Test Auto.cz

Alfa Romeo Giulietta S2 1.6 JTDM TCT – Když musíš, tak musíš

22.2. 2017
Verdikt
 

Stávající generace Alfy Romeo Giulietta má stále co nabídnout, aktuálně nové spojení vznětové šestnáctistovky a automatu. Dokáže obhájit vysokou základní cenu?

Tak schválně, kolik let byste čistě podle tvarů karoserie tipovali Alfě Romeo Giulietta? Vsadím se, že maximálně pět, je to ale více. Na letošním autosalonu v Ženevě tomu bude už sedm let od představení kompaktního hatchbacku, který za tu dobu prodělal jenom minimum změn. Nic drastického nebylo potřeba, vždyť je k světu i v dnešní době hran a diod, ono mu ale ani nic jiného nezbývá. Nástupce je totiž v nedohlednu a zatím se ani pořádně neví, jestli zůstane předokolkou, nebo skočí na stejnou vlnu jako sedan Giulia a přinese zadní pohon a podélně uložené motory. Přimlouvám se ke druhé možnosti!

Shledání po letech

„Jůlinku“, jak se Alfě Romeo Giulietta často přezdívá, jsme měli v testu naposledy před pěti lety a vypadala skoro stejně jako ta dnešní. „Dírovaná“ osmnáctipalcová kola ve stylu fantastických modelů GTA jí tenkrát neskutečně pasovala, stejně jako sytě rudý lak karoserie Competizzione, z hlediska běžného denního používání ale bylo lepší sáhnout po sedmnáctkách, s nimiž k nám dorazila dnes. Podvozek na nerovnostech drncal a zadní kola uskakovala…

S loňským faceliftem se lehce změnilo provedení charakteristické masky chladiče a spodní část předního nárazníku, vzadu se objevil nový font názvu modelu, který už není umístěn uprostřed víka kufru. Toť v podstatě vše. Designéři tedy moc práce neměli, na jejich režim však patrně najeli i pracovníci výstupní kontroly, jinak by totiž nebylo možné tak odfláknout slícování kapoty s dalšími díly karoserie. Inu, každá kráska má nějakou tu vadu, dojem o kvalitě výroby jinak tuhého a bytelného auta to ale zbytečně kazí.

obrázek [600 x 380]  

Dokonalým kontrastem vnějších tvarů karoserie je kokpit, po usednutí za volant jsem měl totiž pocit, jako bych cestoval o deset let zpět. Na přístrojovém štítu toho Alfa Romeo moc měnit nemohla, kaplička se dvěma tubusy je pro tyto vozy charakteristická, výplně a madla dveří mi však daly vzpomenout na Fiat Grande Punto (to auto jsem kdysi strašně chtěl!) a plasty na vrchu přístrojové desky už také vyšly z módy. Uvnitř nové giulie, potažmo historicky prvního SUV Stelvio, to vypadá mnohem lépe.

Beru v potaz, že zatím hodnotím subjektivně, avšak tlačítka elektrického stahování oken fungující snad na heslo, ostudně krátká loketní opěrka, která pří řízení spíše zavazí, a téměř žádné odkládací prostory rozvášní asi většinu majitelů giulietty. Je to škoda, protože jinak se na palubě žije příjemně. Přední sedadla jsou dostatečně široká a pohodlná, z vozu je slušný výhled ven, volant sice má zastaralý design, ale příjemnou tloušťku a průměr věnce, a dozadu se při troše dobré vůle vejdou dva 180 centimetrů vysocí dospěláci. V jádru je to pohodový kompakt, jeho nedostatky mu však dokáže odpustit jenom „alfista“.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Alfa Romeo Giulietta S2 1.6 JTDM TCT

Cena v základní výbavě: 680 700 Kč Cena v testované výbavě: 838 700 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, litá 16“kola, dojezdová rezerva, barva červená pastelová, bílé podsvícení budíků, kožený potah volantu a řadicí páky, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky ovládaná okna a zrcátka, vyhřívané trysky ostřikovačů, tempomat, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, autorádio Uconnect s pětipalcovým dotykovým displejem, multifunkční volant a další.

Výbava testovaného vozu:Bixenovové světlomety s natáčením do zatáček (+20.000 Kč), paket Business - výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, zadní parkovací senzory, UConnect 6,5'' NAV DAB (+30.000 Kč), paket Comfort - zadní loketní opěrka s třetí hlavovou opěrkou, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, elektricky nastavitelná bederní opěrka řidiče a spolujezdce, parkovací senzory vpředu/vzadu (+21.000 Kč), litá 17palcová kola Turbine (+13.000 Kč), barva červená Competizione (+60.000 Kč), chromované lišty kolem oken (+6500 Kč), kryty vnějších zrcátek se saténovým efektem (+1000 Kč), elektricky nastavitelná bederní opěrka řidiče (+3500 Kč), samozatmavovací vnitřní zpětné zrcátko (+3000 Kč).

Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
Technické údaje
Motor Alfa Romeo Giulietta S2 1.6 JTDM TCT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.9 / 3.3 / 3.9
Emise CO2:103
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1045
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1355 / 465
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4351
b) šířka (mm): 1798
c) výška (mm): 1465
d) rozvor (mm): 2634
e) rozchod vpředu (mm): 1554
f) rozchod vzadu (mm): 1554
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 720
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 910
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo Giulietta S2 1.6 JTDM TCT –…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 



Do Alfy Romeo v luxusním stylovém oblečení Do Alfy Romeo v luxusním stylovém oblečení

Bermudy a tílko do Alfy nepatří, svou představu o…

Modernizovaná Alfa Romeo Giulietta: Stará známá v nových šatech (+video) Modernizovaná Alfa Romeo Giulietta: Stará známá v nových šatech (+video)

Alfa Romeo přiveze do Ženevy modernizovaný hatchback…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…