Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Baleno: O půl čísla nad Swiftem

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Suzuki se u nového malého hatchbacku vrací k názvu Baleno. Frankfurtský autosalon se blíží, na světě jsou další dvě fotky.

Japonská automobilka zveřejnila první snímek nového malého hatchbacku před třemi týdny, nyní přidává další. Baleno vyznává nekonfliktní oblé a čisté tvary, jak jsme u Suzuki zvyklí. Už jsme je vlastně viděli na jaře v Ženevě v podobě konceptu iK-2, od kterého se sériový vůz v základu prakticky neliší ani nově odhalenou přední částí. Předchozí fotka jej zabírala pouze ze strany.

Baleno je postaveno na nové tuhé a lehké platformě. V kabině i v zavazadelníku by mělo být dost místa, předpokládáme, že rozvor 2520 mm ze studie se nezměnil. Ta byla 4023 mm dlouhá, přerostla tudíž čtyřmetrovou hranici. U současných hatchbacků segmentu B nic neobvyklého. Novinka je tak „o půl čísla“ větší než mrštný Swift. Suzuki ji sice řadí mezi kompakty, ale na současnou nižší střední třídu je zase příliš malá. Nebylo jím vlastně rozměrově ani první Baleno, v Japonsku vyráběné v letech 1995-2002, v Indii až do roku 2007.

Automobilka se musí chtě nechtě přizpůsobit evropským normám, i když pro ni není trh starého kontinentu prioritou, vždy prodávala více aut v Asii. Proto je nový litrový motor Boosterjet kromě přímého vstřiku také přeplňovaný. Jenže Japonci mají s takto malými jednotkami doplněnými o turbodmychadlo na rozdíl od Evropanů mnohaleté zkušenosti z třídy kei cars a větších derivátů. Tříválce 0,66 l i čtyřválce 1,0 l nejen v atmosférických verzích už měla pod kapotami třeba první generace Wagonu R s kódem EM...

Motor doplňuje SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), o hybrid zcela jistě nejde, spíše sázíme na „chytrý“ start-stop s generátorem a silnějším alternátorem, který šetří palivo. Podrobnější popis zatím nejsou k dispozici. Přitom by lehkým vozům neměla dle slov výrobce chybět ani dynamika.

Baleno se sice představí už 15. září na IAA, ale prodej odstartuje až příští rok na jaře.

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Avatar - pumpkin
2. 9. 2015 09:54
Re: Ach, tá maska
Pretože to nebolo tak dávno, kedy Baleno predstavovalo celkom slušný sedan a kombi s pohonom 4x4. Podobne aj Vitara. Je otázne, či automobilka chcela aby sa ľuďom vybavil ešte celkom poctivý tereňák, alebo aby im len bol povedomý ten názov.

Ako tak ale píšem tento príspevok, trklo mi, že Baleno nebolo len sedan a kombík. Sakra! >:D

Že je ale dizajn priemerný, aktuálny tak pred desiatimi rokmi a že pomenovať mini auto Space Star je blbosť, za tým si stojím! :-)
Avatar - wakantanka
2. 9. 2015 09:02
Re: tak priznam sa
Oni si tie modely budú konkurovať asi ako SX4 S-cross s Vitarou. Obsiahnu zhruba rovnaký segment ale úplne odlišné cieľové skupiny, ktoré kladú priority na rozdielne parametre. Náhodou to Suzuki celkom dobre vymyslelo a verím, že takto "uloví" tých zákazníkov viac.
Avatar - 3_diamanty
1. 9. 2015 22:42
Re: Ach, tá maska
s cim je ako s menom baleno problem? ;-) .. preco je ten nazov blbost?
1. 9. 2015 21:47
Re: tak priznam sa
H/K_svet: Vy jste ten můj článek nečetl? :-)
Avatar - pumpkin
1. 9. 2015 19:11
Ach, tá maska
Naozaj som dúfal, že európska verzia bude mať komplet odlišnú prednú masku, takto je to indické Maruti YRA. Dosť ma irituje ako to tam vpredu neladí, svetlomety akoby im zvýšili zo Swifta.

Budú to aspoň vyrábať v Ostrihome?

Staronový názov Baleno je tiež taká blbosť ako keď Mitsubishi malú plechovku pomenovalo Space Star. Od čoho bol asi pôvodne ten "space"? 8-s

Zlatý Suzuki dizajn 8 rokov dozadu..