Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra otevřela diagnostické centrum za 40 milionů korun pro nové i ojeté vozy

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
Novým zařízením přechází restrukturalizace Tatry do fáze rozvoje. V letošním roce se očekává, že tržby přesáhnout částku 4 miliardy korun.

Společnost Tatra Trucks vybudovala za více než 40 milionů korun ve svém areálu v Kopřivnici nové pracoviště diagnostiky vozidel. Jde o největší investici v automobilce v posledních letech a také o první zcela novou provozní část, kterou tam otevřeli noví majitelé.

Automobilka změnila majitele v roce 2013. Tehdy se kvůli dluhům dostala do dražby. V té ji získali současní vlastníci, čeští podnikatelé Jaroslav Strnad a René Matera.

Pracoviště vzniklo jako vestavba v už stojící hale. Vozidla, která sjedou z montážní linky, tam vstupují do poslední výrobní fáze. „Nastaví se tady brzdy, světla, auto se prohlídne, zkontroluje. Kontrola udělá poslední výstupní operace," popsal generální ředitel Tatry Petr Karásek.

Na pracovišti je lakovací box pro případ, že je potřeba něco dostříkat, nebo mycí box, kde se myjí například auta zajížděná na polygonu. Také se tam zkouší těsnost kabin. U výjezdu se nachází konzervační box pro úpravu vozů před přepravou podle požadavků zákazníků.

Dosud Tatra takové pracoviště měla v jiné části areálu (výstavba proběhla v osmdesátých letech minulého století) a podle Karáska bylo poplatné své době. „Bylo kapacitně mnohem větší, ale bylo jinak uspořádané a v podstatě už nám nevyhovovalo z hlediska zakázkové výroby, i technologie už tam dosluhovaly. Teď je pracoviště trochu menší, kompaktnější," řekl Karásek.

Diagnostické pracoviště je hned u montážní linky a kapacitně zvládne až 2500 jednotek ročně. Neprojedou tudy jen nová vozidla, ale bude probíhat i diagnostika seřízení aut, která projdou servisem nebo vyjdou z prototypové dílny.

Vedení Tatry vnímá otevření nového pracoviště jako symbolický milník, kterým záchranná část restrukturalizačního programu přejde do etapy rozvoje. „Chtěli bychom do konce roku skončit fázi hrubé restrukturalizace. Pak bude potřeba tu firmu kultivovat tak, aby se dál rozvíjela. Tohle by měl být symbolický předěl mezi tím," řekl Karásek.

Spolumajitel automobilky René Matera řekl, že v prvních dvou letech restrukturalizace se podařilo stmelit zaměstnance a znovu začít prosazovat jméno Tatry. V prvních momentech podle něj byla situace více než kritická. „Samozřejmě ještě není vyhráno. Ukončujeme zmrtvýchvstání v první fázi. Teď nás čeká další etapa, a to je udržení konkurenceschopnosti firmy a samozřejmě jejího dalšího rozvoje," dodal Matera. Nyní bude potřeba hledat příležitosti a díry na trhu.

Tržby automobilky dosáhly v loňském roce přes 3,7 miliardy korun, o 24 procent více než v roce 2013. „V letošním roce tržby pravděpodobně bohatě převýší čtyři miliardy korun," řekl generální ředitel Karásek. Tatra loni vyrobila 821 vozů, o 58 více než v roce 2013, a prodala jich 850 (v předchozím roce 722). V současnosti zde pracuje přes 850 zaměstnanců.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
Avatar - VWrofl
11. 9. 2015 21:57
Držím palce!
:yes: