Suzuki a VW: Japonci nejsou spokojení s podobou partnerství
Podle informací z japonského tisku a ze zpráv agentury Reuters nepanuje v nejvyšším vedení automobilky Suzuki nadšení z vývoje strategického partnerství s Volkswagenem. Německý koncern má prý jiné úmysly, než jaká byla původní dohoda.
Spojenectví firem Suzuki a Volkswagen odstartovalo na konci roku 2009. VW měl díky němu získat přístup k know-how v oblasti malých automobilů a terénních vozů. Dalším pozitivem pro Němce je, že Suzuki ovládá víc než polovinu indického trhu s novými auty a patří k předním výrobcům motocyklů.
Suzuki mělo výměnou získat přístup k technologiím, jejichž samostatný vývoj by byl pro menší automobilku finančně neúnosný. Jednat se mělo zejména o hybridní pohony, moderní elektronickou výbavu, ale také dieselové motory.
Původně bylo dohodnuto, že Volkswagen získá 19,9 % akcií Suzuki a Japonci nakoupí podíl ve VW s odpovídající tržní hodnotou. Automobilky měly zůstat samostatné a úzce spolupracovat na vývoji.
Spokojenost manažerů v zámoří je ale čím dál menší. Ani po dvou letech prý Suzuki s Volkswagenem nerozjelo žádný společný vývojový projekt. Místo toho v Japonsku cítí tlak na začlenění Suzuki do koncernu VW Group.
Japonci své zklamání řeší veřejnou deklarací záměru spolupracovat s širokým okruhem partnerů. Z tohoto přístupu vychází mimo jiné nedávné oznámení, že nový model Suzuki dostane turbodiesel 1,6 l od Fiatu. Kdy a zda vůbec se začnou vyrábět Suzuki s motory TDI zatím není jisté.