Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tahle unikátní Tatra 613 je na prodej. Sloužila v KGB!

David Bureš
Diskuze (31)
Černá Tatra 613 byla vyrobena v roce 1989 a je v perfektní kondici. Navíc má hodně zajímavou historii.

Vozy kopřivnické značky Tatra nejsou za oceánem příliš známé, přesto dokážou v USA způsobit poprask. V minulosti třeba několikrát nadchly na slavné přehlídce unikátních vozů Concours d'Elegance v kalifornském Pebble Beach, zatímco nedávno si Američané vzpomněli na kupé JK 2500 s tatrováckou technikou. Nyní zase americké weby upozorňují na unikátní Tatru 613, která je nyní v New Jersey na prodej.

Na první pohled je vůz z roku 1989 lakovaný černou barvou vlastně běžnou 613, kterou se vozili komunističtí papaláši. Jenže na druhý pohled si všimnete speciální výbavy, která dokazuje, že tahle 613 není úplně obyčejná. A je to tak, tenhle automobil sloužil v sovětské tajné policii, KGB.

Právě kvůli nasazení v sovětském Výboru státní bezpečnosti je nabízený exemplář vyzbrojen odnímatelnými střešními majáky, sirénou nebo třeba sejmutelnou anténou pro vysílačku. Díky tomu mohla tahle tatra mohla sloužit při různých tajných misích.

Video se připravuje ...

Při nich se spoléhala na vzadu uložený, vzduchem chlazený zážehový osmiválec o objemu 3,5 litru, který spolupracoval se čtyřstupňovou manuální převodovkou. Prostřednictvím ní byla poháněna zadní kola.

Automobil je podle prodávajícího z New Jersey ve skvělé kondici. Údajně byl pravidelně servisován přímo v dílnách KGB a navíc má na svém kontě jen asi 25 tisíc najetých kilometrů. I díky tomu se může stát zajímavým kouskem pro sběratele aut zajímající se o komunistickou éru.

Tatra 613 z KGB je nabízena prostřednictvím online aukční síně eBay. Aktuální nabídka činí 7.100 dolarů, což je v přepočtu asi 177.000 korun. Dražba končí v pondělí 3. dubna, a tak jestli máte o tuto raritu zájem, máte ještě chvilku nabídku vyhodnotit a aukce se případně zúčastnit.

David Bureš
Diskuze (31)
Avatar - wakantanka
29. 3. 2017 08:07
Re: Zastavený vývoj
No je to možné, že to boli nejaké produkčné prototypy, alebo že to pletiem. Každopádne spracovanie interiéru a nielen toho bolo také všelijaké, z môjho pohľadu horšie ako v starších verziách 613. Ale ako hovorím súdim len na základe dvoch kusov čo som mal možnosť vidieť a preliezť. Viezť som sa neviezol. Najviac to bilo do očí v kontexte ceny, ktorú za tie autá chceli a dobe v akej ich ponúkali.
Avatar - beibej
29. 3. 2017 01:00
Re: Zastavený vývoj
Tak to asi nebyla T700. Tam nebyly věci z favorita, ale z felicie. :-!
29. 3. 2017 00:47
Re: Zastavený vývoj
Jestli měla T613 "velmi stabilní jízdní vlastnosti a neutrální chování v zatáčkách", tak já jsem čínský bůh srandy. :-!
28. 3. 2017 21:40
Re: Zastavený vývoj
Její vlastnosti se nelišily, ani nemohly lišit, od T613.
Za všechno jmenujme hlavně unikátně podélně uložený motor nad zadní nápravou s převodovkou před ním. Tím bylo rozložení vah na nápravy téměř 50 / 50 a to spolu s uchycením všech pružin mírně nad těžištěm vozu a zavěšením + geometrií kol dávalo vozu velmi stabilní vlastnosti a až příkladné neutrální chování v zatáčkách.
28. 3. 2017 21:03
Re: Zastavený vývoj
Nechci tu kazit ty navaly nostalgie ale cim byla T700 progresivne vyjimecna ?