21.7. 2017 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel Q4 vs. Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic – Nečekaná shoda

 

Dvě SUV, jedno elegantnější než druhé. Obě sázejí na efekt a obě mají plnit roli sportovní alternativy v této dnes tolik oblíbené třídě. Co mají stejné a čím se naopak liší? A co se ukrývá pod číslem 2143?

Sportování je v módě. Stále více lidí dnes tráví svůj volný čas mnohem aktivněji, než tomu bylo dříve. Jenže slovo „sport“ je zároveň velice účinným nástrojem marketingu. Prostě kdo dnes není sportovní, jakoby snad ani nepatřil do tohoto světa. A přesně tak je to i s automobily. Fakt, že slovo „sport“ v názvu třídy těchto vozidel (SUV znamená Sport Utillity Vehicle) vůbec nesouvisí s jejich zaměřením, automobilkám, stejně jako jejím zákazníkům, nevadí. Původně tato kategorie vozidel měla sloužit k tomu, aby se člověk pohodlně a bezpečně dopravil na místo, kde hodlal sportovat.

Jenže dnes se i od těchto mastodontů chce, aby na silnici sportovali. Aby to výrobci podpořili a přáním zákazníků ještě více vyhověli, vymysleli si novou třídu SUV-kupé. Od jakoby hranatých tvarů klasických SUV, které jen málo evokují v lidech sportování, tak přešli k mnohem elegantnějším liniím.

K zakladateli třídy SUV-kupé, notoricky známému BMW X6, se postupně přidávají další hráči. Kromě bavorské automobilky je jejím hlavním protagonistou také značka Mercedes-Benz. Kupodivu třeba Audi se ale zatím od této třídy distancuje, na svého sériového zástupce dosud čeká. A právě sem přesně zapadá testovaný Mercedes GLC kupé. Technicky vychází z modelu GLC, přičemž jak je u mercedesu zvykem, dostala tato karosářská verze také vlastní označení C253 (výchozí model je X253).

Stejně jako Mercedes se svým GLC kupé, nemá ani Alfa Romeo s modelem Stelvio na co navazovat. Jenže výchozí SUV GLC je pokračovatelem dřívějšího typu GLK, kdežto stelvio je pro Alfu Romeo nejen novým SUV, ale prvním takovým vozem vůbec v celé její dosavadní historii. Základem je sedan giulia, s nímž novinka italské značky sdílí podlahovou plošinu, pohonné jednotky, a také řešení podvozku s lichoběžníkovou přední nápravou.

Kdo je dražší?

Pokud byste se rozhodovali, zda koupit testované stelvio nebo GLC kupé, první k čemu musíte dojít, je výchozí cena. Testovaná alfa romeo nesla prostřední výbavu Super, která je jako jediná kombinována s testovaným dieselem MultiJet 210. Ten je navíc vždy spojen s pohonem všech kol, jemuž Alfa Romeo říká Q4. Cena auta v sériové specifikaci startuje na částce 1.265.000 korun.

Podobně to má i Mercedes-Benz s GLC 250 d 4Matic kupé. I tato verze je vždy nabízena se čtyřkolkou a automatem. Pořídit ji lze v jediné výchozí výbavě za 1.373.350 korun, rozdíl v cenách mezi oběma auty tak v základu činí nezanedbatelných 108.350 korun.

U mercedesů je vcelku běžné, že za výchozí cenu vozidla kupující v otázce výbavy získá skutečně jenom to nejnutnější. Cenu je proto možné téměř libovolně navyšovat, s čímž počítá jak výrobce, tak i zákazník. Zkoušený vůz disponoval doplňkovou výbavou za 356.471 korun, což se nezdá málo, avšak jak jistě mnozí vědí, v měřítkách prémiového německého tria (Audi, BMW, Mercedes-Benz) to není zase tolik.

Nejdražší položkou v příplatkové nabídce je multimediální systém Comand online za 80.478 korun. A třeba aktivní parkovací systém Parktronic stojí 23.039 korun. S ním se také pojí jedna zajímavost: systém nechává při manévrování s vozem řidiče spoléhat mimo jiné na grafické znázornění blížící se překážky. Typická zvuková signalizace sice nechybí, avšak k její aktivaci dojde až těsně před překážkou. Pokud sedíte v mercedesu poprvé, můžete s tím mít trochu problém.

Kupodivu ani stelvio, ač jsme měli k dispozici vyšší verzi Super, nemělo standardní výbavu tak bohatou. Pomoc řidiči při parkování, která je u takto rozměrného auta, navíc s nepříliš přehlednou karoserii, docela důležitá, byla zahrnuta do paketu Business Plus. Vyjde na 53.000 korun a kromě parkovací kamery obsahuje třeba elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko. Za 23.000 korun jsou k dispozici elektricky nastavitelná přední sedadla, u řidiče s pamětí pro tři polohy.

U Mercedesu je standardem částečně elektricky stavitelné sedadlo řidiče. Sklon opěradla a výšku, respektive sklon sedáku, měníte elektricky, odjištění mechanismu podélného posunu je pro změnu svěřeno vaší ruce. Při koupi auta ale lidé často řeší také jiné věci, než jen výbavu či výkony motorů a jejich spotřebu paliva. Řeč je samozřejmě o provozních nákladech.

Pořizovací nákladyAlfa Romeo StelvioMercedes-Benz GLC 250 d 4Matic kupé
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy2.2 Diesel 210k Q4 Super - 1.265.000 KčGLC 250 d 4Matic kupé - 1.373.350 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy77
čalouněníkůže/látkasyntetická kůže
KlimatiazceSamočinná dvouzonovásamočinná dvouzonová
Vyhřívaná přední sedadlaV rámci paketu Zima za 18.000 Kč8.548 Kč
Navigace37.000 Kč67.065 Kč (součást Comand Online)
Elektricky ovládaná přední sedadla23.500 Kč (paket elektrická sedadla)S (výška sedáku a sklon opěradla)
Adaptivní odpružení13.000 Kč24.985 Kč
Tempomat31.500 Kč (adaptivní)adaptivní s omezovačem rychlosti
Funkce Start-StopSS
SvětlometyAdaptivní bixenonové38.135 Kč (LED Inteligent Light System)
Zpětná kamera pro couvání30.000 Kč (paket Asistence řidiče plus)S
Elektricky ovládaná parkovací brzdaSS
Automatická aktivace dálkových světel30.000 Kč (paket Asistence řidiče plus)2.630 Kč
Převodovka8° samočinná s měničem momentu9° samočinná s měničem momentu
Dělená zadní sedadlaSS
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]33.033/705427.471/6.542
Přední/zadní nárazník [Kč]14.036/13.47910.916,80/10.395
Přední blatník [Kč]65827150
Čelní sklo [Kč]13.5529.908
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]4940 + 14523091 + 1450
Hodinová sazba v servisu [Kč]18151450
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]46.343Náklady na 6 let/125.000 km zdarma
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)5/3/82/2/30
Prodloužená záruka2+3 roky/100 000 km - Powertrain Carenení

Pokud se budeme bavit o těch servisních – fixních, 100.000 ujetých kilometrů vás ve stelviu vyjde na 46.343 korun. Mercedes-Benz je ke svým zákazníkům mnohem vstřícnější, když udává, že náklady do šesti let provozu, respektive proběhu 125.000 km (záleží, co nastane dříve), má zákazník zdarma.

Kupodivu i některé ceny dílů má stuttgartská značka příznivější. Třeba přední světlomet vyjde u GLC kupé na 27.471 korun, zatímco Alfa Romeo chce za stejnou součástku 33.033 korun. Přední brzdové destičky u stelvia stojí 4.940 korun, u GLC 3.091 korun. Cena za práci je u obou výrobců takřka stejná, necelých patnáct stovek.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮAlfa Romeo StelvioMercedes-Benz GLC kupé
Základní cena87
Standardní výbava a příplatky77
Servis78
Záruky87
Průměr7,507,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz GLC Coupé 250 d

Cena v základní výbavě: 1 373 350 Kč Cena v testované výbavě: 1 732 791 Kč

Filip se ohradil proti Skálově platformě, výbor odmítl jednat o mimořádném sjezdu Filip se ohradil proti Skálově platformě, výbor odmítl jednat o mimořádném sjezdu

Ústřední výbor KSČM na svém jednání vyslovil zásadní…

Přes půl milionu Britů demonstruje za referendum o dohodě na brexitu Přes půl milionu Britů demonstruje za referendum o dohodě na brexitu

Statisíce Britů se dnes na demonstraci v Londýně hlasitě…

Glosa Jany Havligerové: Mír do příští války Glosa Jany Havligerové: Mír do příští války

Z těžkých mračen, která se stahovala nad předsedou…

 
Technické údaje
Motor Alfa Romeo Stelvio 2.2 DieselMercedes-Benz GLC Coupé 250 d
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 21432143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 154 / 3750150 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 470 / 1750500 / 1600 - 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215222
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.67.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 4.4 / 4.86.2 / 5 / 5.4
Emise CO2:116143
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 525 / 1600500 / 1400
Objem nádrže (l):6450
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1659 / 7501845 / 675
Rozměr pneu:235/55 R19235/55 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 46874732
b) šířka (mm): 19031890
c) výška (mm): 16711602
d) rozvor (mm): 28182873
e) rozchod vpředu (mm): 16101620
f) rozchod vzadu (mm): 16301619
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1150950 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 840590 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10001010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):9601000
k) šířka vpředu (mm): 15351520
l) šířka vzadu (mm): 15151510
délka sedáku vpředu (mm): 480510
délka sedáku vzadu (mm): 440500
výška opěradla vpředu (mm): 620620
výška opěradla vzadu (mm): 670660
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel Q4 vs.…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů

Deník E15 tento týden upozornil na velice přísná pravidla…

Líbí se vám BMW X8? Tohle obří kupé-SUV by se mohlo dostat do výroby! Líbí se vám BMW X8? Tohle obří kupé-SUV by se mohlo dostat do výroby!

Rozroste se dále modelová řada BMW? Nová X7 by mohla…

 






 
Tarform Motorcycles: I takto může vypadat elektrická motorka

Tarform Motorcycles: I takto může vypadat elektrická motorka

Dnes 15:26

Moderní způsob výroby, elektrický pohon a zároveň linie, které jsou nyní tolik v módě u café racerů a scramblerů, ohlížejících se do minulosti, nabízí nová motocyklový značka.




Blesk.cz

Auto se dvěma dětmi začalo po nárazu hořet: Řidič zemřel na místě, pro děti letěly vrtulníky

Auto se dvěma dětmi začalo po nárazu hořet: Řidič…

Tragédie se dnes odehrála na silnici na Benešovsku. Při dopravní nehodě zde zemřel řidič, dvě děti skončily s…

Fenka Kiki žila na smetišti, teď patří k týmu zvířecích záchranářů

Fenka Kiki žila na smetišti, teď patří k týmu…

Společně s dalšími sedmi psy žila Kiki mezi odpadky. V pražském bezdomoveckém příbytku s ní živořila ještě další…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Olomouc - Zlín 1:1. Parádní přímák Beauguela na výhru nestačil

SESTŘIH: Olomouc - Zlín 1:1. Parádní přímák…

Fotbalisté Zlína ve 12. kole první ligy v Olomouci neudrželi vedení, remizovali 1:1 a prodloužili sérii bez…

Změnit hru. A hned. Proč to v Chelsea jde a v Česku je to zpráva z Marsu?

Změnit hru. A hned. Proč to v Chelsea jde a v Česku…

Změna hry ze dne na den? Vyloučené! Snad za půl roku, ale spíš až za rok. Tohle se bere v českém fotbale za…

 

Reflex.cz

Český projekt chce miliardě lidí na planetě zlepšit zrak. A jde na to překvapivě jednoduše

Český projekt chce miliardě lidí na planetě zlepšit…

Nekorigovaný špatný zrak je v současnosti nejrozšířenějším zdravotním problémem na světě. Valnou většinu potíží…

Českou NASA povede expert na mosty Dolínek. Na Měsíc poletíme dřív, než postavíme lávku v Troji, slibuje

Českou NASA povede expert na mosty Dolínek. Na Měsíc…

Poslanec a dosluhující náměstek pražské primátorky Adriany Krnáčové Petr Dolínek navrhuje vznik Národní kosmické…