Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Motors utrpěla těžkou ztrátu, prodej nedosáhl očekávání

redakce AUTO.CZ
Diskuze (104)
Americký výrobce elektrických automobilů Tesla Motors v posledním čtvrtletí roku 2014 výrazně prohloubil ztrátu a dodal na trh mnohem méně aut, než plánoval.

Tesla Motors zůstává pro letošní rok i do dalších let vysoce optimistická a její šéf Elon Musk uvedl, že čeká zachování dosavadních vysokých temp růstu prodeje a tržeb.

Čistá ztráta Tesly na konci roku vzrostla na 107,6 milionu dolarů (2,6 miliardy korun) ze 16,3 milionu USD před rokem. Výsledek skončil hluboko pod odhady analytiků. Tržby společnosti se ale zvýšily o 55 procent na 956,7 milionu dolarů a za celý rok vzrostly o 60 procent na 3,2 miliardy USD.

Kalifornský výrobce luxusních elektromobilů dodal za čtvrtletí na trh 9834 kusů svého zatím jediného vozu Model S, což bylo výrazně pod plánem 13.000 vozů. Firma sice vyrobila rekordních 11.627 aut a celoročně 35.000 vozů, kvůli zpoždění výroby a problémům v distribuci jich ale dodala na trh jenom 31.655.

Odbyt na klíčovém severoamerickém trhu loni stagnoval na zhruba 17.400 vozech a firma pokazila svůj nástup na čínský trh.

V letošním roce Tesla čeká, že dodá do prodejních sítí po celém světě 55.000 automobilů, včetně nového vozu Model X, který se má začít prodávat na podzim. Firma předpokládá, že letošní tržby vzrostou na téměř dvojnásobných šest miliard dolarů.

Provozní náklady firmy Tesla se kvůli rozšiřování globální prodejní sítě a vývoji nového vozu zvýšily za čtvrtletí meziročně na dvojnásobných 336,5 milionu USD. Za celý rok dosáhly jedné miliardy dolarů a firma letos čeká jejich další nárůst o zhruba 50 procent.

Pro akcionáře to byly všechno nepříznivé zprávy, jejichž vliv optimistická rétorika šéfa firmy nezmírnila. Akcie Tesly po zveřejnění údajů klesly o čtyři procenta.

Musk předpověděl, že v dalších letech by firma Tesla měla zvyšovat tržby ročním tempem 50 procent. To by prý mělo dostat tržní hodnotu Tesly do roku 2025 na 700 miliard dolarů, což je úroveň, kterou teprve tento týden jako první americká firma překonal technologický gigant Apple. Na konci středečního obchodování činila tržní hodnota Tesly 26,7 miliardy dolarů a poté ztratila asi miliardu dolarů.

Za celý loňský rok Tesla ztratila 294 milionů dolarů. Firma, která existuje od roku 2003, dosud celoroční zisk nevytvořila. Musk minulý měsíc řekl, že Tesla zřejmě nevykáže čistý zisk dříve než v roce 2020, kdy by podle něj měla prodávat půl milionu vozů ročně, tedy desetinásobek plánovaného letošního prodeje.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (104)
Avatar - Emel
15. 2. 2015 15:27
Re: do háje s Teslou
Jenže ty jsi nemluvil o tom, co si o Lady Gaga myslíš, ale jak prý ostudně zmizela ze scény. A to je prostě kravina.
15. 2. 2015 12:33
Re: Dalo se to očekávat..
v CR je prozatím minimalni sit dobijeni a supercharger tu nemame zadny, mimochodem Tesla jako vsechny US automobilky uvadi rychlosti a dojezdy jinek nez EU, kupříkladu dalnicni rychlost je většinou 70-75mil/h, tedy nejakych 115-120km/h (highway a freeway) , ja kdys se vratil z US kde jsem jezdil proste podle predpisu a ne zřídka narazil na ceduly kde bylo napsano "zero toleravce" a nebo cedulky kde bylo napsane ze v danem useku slouží ten a ten sherif s jeho podrizenyma a opravdu jsem nejake hlidkujici auto potkavali docela často a ikdys jsme jeli podle predpisu, malokdy nas někdo predjel, tak když jsem pak prijel zpet do CR, tak jsem na dalnici taky jel 120, a co vic, moji peněžence se to docela i libilo, vpodstate z ridice co jezdival 160-170 a predjizdeli me jen strelci, dnes jezdim 120-130 a předjíždí me vpodstate kde co >:D takze ano v USA opravdu lidi chteji limuzínu co najede při 70-75mil/h nejakych 200 mil, a to jim Tesla umoznuje, navíc tam maj proste superchargery, kde zaprvé dobiji zadarmo (většina z nich) a zadruhé dobiji za par desitek minut kdy se tam rovnou i najedi v prilehlem obcerstveni ;-) takze pokud chces psat co si lidi preji, pis spise co si myslis ze si prejes ty sam a ne ostatní ;-)

k te elektrine, stezejnim trhem pro teslu je prozatím USA, a tam drtiva většina superchargeru vyuziva solarni energii z panelu co dodava primo Muskovo SolarCity, takze ti to mirne pokulhava, vpodstate většina Tesel jezdi v zemich kde elektřina pro ty tesly pochazi spise z obnovitelných zdroju, USA, Norsko, a podobne ;-)

prave Tesla nato jde uplne zgruntu a nesazi na zabehnute trendy, ale zavadi celkove sve okosystemy které propojuji vice aktivit Muska které sazi na obnovitelne zdroje, co mozna nejvíce služeb zdarma pro zakazniky kteří koupi stezejni produkt, a co mzona nejvíce z obnovitelných zdroju
Avatar - Petrolhead_CZ
15. 2. 2015 12:21
Re: do háje s Teslou
To, jak tě provokuje můj avatar mě snad nikdy nepřestane bavit >:D očividně si ho asociuješ s nějakými stereotypy a předsudky, které vystavěli jantaři tobě podobní...
Avatar - Stejsn
15. 2. 2015 01:13
Můj úhel pohledu:
pokud by v současné době bylo auto na benzín, a úplně stejné auto čistě elektromobil, a přitom by STÁLY ÚPLNĚ STEJNÉ PENÍZE, koupil bych si verzi se spalovacím motorem. Pokud teď to elektroauto navíc stojí 3-4x tolik než fosilní pohon, není vůbec co řešit. Elektromobily mají teď z mého pohledu jenom negativa, krom výfukových plynů nevidím ani jedno jediné pozitivum. A je to úhel pohledu obyčejného uživatele, který bere průměrný plat a bydlí na sídlišti.
Avatar - Petrolhead_CZ
14. 2. 2015 23:32
Re: do háje s Teslou
Emele nemel, já bych řek, že se to jako jasná narážka na to, co si o nějakých cenách Grammy myslím tváří dost jasně...rozuměj jsou mi naprosto u zadku a když užiju opět mého předchozího označení, tak na určování a ohodnocení ''kvality'' popové hudby žádné takovéhle komerční poblité procesí nemá žádnou váhu. A vůbec, stejně ten žánr za nic nestojí. Komerční, povrchní, pomíjivý, ovládaný tajnými uskupeními, stejně jako celá Tesla 8-s