Subaru s novým turbodieselem: na český trh na konci dubna (+ ceny v Německu)
Konkrétní technická data a podrobnosti o konstrukci servíruje Fuji Heavy Industries už asi 2 roky, ale teď přišla na řadu konečně zástavba nového motoru do modelové řady Legacy. Na předloňském autosalonu v Paříži bylo oficiálně uvedeno, že se jedná o čtyřválec Common Rail s protiběžnými písty, jehož turbodmychadlo je umístěno pod blokem motoru, což přispívá k snížení těžiště. Vstřikovací tlaky dosahují maxima 180 MPa (1800 bar). Čtvercový motor má vrtání i zdvih roven 86 mm, malý kompresní poměr 16,3:1 připomíná například moderní vznětové motory BMW.
Ze zdvihového objemu 1998 cm3 získali konstruktéři obvyklých 110 kW při 3600 ot./min, točivý moment vrcholí hodnotou 350 Nm při 1800 ot./min.
Nejprve Legacy kombi a Outback
Britský importér ohlásil start prodeje již na únor. V tuto chvíli je nový vznětový motor určen pro Legacy kombi a Outback, sedan bude nabíhat do výroby později, podle toho jak bude uspokojována poptávka po prvních dvou verzích. Na září je přislíben nový Forester se stejným motorem a o tři měsíce později pak příjde také Impreza spalující naftu.
V Británii bude uvedení na trh provázet masivní reklamní kampaň se sloganem volně přeložitelným jako "Je to tady!". Jedním z argumentů, kterými budou dealeři Subaru přesvědčovat bude nižší spotřeba paliva než u srovnatelných kombi s pohonem jedné nápravy. Konkrétně, spotřeba 5,6 l/100 km bude v Británii srovnávána s průměrným palivovým odběrem Volkswagenu Passat Variant 2.0 TDI (6,0 l/100 km) a Fordu Mondeo kombi 2.0 TDCi (5,9 l/100km). Nejvyšší rychlost kombi má být přes 200 km/h a akcelerace z 0 na 96 km/h 8,5 s (Outback 8,8 s).
Kuriózním srovnáním zveřejněným v tiskové zprávě britského Subaru je hladina vnějšího hluku projíždějícího turbodieselu boxer, která údajně činí 70,5 dB (A) ve srovnání 71 dB (A) u Mondea a 73 dB (A) u Passatu a "dokonce i Rolls-Royce Phantom je s 72 dB (A) hlučnější".
Pětistupňová převodovka
S novým motorem byla vyvíjena také nové převodovka. Ačkoli standardem v této kubatuře a skupině motorů je dnes už šestistupňové ručně řazené ústrojí, nabídne Subaru sice novou, ale jen pětistupňovou převodovku.
Karoserie vozů musely být kvůli pro značku netradičnímu motoru také dále upravována. Pracovalo se na uložení motoru (hydraulická lůžka), vhodně umístěných tlumících prvcích a materiálech, pohlcujících vibrace a hluk pocházející z motorového prostoru. Zesíleny byly také přední pružiny, brzy a posilovač brzdného účinku. Řízení má u vznětových verzí elektrický posilovač.
Vnější vzhled vznětových Subaru se bude od zážehových provedení lišit otvorem pro přívod chladicího vzduchu na kapotě. Koeficient odporu vzduchu (cx = 0,30 u Legacy kombi a 0,34 u Outbacku) byl upraven zavedením krytů pod vozem a dodatečnými plasty kolem podběhů.
Součástí výbavy bude standardně filtr pevných částic.
Ceny v Německu
Německý importér dnes oznámil první ceny vznětových verzí. Subaru Legacy s turbodieselem bude začínat na částce 28.880 Euro (odpovídá přibližně částce 755.000,-Kč), Legacy kombi příjde na 30.110 Euro (odpovídá přibližně částce 787.000,-Kč) a za Outback spalující naftu v Německu zaplatíte 33.230 Euro (odpovídá přibližně částce 869.000,-Kč). V tuto chvíli bohužel není jasné jakou výbavu tyto modely budou mít.