Suzuki SV650 je zpátky. V nové podobě a skvělé formě jako v dobách největší slávy.

Japonská novinka je uvařená podle nesmrtelného receptu: ostrý charismatický dvouválec V90° v mrštném rámu kompaktní velikosti, žádná zbytečná elektronická cingrlátka, nízká hmotnost, rozumná cena. Fungovalo to na konci devadesátek a podle nás to bude na zákazníky platit i dnes. Navíc nové SV vypadá vážně dobře.

Redaktoři s výškou plus minus 180 cm se shodli, že jim „súza“ dokonale padne. Všechno je na svém místě, nízké a vpředu úzké sedlo ocení menší postavy. Stačí brnknout o startér a tradá. Jako by se nám motorka pod zadkem rozjela sama… To jsme se právě seznámili se systémem Low RPM Assist, který při rozjezdu nepatrně a skutečně nenápadně zvýší otáčky motoru, aby náhodou omylem nezhasl. SV zkrátka nezapomíná na začátečníky ani méně zkušené, u kterých bývaly minulé generace tolik oblíbené.

Po rozjezdu už se ale dvouválec chová vyloženě dospěle. Výkonem 53 kW a točivým momentem 64 N.m nikoho neohromí, ale průběhem obou veličin a celkovým charakterem motoru rozhodně zaujme. Velmi pružný motor má parádní nástup a neskutečně úderný střed, nad šesti tisíci otáček navíc nabídne i trochu sportovního svezení. A k tomu nám hraje nezaměnitelnou melodii vidlicového dvouválce s optimální kulisou charakteristických vibrací. Jízdní vlastnosti jsou podobné úhoři, SV se nechá lehce přehazovat ze zatáčky do zatáčky a tak nějak podvědomě vás táhne na nejklikatější možnou trasu.

Bavíme se o podvozku střední třídy, kde přední vidlice má jedno tovární nastavení a u zadní centrální jednotky můžete klíčem nastavit předpětí. Naladění podvozku je vydařený střed, hodí se pro svižné dovádění na okreskách, přitom je i slušně komfortní a každodenní městské popojíždění si v jejím sedle docela užijete. Navíc za rozumné náklady. Cena 177 900 Kč s dnes už povinným ABS je férová a spotřeba 4-6 litrů potěší. Otázkou vkusu je nástup brzd, který by se nám líbil o něco ostřejší. A spolujezdce nechte doma. Tomu se SV650 nebude líbit jako vám…

Plusy

  • Zábavný motor
  • Agilní podvozek
  • Atraktivní design
  • Dobrá cena

Mínusy

  • Nevhodná pro spolujezdce
  • Vlažnější nástup brzd

Suzuki SV650 ABS - základní údaje
Motorčtyřdobý vidlicový dvouválec
Chlazeníkapalinou
Zdvihový objem (cm3)645
Výkon (kW/ot. za min)53/9000
Točivý moment (N.m/ot. za min)64/7200
Převodovkasek. převod 6° manuální, řetěz
Startováníelektrické
Brzdy P/Z (mm)kotoučové s ABS 2 x 290/240
Pneumatiky P a Z120/60 ZR17 a 160/60 ZR17
Rozvor (mm)1470
Výška sedla (mm)800
Pohotovostní hmotnost (kg)168
Objem nádrže (l)17
Základní cena (Kč)177 900

Spolupracujeme s TipCars.com
Sněmovna spolkne o 89 milionů víc než letos, o desítky milionů si polepší i Senát Sněmovna spolkne o 89 milionů víc než letos, o desítky milionů si polepší i Senát

Poslanecká sněmovna má mít v rozpočtu na příští rok o 89…

Číně hrozí zhoršení ratingu kvůli zadlužení. Zveličujete naše potíže, kontruje Peking Číně hrozí zhoršení ratingu kvůli zadlužení. Zveličujete naše potíže, kontruje Peking

Pokud Čína zásadně nezkrotí své zadlužení, hrozí jí další…

Miliardář Němec ovládl dodavatele pro laboratoře BioVendor Miliardář Němec ovládl dodavatele pro laboratoře BioVendor

Rodinný investiční fond Consilium miliardáře Tomáše Němce…

Ludvíkovy sliby ženou zdravotnictví do minusu Ludvíkovy sliby ženou zdravotnictví do minusu

Příští rok má být na zdravotní péči 12,8 miliardy korun…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 






 
Těsnění hlavy válců: Umí zničit motor! Jak poznat, že je poškozené?

Těsnění hlavy válců: Umí zničit motor! Jak poznat, že je poškozené?

Dnes 08:00

Ubývá vám chladicí kapalina, ale podlaha v garáži pod autem je suchá? V takovém případě může být příčinou poškozené těsnění pod hlavou. Jak to poznat a proč byste neměli s opravou otálet?




Blesk.cz

Dělník spadl mezi tuny odpadků: Z „betonové jámy“ v Malešicích ho jeřábem vytáhli hasiči

Dělník spadl mezi tuny odpadků: Z „betonové jámy“ v…

Zřejmě vlastní neopatrností jeden z dělník v pátek po půlnoci spadl ve spalovně v Malešicích mezi tuny odpadků.…

Starosta skončil v poutech. Do kapsy mu měly jít peníze ze zakázky

Starosta skončil v poutech. Do kapsy mu měly jít…

Dlouholetý starosta Kišiněva, místopředseda proevropské Liberální strany Dorin Chirtoaca byl ve čtvrtek večer…

 

iSport.cz

Mezi lídry na Giru to vře. Dumoulin je namyšlený, zaplatí za to, říká Nibali

Mezi lídry na Giru to vře. Dumoulin je namyšlený,…

Situace na prvních místech cyklistického Gira d'Italia je tři etapy před koncem čím dál zamotanější, a mezi…

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín jsem alergický!

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín…

Po 51 letech vrátil do Brna hokejový titul, i k němu se s odstupem vrací Libor Zábranský, boss a současně kouč…

 

Reflex.cz

75 let od útoku na Hedricha: Konec bestie a hrůzovláda

75 let od útoku na Hedricha: Konec bestie a hrůzovláda

Před 75 lety, 27. května 1942 v 10.31 h, uskutečnili českoslovenští parašutisté vrcholný čin evropské…

Otisk českého fotbalu v Jižní Americe: Seznamte se s argentinským Karlem Poborským

Otisk českého fotbalu v Jižní Americe: Seznamte se s…

Vlevo u srdce státní znak České republiky, na druhé straně černobílý symbol Dynama České Budějovice. Nevídané…