reklama


Subaru Impreza: První jízdní dojmy

Subaru Impreza: První jízdní dojmy

 
 

Evropská centrála Subaru zvolila Prahu a její okolí jako nejlepší místo modelové prezentace pro tři stovky novinářů. Tyto končiny nejsou právě známé žádnou světovou rallyovou soutěží, což trochu předznamenává velké změny, které obyčejné Imprezisty čekají.

Nová Impreza se na evropské trhy dostává s jistým zpožděním za hlavními odbytišti v USA a Japonsku a nutno přiznat, že už od zveřejnění prvních snímků panovaly jisté pochybnosti o tom, zda se automobil jako takový vůbec podívá do Evropy. Stalo se. Místo sedanu pro Imprezu tradičního, ale dostáváme hatchback, který je sice v evropské nižší střední třídě standardem, ale k Subaru jaksi nepatří. Z takřka hardcorového modelu, který se ve třídě chlubí překvapivě vysokým procentem prodaných vysokovýkonných verzí, se Subaru rozhodlo udělat populárnější model, pro široké vrstvy zákazníků.

Extravagance v podobě agresivního designu a podivně vykulených světlometů je ta tam. Vystřídala je pacifisticky klidná tvář tvořená "americkým" pásem světel a navazující masky. Zepředu se přítomnost ke značce už poznává obtížně, ale praxe posledních let zkrátka ukázala, že silná originální designová skulptura není slučitelná se zvyšováním tržních podílů.

Vzadu přeci jen zůstalo cosi z dravosti, díky koncovým svítilnám s bílým designem a brzdovými světly, která tvoří velká C ze světelných diod. Celkové vzezření vozu má několik rafinovaných propojení jednotlivých tvarů, které jednoduše na fotografiích neobjevíte. Co asi bude vadit mnoha potenciálním zájemcům jsou značně nabobtnalé nárazníky (snad dědictví americké legislativy?) a blatníky, v nichž standardní patnáctipalcová nebo šestnáctipalcová kola působí poněkud komicky. Základní verze s motorem 1.5i má jednodušší tvary předního a zadního nárazníku a méně výrazné prahy, motorizace 2.0R je ozdobena sadou plastů, jejichž úkolem bude spíše vizuální efekt než aerodynamická funkce. Prozatím se však bavíme jen o dvou motorových verzích 1.5i (79 kW) a 2.0i (110 kW), nástupci WRX a STI jsou zatím s napětím očekáváni.

Změna směřování Imprezy se asi nejpříjemněji projevila uvnitř. Vzhled i provedení interiéru patří k japonské kvalitativní špičce, i když měřítko "měkkosti" plastů nebylo na seznamu priorit příliš vysoko. Vůbec to nevadí! Je tady totiž výborný tříramenný volant s optimálním průměrem i průřezem věnce a pro verze 2.0R (zřejmě nejžádanější), také sportovně tvarovaná sedadla. Před volantem je jednoduchý přístrojový štít se třemi výsečemi. Velmi příjemně přístupný interiér se zvětšil snad všemi směry, dostatek místa je i na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor má pravidelný tvar, ale 300 litrů dnes mají hatchbacky i o třídu níže.

Krátce jsme mohli vyzkoušet dvě ze tří verzí, které se už v říjnu dostanou na český trh. Základní motorizace s manuální pětistupňovou převodovkou a motorem 1,5i (79 kW) patří i nadále k okrajovým modelům. Limity podvozku jsou v tomto případě vzdáleny několik světelných let od toho, co dovoluje subtilní pohonná jednotka. Klidnější řidiči a ti, kdo potřebují pohon všech kol ne pro zábavu ale jako nezbytnost, třeba v horských podmínkách, ocení možnost zařadit redukci. To je funkce v dnešní době, v této třídě a této cenové kategorii, ojedinělá. Na základních kolech s pneumatikami 195/65 R15 je jízda velmi komfortní, ale přitom jistá. Těžiště je díky dále snížené poloze motoru a navzdory klasickým dveřím s okny v konvenčních rámech, stále velmi nízko a při jízdě v zatáčkách je tak cítit, že značná část ze 1300 kg nové Imprezy zůstává jen kousek nad vozovkou. I pro základní verzi je standardem mezinápravový deferenciál se zvýšenou svorností, rozdělující sílu motoru mezi nápravy v poměru 50:50. Motor samotný je odhlučněn dobře, ale na prašných a rozbitých cestách se projevuje nepříliš důkladná izolace podlahy a podběhů, od nichž se do interiéru přenáší zvuky narážejících kamínků. To nás u vozu s pohonem všech kol a redukcí překvapuje. Přesné řízení a jisté brzdy přispívají k dobré ovladatelnosti vozu, ale celkový charakter základního provedení je jednoznačně rodinný.

Dotknout se limitů podvozku nové Imprezy není snadné ani s druhou vyzkoušenou motorizací. Stopadesátikoňový boxer 2.0R ztrácí spojením se čtyřstupňovým automatem dynamiku. Samočinné změny převodů jsou špičkově neznatelné, ale vzhledem ke kvalitám ručně řazené převodovky lze automat doporučit jen opravdovým milovníkům dvoupedálového ovládání automobilu. Navíc přicházíte o možnost nouzového využití redukovaných převodů, které zůstávají vyhrazeny ručně řazeným převodovkám. Motor 2.0R (110 kW) s pětistupňovou převodovkou jsme nemohli na vlastní kůži vyzkoušet, ale první ohlasy kolegů říkají, že jde o jednoznačného favorita ve skromné paletě. Při nejbližší příležitosti se na něj zaměří naše pozornost. Trochu mrzuté je, že Subaru nepřipravilo pro větší boxer šestistupňovou převodovku a vyšší výkon, jako třeba v motorech, které používá Forester a Legacy. Zájemci o nový vůz by měli o důvod méně v úvahách, zda vyměnit starou Imprezu za novou...

Subaru Impreza: přehled modelové řady
Motor1.5R1.5R2.0R2.0R
Převodovka5MTSPORTSHIFT E-4AT5MTSPORTSHIFT E-4AT
Zdvihový objem [cm3]1498149819941994
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]79/600079/6000110/6400110/6400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]142/3200142/3200196/3200196/3200
Max. rychlost [km/h]175167193182
Zrychlení 0-100 km/h [s]1415,19,611,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,57,58,28,4

Český dovozce nabídne novinku na trhu v říjnu, základní verze by měla mít cenu kolem 520 tisíc korun. Vedle verzí z naší tabulky se v tuto chvíli pro rok 2007 počítá s dovozem 26 vozů 2.5 WRX s přeplňovaným motorem 2,5 turbo (169 kW). Osud dalších supersilných modelů (WRX, WRX STi) pro následující roky bude značně ovlivněn flotilovými limity CO2, které ustaví Evropská unie.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Solek spustil první solární elektrárnu v Chile. Stála sto milionů Solek spustil první solární elektrárnu v Chile. Stála sto milionů

Česká firma vybuduje v Chile solární zdroje o výkonu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Subaru Impreza: První jízdní dojmy



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Subaru Impreza WRX Club Spec pro Austrálii Subaru Impreza WRX Club Spec pro Austrálii

Japonská automobilka si pro australský trh připravila…

Subaru Impreza WRX STI na trati Isle of Man TT (video) Subaru Impreza WRX STI na trati Isle of Man TT (video)

Isle of Man TT je sice určeno pro motocykly, když se tu…

 



 
Nejlepší malé ojetiny s cenou do 100.000 Kč! Tady je máte!

Nejlepší malé ojetiny s cenou do 100.000 Kč! Tady je máte!

Dnes 08:00

Platí, že malá ojetá auta jsou za danou cenu zpravidla mladší a méně ojetá než velká. Logické. Jak ale vybrat tu nejlepší malou ojetinu s cenovkou do sta tisíc?




Blesk.cz

Na dálnici D11 skončilo po nehodě auto na střeše: Řidič nadýchal dvě promile

Na dálnici D11 skončilo po nehodě auto na střeše:…

Dopravní komplikace nastaly na dálnici D11 v ranních hodinách na 15. kilometru nedaleko Prahy. Po střetu dvou…

Kim Čong-un staví na nejvyšší hoře sousoší diktátorů: NA KLDR bude shlížet s tátou a dědou!

Kim Čong-un staví na nejvyšší hoře sousoší…

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat…

 

iSport.cz

Další bezstarostná palba. Šetřím síly, těší suverénku Plíškovou

Další bezstarostná palba. Šetřím síly, těší…

PŘÍMO Z MELBOURNE | 6:2, 6:0, 6:0, 6:2 a na minutu přesně dvě hodiny na kurtu. Tak se zatím čte bezstarostná…

Pavelec se vrátil do NHL jako vítěz, výhru bral i zachránce Mrázek

Pavelec se vrátil do NHL jako vítěz, výhru bral i…

SOUHRN | Svůj první start v sezoně proměnil ve výhru. Český brankář Ondřej Pavelec naskočil do utkání svého…

 

Reflex.cz

V Itálii zavalila lavina hotel, podle záchranářů je v něm mnoho mrtvých

V Itálii zavalila lavina hotel, podle záchranářů je…

V hotelu zavaleném při středečním zemětřesení lavinou ve střední Itáliije mnoho mrtvých. S odvoláním na…

Trosky jednoho deníku: Alkoholikova cesta přes knajpu do léčebny a zase zpátky

Trosky jednoho deníku: Alkoholikova cesta přes…

Pozoruhodných autobiografických knih o abúzu alkoholu vyšlo v poslední době víc. Rok starý Panáček Tomáše…

 
 
reklama