Také BMW chce dohnat Teslu. Nabídne sportovní i3 i elektrickou řadu 3
Elektromobilita hraje v automobilovém světě stále větší roli. Tradiční výrobci se nyní snaží dohnat Teslu, která má nyní podle některých názorů až sedmiletý náskok. Mezi tyto „naháněče“ vedle Volkswagenu a Mercedesu patří i BMW.
Mnichovští sice nabídli elektrickou i3, od té doby se ale zaměřují spíše na plug-in hybridy, ať už na sporťák i8 nebo hybridní verze konvenčních modelů. V následujících letech se to ale má změnit a BMW opět bude klást důraz na čistě elektřinou poháněné vozy. Mohlo by se zdát, že je to reakce na elektrické plány konkurence, sám výrobce ale tvrdí, že soupeřům chce ve skutečnosti uniknout. Zkušeností má díky BMW i dostatek.
Nejčastěji se aktuálně hovoří o elektrické X3, která by měla dorazit na konci roku 2018. Automobil bude primárně laděn na Čínu, kde jsou nyní elektromobily hojně tlačeny. X3 eDrive bude údajně disponovat výkonem 225 kW a bateriemi s kapacitou 70 kWh.
BMW ale postaví také elektromobil střední třídy, který zaujme pozici soupeře pro chystanou Teslu Model 3. Baterie budou umístěny v podlaze, přičemž se počítá se zadokolkou i čtyřkolkou. Nad ním bude stát i vůz velikostně zařazený mezi řadu 5 a 7, což je patrně model uniklý díky patentovým snímkům, o kterém se hovoří jako o i5. U něj se podobně jako u tesel počítá s různými verzemi baterií, podle nichž se bude lišit i dojezd.
V Mnichově se ale už pracuje i na nástupcích modelů divize BMW i, které expanzi v oblasti elektromobilů a plug-in hybridů vlastně zahájily. Ještě před příchodem nové i3 ta stávající dostane vylepšené baterie a dokonce i sportovní variantu. To druhá i8, plánovaná pro rok 2022, pak zahodí spalovací motor a stane se výhradně elektromobilem, který má dostat až tři elektrické jednotky.
Zatímco BMW má s plug-in hybridy a elektromobily už dostatek zkušeností, jím vlastněná značka Mini je v tomto ohledu zatím pozadu. Teprve pracuje na svém vůbec prvním plug-in hybridu, který bude odvozen od nové generace countrymanu.