Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Roadster se za čtyři roky vrátí

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Tesla Motors chystá druhou generaci svého dvoumístného modelu Roadster. Vyvine už ji zcela ve vlastní režii.

Elektrický specialista z Kalifornie představuje výkonnější sedany Model S a ve druhé polovině roku se konečně rozjede výroba SUV Model X. Ve vývoji je i menší elektromobil střední třídy, samozřejmě opět sportovní, to už víme. Ale firma, kterou vede Elon Musk, nezapomíná na své kořeny, pracuje na druhé generaci Roadsteru. Nejde o spekulaci, informace se objevila coby kratičké info v reklamě i s časovým údajem. Příchod na trh mu bude trvat čtyři roky.

Samozřejmě žádné další oficiální informace neexistují, i když by zájemci chtěli vědět alespoň předpokládanou cenu i výkon elektromotoru. Nový Roadster by měl akcelerovat z klidu na stovku určitě rychleji než za 3,3 s. Velmi důležitá je však jiná spekulace, bude pravděpodobně postaven na vlastní platformě. A Tesla ji použije i pro další modely.

Neustále technicky upravuje také první generaci, od srpna pro ni začne dodávat výkonnější 70kWh baterie, které prodlouží dojezd až na 644 km. Elektrické sporťáky na základě Lotusu Elise se dokončovaly v kalifornském Menlo Parku, výroba (či spíše kompletace z britských dílů a vlastních „střev“) probíhala v letech 2008-2012. Výsledek projektu DarkStar se však coby prototyp představil už v červenci 2006. Roadster používal uprostřed umístěné elektromotory s výkony od 185 do 215 kW a točivým momentem 270-400 N.m, záleželo na verzi. Převodovka byla vždy jednostupňová BorgWarner (nyní bez pomlčky a módně i bez mezery), auto mělo samozřejmě zadní pohon. Prodalo se více než 2,4 tisíce kusů, na starém kontinentu stálo nové 84.000 eur.

Svou výdrž dokumentoval malý, jen 3,95 m dlouhý roadster dálkovými jízdami i účastí v rallye vozidel na alternativní pohony, v březnu 2010 vyhrál takový podnik bývalý pilot formule 1 Érik Comas za jeho volantem v Monte Carlu. Ač jsou hodnoty dojezdu velmi vysoké a vymykají se veškeré konkurenci, rozhodně se nejedná o laboratorní čísla...

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Avatar - Barrichello
21. 7. 2015 10:19
Re: Já
Kdo nesplatil? chrysler to splatil dávno z provozního zisku, ford si v roce 2009/2010 nic nepůjčoval.

Tak ti zbývá akorát GM >:D
Avatar - Blue Sun
21. 7. 2015 07:28
Re: Já
Všechny ne. VW, když řekne, že něco bude, tak to bude. I kdyby to pak měli další tři roky ladit a napravovat.
20. 7. 2015 16:48
Re: Já
jo a muzes nam ty dluhy rozepsat, a prosil bych podrobne, at si udelame konecne jasno jak jsi dobrej ekonom a jestli vubec rozumis financovani podobneho podniku

mimochodem tam kde nektere americke koncerny jeste nedokazali splatit statni pujcky z "dob kryze" kdy krachovali, tak tam Tesla vsechny pujcky od US vlady splatila dokonce 2 roky pred oficialni splatnosti ;-)

a mimochodem na ukor ostatnich je trosicku nepresne, pac dotace na "cistsi" auta cerpaji v danych krajinach vsichni zakaznicikteri si koupi auto od jakekoli automobilky co takove auto nabizej, a kuprikladu v USA je nejvetsi dil vyplacen za automobily znacky Toyota, nasleduje Nissan a az treti v poradi je Tesla ;-)

takze nes zacnes rozebirat tvoje pohadky o dluzich a rozepisovat podrobne tu financni stranku Tesly, tak ti doporucuju si nejdrive sehnat relevantni informace a nepsat ty svoje hate na kdeco co jezdi na elektrinu ;-)
20. 7. 2015 16:42
Re: Já
Tesla prozatim vetsinu slibu dodrzela, a to co nedodrzela tak melo treba jen casovej skluz ;-) a casovej skluz neni nic co by nedelali vsechny automobilky
Avatar - CHerokee
20. 7. 2015 16:39
Re: Já
Tesla se potýká dluhy a své projekty neustále odsunuje a to i přes to, že je mohutně zvýhodňovány na úkor ostatních...