobilka Toyota Motor rozhodla odložit uvedení třetí generace hybridního modelu Prius na trh. Nová generace populárního hybridního vozu se tak na trhu objeví až v průběhu roku 2009 a Evropa se dočká ještě později. Podle japonských novin stojí za posunutím termínu prodloužení vývoje nových Li-Ion baterií, které by měly v Priusu nové generace nahradit dosud používané nikl-metal hydridové baterie. Prodloužení vývoje má zajistit vyšší kvalitu baterií a také jejich maximální bezpečnost. Nové baterie pro Toyotu vyvíjí jiná japonská společnost Matsushita Electric Industrial. Mluvčí Toyoty odmítl odsunutí termínu uvedení nového Priusu na trh potvrdit, protože podle něj nelze o posunutí termínu mluvit, když žádný termín nikdy oficiálně stanoven nebyl.

Wall Street Journal poté napsal, že příchod nové generace Toyoty Prius je sice naplánován na podzim 2008, ale zpočátku bude automobil vybaven současnými Ni-MH akumulátory.

Li-Ion akumulátory umožní při stejné kapacitě zmenšit hmotnost baterií a tím zlepšit spotřebu paliva případně zvýšit dojezd na elektrický pohon. Nová technika je prozatím náchylná na přehřátí a potenciálně riziková z hlediska vzniku požáru.

Toyota loni na základě rostoucí poptávky zvýšila produkci hybridního vozu Prius o 40 % na 280 tisíc kusů. Na tomto modelu však Toyota příliš nevydělává, protože marže jsou vzhledem k drahému hybridnímu systému nízké.

Facelift prodlouží život

Současný Prius by se měl ještě nějaký ten měsíc vyrábět, a tak do doby, než se dočkáme následníka, dostane průkopnická Toyota nový kabát. Nekonvenční model dostane facelift v podobě, jakou známe u běžné produkce. Změní se totiž hlavně příď a záď. Bílé prototypy vypadají zepředu trochu jako Auris a možná, že Prius něco podědí i po novém Avensisu. Přední světlomety jsou větší a vstupní otvor tvořící masku vyšší. Ochrana chodců pravděpodobně v tomto případě dostala přednost před aerodynamikou.

Toyota možná překvapí s vylehčenými koly z lehkých slitin.

Ondřej Láník
Diskuze (14)
Avatar - Blue Sun
18. 2. 2008 14:13
Re: baterie
Já na spotřebě tedy náklad poznám (asi záleží na velikosti auta a já mám maličkou P206 s 1,1i motorem). Je fakt, že u takového auta bude pár kilo dolů měřitelné tak v setinách litru, ale pokud nechají současnou velikost - v článku to není přímo zmíněno - mají nižší spotřebu takřka jistou, díky delšímu provozu na akumulátor.
Avatar - Blue Sun
18. 2. 2008 12:58
Re: baterie
Li-Ion akumulátory jsou oproti Ni-MH o dost lehčí a rozměrově mohou být při stejné kapacitě menší. Takže buď zachovají kapacitu a budou mít lehčí akumulátor a nebo mírně sníží hmotnost a rozměry, ale naroste kapacita.
Avatar - SpiderJ
18. 2. 2008 12:27
Re: Tohle auto na baterky...
....ochcávie... >:D >:D >:D >:-[]
17. 2. 2008 22:12
Re: design
Toto uz bolo riesene. Toyota spravila prieskum medzi zakaznikmi a potencionalnymi zakaznikmi, ze ako by videli buduci design Priusu a vyplinulo, ze zakaznici zi zelaju taketo ufo. Su to ludia, ktori si kupuju ine auto a chcu, aby to aj bolo vidiet, ze to auto je ine.
Avatar - da_b0mb
17. 2. 2008 18:13
Re: reklama
mate firefox nebo IE ? protoze me zadna reklama neprudi