10.9. 2015 ČTK

Tatra otevřela diagnostické centrum za 40 milionů korun pro nové i ojeté vozy

 

Novým zařízením přechází restrukturalizace Tatry do fáze rozvoje. V letošním roce se očekává, že tržby přesáhnout částku 4 miliardy korun.

Společnost Tatra Trucks vybudovala za více než 40 milionů korun ve svém areálu v Kopřivnici nové pracoviště diagnostiky vozidel. Jde o největší investici v automobilce v posledních letech a také o první zcela novou provozní část, kterou tam otevřeli noví majitelé.

Automobilka změnila majitele v roce 2013. Tehdy se kvůli dluhům dostala do dražby. V té ji získali současní vlastníci, čeští podnikatelé Jaroslav Strnad a René Matera.

Pracoviště vzniklo jako vestavba v už stojící hale. Vozidla, která sjedou z montážní linky, tam vstupují do poslední výrobní fáze. „Nastaví se tady brzdy, světla, auto se prohlídne, zkontroluje. Kontrola udělá poslední výstupní operace," popsal generální ředitel Tatry Petr Karásek.

Tatra chce letos prodat přes 1000 aut, přijme 80 zaměstnanců

Na pracovišti je lakovací box pro případ, že je potřeba něco dostříkat, nebo mycí box, kde se myjí například auta zajížděná na polygonu. Také se tam zkouší těsnost kabin. U výjezdu se nachází konzervační box pro úpravu vozů před přepravou podle požadavků zákazníků.

Dosud Tatra takové pracoviště měla v jiné části areálu (výstavba proběhla v osmdesátých letech minulého století) a podle Karáska bylo poplatné své době. „Bylo kapacitně mnohem větší, ale bylo jinak uspořádané a v podstatě už nám nevyhovovalo z hlediska zakázkové výroby, i technologie už tam dosluhovaly. Teď je pracoviště trochu menší, kompaktnější," řekl Karásek.

Diagnostické pracoviště je hned u montážní linky a kapacitně zvládne až 2500 jednotek ročně. Neprojedou tudy jen nová vozidla, ale bude probíhat i diagnostika seřízení aut, která projdou servisem nebo vyjdou z prototypové dílny.

Tatra: Nejdelší a nejtěžší v historii značky

Vedení Tatry vnímá otevření nového pracoviště jako symbolický milník, kterým záchranná část restrukturalizačního programu přejde do etapy rozvoje. „Chtěli bychom do konce roku skončit fázi hrubé restrukturalizace. Pak bude potřeba tu firmu kultivovat tak, aby se dál rozvíjela. Tohle by měl být symbolický předěl mezi tím," řekl Karásek.

Spolumajitel automobilky René Matera řekl, že v prvních dvou letech restrukturalizace se podařilo stmelit zaměstnance a znovu začít prosazovat jméno Tatry. V prvních momentech podle něj byla situace více než kritická. „Samozřejmě ještě není vyhráno. Ukončujeme zmrtvýchvstání v první fázi. Teď nás čeká další etapa, a to je udržení konkurenceschopnosti firmy a samozřejmě jejího dalšího rozvoje," dodal Matera. Nyní bude potřeba hledat příležitosti a díry na trhu.

Tržby automobilky dosáhly v loňském roce přes 3,7 miliardy korun, o 24 procent více než v roce 2013. „V letošním roce tržby pravděpodobně bohatě převýší čtyři miliardy korun," řekl generální ředitel Karásek. Tatra loni vyrobila 821 vozů, o 58 více než v roce 2013, a prodala jich 850 (v předchozím roce 722). V současnosti zde pracuje přes 850 zaměstnanců.

Spolupracujeme s TipCars.com
Lukáš Kraus z Rekonstrukce státu: Zaktivizovali jsme občany, a to je úspěch Lukáš Kraus z Rekonstrukce státu: Zaktivizovali jsme občany, a to je úspěch

Aktivistická platforma Rekonstrukce státu udělala…

Komise dá Googlu rekordní pokutu už v úterý Komise dá Googlu rekordní pokutu už v úterý

Evropská komise pravděpodobně již v úterý vyměří americké…

Nástupem do důchodu spadne příjem Čechů o dvě pětiny Nástupem do důchodu spadne příjem Čechů o dvě pětiny

Česko má v EU jeden z nejvyšších rozdílů mezi čistým…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 






 
Dechberoucí snímky: Takto už několik let chátrají vozy po tragédii ve Fukušimě

Dechberoucí snímky: Takto už několik let chátrají vozy po tragédii ve Fukušimě

Dnes 20:45

Na jaře letošního roku uplynulo šest let od havárie elektrárny ve Fukušimě. Od té doby tu v ulicích chátrají nejen domy, ale i mnoho krásných automobilů.




Blesk.cz

Evu zavřel do sklepa a na chleba jí natíral sperma: Polský Fritzl dostal 25 let

Evu zavřel do sklepa a na chleba jí natíral sperma:…

Dva roky strávila uvězněná ve sklepě vlastního domu, kde ji její muž mučil, znásilňoval a bil. Mariusz své…

Povodí Odry se chystá na sucho. Střeží si zásoby pitné vody

Povodí Odry se chystá na sucho. Střeží si zásoby pitné vody

Státní podnik Povodí Odry už začal dělat opatření, aby se připravil na případné sucho. Omezil například výrobu…

 

iSport.cz

Na startu kvalifikace o Wimbledon uspěl z Čechů pouze Rosol. Těsně porazil Junga

Na startu kvalifikace o Wimbledon uspěl z Čechů…

V prvním kole kvalifikace Wimbledonu, které se hraje na kurtech v Roehamptonu, z českých tenistů uspěl jen Lukáš…

Poznar kývl Baníku i kvůli Barošovi: Já jako Koller? V Plzni se mi smáli

Poznar kývl Baníku i kvůli Barošovi: Já jako Koller?…

Před pár lety si nechal poslat dres Baníku podepsaný Milanem Barošem, i s věnováním. Teď s ním má válet v útoku,…

 

Reflex.cz

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z toho sociální bouře? A co na to prezident-prognostik?

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z…

Je smutným faktem, že politici (lhostejno, zda z pravice, či z levice) se většinou věnují pěně dní a svým…

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl Zelený Raoul, když byl stejně starý jako jeho kreslíř?

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl…

Ten den vidíme pořád tak jasně, jako by se odehrál včera. Dvaadvacetiletý mladík vešel do papíry zaneřáděné…