Subaru: Nová generace čtyřválců boxer
Měnící se požadavky zákazníků i legislativy nutí mnohé automobilky opouštět tradiční konstrukční řešení a hledat nová. To ale není případ Subaru – jeho boxerovou budoucnost na nejbližší roky zajistí zcela nový čtyřválec boxer. Subaru si tedy v dnešní době unikátní a v mnoha ohledech výhodné uspořádání s protiběžnými písty podrží i nadále.
Ačkoliv motory boxer ke značce Subaru patří už od roku 1966, nový agregát je teprve třetí novou konstrukcí čtyřválce. První generace debutovala v modelu Subaru 1000, druhá v roce 1989 při příchodu modelové řady Legacy a nejnovější boxer se dočká prvního nasazení v crossoveru Forester.
Nový motor má změněny všechny důležité celky a prošel odlehčením pohyblivých částí. Automobilka slibuje o 10 % nižší spotřebu paliva, lepší zátah napříč celým spektrem otáček a konstrukční rezervy, které umožní motor v budoucnu upravit pro přísnější emisní normy. K inovacím patří optimalizovaný chladící systém nebo mazání s úspornějším olejovým čerpadlem.
Jednou z nejvýraznějších změn je nový blok, který nese válce s výrazně delším zdvihem. Díky tomu vzroste točivý moment, zároveň došlo ke zmenšení spalovacích prostorů, které umožňují vyšší účinnost spalování. Motor je také osazen variabilním časováním sacích i výfukových plynů a recirkulací výfukových plynů s chlazením.
Subaru v daný okamžik chystá dvě verze o objemu 2,0 a 2,5 litru. Obě budou mít čtyři válce a stanou se stěžejním bodem výrobního programu.