reklama


Suzuki Swift Sport: Jízdní dojmy, česká cena

Suzuki Swift Sport: Jízdní dojmy, česká cena

 
 

100kW japonský hot hatch se prodává za necelých 370 tisíc. A jezdí skvěle!

Na dráze v bývalém vojenském prostoru v Milovicích se v české premiéře představila nové generace Suzuki Swift Sport. Malý hot hatch se mezigeneračně protáhl o 13 cm, přibral přitom ale pouhých 15 kg, a tak váží 1045 kg.

Pod kapotou mu navíc bije vysokootáčková atmosférická šestnáctistovka, která dává rovných 100 kW při 6900 min-1. Motor je odvozen od předchůdce, prošel ale důkladnou optimalizací – především časování ventilů a tvaru sání. Díky tomu výrazně vzrostlo maximum točivého momentu, o 18 Nm, resp. 8 % na 160 Nm. Navíc jej motor dosahuje o 400 otáček níž než dosud, už při 4400 min-1.

K tomu se přidává nová šestistupňová manuální převodovka, předchůdce měl jen pětikvalt. Standardem zůstávají 17palcová kola, u Suzuki ale vsadili na menší rozměr. Místo dosavadních 205/40 nazuli na nový Swift Sport 195/45.

Suzuki Swift Sport - srovnání generací
Modelnovýpředchozí
MotorAtmosférický čtyřválec
Zdvihový objem [cm3]15861586
Největší výkon [kW/min-1]100/690092/6800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/4400148/4800
Převodovka6M5M
Max. rychlost [km/h]195200
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,78,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,47,0
Poh. hmotnost [kg]10451030

Ve srovnání s předchozím Swiftem Sport se vlastně nejméně ze všeho změnil design. I když se kompletně změnila celá karoserie, návaznost designu je hodně silná. Verze Sport si uchovala specifický design nárazníků a dvě koncovky výfuku, novinkou jsou xenonové světlomety s černým pozadím.

Kvalitně provedený interiér výchozího Swiftu dostal navíc sportovní sedadla, hliníkový povrch pedálů, volant s tlustším anatomicky tvarovaným věncem a sportovní design přístrojového štítu.

Suzuki Swift - přehled cen na českém trhu
Motor1,2 VVT 3dv.1,2 VVT 5dv.1,2 VVT 4x4 5dv.1,3 DDiS 5dv.1,6 VVT 3dv.
Převodovka5M5M (4A)5M5M6M
Zdvihový objem [cm3]12421242124212481586
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]69/600069/600069/600055/4000100/6900
Největší toč. mom. [Nm/min-1]118/4800118/4800118/4800190/1750160/4400
Max. rychlost [km/h]165165 (160)165165195
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,312,3 (13,5)13,412,78,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,05,0 (5,6)5,54,26,4
Poh. hmotnost [kg]960960103510651045
Cena GA [Kč]234.900,-219.900,----
Cena GL/AC [Kč]279.900,-249.900,-349.900,-349.900,--
Cena GLX [Kč]-294.900,----
Cena Sport [Kč]----369.900,-

Testovací dráha, dlouhá asi 1,3 kilometru, důkladně prověřila schopnosti Swiftu při akceleraci, brzdění i jízdě v ostrých zatáčkách. Lehký třídveřák potěšil obratností a stabilitou. Řízení sice trochu změklo a podvozek je také komfortnější než dříve, přesto se Swift Sport chová jako motokára. Téměř nezná boční náklony a přesně poslouchá pokyny od volantu.

Trakce na výjezdu ze zatáček není kvůli otevřenému diferenciálu zrovna perfektní. Ale kdo chce maximální akceleraci bez protáčení vnitřního kola, ten může zkusit jízdu se zapnutou stabilizací. Díky ní dokáže Swift pečlivě regulovat přenos síly na vozovku. ESP je přitom dostatečně benevolentní, aby nechalo řidiči důvěru i při opravdu ostrých manévrech.

TEST Suzuki Swift Sport - Dokonale nedokonalý (08/2009)

Přes rozmáhající se turbomotory u konkurence zůstává Suzuki věrné atmosférickému čtyřválci. Posílený motor ale překvapí mocným středním pásmem otáček, které zlepšuje jeho využitelnost. Není proto nutné za každou cenu hnát motor k omezovači otáček, naopak je často efektivnější akcelerace od čtyř tisíc na trojku než s vytočenou dvojkou.

A dvojka vystačí až do rovných 100 km/h , takže se toho na zpřevodování proti předchůdci nezměnilo tolik, jak by se dalo od šestistupňové převodovky očekávat. Dlouhá šestka by měla přispět k nízké spotřebě paliva, alespoň lidé ze Suzuki se dušují, že tomu tak je. Motor má navíc hrubší a lépe utlumený zvuk, takže bude nejspíš příjemnějším parťákem i při dálničních přesunech.

Jak funguje Swift Sport v realitě každodenního používání, budeme ale zjišťovat později ve standardním redakčním testu. Zatím si z prvního svezení odnášíme poznání, že v zatáčkách je nejostřejší Suzuki mimořádně talentované.


Suzuki Swift Sport (Milovice)
 

Suzuki Swift Sport (Milovice, foto Jiří Křenek)
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Výroba iPhonů v Indii je na spadnutí, Apple vyjednává podmínky Výroba iPhonů v Indii je na spadnutí, Apple vyjednává podmínky

Nejhodnotnější značka světa a jeden z největších výrobců…

Recenze: Prušinovský sleduje Čechy očima Trpaslíka Recenze: Prušinovský sleduje Čechy očima Trpaslíka

Jan Prušinovský se stal jedním z mála opravdu dobrých…

Zemřela dlouholetá šéfka Konfederace politických vězňů Kavalírová Zemřela dlouholetá šéfka Konfederace politických vězňů Kavalírová

Naděžda Kavalírová byla nejvýraznější osobností…

Autobus s maďarskými školáky hořel na dálnici u Verony, zemřelo 16 lidí Autobus s maďarskými školáky hořel na dálnici u Verony, zemřelo 16 lidí

Páteční nehodu autobusu, který převážel maďarské školáky,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Suzuki Swift Sport: Jízdní dojmy, česká cena



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Suzuki Swift Sport dostane v příští generaci turbomotor Suzuki Swift Sport dostane v příští generaci turbomotor

Atmosférický čtyřválec ve Swiftu Sport se stane…

Suzuki Swift: Speciální série pro letošní rok stojí necelých 266 tisíc korun Suzuki Swift: Speciální série pro letošní rok stojí necelých 266 tisíc korun

Čtvrtá generace Swiftu je ve světě hodně populární. Český…

 



 
Víte, jak se v průběhu historie měnila hmotnost aut? Které modely nejvíc ztloustly?

Víte, jak se v průběhu historie měnila hmotnost aut? Které modely nejvíc ztloustly?

Dnes 08:00

Auta v průběhu desetiletí ztloustla. Vyrostla nejen rozměrově, ale také váhově. Patrné je to nejen na VW Golf, ale také třeba na Porsche 911 nebo Renaultu Clio.




Blesk.cz

„HIV jde po každém,“ varuje Michael. Nakazil ho partner, co nemoc zamlčel

„HIV jde po každém,“ varuje Michael. Nakazil ho…

Šok ze sdělení diagnózy, strach z odsouzení rodiny a také postupné smíření se s nemocí. To prožívají lidé, u…

Expřítel Bílé Petr Kratochvíl v Poště pro Tebe: Zjistil neuvěřitelné věci!

Expřítel Bílé Petr Kratochvíl v Poště pro Tebe:…

Když podnikatel Petr Kratochvíl (66) ztratil všechny ze svojí rodiny a zůstal sám, začal se obracet ke svým…

 

iSport.cz

Jágr vstřelil devátý gól v sezoně, Sedin dosáhl hranice 1000 bodů

Jágr vstřelil devátý gól v sezoně, Sedin dosáhl…

Jaromír Jágr vstřelil v pátečním utkání NHL devátý gól v sezoně, Florida ale prohrála na ledě Vancouveru 1:2.…

Baráka chtěl přední klub z Itálie! Slavia nabídku na oporu odmítla

Baráka chtěl přední klub z Itálie! Slavia nabídku na…

S bojem o titul to myslí vážně. Vedení pražské Slavie zavrhlo zajímavou nabídku na reprezentačního záložníka…

 

Reflex.cz

Internet si utahuje z Trumpa. Ukradl svůj projev záporákovi z Batmana?

Internet si utahuje z Trumpa. Ukradl svůj projev…

Video, které začalo kolovat po internetu ukazuje, že se současný americký prezident Donald Trump při psaní svého…

Česká pošta nelže!

Česká pošta nelže! "Balík do ruky" dostane vždycky…

Česká pošta mne úplně oslnila svým marketingovým trikem. Její služba „Balík do ruky“ svým názvem přece…

 
 
reklama