Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Studie GM Sequel změnila jméno a již jezdí

Ondřej Láník
Diskuze (21)
Chevrolet Sequel navazuje na studii s logem General Motors, která obletěla světové autosalony na začátku roku 2005. Včera byla v San Diegu prezentována plně funkční verze experimentálního automobilu s pohonem všech kol.

Chevrolet Sequel navazuje na studii s logem General Motors, která obletěla světové autosalony na začátku roku 2005. Včera byla v San Diegu prezentována plně funkční verze experimentálního automobilu s pohonem všech kol.

Studie Sequel odráží výsledky několikaletého výzkumu, do kterého GM investovalo více než miliardu amerických dolarů. Automobil vybavený by-wire technologií na řízení a brzdách, je poháněn vodíkem a hnací ústrojí tedy neprodukuje žádné přímé emise. Modul palivového článku se skládá ze samotného článku, vodíkové a vzduchové sekce, chladicí soustavy a vysokonapěťového okruhu.

Systém produkuje výkon 73 kW, kterým jsou napájeny dva elektromotory umístěné v zadních kolech (+jeden vpředu) a také ventilační a klimatizační soustava interiéru, palubní elektronika a trakční akumulátor. Celé zařízení je podstatně jednodušší než to v experimentální Zafiře HydroGen3, která v minulém roce projela celou Evropu a ustavila tak nový rekord vozidla s tímto pohonem.

Vysokonapěťové Li-ion akumulátory o hmotnosti 65 kg, umístěné u zadní nápravy, jsou zásobárnou energie pro rozjezdy, při brzdění jsou naopak dobíjeny, čímž se zvyšuje dojezd vozidla až na 480 km. Až 8 kg vodíku je uloženo ve třech palubních nádržích ve střední části podlahy vozu, pod tlakem 700 bar, což je dvakrát vyšší tlak než u předchozí studie Hy-Wire.

Architektura elektrické soustavy se skládá ze tří systémů. Vysokonapěťový okruh poskytuje energii trakčním motorům, 42 voltová elektrická soustava napájí by-wire zařízení a 12 voltový okruh napájí běžné elektrické spotřebiče na palubě jako osvětlení nebo audiosoustavu.

Celohliníková studie má vnější rozměry 4994 x 1966 x 1697 mm, rozvor 3040 mm, pohotovostní hmotnost činí 2170 kg, celkový výkon trakčních motorů činí 110 kW (=2x25 kW + 60 kW), nejvyšší rychlost činí jen 145 km/h, ale zrychlení z klidu na stovku má zvládat za méně než 10 sekund.

Ondřej Láník
Diskuze (21)