6.9. 2017 Jan Mička Jan Mička

Tento Žuk vypadá sériově, v jeho útrobách však najdete velké překvapení!

 

Rudý polský Žuk dříve sloužil hasičům, současný majitel se jej však rozhodl výrazně přepracovat. Zvenku to moc nepoznáte, uvnitř však najdete jedno velké překvapení.

Dodávka FSC Žuk se vyráběla v Polsku v letech 1958 až 1998 a stála na podvozku odvozeném od licenčně vyráběné Pobědy M20. Základem byl rám obdélníkového tvaru, přední náprava s nezávislým zavěšením kol se starala pouze o zatáčení. Hnaná byla ta zadní, odpružená listovými pery.

O pohon se nejdříve staral motor GAZ M20 s rozvodem SV, objemem 2120 kubických centimetrů a výkonem pouhých padesát koní, v roce 1965 však byl nahrazen agregátem S 21 s novou ventilovou hlavou a rozvodem OHV, který dával výkon 70 koní. Během let vznikly varianty s kabinou a valníkem, dodávky, a dokonce i hasičské verze dodávané do Egypta. A o jedné takové si dneska řekneme něco více.

Na snímcích v galerii a v přiloženém videu můžete vidět na první pohled docela sériového Žuka, zdání však klame. Od roku 2015 slouži majitelil k propagaci podnikání, tohle auto přece jenom nikdo nepřehlédne a jako pojízdný billboard před obchodním centrem snad i dobře fungoval, po čase ale přestala sériová technika stačit. Rafal, majitel vozu, proto přistoupil k úpravám a začal poměrně jednoduše – opravil, co bylo potřeba. Hasičák byl však stále velmi pomalý a nepohodlný pro denní užívání, takže se šlo více do hloubky.

Legendy východního bloku: Velkoprostoroví mistři

Původní motor musel pryč. Nejdříve jeho místo měly zaujmout vznětové jednotky z mercedesů W123 či W124, pak dokonce přicházel v úvahu i čtyřlitrový benzinový osmiválec s Jeepu Cherokee, Rafal si ale velmi snadno spočítal, že s dieselem by auto nebylo zábavné a americký kus železa by byl moc těžký. Nakonec padla volba na motor, který Žuk pohání dodnes – benzinový šestiválec z BMW, který je lehký, místo původního motoru se v pohodě vejde, a dokonce i výkon 110 kW je vyhovující.

Původní bubnové brzdy, které měly vůz krotit maximálně z rychlosti 90 km/h, byly nahrazeny kotoučovými z Lublinu II, a v rámci zlepšení řidičského komfortu byl instalován i posilovač řízení. Původní sedadla také musela pryč, nyní v Žuku najdete elektricky ovládaná kožená křesla z otevřeného BMW 3 E46.

Ve srovnání se změnami na podvozku jde ale vlastně o maličkosti. Sestava je směsici dílů z Nissanu Patrol GR, Renaultu Traffic a například zadní náprav pochází z Fordu Explorer. V mnoha ohledech jde tedy o moderní automobil, který umí jet rychlostí až 130 km/h a je vhodný k dennímu používání. Sám majitel navíc tvrdí, že z něj okolí nespustí oči!

Spolupracujeme s TipCars.com
Brexit a cena ropy kosí akcie aerolinek Brexit a cena ropy kosí akcie aerolinek

Lídři trhu nízkonákladové letecké dopravy doplácejí na…

Glosa Jany Havligerové: Kolik má brát politik Glosa Jany Havligerové: Kolik má brát politik

Poslanci zasedli do lavic a čeká je horký týden. Nejen…

Šéfem Senátu bude Jaroslav Kubera. Volba Starostů Hampla překvapila Šéfem Senátu bude Jaroslav Kubera. Volba Starostů Hampla překvapila

Novým předsedou Senátu se stal Jaroslav Kubera z ODS. Ve…

ONLINE: Hamáček zatím o setkání s Babišem mlčí. O vládě jednají poslanci ČSSD ONLINE: Hamáček zatím o setkání s Babišem mlčí. O vládě jednají poslanci ČSSD

Ve Sněmovně se dnes odpoledne sešel poslanecký klub ČSSD,…

 
Zdroj: eurooldtimers.com, youtube

Štítky Video Dodávky

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stačilo k tomu 130 koní a šikovné ruce Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stačilo k tomu 130 koní a šikovné ruce

Soutěžní stotřicítka s přídomkem LR není tak slavná jako…

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

 





 
Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo 2WD Elegance – Nenechte se ošálit!

TEST: Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo 2WD Elegance – Nenechte se ošálit!

Dnes 12:50

Loni představená už pátá generace Hondy CR-V se na první pohled liší jen málo od svého předchůdce. Pod podobnými tvary karoserie přitom ukrývá od základu novou techniku!




Blesk.cz

Vysíláme z redakce Blesku: Byla 16 let slepá, teď bez brýlí. Ženě pomohla operace

Vysíláme z redakce Blesku: Byla 16 let slepá, teď…

Paní Hana Charvátová dlouhých 16 let neviděla. Pomohla jí operace, stejně jako mnoha dalším nevidomým, a žena…

Jitka z Ano, šéfová! jezdí tramvají s kabelkami za 120 000 Kč, všimli si diváci

Jitka z Ano, šéfová! jezdí tramvají s kabelkami za…

Lavina kritiky, zděšení, nadávky, hromadné přepínání, a prosby o návrat Zdeňka Pohlreicha (61). To vše se strhlo…

 

iSport.cz

LIGOVÝ INSIDER: Jiránek vybral hvězdy ligy. Kdo 15 kol vůbec nezvládl?

LIGOVÝ INSIDER: Jiránek vybral hvězdy ligy. Kdo 15…

FORTUNA:LIGA je po 15. kole v polovině základní části a premiantem soutěže je zatím Slavia. Nejlepší útok,…

Přetahovaná o Panáka: zájem má Sparta i Baník. V čem je komplikace?

Přetahovaná o Panáka: zájem má Sparta i Baník. V čem…

Momentálně je ve stavu zraněných, přesto je kolem něj pořádně živo. Do boje o stopera Filipa Panáka se totiž…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Opozice už Babišovo vzteklé vysvětlování nepotřebuje. Vláda padne, nebo ne

Karel Steigerwald: Opozice už Babišovo vzteklé…

Důležité není, jestli byl Babiš estébákem kdysi, význam má, že je estébákem dnes. Jeho argumentace má všechny…

Regulace jinak? V Rakousku si v kavárně pořád zakouříte, v Japonsku i jinde mění situaci nové technologie

Regulace jinak? V Rakousku si v kavárně pořád…

Dlouholetou diskusi, zda by se mohlo v Česku kouřit alespoň ve vyhrazených prostorách restaurací, nebo zda by si…