Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Jimny 2015: Se stabilizací a lepší výbavou

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Malý japonský terénní nezmar se pro letošní modelový rok vizuálně prakticky nezměnil. Přesto má však pár úprav za sebou.

Populární Jimny série JB se vyrábí již neuvěřitelných šestnáct let. Historie malých terénních Suzuki sahá však ještě hlouběji, až do roku 1970, současná řada je v pořadí teprve třetí generací. Když něco funguje, není to přece nutné nějak radikálně měnit, že? Poslední facelift prodělal v létě před dvěma lety, od té doby se kapota otevírá samostatně a přední nárazník pozbyl vstupy vzduchu, byly vystřídány mlhovkami. Nejmenší terénní auto se samurajským S se nabízí s jediným motorem: zážehovou čtyřválcovou třináctistovkou (1,33 l) o výkonu 63 kW (85 k), která zůstala beze změny, stejně jako pětistupňová manuální převodovka. Ta se stále stará o 110 N.m točivého momentu.

Podvozek zůstává věrný ortodoxní konstrukci s tříramennými závěsy a vinutými pružinami. Stále trochu rustikální off-road pochopitelně ani v nejnovější specifikaci nepřišel o pohon obou tuhých náprav, který výrobce nedoporučuje používat na silnici, ale pouze v terénu. Standardně je v činnosti jen zadní (2WD), přední je přiřaditelná a v módu 4WD-L (Low) přichází na řadu i dvoustupňová redukce. Trojice režimů i převod „do pomala“ se volí tlačítky, ta nahradila předchozí mechanické páky již v roce 2007, kdy se také radikálně proměnil interiér, původem ještě z první generace Wagonu R. Centrální a zadní diferenciály s uzávěrkami, kterými se mohli pochlubit někteří předchůdci, Jimny postrádá. I tak vyšplhá tam, kam byste se s jakýmkoli jiným autem kromě klasických velkých teréňáků odvážili jen těžko. Není to totiž žádné SUV!

Ještě připomeňme, že Jimny je schopen na silnici dosáhnout maximální rychlosti 140 km/h a z klidu na stovku se dostane během 14,1 s. Výrobce udává kombinovanou spotřebu benzinu 7,1 l/100 km.

Ona zmíněná rustikálnost je však u nového modelu potlačena. Aktuální provedení pro rok 2015 se totiž konečně může pochlubit standardní elektronickou stabilizací. A samozřejmě je s předstihem vybavováno i kontrolou tlaku v pneumatikách, která je od 1. listopadu 2014 v zemích EU u nových aut povinná. Na přístrojové desce také přibyl indikátor zařazeného převodového stupně s vhodným okamžikem pro jeho změnu a „budíky“ dostaly stříbrné orámování. Po zmíněných dvou letech se také znovu změní litá kola, barevná paleta laků karoserie a čalounění bude zase o kousek kvalitnější.

V základu nazvaném JX jsou kromě zmíněných prvků i dva airbagy, pochopitelně posilovač řízení s novým volantem, ABS a EBD, také dělené zadní sedačky, rádio se dvěma reproduktory a dálkové ovládání palivové nádrže. Zrcátka se však nastavují jen ručně, stejně jako boční okna. V interiéru najdete i holé plechy, zvenčí pak černé plasty. U JLX už obojí ovládají elektromotorky, k dispozici je i dálkové centrální zamykání, zvukový systém s přehrávačem CD, zadní opěrky hlavy, kompletně čalouněný vnitřek a karoserie včetně zrcátek, klik a podběhů lakovaná jedinou barvou. Jimnyho jde ale vyšperkovat dále metalízou, patnáctipalcovými litými koly, koženým volantem a koženkovými sedadly. Na některých evropských trzích je k mání dokonce i samočinná převodovka a dvoumístné užitkové provedení Ranger.

Jimny 2015 se samozřejmě dostane i k nám. Dle zatím neoficiálních informací by modernizovaný model měl být u domácích prodejců značky k dispozici ještě letos a i my se dočkáme více specifikací a modernějších prvků výbavy. Aktuálně stojí 414.900 Kč, ovšem ve vyšším stupni JLX. „Holátko“ JX se u nás nenabízí, takže čeští majitelé většinu popsaných věcí znají.

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Avatar - 3_diamanty
30. 10. 2014 14:45
jedno z mala neskur.venych aut
dnesnej doby..... proste klasika ktora vydrzi vecnost, legenda :yes:

poprosim nic nemenit aspon dalsich 15 rokov... to auto nepotrebuje hybrid ani start stop systemy a ani turbodvojvalec.... tak ho prosim neskur.vite, bola by Jimnyho v buducnosti velka skoda, krasne auto a z roka na rok sa mi paci viac a viac :yes:
Avatar - woody-alien
30. 10. 2014 11:10
Re: živá legenda
Co se týká ztráty hodnoty, byl Jimník nejlepší kauf mýho života. >:D Koupil jsem ho za 189 t a prodal po roce za stejnou cenu. Takže jsem tratil peníze jenom za 1 servis, povinné ručení a dvě gumy, který jsem koupil na zadek nový. ;-)
30. 10. 2014 10:59
Re: živá legenda
jj tvojí recenzi a i zbylý dvě na jimnyho mám pročtený. To jsi na něm asi moc při prodej neprodělal ne? Drží si cenu hodně. Já ho chtěl taky třeba na rok a pak asi prodat, protože se stim po silnici jezdit moc nedá a abych měl pro sebe dvě auta jje zbytečný.
Avatar - woody-alien
30. 10. 2014 10:55
Re: živá legenda
Jj, já ho měl necelej rok. [odkaz] Byla s ním sranda, ale nakonec jsem musel uznat, že ho pořádně nevyužiju a prodal jsem ho. Jeden z posledních Mohykánů... :yes:
30. 10. 2014 10:30
živá legenda
Tohle auto je prostě paráda, pokukuju po něm už dost dlouho, ale asi bych ho uplně nevyužil.