Také Alfa Romeo reaguje na emisní normy. Giulia a Stelvio dostanou posílené turbodiesely
Inovovaný turbodiesel Alfy Romeo si uchová objem 2,2 litru, bude mít však nově vstřikování AdBlue.
S blížícím se příchodem platnosti nových evropských emisních norem další a další automobilky oznamují změny v nabídce svých modelů, které se pravidlům musejí přizpůsobit. Nejnověji došlo na Alfu Romeo, která oznamuje novinky u svého turbodieselu 2.2D nabízeného pro modely Giulia a Stelvio.
Inovovaný vznětový čtyřválec splňující emisní normu Euro 6d se objeví v nabídce této dvojice v rámci příchodu modelového roku 2019. Nově bude mít vstřikování kapaliny AdBlue, které pomůže snížit jeho vypouštěné emise oxidů dusíku.
Spolu s tím se však dvě výkonové verze tohoto motoru dočkají posílení o rovných 10 koní. Ze 150 tak bude 160 koní (118 kW), ze 180 pak 190 koní (140 kW). Točivý moment však zůstane zachován na 450 N.m.
Zda však motor bude dostupný pro sedan Giulia i v dalších dosavadních výkonových variantách, tedy se 100 kW a 154 kW, automobilka v tuto chvíli neuvádí. V SUV Stelvio však vrcholná verze motoru 2.2D bude, a to nadále s výkonem 154 kW a 470 N.m.
Na výkonu benzinových motorů se naopak nic nemění. Nabízený dvoulitr si nadále uchová dvě varianty, se 147 kW a 330 N.m, respektive s 206 kW a 400 N.m. Jeho úpravy Alfa nespecifikuje, zatím tak nevíme, zda se dočká filtru pevných částic, jak je v souvislosti s novými emisními normami pravidlem. Vrcholem pak zůstane vidlicový šestiválec twin-turbo o objemu 2,9 litru naladěný na 375 kW a 600 N.m.
Posílené vznětové motory splňující Euro 6d jsou zatím potvrzené pro britský trh, kde už znají i své ceny. Kdy dorazí na český trh, v tuto chvíli jasné není.