Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Swift Sport: Rychlý svišť se 100 kW

David Bureš
Diskuze (15)
Ostrá verze nového Swiftu bude poháněna motorem 1,6 VVT o výkonu 100 kW. Poprvé k vidění je ve Frankfurtu.

Automobilka Suzuki již na jaře v Ženevě studií Concept Snaznačila, že v blízké době chystá ostrou verzi aktuálního Swiftu. Produkční verze Swiftu Sport se představuje ve Frankfurtu nad Mohanem.

Suzuki nepodléhá honbě za velkými výkony. Z motoru M16A (objem 1,6 litru) tak nabídne rovných 100 kW při 6900 min-1 – na dnešní poměry mezi malými hot-hatchi relativně střídmé číslo. Mezigeneračně to však znamená zvýšení o 8 kW a vyšší výkon z atmosférického motoru dokáže v daném objemu dostat jen Hyundai 1,6 GDI (103 kW). Vrchol točivého momentu 160 Nm leží v 4400 min-1.

Konstrukčně motor vychází z jednotky předchozího Swiftu Sport, přibyl však systém variabilního sání, optimalizováno bylo i variabilní časování ventilů. Emise CO2 tak klesly na 147g/km, spotřeba v kombinovaném cyklu činí 5,3 l/100 km.

Další podstatnou změnou je aplikace šestistupňové manuální převodovky namísto pětistupňové. Nová převodovka má nabídnout lehčí řazení.

Design se vcelku věrně drží koncepční předlohy. Výrazný nárazník se téměř nezměnil, stejně jako grafika světel. Zmizely ale směrovky v krytech zpětných zrcátek, radikální střešní křídlo a výrazně tvarované prahy inspirované rallyovými speciály. Díky upravenému výfukovému systému má nový Swift Sport nejen sportovně vypadat, ale také sportovně znít.

Se sportovním bodykitem je karoserie o 4 cm delší, měří 3.890 mm. Šířka 1.695 mm a výška 1.510 mm jsou ale nezměněny.

Díky tužšímu zavěšení má být nový Swift Sport během zatáčení stabilnější. Upravena byla především zadní torzní příčka a tlumiče.

Automobil se bude na jednotlivých trzích objevovat postupně, počínaje letošním říjnem.

Aktuálně se Suzuki Swift nabízí v tří- a pětidveřovém provedení s motorem 1,2 Dual VVT o výkonu 69 kW s možností manuální i automatické převodovky, turbodieselem 1,3 DDiS (55 kW) a motorem 1,2 Dual VVT v kombinaci s pohonem 4x4 pomocí jednoduché viskózní spojky.

Suzuki Swift Sport – srovnání generací
ModelSwift Sport (2011-)Swift Sport (2006-2010)
Motor1,6 VVT1,6 VVT
Převodovka6M5M
Zdvihový objem [cm3]15861586
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]100/690092/6800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/4400148/4800
Max. rychlost [km/h]-200
Zrychlení 0-100 km/h [s]-8,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,36,1

David Bureš
Diskuze (15)
16. 9. 2011 08:39
Re: Trocha zklamání
Ta maximalna rychlost nebude dosahovana pri maximalnych otackach a na poslednom prevodovom stupni :-)

Vid priklad: Moj Swift 1.3 68kW ma papierovo maximalku 175km/h ... da sa s nim ist aj 190 a niekto siel aj viac (211km/h = upraveny motor, bez uprav prevodovky)

Realne odhadujem ze pri 130km/h bude novy Swift Sport tocit tak 3000-3500rpm prave vdaka 6tke. Motor ma dost sily aby potiahol dlhsiu sestku, inak povedane 6tka bude vyslovene cestovna rychlost, koli spotrebe a hlucnosti. Pretekat a jazdit autoslalom sa bude aj tak 2-3-4 >:D

J.
14. 9. 2011 02:42
Trocha zklamání
Tak po obhlédnutí německých stránek suzuki jsem narazil na oficiální brožuru novýho sporta a docela zklamání...

[odkaz]

Maximální rychlost je udávaná 195, což je o 5 mín (pokud se dá věřit, že ta měla opravdu 200) než předchozí generace, takže pokud ma těch 100 kW při 6900 ot./min, to je o 100 ot./min víc než předchozí generace, tak buď tam je nějaký záhadný omezovač nebo prostě je ta šestka ještě kratší než minulá pětka a převodovka je opravdu dělaná na akceleraci, ale na dálnici ve 130 bude opět točit skoro až nesmyslně vysoko... pokud je moje úvaha špatná, tak mne prosím opravte, škoda že nezmiňují zrychlení, je možné, že se moc nezlepšilo...

No a pak cena 18 490 euro >:D takže jako minulá gen. 460 tisíc, což je asi opravdu moc, takže až se to za 3 roky pomocí slev dostane na 360 tak to bude dobrý, ale takhle nic moc

Uvedení na trh leden 2012 a poslední co se dalo vyčíst spotřeba 8,4/5,2/6,4 l/100km. Jó a palivová nádrž má mít 42 litrů(-3 litry)a jěště zajímavost, že zadní sedačky jsou dělený 60:40 narozdíl od sklopný lavice minulý generace...

Jinak výbava pěkná bi xenony, 17-ky kola, automat. klima, rádio na ipod/usb, bluetooth, metalíza, vyhřejvaný sedačky, bezklíček a startování tlačítkem, 7 polštářů, ESP...

Tak jsem zvědav, jak se to jěště vybarví..
Avatar - dr.biker
13. 9. 2011 14:17
Re: dobrá volba
Taky si myslím, že Suzuki vybralo dobrý motor do svého malého sportovního vozu. Jednak auto s takovýmto poctivým motorem se v dnešní přeplňované době jen tak nevidí a taky si tím Suzuki nechalo případně otevřená vrátka do budoucnosti pro nějakou limitovanou edici se silnějším motorem. Osobně si myslím, že nepřeplňovaná 1,6 s výkonem 100 kW na auto takovéto hmotnosti bohatě stačí. A pokud auto bude mít povedený i zbytek auta, což asi bude podle minulé generace, tak Svišť vykouzlí mnoho úsměvů řidičů za volantem tohoto vozu.
Zkrátka kdo se necítí na silného krále hoch-hatchů této velikosti-Clio RS, tak má další pěknou možnost svižného svezení se Swiftem Sport.
Suzuki :yes:
Avatar - woody-alien
13. 9. 2011 14:15
Re: :-)
Naprosto souhlasím. Taky jsem se jeden den projížděl předchozím Sportem a je to spíš než o číslech především o pocitech. A ty jsou bezvadný, Swift Sport je takové šídlo na kolech, velmi zábavné auto. Kategorii zvanou hot-hatch nejspíš nenaplňuje, ale za velice přijatelný peníze nabízí zábavu i použitelnost pro "normální" provoz. :-) :yes:
Avatar - jazva
13. 9. 2011 12:14
Re: :-)
Ako Sport sa už dnes označuje hocičo(napr. Favorit Sport Line)... Ono netreba zas tak lipnúť na číslach, ale treba si to auto ísť vyskúšať. Ja som si vyskúšal predchádzajúci Sport a nemal som pocit, že by mu chýbali nejaké kW a čo sa týka zábavnosti, tak tam nemal konkurenciu. Proste okarosovaná motokára... :yes: