Suzuki SV650 je zpátky. V nové podobě a skvělé formě jako v dobách největší slávy.

Japonská novinka je uvařená podle nesmrtelného receptu: ostrý charismatický dvouválec V90° v mrštném rámu kompaktní velikosti, žádná zbytečná elektronická cingrlátka, nízká hmotnost, rozumná cena. Fungovalo to na konci devadesátek a podle nás to bude na zákazníky platit i dnes. Navíc nové SV vypadá vážně dobře.

Redaktoři s výškou plus minus 180 cm se shodli, že jim „súza“ dokonale padne. Všechno je na svém místě, nízké a vpředu úzké sedlo ocení menší postavy. Stačí brnknout o startér a tradá. Jako by se nám motorka pod zadkem rozjela sama… To jsme se právě seznámili se systémem Low RPM Assist, který při rozjezdu nepatrně a skutečně nenápadně zvýší otáčky motoru, aby náhodou omylem nezhasl. SV zkrátka nezapomíná na začátečníky ani méně zkušené, u kterých bývaly minulé generace tolik oblíbené.

Po rozjezdu už se ale dvouválec chová vyloženě dospěle. Výkonem 53 kW a točivým momentem 64 N.m nikoho neohromí, ale průběhem obou veličin a celkovým charakterem motoru rozhodně zaujme. Velmi pružný motor má parádní nástup a neskutečně úderný střed, nad šesti tisíci otáček navíc nabídne i trochu sportovního svezení. A k tomu nám hraje nezaměnitelnou melodii vidlicového dvouválce s optimální kulisou charakteristických vibrací. Jízdní vlastnosti jsou podobné úhoři, SV se nechá lehce přehazovat ze zatáčky do zatáčky a tak nějak podvědomě vás táhne na nejklikatější možnou trasu.

Bavíme se o podvozku střední třídy, kde přední vidlice má jedno tovární nastavení a u zadní centrální jednotky můžete klíčem nastavit předpětí. Naladění podvozku je vydařený střed, hodí se pro svižné dovádění na okreskách, přitom je i slušně komfortní a každodenní městské popojíždění si v jejím sedle docela užijete. Navíc za rozumné náklady. Cena 177 900 Kč s dnes už povinným ABS je férová a spotřeba 4-6 litrů potěší. Otázkou vkusu je nástup brzd, který by se nám líbil o něco ostřejší. A spolujezdce nechte doma. Tomu se SV650 nebude líbit jako vám…

Plusy

  • Zábavný motor
  • Agilní podvozek
  • Atraktivní design
  • Dobrá cena

Mínusy

  • Nevhodná pro spolujezdce
  • Vlažnější nástup brzd

Suzuki SV650 ABS - základní údaje
Motorčtyřdobý vidlicový dvouválec
Chlazeníkapalinou
Zdvihový objem (cm3)645
Výkon (kW/ot. za min)53/9000
Točivý moment (N.m/ot. za min)64/7200
Převodovkasek. převod 6° manuální, řetěz
Startováníelektrické
Brzdy P/Z (mm)kotoučové s ABS 2 x 290/240
Pneumatiky P a Z120/60 ZR17 a 160/60 ZR17
Rozvor (mm)1470
Výška sedla (mm)800
Pohotovostní hmotnost (kg)168
Objem nádrže (l)17
Základní cena (Kč)177 900

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled hollywoodských hvězd, které vylákal do Varů

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled…

Od roku 1994 je Jiří Bartoška, který v pátek oslaví 70. narozeniny, prezidentem Mezinárodního filmového…

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

 

iSport.cz

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin bruslil pro charitu

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin…

Pittsburgh i Washington mají jistotu, v play off NHL ani letos nebudou tyto supersilné týmy chybět. V nočních…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…