reklama


14.4. 2013 Michal Fokt

Techno Classica 2013: fotoreportáž

 

V Essenu právě probíhá jedna z největších evropských prodejních výstav, zaměřená na klasické automobily. Podívali jsme se tam s fotoaparátem.

Zatímco příznivci těch nejnovějších vozů mají svůj automobilový svátek hned dvakrát ročně - na jaře v Ženevě a na podzim v Paříži nebo Frankfurtu, obdivovatelé klasických automobilů si užívají bohaté automobilové jaro. Po obrovské výstavě Retro Mobile v Paříži následuje v našich končinách asi známější Techno Classica.

I za ní je třeba se vypravit do daleka, probíhá ve stejném areálu výstaviště v Essenu, jako tuningová akce Essen Motor Show, což znamená, že v autě strávíte při odjezdu z Prahy v lepším případě šest a půl hodiny, ani pak ale nemáte vyhráno. Oproti Essen Motor Show má veřejnost o Techno Classica nesrovnatelně zájem a po martyriu uzavírek, snížení rychlosti až na 80 km/h a hustého provozu na německých dálnicích, mnohokrát okořeněného obávanými "stau", je ještě třeba najít místo k parkování.

Rozhodně se nedá říci, že by bylo v okolí výstaviště málo parkovišť, už po ránu (výstava otevírá v 9 hodin) jsou ale nacpaná k prasknutí a to v řadě případů lepšími kousky, než jsou k vidění v areálu výstaviště. Je tedy asi lepší nepokoušet štěstí a zastavit na záchytných parkovištích na kraji města a nechat se na místo dovézt autobusem. My měli víc štěstí, než rozumu - prokousali jsme se až do centra města a zaparkovali kousek od stanice metra, tři zastávky od výstaviště. Pak už stačilo koupit jen lístek za 1,5 eura.

Pokud jde o výstavu samotnou, ta se jen velmi těžko popisuje, nejlepší je prostě zažít ji na vlastní kůži. Její atmosféra je totiž naprosto neopakovatelná. Po vzoru klasických autosalonů nechybí stánky jednotlivých automobilek, které ovšem vystavují klenoty ze svých muzejních sbírek, nezřídka doplněné o podobné vozy novější nebo dokonce i aktuální.

Takto se můžete pokochat značkami koncernu Volkswagen, kterým patřila celá jedna hala a v těsném sousedství tak stály historické škodovky, bentleye, porsche i lamborghini, o audinách a volkswagenech nemluvě. Vystavovalo ale také BMW, Mercedes, Ford, Alfa Romeo, Fiat a další automobilky s bohatou historií. Tím nejdůležitěší na Techno Classica jsou ale stánky firem, specializujících se na prodej klasických automobilů. Většina aut tak má za oknem cedulku, kde je kromě základních informací i autě i cenovka.

Na místo jsem dorazil v pátek, tedy ve druhý den konání výstavy a spousta exponátů už byla opatřena nápisem Sold, v řadě případů šlo i o vozy s cenovkou kolem 180.000 euro. Ostatně není divu, když pominu tu část návštěvníků, kteří byli stejně jako já obtěžkáni fotoaparátem, případně igelitkami s plakáty a prospekty, dost významnou část pomalu tekoucího davu tvořili elegáni s perfektními účesy, šálami kolem krku a hodinkami v ceně slušného rodinného domu, kteří určitě neodrazili na čumendu.

Nešlo ovšem jen o dostaveníčko milionářů. Spoustu lidí byste našli i kolem stánků, připomínajících blešák na Kolbence - na prodej byly světlomety, masky chladiče v různých stupních rozkladu, kličky dveří, sedadla, zkrátka téměř všechno, co je k údržbě, případně renovaci auta třeba. Když už je řeč o renovacích - nemohli chybět ani profesionálové z tohoto oboru, pořídit byste ale mohli i krytý přívěs nebo garážovou techniku.

Podle očekávání převažovala nabídka německých klasiků. Snad nepočetnější zastoupenou značkou bylo Porsche, následované Mercedesem, druhou nejsilnější zemí byla rozhodně Velká Británie se svými MG, Triumphy, Austiny, ale pochopitelně i Jaguary a Aston Martiny. Třetí příčka určitě patřila Itálii a to zejména díky značce Ferrari, objevilo se ale i pár maserati a lamborghini. Překvapivě hodně bylo k vidění také Citroënů, ovšem relativně, francouzských a amerických vozů zde mnoho nebylo. Nijak silné zastoupení nemělo ani Česko, sem-tam ale bylo možné narazit na vozy Tatra.

Více než spousta dalších písmenek vám snad řekne následující fotogalerie. Bohužel stejně jako v případě Essen Motor Show jsou zde zoufalé podmínky pro fotografování, v tomto případě dokonce ještě o kus horší, takže omluvte převažující nevalnou kvalitu snímků. Možná o to víc vás nalákám, abyste si tu automobilovou nádheru napřesrok zajeli prohlédnout osobně.

Foto: autor a Pavel Vraný

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos

Akcie společnosti ČEZ v posledním roce pozvolna rostou.…

Státní půjčovna vlaků na tripartitě padla, ministerstvo plány vzdává Státní půjčovna vlaků na tripartitě padla, ministerstvo plány vzdává

Ministerstvo dopravy po roce příprav vzdává snahu na…

Saúdská Arábie nalije do obnovitelných zdrojů až 50 miliard dolarů Saúdská Arábie nalije do obnovitelných zdrojů až 50 miliard dolarů

Saúdská Arábie spustí v příštích týdnech program podpory…

Na výzkum virtuální reality nebo kybernetiky dá stát 2,4 miliardy korun Na výzkum virtuální reality nebo kybernetiky dá stát 2,4 miliardy korun

Až tři miliardy korun v následujících šesti letech zamíří…

 
 


reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 






 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Dnes 18:50

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu Microsoftu

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu…

Gartner se na začátku roku pochlubil se svou předpovědí vývoje trhu s počítači a mobilními telefony pro…

Osminásobná matka inkasuje statisíce na dávkách: Jsem moc krásná na práci, brání se

Osminásobná matka inkasuje statisíce na dávkách:…

Marie Buchan (33) je matkou na plný úvazek! Britka na svých osm dětí ve věku od tří do 15 let inkasuje skoro…

 

iSport.cz

Štěpánka dostala na grandslam i paráda: Byl to jeden ze životních úderů

Štěpánka dostala na grandslam i paráda: Byl to jeden…

Tohle asi neomrzí, nikdy, ani nemůže. Radek Štěpánek se na Australian Open v dnešním nočním zápase s Dmitrijem…

To je pomocník biatlonistů: vojenský stroj, který přežije ve vánici

To je pomocník biatlonistů: vojenský stroj, který…

PŘÍMO Z RUHPOLDINGU | Jsou s tím na střelnici určitou výjimkou. Na jednom místě před nimi stojí dalekohled, s…

 

Reflex.cz

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video odhaluje bizarní podobu ruských „Avengers“

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video…

Zrodila je studená válka. I když pocházejí z různých koutů Sovětského svazu, mají jedno společné – ovládají…

 
 
reklama