Test Auto.cz

Alfa Romeo Giulietta S2 1.6 JTDM TCT – Když musíš, tak musíš

22.2. 2017
Verdikt
 

Stávající generace Alfy Romeo Giulietta má stále co nabídnout, aktuálně nové spojení vznětové šestnáctistovky a automatu. Dokáže obhájit vysokou základní cenu?

Tak schválně, kolik let byste čistě podle tvarů karoserie tipovali Alfě Romeo Giulietta? Vsadím se, že maximálně pět, je to ale více. Na letošním autosalonu v Ženevě tomu bude už sedm let od představení kompaktního hatchbacku, který za tu dobu prodělal jenom minimum změn. Nic drastického nebylo potřeba, vždyť je k světu i v dnešní době hran a diod, ono mu ale ani nic jiného nezbývá. Nástupce je totiž v nedohlednu a zatím se ani pořádně neví, jestli zůstane předokolkou, nebo skočí na stejnou vlnu jako sedan Giulia a přinese zadní pohon a podélně uložené motory. Přimlouvám se ke druhé možnosti!

Shledání po letech

„Jůlinku“, jak se Alfě Romeo Giulietta často přezdívá, jsme měli v testu naposledy před pěti lety a vypadala skoro stejně jako ta dnešní. „Dírovaná“ osmnáctipalcová kola ve stylu fantastických modelů GTA jí tenkrát neskutečně pasovala, stejně jako sytě rudý lak karoserie Competizzione, z hlediska běžného denního používání ale bylo lepší sáhnout po sedmnáctkách, s nimiž k nám dorazila dnes. Podvozek na nerovnostech drncal a zadní kola uskakovala…

S loňským faceliftem se lehce změnilo provedení charakteristické masky chladiče a spodní část předního nárazníku, vzadu se objevil nový font názvu modelu, který už není umístěn uprostřed víka kufru. Toť v podstatě vše. Designéři tedy moc práce neměli, na jejich režim však patrně najeli i pracovníci výstupní kontroly, jinak by totiž nebylo možné tak odfláknout slícování kapoty s dalšími díly karoserie. Inu, každá kráska má nějakou tu vadu, dojem o kvalitě výroby jinak tuhého a bytelného auta to ale zbytečně kazí.

obrázek [600 x 380]  

Dokonalým kontrastem vnějších tvarů karoserie je kokpit, po usednutí za volant jsem měl totiž pocit, jako bych cestoval o deset let zpět. Na přístrojovém štítu toho Alfa Romeo moc měnit nemohla, kaplička se dvěma tubusy je pro tyto vozy charakteristická, výplně a madla dveří mi však daly vzpomenout na Fiat Grande Punto (to auto jsem kdysi strašně chtěl!) a plasty na vrchu přístrojové desky už také vyšly z módy. Uvnitř nové giulie, potažmo historicky prvního SUV Stelvio, to vypadá mnohem lépe.

Beru v potaz, že zatím hodnotím subjektivně, avšak tlačítka elektrického stahování oken fungující snad na heslo, ostudně krátká loketní opěrka, která pří řízení spíše zavazí, a téměř žádné odkládací prostory rozvášní asi většinu majitelů giulietty. Je to škoda, protože jinak se na palubě žije příjemně. Přední sedadla jsou dostatečně široká a pohodlná, z vozu je slušný výhled ven, volant sice má zastaralý design, ale příjemnou tloušťku a průměr věnce, a dozadu se při troše dobré vůle vejdou dva 180 centimetrů vysocí dospěláci. V jádru je to pohodový kompakt, jeho nedostatky mu však dokáže odpustit jenom „alfista“.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Alfa Romeo Giulietta S2 1.6 JTDM TCT

Cena v základní výbavě: 680 700 Kč Cena v testované výbavě: 838 700 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, litá 16“kola, dojezdová rezerva, barva červená pastelová, bílé podsvícení budíků, kožený potah volantu a řadicí páky, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky ovládaná okna a zrcátka, vyhřívané trysky ostřikovačů, tempomat, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, autorádio Uconnect s pětipalcovým dotykovým displejem, multifunkční volant a další.

Výbava testovaného vozu:Bixenovové světlomety s natáčením do zatáček (+20.000 Kč), paket Business - výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, zadní parkovací senzory, UConnect 6,5'' NAV DAB (+30.000 Kč), paket Comfort - zadní loketní opěrka s třetí hlavovou opěrkou, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, elektricky nastavitelná bederní opěrka řidiče a spolujezdce, parkovací senzory vpředu/vzadu (+21.000 Kč), litá 17palcová kola Turbine (+13.000 Kč), barva červená Competizione (+60.000 Kč), chromované lišty kolem oken (+6500 Kč), kryty vnějších zrcátek se saténovým efektem (+1000 Kč), elektricky nastavitelná bederní opěrka řidiče (+3500 Kč), samozatmavovací vnitřní zpětné zrcátko (+3000 Kč).

Saúdové jsou pod tlakem, Jemenu svítá naděje Saúdové jsou pod tlakem, Jemenu svítá naděje

Rijád, klíčový účastník konfliktu, čelí po vraždě…

Akcie, měny & názory Petra Zahradníka: Ekonomický decoupling Akcie, měny & názory Petra Zahradníka: Ekonomický decoupling

Hospodářský růst i u nás začíná vykazovat známky…

Plzeňská Škoda Electric představila nový elektrobus Plzeňská Škoda Electric představila nový elektrobus

Plzeňská Škoda Electric představila na pražském veletrhu…

 
Technické údaje
Motor Alfa Romeo Giulietta S2 1.6 JTDM TCT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.9 / 3.3 / 3.9
Emise CO2:103
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1045
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1355 / 465
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4351
b) šířka (mm): 1798
c) výška (mm): 1465
d) rozvor (mm): 2634
e) rozchod vpředu (mm): 1554
f) rozchod vzadu (mm): 1554
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 720
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 910
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo Giulietta S2 1.6 JTDM TCT –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu

Omlazená Kia Optima dostala dva nové motory. Benzinová…

Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo

Nejnovější šéf koncernu FCA uvedl, že některé dřívější…

 



Euro NCAP 2017: Alfa Romeo Giulietta - Italské krásce chybí k dokonalosti dvě hvězdy Euro NCAP 2017: Alfa Romeo Giulietta - Italské krásce chybí k dokonalosti dvě hvězdy

Alfa Romeo Giulietta ve své modernizované podobě dosáhla…

Do Alfy Romeo v luxusním stylovém oblečení Do Alfy Romeo v luxusním stylovém oblečení

Bermudy a tílko do Alfy nepatří, svou představu o…

 



 
Rozvod OHV v Evropě už skoro nenajdete. v USA ale žije. Z dobrých důvodů

Rozvod OHV v Evropě už skoro nenajdete. v USA ale žije. Z dobrých důvodů

Dnes 13:56

Motory s tyčkovým rozvodem OHV bývaly dříve zcela běžné. Dnes na ně však v Evropě skoro nenarazíte. V USA ale stále žijí a těší se oblibě motorářů. Jaké mají výhody?




Blesk.cz

Absolonová pár dnů po porodu zazdila svého snoubence! Co se stalo?!

Absolonová pár dnů po porodu zazdila svého…

Před více než týdnem se Monika Absolonová (42) stala dvojnásobnou matkou a naplno si to užívá. Každou chvíli se…

Vyděšení manželé: Koho jsme to vychovali? Syn nás bije! Kvůli majetku...

Vyděšení manželé: Koho jsme to vychovali? Syn nás…

Dům plný nenávisti! Jak přiznávají manželé Stanislav (80) a Jana (75) Svitákovi, nedokážou  pochopit, koho to…

 

iSport.cz

SE SIMONOU: Ve školce se Sičákem a Beránkem. Proč nemohli říct pokřik?

SE SIMONOU: Ve školce se Sičákem a Beránkem. Proč…

Na jedné straně defenzivní zkušenost, na druhé dravé ofenzivní mládí. Vladimír Sičák a Ondřej Beránek, kteří…

Hapal prohrál a řeší Weisse. Nedostal šanci, tak odešel z lavičky!

Hapal prohrál a řeší Weisse. Nedostal šanci, tak…

Má za sebou první sraz u slovenského národního týmu, a hned aby řešil náladovost svých hráčů. Lavičku, které…

 

Reflex.cz

Bartuška: Česko a celý náš svět je v ohrožení, za pár let uvidíte, Rusko tu jaderné bloky stavět nebude!

Bartuška: Česko a celý náš svět je v ohrožení, za…

Rusové to nebudou! Zmocněnec pro energetickou bezpečnost Václav Bartuška má jasno v tom, kdo by v Česku neměl…

Zdravotní stav Babiše mladšího by mohli prošetřit Švýcaři. Na kauze pracuje policejní tým i soudní znalec

Zdravotní stav Babiše mladšího by mohli prošetřit…

Na kauze zavlečení Andreje Babiše mladšího na Krym pracuje podle náměstka policejního prezidenta Martina…