Test Auto.cz

Alfa Romeo Giulietta S2 1.6 JTDM TCT – Když musíš, tak musíš

22.2. 2017
Verdikt
 

Stávající generace Alfy Romeo Giulietta má stále co nabídnout, aktuálně nové spojení vznětové šestnáctistovky a automatu. Dokáže obhájit vysokou základní cenu?

Tak schválně, kolik let byste čistě podle tvarů karoserie tipovali Alfě Romeo Giulietta? Vsadím se, že maximálně pět, je to ale více. Na letošním autosalonu v Ženevě tomu bude už sedm let od představení kompaktního hatchbacku, který za tu dobu prodělal jenom minimum změn. Nic drastického nebylo potřeba, vždyť je k světu i v dnešní době hran a diod, ono mu ale ani nic jiného nezbývá. Nástupce je totiž v nedohlednu a zatím se ani pořádně neví, jestli zůstane předokolkou, nebo skočí na stejnou vlnu jako sedan Giulia a přinese zadní pohon a podélně uložené motory. Přimlouvám se ke druhé možnosti!

Shledání po letech

„Jůlinku“, jak se Alfě Romeo Giulietta často přezdívá, jsme měli v testu naposledy před pěti lety a vypadala skoro stejně jako ta dnešní. „Dírovaná“ osmnáctipalcová kola ve stylu fantastických modelů GTA jí tenkrát neskutečně pasovala, stejně jako sytě rudý lak karoserie Competizzione, z hlediska běžného denního používání ale bylo lepší sáhnout po sedmnáctkách, s nimiž k nám dorazila dnes. Podvozek na nerovnostech drncal a zadní kola uskakovala…

S loňským faceliftem se lehce změnilo provedení charakteristické masky chladiče a spodní část předního nárazníku, vzadu se objevil nový font názvu modelu, který už není umístěn uprostřed víka kufru. Toť v podstatě vše. Designéři tedy moc práce neměli, na jejich režim však patrně najeli i pracovníci výstupní kontroly, jinak by totiž nebylo možné tak odfláknout slícování kapoty s dalšími díly karoserie. Inu, každá kráska má nějakou tu vadu, dojem o kvalitě výroby jinak tuhého a bytelného auta to ale zbytečně kazí.

obrázek [600 x 380]  

Dokonalým kontrastem vnějších tvarů karoserie je kokpit, po usednutí za volant jsem měl totiž pocit, jako bych cestoval o deset let zpět. Na přístrojovém štítu toho Alfa Romeo moc měnit nemohla, kaplička se dvěma tubusy je pro tyto vozy charakteristická, výplně a madla dveří mi však daly vzpomenout na Fiat Grande Punto (to auto jsem kdysi strašně chtěl!) a plasty na vrchu přístrojové desky už také vyšly z módy. Uvnitř nové giulie, potažmo historicky prvního SUV Stelvio, to vypadá mnohem lépe.

Beru v potaz, že zatím hodnotím subjektivně, avšak tlačítka elektrického stahování oken fungující snad na heslo, ostudně krátká loketní opěrka, která pří řízení spíše zavazí, a téměř žádné odkládací prostory rozvášní asi většinu majitelů giulietty. Je to škoda, protože jinak se na palubě žije příjemně. Přední sedadla jsou dostatečně široká a pohodlná, z vozu je slušný výhled ven, volant sice má zastaralý design, ale příjemnou tloušťku a průměr věnce, a dozadu se při troše dobré vůle vejdou dva 180 centimetrů vysocí dospěláci. V jádru je to pohodový kompakt, jeho nedostatky mu však dokáže odpustit jenom „alfista“.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Alfa Romeo Giulietta S2 1.6 JTDM TCT

Cena v základní výbavě: 680 700 Kč Cena v testované výbavě: 838 700 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, litá 16“kola, dojezdová rezerva, barva červená pastelová, bílé podsvícení budíků, kožený potah volantu a řadicí páky, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky ovládaná okna a zrcátka, vyhřívané trysky ostřikovačů, tempomat, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, autorádio Uconnect s pětipalcovým dotykovým displejem, multifunkční volant a další.

Výbava testovaného vozu:Bixenovové světlomety s natáčením do zatáček (+20.000 Kč), paket Business - výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, zadní parkovací senzory, UConnect 6,5'' NAV DAB (+30.000 Kč), paket Comfort - zadní loketní opěrka s třetí hlavovou opěrkou, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, elektricky nastavitelná bederní opěrka řidiče a spolujezdce, parkovací senzory vpředu/vzadu (+21.000 Kč), litá 17palcová kola Turbine (+13.000 Kč), barva červená Competizione (+60.000 Kč), chromované lišty kolem oken (+6500 Kč), kryty vnějších zrcátek se saténovým efektem (+1000 Kč), elektricky nastavitelná bederní opěrka řidiče (+3500 Kč), samozatmavovací vnitřní zpětné zrcátko (+3000 Kč).

Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem

Dnes a zítra jdeme volit. Určíme kurz, kterým se bude…

Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey

Za prvních devět měsíců se čistý zisk Unipetrolu dostal…

Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

 
Technické údaje
Motor Alfa Romeo Giulietta S2 1.6 JTDM TCT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.9 / 3.3 / 3.9
Emise CO2:103
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1045
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1355 / 465
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4351
b) šířka (mm): 1798
c) výška (mm): 1465
d) rozvor (mm): 2634
e) rozchod vpředu (mm): 1554
f) rozchod vzadu (mm): 1554
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 720
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 910
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo Giulietta S2 1.6 JTDM TCT –…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Do Alfy Romeo v luxusním stylovém oblečení Do Alfy Romeo v luxusním stylovém oblečení

Bermudy a tílko do Alfy nepatří, svou představu o…

Modernizovaná Alfa Romeo Giulietta: Stará známá v nových šatech (+video) Modernizovaná Alfa Romeo Giulietta: Stará známá v nových šatech (+video)

Alfa Romeo přiveze do Ženevy modernizovaný hatchback…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v Modřanech představí domovská zvířata

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v…

Třídenní výstava králíků, holubů a drůbeže s názvem Modřany 2017 je za rohem. Na události se návštěvníkům…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…