Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Taxikáři na 1. září ohlásili protestní jízdu Prahou

redakce AUTO.CZ
Diskuze (20)
Část pražských taxikářů oznámila na zítřek další protestní jízdu Prahou. Vadí jim přístup primátorky Adriany Krnáčové a ministerstva financí.

V úterý 1. září ve 13:00 mají pražští taxikáři sraz na Strahově, odkud vyjedou na magistrálu. Trasa podle mluvčího Asociace koncesionářů v taxislužbě (AKT) Daniela Tarljovského zatím není upřesněna. Taxikáři protestovali již v červenci - tehdy Prahou v průvodu, který také svolala asociace, projely stovky aut a způsobily komplikace v dopravě.

Důvodem minulého protestu bylo chystané zpřísnění zkoušky pro provoz taxi a všeobecné přezkoušení všech taxikářů. Praha požaduje přísnější zkoušky z jazyka a místopisu. Po červencovém protestu a následné schůzce se zástupci AKT ale primátorka od plošného přezkoušení ustoupila. Teď chtějí taxikáři její odchod. "Bude záležet, jak se k tomu postaví paní primátorka. Můžeme stávkovat i tři dny," prohlásil Tarljovski.

Asociace požaduje změnu zákona, která by umožnila stanovit minimální i jednotkovou cenu za kilometr jízdy taxi a odmítá elektronickou evidenci tržeb, kterou připravuje ministerstvo financí. Stanovení minimální ceny by podle dřívějšího vyjádření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže mohlo být nezákonné. Podle mluvčího ministerstva financí Michala Žurovce ministr Babiš nabídl za zrušenou schůzku zástupcům asociace nový termín 1. září v 10:00.

AKT ale není jedinou organizací, která se snaží vyjednávat za pražské taxikáře. S pražskou primátorkou jednali také zástupci dispečinků, které sdružují větší počet řidičů. Dohodli se na vytvoření společných pracovních komisí, které by stanovily standardy taxislužby a jednaly o úpravě zkoušek řidičů. AKT ale s nimi v jedné komisi sedět nechce.

Krnáčová se po červencových protestech s taxikáři poprvé setkala. Po jednání oznámila, že ustoupí od požadavku plošně přezkoušet všechny řidiče. Zároveň Praha připravila novelu silničního zákona, kterou už schválila rada. Musí ještě projít zastupitelstvem, poté ji hlavní město předloží Parlamentu.

Praha se dlouhodobě potýká s problémy s předraženým jízdným a nedaří se jí vybírat ani pokuty. Pražský magistrát uložil od roku 2002 taxikářům pokuty za 213 milionů korun, vybrat se mu ovšem nepodařilo ani desetinu celkové částky. Podle podkladů pro radu je v metropoli 2000 aktivních provozovatelů taxislužeb, přes 4600 evidovaných vozidel a téměř 5500 řidičů. Maximální částka za kilometr stanovená městskou vyhláškou je 28 korun.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (20)
Avatar - Googelit
1. 9. 2015 20:04
též skupina
Já jel taxíkem jen jednou v životě když mi ujel v cizím městě poslední autobus a já nevěděl kde jsem. Vytáhl jsem kartičku z hotelu, zeptal se ho zda ví kde to je, když jo zeptal se za kolik a peníze mu dal na přístrojovku ihned po začátku jízdy. Právě aby na závěr nebylo "překvapení" z horentní nereálné sumy. Obecně bych ale do taxíku dobrovolně nešel, nevěřím jim. Ale když jsme se rozhodovali čím v životě budem, všichni jsme měli stejné šance, tak jsem zticha a hledím si svého.
1. 9. 2015 13:04
Re: kdyby se jim do jezdeni furt nekdo nesral
to si opravdu myslis ze by si nejaky taxikar dal na dvere vic nez tam maj ostatni? >:D spis by to dopadlo tak ze by tam mel 28 a jezdil za 70 pro turysty co na nejakou cenu na dverich nekoukaj, a to diky tomu ze turista netusi jak daleko jede, takze na listku pokud by vubec byl by bylo za km 28 ale tech kilometru klidne 3-4-5 nasobek ;-)
1. 9. 2015 10:29
Re: Banda grázlů
Slušný člověk by si nebral coby rukojmí obyvatele Prahy, tedy potenciální klienty. Notabene 1. září, kdy dětem začíná škola. To je vrchol dacanství. Tečka.

Faktem je, že služeb taxikářů pravidelně využívám, ovšem zásadně přes dispečink. Zkušenosti s "na blint" vybraným vozem tristní. Nicméně souhlas s tím, že ti slušní převažují, ovšem ona zlodějská menšina je příliš velká. Ve finále škodí všem.

Ps.: S přezkoušením souhlasím. Pokud už zkoušku mám a to z něčeho co denně při výkonu své profese používám, měl bych udělat přezkoušení s prstem v nose, ne?

Jinak za mě - jednotná auta jednotné barvy, jednotné ceny. Klidně bych i bral dvě kategorie - standard (ekvivalent Oktávky) a luxus (ekvivalent A6, E-klasse). Registrační pokladny a GPS sledování s ukládáním dat někde na magistrátu či TSK (bo to jak někteří tvoji kolegové jezdí a parkují je peklo - logicky bych čekal, že pokud je můj příjem závislý na řidičáku, budu se snažit o něj nepřijít. I to o inteligenci a přístupu některých tvých kolegů svědčí. O možnosti dohledání a přezkoumání sporných jízd nemluvě). A koncesi vázanou na Prahu. Tohle zavést a do půl roku je klid. A vydělá na tom jak zákazník, tak slušný taxikář.
A že by to bylo drahé? K výkonu mnohých povolání je třeba i vyšší vstupní kapitál (lékaři, projektanti atd. atd.) a blokují snad Prahu? A pokud na to nemám, mohu se stát zaměstnancem (taxíky Student agency?).

Pokud se blokáda dnes uskuteční, do taxi celé září nesednu.
1. 9. 2015 09:33
Re: kdyby se jim do jezdeni furt nekdo nesral
nj,ale to je presne ono.jak pises,maji na dverich 28kc/km,ale jedou za vic.
tak at maji volnou ruku,at si tam da rovnou treba 70kc/km ,zretelne na dvere a palubku,jak to ma byt, a pak za tu cenu take pojede (nebude mit zadny duvod tu cenu potom nadsazovat nebo nejakym "ficurem" ojebavat,jelikoz si ji zvoli sam dobrovolne).
kazdej hned vidi za kolik je sazba a rozhodne se zda pojede,nebo zda si sezene levnejsi,svobodny rozhodnut kazdeho zakaznika.
takhle je taxikar nucen jezdit za cenu urcenou uradem,ktery samozrejme nema vubec predstavu o tom,jake ma kazdy jednotlivec naklady nebo potrebu co se vyse zisku tyka,to je samozrejme u kazdeho jedince jine, a tudiz take kazdy jednotlivec,ma jinou predstavu o tom,za jakou sazbu bude jezdit a sve sluzby nabizet.
a to je duvod proc nekomu tech 28/km staci a jezdi poctive, a jinemu ne a cenu natahuje.
kdyz by mel kazdy svobodnou volbu,si cenu za kilak zvolit sam,tak by podle meho zanikly podfuky s okradanim zakazniku
1. 9. 2015 09:02
Re: Banda taxikářských grázlů
ne, že bych nesouhlasil s tím, že taxikáři tu mají špatnou pověst, ale kdo jí tady nemá... Krade se všude, šidí se ve službách - obchodníci, řemeslníci, kradou úředníci a berou úplatky a v neposlední řadě i politici(daně ani nepočítám). Akorát ti nemají taxametr, tak se na ně nepřijde ;-)
Je to celé všeobecně o lidech v tomto státě, příležitost dělá zloděje. V každé profesi se najdou slušní lidé i nepoctiví. Neházel bych primitivně všechny taxikáře do jednoho pytle, jako to tady dělá pod palbou médiální masáže většina lidí. Sám často využívám služby jedné největší pražské taxislužby a ještě se mi nestalo, že bych byl nespokojen, na rozdíl od poskytovatelů různých služeb jiných profesí.