6.9. 2017 Jan Mička Jan Mička

Tento Žuk vypadá sériově, v jeho útrobách však najdete velké překvapení!

 

Rudý polský Žuk dříve sloužil hasičům, současný majitel se jej však rozhodl výrazně přepracovat. Zvenku to moc nepoznáte, uvnitř však najdete jedno velké překvapení.

Dodávka FSC Žuk se vyráběla v Polsku v letech 1958 až 1998 a stála na podvozku odvozeném od licenčně vyráběné Pobědy M20. Základem byl rám obdélníkového tvaru, přední náprava s nezávislým zavěšením kol se starala pouze o zatáčení. Hnaná byla ta zadní, odpružená listovými pery.

O pohon se nejdříve staral motor GAZ M20 s rozvodem SV, objemem 2120 kubických centimetrů a výkonem pouhých padesát koní, v roce 1965 však byl nahrazen agregátem S 21 s novou ventilovou hlavou a rozvodem OHV, který dával výkon 70 koní. Během let vznikly varianty s kabinou a valníkem, dodávky, a dokonce i hasičské verze dodávané do Egypta. A o jedné takové si dneska řekneme něco více.

Na snímcích v galerii a v přiloženém videu můžete vidět na první pohled docela sériového Žuka, zdání však klame. Od roku 2015 slouži majitelil k propagaci podnikání, tohle auto přece jenom nikdo nepřehlédne a jako pojízdný billboard před obchodním centrem snad i dobře fungoval, po čase ale přestala sériová technika stačit. Rafal, majitel vozu, proto přistoupil k úpravám a začal poměrně jednoduše – opravil, co bylo potřeba. Hasičák byl však stále velmi pomalý a nepohodlný pro denní užívání, takže se šlo více do hloubky.

Legendy východního bloku: Velkoprostoroví mistři

Původní motor musel pryč. Nejdříve jeho místo měly zaujmout vznětové jednotky z mercedesů W123 či W124, pak dokonce přicházel v úvahu i čtyřlitrový benzinový osmiválec s Jeepu Cherokee, Rafal si ale velmi snadno spočítal, že s dieselem by auto nebylo zábavné a americký kus železa by byl moc těžký. Nakonec padla volba na motor, který Žuk pohání dodnes – benzinový šestiválec z BMW, který je lehký, místo původního motoru se v pohodě vejde, a dokonce i výkon 110 kW je vyhovující.

Původní bubnové brzdy, které měly vůz krotit maximálně z rychlosti 90 km/h, byly nahrazeny kotoučovými z Lublinu II, a v rámci zlepšení řidičského komfortu byl instalován i posilovač řízení. Původní sedadla také musela pryč, nyní v Žuku najdete elektricky ovládaná kožená křesla z otevřeného BMW 3 E46.

Ve srovnání se změnami na podvozku jde ale vlastně o maličkosti. Sestava je směsici dílů z Nissanu Patrol GR, Renaultu Traffic a například zadní náprav pochází z Fordu Explorer. V mnoha ohledech jde tedy o moderní automobil, který umí jet rychlostí až 130 km/h a je vhodný k dennímu používání. Sám majitel navíc tvrdí, že z něj okolí nespustí oči!

Spolupracujeme s TipCars.com
Google spustí vlastní herní platformu Stadia Google spustí vlastní herní platformu Stadia

Internetový gigant Google se pouští do videoher. Dnes…

Izrael těží z obchodní války a investic Intelu, prudce zvyšuje export čipů do Číny Izrael těží z obchodní války a investic Intelu, prudce zvyšuje export čipů do Číny

Vývoz počítačových čipů z Izraele do Číny v loňském roce…

Do evropských voleb v Česku půjdou čtyři desítky uskupení, více než před pěti lety Do evropských voleb v Česku půjdou čtyři desítky uskupení, více než před pěti lety

Pro letošní volby do Evropského parlamentu přihlásilo své…

Nejdéle vládnoucí postsovětský prezident odstupuje z funkce Nejdéle vládnoucí postsovětský prezident odstupuje z funkce

Dlouholetý kazašský prezident Nursultan Nazarbajev v…

 
Zdroj: eurooldtimers.com, youtube

Štítky Video Dodávky

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Testujeme nový Volkswagen T-Cross. Ptejte se, co vás zajímá! Testujeme nový Volkswagen T-Cross. Ptejte se, co vás zajímá!

První jízdy s novým Volkswagenem T-Cross absolvujeme na…

 





 
První jízda s DS 3 Crossback: Francouzská odpověď na Audi Q2 chce být šik za každou cenu

První jízda s DS 3 Crossback: Francouzská odpověď na Audi Q2 chce být šik za každou cenu

Dnes 18:51

Nový městský crossover DS 3 Crossback jsme v okolí francouzského Nice.




Blesk.cz

Bird Box se dočká pokračování, prozradil to autor knižní předlohy

Bird Box se dočká pokračování, prozradil to autor…

Až překvapivě obrovský hit Netflixu Bird Box vzal popkulturu útokem. Nejenom, že každý, kdo tento nyní už…

Krystina chce další operaci koz, aby nevypadaly jako tenisáky v ponožkách. Prsní dvorce má ve tvaru srdíčka

Krystina chce další operaci koz, aby nevypadaly jako…

Seznamte se s Krystinou (32). Tato extravagantní brunetka žijící ve Velké Británii je tak nějak závislá na…

 

iSport.cz

Olomoucký Jergl: Jsme na koni, Míra Holec je naše tajná zbraň

Olomoucký Jergl: Jsme na koni, Míra Holec je naše…

Začalo to tím, že Jakub Pour trefil při vyhození smolně jen rozhodčího, Kohouti se pak usadili v útočném pásmu…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:5. Dominanci Brna podpořil dvěma góly Mueller

VIDEO: Hradec - Kometa 0:5. Dominanci Brna podpořil…

Hokejisté mistrovské Komety vyhráli druhé čtvrtfinále extraligy v Hradci Králové 5:0 a vedou v sérii na čtyři…

 

Reflex.cz

Lannisterové a spol. 10 nenormálních, zdegenerovaných, vražedných rodinek Westerosu ze Hry o trůny

Lannisterové a spol. 10 nenormálních,…

Kdyby měl televizní seriál Hra o trůny místo soundtracku Ramina Djawadiho studiový smích, byla by to podobná…

Brexit v původním termínu nebude, Mayová požádá o odklad. Jak dlouho se Britové v EU zdrží?

Brexit v původním termínu nebude, Mayová požádá o…

Britská premiérka Theresa Mayová možná už v nejbližších hodinách pošle do Bruselu dopis, kterým formálně požádá…