Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Cappuccino se vrátí, zřejmě v roce 2016

Aleš Dragoun
Diskuze (1)

Nejen japonská odborná média, ale i fanouškovské servery spekulují o návratu malého roadsteru Cappuccino do portfolia značky Suzuki. Mělo by se tak stát do tří let.

Suzuki Cappuccino se vyrábělo v továrně v Kosai v letech 1991-1997. Maličký dvoumístný roadster sympatických baculatých tvarů měl odnímatelnou střechu a patřil mezi tzv. kei cars. Na délku měřil necelých 3,3 m, do šířky pak 1,4 m. Pod kapotou vrněla klasika této třídy: zážehový tříválec objemu 0,66 l s výkonem 47 kW (64 k). Jak konstruktéři Suzuki dosáhli slušného výkonu z tak malého motoru? Jednoduše, díky turbodmychadlu... Autíčko vážilo jen 725 kg a vyznávalo ideální rozložení hmotnosti na obě nápravy. Tomu odpovídaly i jízdní vlastnosti.

V kontinentální Evropě je bohužel prakticky neznámé a na silnicích ho nepotkáte, málokterý řidič si jej tak měl šanci vyzkoušet. Kromě domácího Japonska je k vidění jen v Británii, verze s levostranným řízením totiž nikdy neexistovala.

Nový roadster bude zřejmě postaven na platformě s pohonem zadních kol. Australský The Motor Report připomíná, že Suzuki používá takové podvozky příslušné velikosti v terénním Jimny (s připojitelným pohonem předních kol) a v náklaďáčcích Carry. Jenže, do auta se sportovním zaměřením se příliš nehodí, originální Cappuccino mělo mnohem sofistikovanější nezávislé zavěšení s dvojitými lichoběžníky, podvozek měl rozvor pouhých 2,06 m.

V tomto ohledu se mluví o spolupráci s jiným výrobcem, nejen s ohledem na vývoj nového podvozku, ale i kvůli redukci nákladů. Nejpravděpodobnější je Caterham, který se Suzuki podepsal smlouvu o dodávkách nejnovějšího přeplňovaného tříválce 0,66 l pro základní Seven. S dvoumístnými sporťáky má navíc dostatek zkušeností. Nové Cappuccino by mohlo být poháněno stejným agregátem. Respektive musí, opět přece půjde o kei car, jehož předpisy jsou v Zemi vycházejícího slunce striktně dané.

Cappuccino s pořadovým číslem II nepřijde dříve než v roce 2016. Informace jsou však zatím velmi kusé a hlavně neoficiální, na potvrzení přímo od automobilky je ještě brzy. V japonském tisku už se však objevují první počítačové vize roadsteru moderních agresivnějších tvarů s dvojicí ochranných oblouků, zveřejnil je například magazín Holliday Auto. Jméno předchůdce zůstane s největší pravděpodobností zachováno.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - Jethro
25. 8. 2013 19:04
Existuje i s levostranným řízením
Není pravda že Suzuki Cappuccino neexistuje s levostranným řízením viz [odkaz] :-) :-) :-) :-) :-)