Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru s novým turbodieselem: na český trh na konci dubna (+ ceny v Německu)

Ondřej Láník
Diskuze (51)
Na český trh se dostanou první vozy Subaru s turbodieselem vlastní konstrukce na konci dubna 2008. Jako první příjde na řadu Legacy.

Konkrétní technická data a podrobnosti o konstrukci servíruje Fuji Heavy Industries už asi 2 roky, ale teď přišla na řadu konečně zástavba nového motoru do modelové řady Legacy. Na předloňském autosalonu v Paříži bylo oficiálně uvedeno, že se jedná o čtyřválec Common Rail s protiběžnými písty, jehož turbodmychadlo je umístěno pod blokem motoru, což přispívá k snížení těžiště. Vstřikovací tlaky dosahují maxima 180 MPa (1800 bar). Čtvercový motor má vrtání i zdvih roven 86 mm, malý kompresní poměr 16,3:1 připomíná například moderní vznětové motory BMW.

Ze zdvihového objemu 1998 cm3 získali konstruktéři obvyklých 110 kW při 3600 ot./min, točivý moment vrcholí hodnotou 350 Nm při 1800 ot./min.

Nejprve Legacy kombi a Outback

Britský importér ohlásil start prodeje již na únor. V tuto chvíli je nový vznětový motor určen pro Legacy kombi a Outback, sedan bude nabíhat do výroby později, podle toho jak bude uspokojována poptávka po prvních dvou verzích. Na září je přislíben nový Forester se stejným motorem a o tři měsíce později pak příjde také Impreza spalující naftu.

V Británii bude uvedení na trh provázet masivní reklamní kampaň se sloganem volně přeložitelným jako "Je to tady!". Jedním z argumentů, kterými budou dealeři Subaru přesvědčovat bude nižší spotřeba paliva než u srovnatelných kombi s pohonem jedné nápravy. Konkrétně, spotřeba 5,6 l/100 km bude v Británii srovnávána s průměrným palivovým odběrem Volkswagenu Passat Variant 2.0 TDI (6,0 l/100 km) a Fordu Mondeo kombi 2.0 TDCi (5,9 l/100km). Nejvyšší rychlost kombi má být přes 200 km/h a akcelerace z 0 na 96 km/h 8,5 s (Outback 8,8 s).

Kuriózním srovnáním zveřejněným v tiskové zprávě britského Subaru je hladina vnějšího hluku projíždějícího turbodieselu boxer, která údajně činí 70,5 dB (A) ve srovnání 71 dB (A) u Mondea a 73 dB (A) u Passatu a "dokonce i Rolls-Royce Phantom je s 72 dB (A) hlučnější".

Pětistupňová převodovka

S novým motorem byla vyvíjena také nové převodovka. Ačkoli standardem v této kubatuře a skupině motorů je dnes už šestistupňové ručně řazené ústrojí, nabídne Subaru sice novou, ale jen pětistupňovou převodovku.

Karoserie vozů musely být kvůli pro značku netradičnímu motoru také dále upravována. Pracovalo se na uložení motoru (hydraulická lůžka), vhodně umístěných tlumících prvcích a materiálech, pohlcujících vibrace a hluk pocházející z motorového prostoru. Zesíleny byly také přední pružiny, brzy a posilovač brzdného účinku. Řízení má u vznětových verzí elektrický posilovač.

Vnější vzhled vznětových Subaru se bude od zážehových provedení lišit otvorem pro přívod chladicího vzduchu na kapotě. Koeficient odporu vzduchu (cx = 0,30 u Legacy kombi a 0,34 u Outbacku) byl upraven zavedením krytů pod vozem a dodatečnými plasty kolem podběhů.

Součástí výbavy bude standardně filtr pevných částic.

Ceny v Německu

Německý importér dnes oznámil první ceny vznětových verzí. Subaru Legacy s turbodieselem bude začínat na částce 28.880 Euro (odpovídá přibližně částce 755.000,-Kč), Legacy kombi příjde na 30.110 Euro (odpovídá přibližně částce 787.000,-Kč) a za Outback spalující naftu v Německu zaplatíte 33.230 Euro (odpovídá přibližně částce 869.000,-Kč). V tuto chvíli bohužel není jasné jakou výbavu tyto modely budou mít.

Ondřej Láník
Diskuze (51)
1. 2. 2008 15:14
Re: Kadle kadle
Vyborne!! Fakta se vyvratit nedaji a jsou lekem proti mistnim kriklounum, stavici se proti vsemu z Japonska. Subaru podle vseho postavilo dalsi technickou delikatesu. :yes:
1. 2. 2008 00:11
Re: "JE TO TADY"... UŽ DLOUHO
Koukam, ze te ten ropovy boxer poklada pekne na lopatky, kdyz ses zmohl jen na tohle :-) Ono jde o to, ze Subaru prichazi s necim o cem si muze i to tvoje vysnene audi nechat jenom zdat. Boxer s nizkym tezistem byt v rope a bezkonkurencni jizdni vlastnosti v rodinem kombiku. Proste, kdyz si jdes koupit subaru, vis proc si ho des koupit a jdes na jisto. S ropou to bude si myslim docela dobrej job, protoze kombikova motokara v nafte bude celkem lakadlo, pro setrilky, co se radi bavi... ;-)
31. 1. 2008 21:18
Vida
Vida, aj diesel je možné postaviť zaujímavo, štýlovo, a pritom na potrebnej úrovni. Hoci je to len splnenie požiadaviek trhu a legislatívy. Ale vlastnou cestou. Zaujímavý počin. Jednoznačne :yes:.
31. 1. 2008 21:07
Re: diesel boxer
Přesně si to napsal a ještě jedna věc, kterou jsem zkoušel dnes. Zkoušel jsem to na apoštolech jeden 5MT a druhý 6MT(oba rok výroby 2005 - starý model B5 facelift) oba 1.9 TDi 96 kW a světe div se při 130 km/h oba na najvyšší stupeň točí stejně, konkrétně cca 2600 rpm. Tak mi může někdo vysvětlit, proč je 6MT lepší? Snad šestku tam dávaly, aby snížily otáčky a spotřebu na dálnici a skutek utek.

No např. u laguny to na 6-tku točí při 130 km/h 2250 rpm.
Avatar - SpiderJ
31. 1. 2008 18:11
Re: "JE TO TADY"... UŽ DLOUHO
To, co mě osobně zvedá ze židle, že je to první boxer v naftě...ne že bych čekal zázraky, ale je to prostě konstrukční novinka, navíc od značky, jejíž motory (ne zcela bezvýhradně) uznávám..
..a tak chci na vlastní zápěstí pozadí a chodidla zjistit, co je na těch konstrukčních a marketingových čárech pravdy....už proto, že to chci srovnat s klasickým TDI 103kw, které dosti důvěrně znám.. ;-) a nechci si dělat názor z rozhořčené diskuze typu: "muj angličák je lepčí než Tvůj, páč má TDI..." :*)