14.4. 2013 Michal Fokt

Techno Classica 2013: fotoreportáž

 

V Essenu právě probíhá jedna z největších evropských prodejních výstav, zaměřená na klasické automobily. Podívali jsme se tam s fotoaparátem.

Zatímco příznivci těch nejnovějších vozů mají svůj automobilový svátek hned dvakrát ročně - na jaře v Ženevě a na podzim v Paříži nebo Frankfurtu, obdivovatelé klasických automobilů si užívají bohaté automobilové jaro. Po obrovské výstavě Retro Mobile v Paříži následuje v našich končinách asi známější Techno Classica.

I za ní je třeba se vypravit do daleka, probíhá ve stejném areálu výstaviště v Essenu, jako tuningová akce Essen Motor Show, což znamená, že v autě strávíte při odjezdu z Prahy v lepším případě šest a půl hodiny, ani pak ale nemáte vyhráno. Oproti Essen Motor Show má veřejnost o Techno Classica nesrovnatelně zájem a po martyriu uzavírek, snížení rychlosti až na 80 km/h a hustého provozu na německých dálnicích, mnohokrát okořeněného obávanými "stau", je ještě třeba najít místo k parkování.

Rozhodně se nedá říci, že by bylo v okolí výstaviště málo parkovišť, už po ránu (výstava otevírá v 9 hodin) jsou ale nacpaná k prasknutí a to v řadě případů lepšími kousky, než jsou k vidění v areálu výstaviště. Je tedy asi lepší nepokoušet štěstí a zastavit na záchytných parkovištích na kraji města a nechat se na místo dovézt autobusem. My měli víc štěstí, než rozumu - prokousali jsme se až do centra města a zaparkovali kousek od stanice metra, tři zastávky od výstaviště. Pak už stačilo koupit jen lístek za 1,5 eura.

Pokud jde o výstavu samotnou, ta se jen velmi těžko popisuje, nejlepší je prostě zažít ji na vlastní kůži. Její atmosféra je totiž naprosto neopakovatelná. Po vzoru klasických autosalonů nechybí stánky jednotlivých automobilek, které ovšem vystavují klenoty ze svých muzejních sbírek, nezřídka doplněné o podobné vozy novější nebo dokonce i aktuální.

Takto se můžete pokochat značkami koncernu Volkswagen, kterým patřila celá jedna hala a v těsném sousedství tak stály historické škodovky, bentleye, porsche i lamborghini, o audinách a volkswagenech nemluvě. Vystavovalo ale také BMW, Mercedes, Ford, Alfa Romeo, Fiat a další automobilky s bohatou historií. Tím nejdůležitěší na Techno Classica jsou ale stánky firem, specializujících se na prodej klasických automobilů. Většina aut tak má za oknem cedulku, kde je kromě základních informací i autě i cenovka.

Na místo jsem dorazil v pátek, tedy ve druhý den konání výstavy a spousta exponátů už byla opatřena nápisem Sold, v řadě případů šlo i o vozy s cenovkou kolem 180.000 euro. Ostatně není divu, když pominu tu část návštěvníků, kteří byli stejně jako já obtěžkáni fotoaparátem, případně igelitkami s plakáty a prospekty, dost významnou část pomalu tekoucího davu tvořili elegáni s perfektními účesy, šálami kolem krku a hodinkami v ceně slušného rodinného domu, kteří určitě neodrazili na čumendu.

Nešlo ovšem jen o dostaveníčko milionářů. Spoustu lidí byste našli i kolem stánků, připomínajících blešák na Kolbence - na prodej byly světlomety, masky chladiče v různých stupních rozkladu, kličky dveří, sedadla, zkrátka téměř všechno, co je k údržbě, případně renovaci auta třeba. Když už je řeč o renovacích - nemohli chybět ani profesionálové z tohoto oboru, pořídit byste ale mohli i krytý přívěs nebo garážovou techniku.

Podle očekávání převažovala nabídka německých klasiků. Snad nepočetnější zastoupenou značkou bylo Porsche, následované Mercedesem, druhou nejsilnější zemí byla rozhodně Velká Británie se svými MG, Triumphy, Austiny, ale pochopitelně i Jaguary a Aston Martiny. Třetí příčka určitě patřila Itálii a to zejména díky značce Ferrari, objevilo se ale i pár maserati a lamborghini. Překvapivě hodně bylo k vidění také Citroënů, ovšem relativně, francouzských a amerických vozů zde mnoho nebylo. Nijak silné zastoupení nemělo ani Česko, sem-tam ale bylo možné narazit na vozy Tatra.

Více než spousta dalších písmenek vám snad řekne následující fotogalerie. Bohužel stejně jako v případě Essen Motor Show jsou zde zoufalé podmínky pro fotografování, v tomto případě dokonce ještě o kus horší, takže omluvte převažující nevalnou kvalitu snímků. Možná o to víc vás nalákám, abyste si tu automobilovou nádheru napřesrok zajeli prohlédnout osobně.

Foto: autor a Pavel Vraný

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Dohledový úřad zahájil řízení se stranou ANO kvůli Babišově knize Dohledový úřad zahájil řízení se stranou ANO kvůli Babišově knize

Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a…

Zemřel bývalý senátor a majitel nižborské sklárny Jiří Rückl Zemřel bývalý senátor a majitel nižborské sklárny Jiří Rückl

V nedožitých 77 letech zemřel v pondělí 11. září bývalý…

Jihokorejské firmy chtějí proniknout do českých parfumérií Jihokorejské firmy chtějí proniknout do českých parfumérií

Jihokorejská kosmetika zažívá v Evropě boom. A posiluje…

Se zajišťovacími příkazy opatrně, vyzývají poslanci Se zajišťovacími příkazy opatrně, vyzývají poslanci

Opozice neprosadila svůj záměr odvolat Martina Janečka,…

 
 






Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Automobiloví i bezpečnostní odborníci v USA v současnosti…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 





 
Komatsu E-Dumper: Největší elektromobil na světě má baterie o hmotnosti 4,5 tuny

Komatsu E-Dumper: Největší elektromobil na světě má baterie o hmotnosti 4,5 tuny

Dnes 08:00

Komatsu E-Dumper má být v současnosti tím největším plně funkčním elektromobilem na světě.




Blesk.cz

Vendulka Křížová po rozchodu s Víznerem: Konečně šťastná s novým mužem

Vendulka Křížová po rozchodu s Víznerem: Konečně…

Dost bylo trápení a depresí! Vendulka Křížová (45) po rozchodu s Oldřichem Víznerem (70) zase vplula do života.…

Jak se bránit proti zlodějům?

Jak se bránit proti zlodějům?

Doba dovolených sice pomalu končí, ale i tak se ještě mnoho lidí chystá na delší dobu opustit svůj domov. A…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Messi zase řádil! Čtyřmi góly rozstřílel Eibar 6:1, slaví i Valencia

SESTŘIHY: Messi zase řádil! Čtyřmi góly rozstřílel…

Fotbalisté Barcelony doma deklasovali Eibar 6:1 především díky čtyřem gólům Lionela Messiho a vyhráli i pátý…

Nahlédněte do tenisového jeviště pro Laver Cup v Praze! Černá je krásná

Nahlédněte do tenisového jeviště pro Laver Cup v…

Při Laver Cupu se sejde v Praze nejen mimořádná tenisová společnost. Fanoušci také uvidí soupeřit špičkové hráče…

 

Reflex.cz

Výprava na severní pól aneb Jak si poradit s tím, když vám cíl vaší cesty stále „uhýbá“?

Výprava na severní pól aneb Jak si poradit s tím,…

Výprava na severní pól je prý „na palici“. Helikoptéra vás vysadí uprostřed bílého ničeho, zakousne se do vás…

Další znásilnění imigranty v Německu. Hrozí rasová válka

Další znásilnění imigranty v Německu. Hrozí rasová válka

Jak přibývají zprávy o sexuálních zločinech imigrantů, nelítostně se zvyšuje pravděpodobnost možnosti, že někde…