Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru BRZ: Jednou generací to neskončí

David Bureš
Diskuze (0)
Subaru má jasno – nástupce BRZ bude. Toyota ale zvažuje, zda svého japonského partnera nevymění za německého.

Trio Subaru BRZ/Scion FR-S/Toyota GT86 se prodává teprve dva roky, už se ale opatrně mluví o nástupcích těchto vozů. Jasujuki Jošinaga, prezident firmy Fuji Heavy Industries Ltd, majitele automobilky Subaru serveru Automotive News potvrdil, že BRZ nástupce dostane.

Jošinaga prohlásil, že Subaru bude na nástupci BRZ opět spolupracovat s Toyotou. Bez této spolupráce by podle jeho slov nebyl projekt profitabilní.

Vyjádření Jošinagy je uklidňující zprávou pro fanoušky BRZ, kteří se strachovali o budoucnost tohoto automobilu. Šéf firmy Fuji Heavy Industries svými slovy reagoval na dřívější prohlášení šéfa vývoje GT86 Tetsuji Tady. Ten australskému serveru Drive.com.au naznačil, že by Subaru už nemuselo spolupracovat na vývoji nástupce GT86. Z toho server Drive.com.au usoudil, že BRZ skončí po jedné generaci.

Tada serveru Drive.com.au sdělil, že Toyota zatím nerozhodla, se kterým partnerem bude na druhé generaci sporťáku GT86 spolupracovat. Možností je totiž výměna Subaru za BMW. S mnichovskou automobilkou japonský koncern spolupracuje na vývoji větších sportovních vozů s třílitrovým šestiválcem pod kapotou, které budou prodávány se znaky Lexusu a BMW. Toyota přitom zvažuje, že spolupráci s BMW rozšíří do dalších oblastí.

Protichůdné hlasy z Toyoty a Subaru naznačují, že o budoucnosti sportovního tria BRZ/FR-S/GT86 ještě není přesně rozhodnuto. Na definitivní rozuzlení celé záležitosti si tak zatím musíme počkat. Druhá generace japonských sporťáků se na trhu objeví kolem roku 2017.

Současná generace GT86/FR-S/BRZ používá dvoulitrový atmosférický čtyřválec o výkonu 147 kW. Základ plochého motoru dodalo Subaru, například systém přímého a nepřímého vstřikování (D4-S) ale pochází od Toyoty.

David Bureš
Diskuze (0)