Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v únoru 2010: Subaru Legacy znovu v Top 5 střední třídy

Aleš Dragoun
Diskuze (184)
Střední třídě stále vládne Škoda Superb, kterou následují Passat a Mondeo. Daří se stále i Subaru Legacy.

Celkový trh v této kategorii vzrostl jen nepatrně, o 1,7 %, před rokem bylo nově zaregistrováno 883 vozů, v druhém měsíci letošního roku 898, tedy o 15 více.

V měsíčním pořadí zvítězil tradičně Superb s 319 kusy před Passatem se 167 a Mondeem, které již mělo na kontě těsně pod magickou stovku: 99 vozů. Čtvrté místo patří Opelu Insignia se 49 novými registracemi. Páté je již v titulku zmíněné Legacy s 35 kusy. Velké Subaru se na této příčce ocitlo již loni v prosinci, jenže tehdy ji okupovalo společně s Insignií.

První Superb si ve srovnání s únorem 2009 polepšil o 22,7 %, loni bylo zaregistrováno 260 aut. Druhý Passat zaznamenal také více nových zákazníků, před rokem si jich koupili 165, letos tedy poskočil o 1,2 %, respektive dvě auta. Mondeo vykazuje rovněž navýšení, a to o 39,4 % ze 71 kusů v únoru 2009. Opel Insignia je na tom lépe o mohutných 206,3 %, před rokem bylo zaregistrováno jen 16 kusů, prodej se ale pozvolna rozjížděl. Pátá generace Legacy byla opět úspěšná, zaznamenala nárůst o 29,6 %, před rokem se našlo 27 nových majitelů aut předchozí řady. Ještě sice probíhá stále její výprodej, ale do statistik už výrazněji nepromlouvá.

Největším skokanem aktuálního žebříčku je Audi A5, před rokem bylo zaregistrováno jen 5 kusů, nárůst na 22 znamená +340 %. Této modelové řadě čtyř kruhů výrazně pomáhá karosářská varianta Sportback (v únoru 16 exemplářů). Výrazně si polepšil i Citroën C5 (ze 7 na 24, + 242,9 %). Prius má sice o 250 % více, ale postup z dvou na sedm kusů nemůžeme brát jako příliš relevantní. Jedná se ovšem pochopitelně o úspěch, hybridy ještě nějakou dobu nebudou masovou záležitostí.

Propadákem je naopak výběhový Hyundai Sonata, který se do Top 20 ani nevešel, ten ztratil -90,9 % (z 11 na 10). Z automobilů v první dvacítce je na tom nejhůře Audi A4 s poklesem -57,8 % (ze 64 na 27), lichotivým výsledkem se nemůže pochlubit ani Mazda 6 (-56,4 %), ta si pohoršila o 22 aut z loňských 39.

Střední třída, registrace na českém trhu v únoru 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období2/20101-2/20102/20101-2/2010
1.Škoda SUPERB31956935,5%32,8%
2.Volkswagen PASSAT16730118,6%17,3%
3.Ford MONDEO9918111,0%10,4%
4.Opel INSIGNIA49935,5%5,4%
5.Subaru LEGACY35693,9%4,0%
6.Audi A427973,0%5,6%
7.Citroën C524522,7%3,0%
8.Toyota AVENSIS23572,6%3,3%
9.Audi A522522,4%3,0%
10.Renault LAGUNA21362,3%2,1%
11.BMW 319462,1%2,6%
12.Mazda 617361,9%2,1%
12.Peugeot 40717291,9%1,7%
14.Honda ACCORD11191,2%1,1%
15.Mercedes-Benz C10211,1%1,2%
16.Seat EXEO7100,8%0,6%
16.Toyota PRIUS7150,8%0,9%
18.Alfa Romeo 1594100,4%0,6%
18.Kia MAGENTIS460,4%0,3%
18.Mercedes-Benz CLC460,4%0,3%
-Ostatní modely12311,3%1,8%
-CELKEM8981736100,0%100,0%

Objem českého trhu ve střední třídě se oproti prvním dvěma měsícům loňského roku snížil o 2,8 %, ze 1.786 na 1.736 kusů, letos se tedy prodalo o rovných padesát vozů méně.

V celkovém pořadí od ledna vede po dvou měsících Superb s 569 kusy (podíl 32,8 %) před Passatem (301, 17,3 %), třetí je Mondeo (181, 10,4 %), čtvrté Audi A4 (97, 5,6 %) a pátá s minimálním odstupem Insignia (93, 5,4 %).

V meziročním srovnání si vedoucí Superb polepšil o 79 vozů (+16,1 %), Passat naopak ztratil 10,1 % (o 34 kusů méně). Ford prodal své evropské vlajkové lodi o 18 více (+11 %). A4 si pohoršila o 20,5 % (loni 122, letos -25) a pátá Insignia vykazuje zatím +165,7 %, ale ve statistikách se tehdy objevovala jen krátce, teprve třetí měsíc (před rokem jen 35 aut, letos +58).

Největší škodovka dominovala také počtům vznětových motorizací, bylo jich 260 (81,5 % z celkových registrací). V procentních podílech ji ovšem nejbližší soupeři překonávají. Pro Passaty s motory TDI se rozhodlo 154 zákazníků (92,2 %) a naftové Mondeo má na kontě 91 kusů (91,9 %). Opel Insignia má podíl turbodieselů tradičně menší: 79,6 %, připsal si na konto 39 vozů.

U Subaru Legacy převažují zážehové (!) motorizace, vznětové pohonné jednotky jsou zastoupeny 16 kusy (45,7 %).

Pro úplnost dodejme, že čtyři únorové Passaty spalovaly CNG, jedno Mondeo pak bioetanol E85.

Aleš Dragoun
Diskuze (184)
22. 3. 2010 15:02
Re: Střední proud
tak on je to jeden z murphyho zákonů - pohon na všechna čtyři kola Vám zajistí pouze to, že uvíznete na vzdálených a hůře dostupných místech - a lze k tomu přesně dodat i to - a rozbijete si hubu ve větší rychlosti, protože fyzika platí pro všechny stejně....
22. 3. 2010 14:55
Re: Střední proud
Já najezdil přes milion na zadokolkách kolem šestset tisíc na předokolkách a několik desítek tisíc na 4x4 můj dojem je že kdo se nenaučí řídit tak je jedno na které kola ma náhon už jsem viděl i pár frajeru co mně předjížděli s čtyrkolkou na ne zrovna optimálním povrchu a pak vyletěli z cesty jak papíroví čerti.Čtyřkolka je o tom že když to neumíš skončíš v příkopu stejně jen ve vyšší rychlosti. >:D
Avatar - white label
22. 3. 2010 14:49
Re: SUBARU
Ty "vypadáš" taky docela "hotově", bohužel zřejmě "trochu" jinak, než by bylo potřeba ke skutečně "hotovým" názorům... :*) 8-s >:-[]
Avatar - white label
22. 3. 2010 14:48
Re: SUBARU
22. 3. 2010 11:26
Re: SUBARU
Ale notak. Nevidím problém v šikmoočkách. to že nabízej za málo peněz víc muziky je přeci jasné. Naopak když potřebuju mít pocit že sedim v bmw a mam na to tak ok. Mě se třeba legacy líbí i vzhledově(nic extra ale ne ošklivý). Třeba cruze a kus plechu? ani náhodou.
A co se týče postavení lidí- Prasata nebo Golfa vidim a už mam názor hotovej.