Studie GM Sequel změnila jméno a již jezdí

Studie GM Sequel změnila jméno a již jezdí

 
 

Chevrolet Sequel navazuje na studii s logem General Motors, která obletěla světové autosalony na začátku roku 2005. Včera byla v San Diegu prezentována plně funkční verze experimentálního automobilu s pohonem všech kol.

Chevrolet Sequel navazuje na studii s logem General Motors, která obletěla světové autosalony na začátku roku 2005. Včera byla v San Diegu prezentována plně funkční verze experimentálního automobilu s pohonem všech kol.

Studie Sequel odráží výsledky několikaletého výzkumu, do kterého GM investovalo více než miliardu amerických dolarů. Automobil vybavený by-wire technologií na řízení a brzdách, je poháněn vodíkem a hnací ústrojí tedy neprodukuje žádné přímé emise. Modul palivového článku se skládá ze samotného článku, vodíkové a vzduchové sekce, chladicí soustavy a vysokonapěťového okruhu.

Systém produkuje výkon 73 kW, kterým jsou napájeny dva elektromotory umístěné v zadních kolech (+jeden vpředu) a také ventilační a klimatizační soustava interiéru, palubní elektronika a trakční akumulátor. Celé zařízení je podstatně jednodušší než to v experimentální Zafiře HydroGen3, která v minulém roce projela celou Evropu a ustavila tak nový rekord vozidla s tímto pohonem.

Vysokonapěťové Li-ion akumulátory o hmotnosti 65 kg, umístěné u zadní nápravy, jsou zásobárnou energie pro rozjezdy, při brzdění jsou naopak dobíjeny, čímž se zvyšuje dojezd vozidla až na 480 km. Až 8 kg vodíku je uloženo ve třech palubních nádržích ve střední části podlahy vozu, pod tlakem 700 bar, což je dvakrát vyšší tlak než u předchozí studie Hy-Wire.

Architektura elektrické soustavy se skládá ze tří systémů. Vysokonapěťový okruh poskytuje energii trakčním motorům, 42 voltová elektrická soustava napájí by-wire zařízení a 12 voltový okruh napájí běžné elektrické spotřebiče na palubě jako osvětlení nebo audiosoustavu.

Celohliníková studie má vnější rozměry 4994 x 1966 x 1697 mm, rozvor 3040 mm, pohotovostní hmotnost činí 2170 kg, celkový výkon trakčních motorů činí 110 kW (=2x25 kW + 60 kW), nejvyšší rychlost činí jen 145 km/h, ale zrychlení z klidu na stovku má zvládat za méně než 10 sekund.

Spolupracujeme s TipCars.com
Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Podbradky vábí kapitál Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Podbradky vábí kapitál

Nelichotivý podbradek či dvacetipalcová pneumatika kolem…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a teď nemoc jater!

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a…

Jedna pohroma na druhou se valí na zpěvačku Martu Jandovou (43). Poté, co si v létě zlomila nohu, pak měl její…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…