Suzuki Capuccino se vrátí, zřejmě v roce 2016

 

Nejen japonská odborná média, ale i fanouškovské servery spekulují o návratu malého roadsteru Capuccino do portfolia značky Suzuki. Mělo by se tak stát do tří let.

Suzuki Capuccino se vyrábělo v továrně v Kosai v letech 1991-1997. Maličký dvoumístný roadster sympatických baculatých tvarů měl klasickou plátěnou střechu a patřil mezi tzv. kei cars. Na dílku měřil necelých 3,3 m, do šířky pak 1,4 m. Pod kapotou vrněla klasika této třídy: zážehový tříválec objemu 660 cm3 s výkonem 47 kW (64 k). Jak konstruktéři Suzuki dosáhli slušného výkonu z tak malého motoru? Jednoduše, díky turbodmychadlu... Autíčko vážilo jen 725 kg a vyznávalo ideální rozložení hmotnosti na obě nápravy. Tomu odpovídaly i jízdní vlastnosti.

V kontinentální Evropě je bohužel prakticky neznámé a na silnicích ho nepotkáte, málokterý řidič si jej tak měl šanci vyzkoušet. Kromě domácího Japonska je k vidění jen v Británii, verze s levostranným řízením totiž nikdy neexistovala.

Nový roadster bude zřejmě postaven na platformě s pohonem zadních kol. Australský The Motor Report připomíná, že Suzuki používá takové podvozky příslušné velikosti v terénním Jimny (s připojitelným pohonem předních kol) a v náklaďáčcích Carry. Jenže, do auta se sportovním zaměřením se příliš nehodí, originální Capuccino mělo mnohem sofistikovanější nezávislé zavěšení s dvojitými lichoběžníky, podvozek měl rozvor pouhých 2,06 m.

V tomto ohledu se mluví o spolupráci s jiným výrobcem, nejen s ohledem na vývoj nového podvozku, ale i kvůli redukci nákladů. Nejpravděpodobnější je Caterham, který se Suzuki podepsal smlouvu o dodávkách nejnovějšího přeplňovaného tříválce 0,66 l pro základní Seven. S dvoumístnými sporťáky má navíc dostatek zkušeností. Nové Capuccino by mohlo být poháněno stejným agregátem. Respektive musí, opět přece půjde o kei car, jehož předpisy jsou v Zemi vycházejícího slunce striktně dané.

Capuccino s pořadovým číslem II nepřijde dříve než v roce 2016. Informace jsou však zatím velmi kusé a hlavně neoficiální, na potvrzení přímo od automobilky je ještě brzy. V japonském tisku už se však objevují první počítačové vize roadsteru moderních agresivnějších tvarů s dvojicí ochranných oblouků, zveřejnil je například magazín Holliday Auto. Jméno předchůdce zůstane s největší pravděpodobností zachováno.

JAKE.AUTO.CZ: Suzuki Jimny (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 
Zdroj: The Motor Report

Štítky Suzuki Nové modely

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 





 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Včera

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl zbraně hromadného ničení

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl…

Australští policisté zatkli muže ze Sydney, kterého viní z domlouvání obchodů pro Severní Koreu, včetně prodeje…

 

iSport.cz

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že můžeme hrát s kýmkoliv

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že…

Dobrá práce! Kapitán Martin Erat dovedl reprezentaci ke třem výhrám a potvrdil, že právě on je tím správným…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…