Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru: Nová generace čtyřválců boxer

Diskuze (18)
Subaru vyvinulo zcela nový čtyřválcový motor s protiběžnými písty. Generační obměna pod kapotou Subaru proběhne 21 let poté, co byla současná konstrukce poprvé uvedena v modelu Legacy.

Měnící se požadavky zákazníků i legislativy nutí mnohé automobilky opouštět tradiční konstrukční řešení a hledat nová. To ale není případ Subaru – jeho boxerovou budoucnost na nejbližší roky zajistí zcela nový čtyřválec boxer. Subaru si tedy v dnešní době unikátní a v mnoha ohledech výhodné uspořádání s protiběžnými písty podrží i nadále.

Ačkoliv motory boxer ke značce Subaru patří už od roku 1966, nový agregát je teprve třetí novou konstrukcí čtyřválce. První generace debutovala v modelu Subaru 1000, druhá v roce 1989 při příchodu modelové řady Legacy a nejnovější boxer se dočká prvního nasazení v crossoveru Forester.

Nový motor má změněny všechny důležité celky a prošel odlehčením pohyblivých částí. Automobilka slibuje o 10 % nižší spotřebu paliva, lepší zátah napříč celým spektrem otáček a konstrukční rezervy, které umožní motor v budoucnu upravit pro přísnější emisní normy. K inovacím patří optimalizovaný chladící systém nebo mazání s úspornějším olejovým čerpadlem.

Jednou z nejvýraznějších změn je nový blok, který nese válce s výrazně delším zdvihem. Díky tomu vzroste točivý moment, zároveň došlo ke zmenšení spalovacích prostorů, které umožňují vyšší účinnost spalování. Motor je také osazen variabilním časováním sacích i výfukových plynů a recirkulací výfukových plynů s chlazením.

Subaru v daný okamžik chystá dvě verze o objemu 2,0 a 2,5 litru. Obě budou mít čtyři válce a stanou se stěžejním bodem výrobního programu.

Diskuze (18)
2. 11. 2010 15:34
Motor boxer není motor s protiběžnými písty
Dobrý den, nejsem žádný šťoural, ale když se v nadpise v sekci Technika dočtu cituji "Subaru vyvinulo zcela nový čtyřválcový motor s !!!protiběžnými písty!!!" nemohu to nechat ležet. Autor článku by si měl uvědomit základní rozdíl mezi motory boxer a motory s protiběžnými písty.

motoro boxer má jednu klikovou hřídel mezi válci s rozevřením 180 stupňů

motor s protiběžnými písty má klikové hřídele dvě a každá nese svoji sadu pístů chodících skutečně proti sobě

Mást nezasvěcené čtenáře na webu takovéto úrovně není nejlepší.

25. 9. 2010 04:14
Re: 20 let boxeru
To je hodně slušný...holt turbo si vybírá svoji daň :-)
Avatar - Slavek-TDM
24. 9. 2010 20:43
Re: Vyšší kompresi ničím nenahradíš
Zadny ropny zlom v nebude - minimalne ne do doby, kdy nase auta budou jeste slouzit, ropy je 3 sloni zadky. A bojuvky o Severni more to jen potvrzujou.
V USA se nikdo nemusi budit, jejich emisni normy jsou stejne pro osobni automobily bez ohledu na palivo. Takze bez slozitych systemu cisteni vyfukovych plynu se tam naftaky prodavat nebudou.
Jinak ja mam hrozne rad klasicky atmosfericky benziny. V motorce mam dvouventilovej 4 valec o objemu 0.9 litru, vykonu 98 koni a maximalnima otackama 9000, ale jet se da uz od 2000. Uz na nem budu mit natoceno 100.000km. Spotreba stabilne pod 5 litru a to mimo obec nejezdim zrovna predpisove. Je na nem baterie 4 samostatnych karburatoru. Ale neni to nadhera? Je...
Proto mi normalni atmosfera vyhovuje i v aute. Musim zkusit nejaky benzinovy motor od Hondy, s tim bych byl asi velmi spokojenej.
Avatar - Subaru4ever
24. 9. 2010 20:37
Re: 20 let boxeru
Jen mezi mým Outbackem MY2005 a taťkovým novým Outbackem MY2010 se shodným 2,5litrem je ve všech jízdních režimech rozdíl skoro jeden litr. Takže už genezí "odcházejícího" motoru a přidáním 6ky udělali z benzínového Outbacka střízlíka. Já jezdím za 9,7, taťkům těžší a větší jezdí za 9. To je myslím na čtyřkolku se skoro 1600 kg výborná hodnota :-)

Pokud to nový motor zase o kus vylepší, bude to nádhera :yes:
Avatar - Slavek-TDM
24. 9. 2010 20:30
Re: 20 let boxeru
My mame s nepreplnovanym trilitrem H6 prumernou spotrebu 9,9 :-)