6.9. 2017 Jan Mička Jan Mička

Tento Žuk vypadá sériově, v jeho útrobách však najdete velké překvapení!

 

Rudý polský Žuk dříve sloužil hasičům, současný majitel se jej však rozhodl výrazně přepracovat. Zvenku to moc nepoznáte, uvnitř však najdete jedno velké překvapení.

Dodávka FSC Žuk se vyráběla v Polsku v letech 1958 až 1998 a stála na podvozku odvozeném od licenčně vyráběné Pobědy M20. Základem byl rám obdélníkového tvaru, přední náprava s nezávislým zavěšením kol se starala pouze o zatáčení. Hnaná byla ta zadní, odpružená listovými pery.

O pohon se nejdříve staral motor GAZ M20 s rozvodem SV, objemem 2120 kubických centimetrů a výkonem pouhých padesát koní, v roce 1965 však byl nahrazen agregátem S 21 s novou ventilovou hlavou a rozvodem OHV, který dával výkon 70 koní. Během let vznikly varianty s kabinou a valníkem, dodávky, a dokonce i hasičské verze dodávané do Egypta. A o jedné takové si dneska řekneme něco více.

Na snímcích v galerii a v přiloženém videu můžete vidět na první pohled docela sériového Žuka, zdání však klame. Od roku 2015 slouži majitelil k propagaci podnikání, tohle auto přece jenom nikdo nepřehlédne a jako pojízdný billboard před obchodním centrem snad i dobře fungoval, po čase ale přestala sériová technika stačit. Rafal, majitel vozu, proto přistoupil k úpravám a začal poměrně jednoduše – opravil, co bylo potřeba. Hasičák byl však stále velmi pomalý a nepohodlný pro denní užívání, takže se šlo více do hloubky.

Legendy východního bloku: Velkoprostoroví mistři

Původní motor musel pryč. Nejdříve jeho místo měly zaujmout vznětové jednotky z mercedesů W123 či W124, pak dokonce přicházel v úvahu i čtyřlitrový benzinový osmiválec s Jeepu Cherokee, Rafal si ale velmi snadno spočítal, že s dieselem by auto nebylo zábavné a americký kus železa by byl moc těžký. Nakonec padla volba na motor, který Žuk pohání dodnes – benzinový šestiválec z BMW, který je lehký, místo původního motoru se v pohodě vejde, a dokonce i výkon 110 kW je vyhovující.

Původní bubnové brzdy, které měly vůz krotit maximálně z rychlosti 90 km/h, byly nahrazeny kotoučovými z Lublinu II, a v rámci zlepšení řidičského komfortu byl instalován i posilovač řízení. Původní sedadla také musela pryč, nyní v Žuku najdete elektricky ovládaná kožená křesla z otevřeného BMW 3 E46.

Ve srovnání se změnami na podvozku jde ale vlastně o maličkosti. Sestava je směsici dílů z Nissanu Patrol GR, Renaultu Traffic a například zadní náprav pochází z Fordu Explorer. V mnoha ohledech jde tedy o moderní automobil, který umí jet rychlostí až 130 km/h a je vhodný k dennímu používání. Sám majitel navíc tvrdí, že z něj okolí nespustí oči!

Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš: ANO podpoří zpomalení růstu platů ústavních činitelů Babiš: ANO podpoří zpomalení růstu platů ústavních činitelů

Poslanci hnutí ANO by podle šéfa hnutí a premiéra Andreje…

Facebook a Twitter smazaly stovky falešných účtů z Íránu a Ruska Facebook a Twitter smazaly stovky falešných účtů z Íránu a Ruska

Společnost Facebook smazala více než 650 stránek, skupin…

 
Zdroj: eurooldtimers.com, youtube

Štítky Video Dodávky

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty! Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty!

V případě nejnovější legislativy GDPR o ochraně osobních…

Srpen 1968: Tanky T-54/T-55 srazily ČSSR na kolena. Toto je jejich příběh Srpen 1968: Tanky T-54/T-55 srazily ČSSR na kolena. Toto je jejich příběh

Jde o nejdéle používaný tank na světě, pořád drží rekord…

 





 
Aston Martin Valkyrie dostane nejsilnější atmosférický motor světa. Výkon prozrazen omylem

Aston Martin Valkyrie: Nejsilnější atmosférický motor. Výkon prozrazen omylem

Dnes 08:54

Nová střela z Gaydonu bude poháněna atmosférickým vidlicovým dvanáctiválcem z dílny Cosworthu.




Blesk.cz

Milionový déšť rozdal už 50 milionů

Milionový déšť rozdal už 50 milionů

Už dva týdny se v každém losování Sportky hraje vždy o pět výher v hodnotě 2 miliony korun. Vsaďte si plný tiket…

Vondráčková o vztahu Plekance se Šafářovou: Byla jsem slepá!

Vondráčková o vztahu Plekance se Šafářovou: Byla jsem slepá!

Konec manželství Lucie Vondráčkové (38) a Tomáše Plekance (35) nabírá na obrátkách. Hokejista dnes přiznal, že…

 

iSport.cz

Peltovi zablokovali dvě nemovitosti. Vůbec o ničem nevím, tvrdí

Peltovi zablokovali dvě nemovitosti. Vůbec o ničem…

Jeho Jablonec o víkendu překvapivě sestřelil Slavii, na podzim si dokonce zahraje prestižní Evropskou ligu.…

Posila Sparty Mebrahtu: objevil ho Jarolím, Uhrin odmítá zvěsti o povaze

Posila Sparty Mebrahtu: objevil ho Jarolím, Uhrin…

Jeho přesun do Sparty všechny překvapil. Od druhého týmu FORTUNA:LIGY byl příchod Golgola Mebrahtua na Letnou…

 

Reflex.cz

Legendární loď Maud norského polárníka Amundsena se po sto letech vrací domů

Legendární loď Maud norského polárníka Amundsena se…

Loď Maud norského polárníka Roalda Amundsena, se kterou v roce 1918 vyrazil na plavbu takzvanou Severní mořskou…

Neznámý Musandam aneb Čtrnáct dnů v dosud neobjevené perle Arábie

Neznámý Musandam aneb Čtrnáct dnů v dosud neobjevené…

Musandam je ománská enkláva. Skalnatý poloostrov tvoří bránu Hormuzského průlivu, který odděluje Arabský…