Test Auto.cz

BMW M140i – Bavorské nejvíc!

24.8. 2018
Verdikt
 

Testované BMW M140i pohání řadový šestiválec spojený s manuální převodovkou a pohonem zadních kol. Jen sotva najdete řidičsky přitažlivější auto.

Od samého začátku produkce představuje BMW řady 1 naprosto výlučné auto. Ve třídě kompaktů, kde léta dominují VW Golf, Ford Focus a Opel Astra, nabízí bavorská automobilka koncepci pohonu identickou s většími modely značky. Žádné jiné kompaktní auto nemá podélně uložený hnací řetězec s primárně poháněnou zadní nápravou. Tato takzvaná klasická koncepce pohonu je výrobně dražší než řešení s motorem vpředu napříč. Také z hlediska prostorového uspořádání kabiny vozidla je méně výhodná. Jenže přináší jednu nespornou výhodu – předpoklad pro příznivější rozložení hmotnosti na obě nápravy. Pokud se dobře udělá, lze docílit ideálního vyvážení 50:50. Na to u koncepce s motorem vpředu napříč zapomeňte. Příznivé rozložení hmotnosti na obě nápravy je zároveň vstupenkou do společnosti aut s lepšími jízdními vlastnostmi.

Současná generace BMW řady 1 (označená F20) se vyrábí už od roku 2010, kdy nahradila předchozí „jedničku“ E81/82. Technicky vůz sdílí mnohé s řadou 3 (F30). Na trhu je tedy už osmým rokem, přičemž před třemi lety prošla jednička modernizací, v jejímž rámci mají modifikovaná auta označení F20 LCI. Proč to píšeme? Protože na dveře již pomalu ale jistě klepe třetí generace řady 1. Nabídne nejmodernější technologie, ale zároveň je veřejným tajemstvím, že už nebude využívat klasickou koncepci pohonu. Naopak dostane motor napříč a pohon předních kol, tak jak to má v současnosti řada 2 Active Tourer. Zmíněná technická výlučnost kompaktní třídy již dále platit nebude. Svezení se současnou řadou 1 je tak jednou z posledních možností vyzkoušet nový kompakt s netypicky uspořádaným pohonem. V našem případě bylo toto ještě umocněno verzí M140i. Jde nejen o vrchol jedničkové řady, ale současně také o špičku kompaktní třídy. Jistě, po dynamické stránce se M140i ostatní ostré hatchbacky vyrovnají - například VW Golf R, Seat Leon Cupra, Honda Civic Type R či Renault Mégane R.S. BMW M140i ovšem exceluje i v jiných disciplínách…

Má i nevýhody

V základu vyjde testovaný vůz s pětidveřovou karoserií (v nabídce je i třídveřová) na 1.180.400 korun, což není za kompaktní auto zrovna málo. K uvedené ceně je ale třeba ještě připočíst částku 29.900 za Edition Shadow, která se s M140i v našem případě pojilo. Výše vyjmenovaní konkurenti jsou levnější, v případě Méganu RS výrazně. U BMW nebývá zvykem příliš bohatá standardní výbava. V tomto případě to však není tak zlé. Příplatkové položky tak v případě testovaného vozu vyšly „jen“ na 240.968 korun. Nejdražší extra představoval paket ConnectedDrive Plus za 64.506 korun. Jeho součástí je kupříkladu alarm, navigace Professional či wi-fi hotspot.

Kromě 18palcových šedých kol z produkce BMW Motorsport v rámci paketu získáte také prahové lišty s logem „M“, kratší řadicí páku se symbolem „M“ či palubní přístroje se specifickým designem.

Nás však v kabině více zaujala přední sportovní sedadla. Ty jsou v M140i jako v jediné verzi řady 1 standardem. Kromě obvyklých možností nastavení nabízejí také prodlužovatelný sedák či možnost změnit kromě výšky sedadla také sklon sedáku. Nutno poznamenat, že mi chvíli trvalo, než jsem si našel tu „svoji“ pozici pro řízení. Pouhým posouváním sedadla jsem měl levou nohu buď příliš nataženou, nebo naopak pokrčenou. Právě možnost změnit sklon sedáku přinesla v daném ohledu řešení, tedy pokud jsem se nechtěl vzdát nejnižší pozice sezení. Dále byla sedadla vybavena elektrickým nastavováním míry rozevření bočnic. Díky tomu budou vyhovovat rozličným postavám. Naproti tomu chyběla stavitelná bederní opěrka. Standardem je také čalounění kombinující látku hexagon s Alcantarou.

TEST 2017: BMW M140i xDrive – Šestiválec v kompaktu? To chcete!

V BMW M140i se tak sedí skutečně sportovně. Že je auto jiné než ostatní konkurenti, poznají vnímavější řidiči už jen z pouhého usednutí za volant. Posunutí předních podběhů (a tedy i kol) více dobře za účelem zkrácení předního převisu znamená také fakt, že pedálová skupina se nachází více vlevo než u aut s motory vpředu napříč. Zpočátku to může působit trochu nezvykle, avšak posléze zjistíte, že je to ve finále příjemnější řešení.

obrázek [600 x 389]

Daní za klasickou koncepci pohonu je prostornost. V příčném směru vás omezuje povinný středový tunel, podélně je to vpředu bez výhrad, vzadu ovšem s omezením. Nepředpokládá se však, že by toto auto suplovalo roli rodinného dostavníku.

Ani zavazadelník se svými 360 litry není zrovna velký. Pod jeho podlahou se zřejmě z prostorových důvodů panujících pod přední kapotou nachází akumulátor, a sice patřičně velký (výrobce předepisuje kapacitu 80 Amperhodin). Kočárek s klasickou korbou pro čerstvě narozené dítě do něj však naložit lze. Samozřejmě musíte pojezd kočárku složit a korbu demontovat. V našem případě to vyšlo jen tak tak, přičemž jsme museli plato nechat doma. Kupodivu i přes úzký druhý pár bočních dveří nebylo usazování vajíčka s dítětem na zadní lavici nijak obtížné.

V základní výbavě mělo testované BMW rovněž „M sportovní kožený volant“. Na první pohled se zdá jeho průměr o špetku větší. Velmi se mi však líbil jeho pravidelný kulatý tvar. V době, kdy musí mít každé auto třeba jen s paketem sport seseknutou spodní část věnce, jde o vítané zpestření. Navíc se výborně držel a ani k rozsahu nastavení či jeho sklonu nelze mít výhrady.

Že současná řada 1 debutovala už před zhruba osmi lety, dokazuje vybavení palubní desky. Pokud opomeneme známé a nutno dodat že skvělé rozhraní iDrive, je na vše ostatní vždy samostatný ovladač. Klimatizaci, v našem případě příplatkovou samočinnou za 14.898 korun, si tak nastavíte tlačítky, a intenzitu podsvícení přístrojového štítu zase ztlumíte otočným kolečkem vlevo vedle spínače osvětlení. Kabina působí hodnotně, na řadu tlačítek originálního audia jsem však zaznamenal rozporuplný názor od člověka, který si kupuje nové vozy konkurenčního Audi. Prostě mu to přišlo trochu laciné.

Kdo by postrádal mezi přístroji teploměr chladící kapaliny, může si tlačítkem „BC“ na levé multifunkční páčce postupně vyvolat ukazatel teploty motorového oleje, což je dokonce lepší. Ve spodní části otáčkoměru nechyběl ani tradiční ukazatel okamžité spotřeby paliva, který mají BMW od 70. let. Jde o celkem dobrou pomůcku, pokud máte v plánu trochu šetřit palivo. Jeho cejchování do 20 litrů ale jasně ukazuje, že jde spíše o efektní doplněk, neboť každý jen lehký rozjezd odčerpává z palivové nádrže citelně více. Jen pro zajímavost, u BMW z 90. let byl cejchován do 30 litrů u benzinových motorů, do 20 litrů u dieselů. K záležitostem tradice patří také natočení střední části palubní desky k řidiči. Byly doby, kdy to BMW nenabízely, nejnovější generace se však k tomuto vrátily, což kvitujeme.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW M140i

Cena v základní výbavě: 1 210 300 Kč Cena v testované výbavě: 1 421 368 Kč

Základní výbava:Multifunkční volant, M sportovní brzdy v modré barvě (monoblokové čtyřpístové konstrukce), sada na opravu pneumatik, variabilní sportovní řízení, sportovní přední sedadla, deaktivace airbagu spolujezdce, BMW Emergency Call, přední loketní opěrka posuvná, velurové koberečky, multifunkční volant, M sportovní podvozek, M sportovní kožený volant, M aerodynamický paket, adaptivní LED světlomety, asistent dálkových světel, navigační systém Professional, manuální klimatizace, atd.

Výbava testovaného vozu:Edition Shadow (+ 29.900,-), průchozí nakládací systém (+ 5.408,-), ovládací paket (+ 5.954,-), vyhřívání předních sedadel (+ 8.944,-), přední a zadní parkovací asistent (+ 17.602,-), automatická klimatizace (+ 14.898,-), HiFi systém (+ 7.852,-), 18palcová kola M (+ 5.408,-), paket ConnectedDrive Plus (+ 64.506,-), paket Innovation (+ 51.922,-), paket zrcátek (+ 9.594,-).

ČNB: Čistý zisk bank stoupl letos o 300 milionů na skoro 44 miliard korun ČNB: Čistý zisk bank stoupl letos o 300 milionů na skoro 44 miliard korun

Bankám a spořitelnám v Česku v prvním pololetí meziročně…

BILANCE: Akciový růst běží svůj nejdelší maraton, navrch má Amerika BILANCE: Akciový růst běží svůj nejdelší maraton, navrch má Amerika

Bezmála celou poslední dekádu prožívá Wall Street v…

Češi utratili za pololetí v zahraničních e-shopech o třetinu víc Češi utratili za pololetí v zahraničních e-shopech o třetinu víc

Útraty Čechů v zahraničních e-shopech či při rezervacích…

Americké sankce ženou ruské miliardáře do Putinových rukou, píše Bloomberg Americké sankce ženou ruské miliardáře do Putinových rukou, píše Bloomberg

Byť americko-ruské vztahy procházejí složitými časy, je…

 

Štítky BMW Testy Sportovní

Technické údaje
Motor BMW M140i
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 250 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1520 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.6 / 6.2 / 7.8
Emise CO2:179
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 360 / 1200
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1450 / 565
Rozměr pneu:225/40 R18, 245/35 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4324
b) šířka (mm): 1765
c) výška (mm): 1411
d) rozvor (mm): 2690
e) rozchod vpředu (mm): 1516
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1015
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 455
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW M140i – Bavorské nejvíc!







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Závod ve sprintu, který se jen tak nevidí. Na…

Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle

Peugeot 508 druhé generace je bezesporu velmi zajímavým…

 



BMW řady 1 absolvovalo lehké omlazení. Co všechno se změnilo? BMW řady 1 absolvovalo lehké omlazení. Co všechno se změnilo?

Automobilka BMW si pro svou řadu 1 připravila mírnou…

BMW M140i odhalilo českou cenu, stojí 1,14 milionu Kč BMW M140i odhalilo českou cenu, stojí 1,14 milionu Kč

Řada 1 se dočkala nové vrcholné varianty, dosavadní M135i…

 



 
Tyto speciální Škody Pick-Up určitě neznáte! Jsou to okruhové speciály

Tyto speciální Škody Pick-Up určitě neznáte! Jsou to okruhové speciály

Dnes 08:00

Ve Švédsku jsou pick-upy notně populární. Není tak divu, že se tam podívali na zoubek i takovému autu od Škodovky. A „trochu“ si s ním pohráli!




Blesk.cz

„Doma mi nekouří a není hubatý.“ Věra Kuberová (70) o půlstoletí s politikem

„Doma mi nekouří a není hubatý.“ Věra Kuberová (70)…

V září oslavili zlatou svatbu, ve skutečnosti se ale znají od útlého dětství. Zatímco Jaroslav Kubera je…

Potupa pro zesnulou Lubu Skořepovou (†93): Nedůstojný hrob ještě dva roky po smrti!

Potupa pro zesnulou Lubu Skořepovou (†93):…

Jako by nestačilo, že se kolegové s herečkou Lubou Skořepovou (†93) museli naposledy rozloučit potupně jen na…

 

iSport.cz

Zadina peckou z první poprvé uspěl za Detroit, Hertl třikrát nahrával

Zadina peckou z první poprvé uspěl za Detroit, Hertl…

PŘÍPRAVA NA NHL | Český útočný talent Filip Zadina poprvé gólově uspěl v barvách Detroitu. Jeho branka v…

Král Joshua! Zápas si vzít nenechal, Povětkina dorazil k zemi v 7. kole

Král Joshua! Zápas si vzít nenechal, Povětkina…

Sedm kol pro štěstí. Miláček britského publika boxer Anthony Joshua splnil misi na sto procent! Ruského bohatýra…

 

Reflex.cz

#MeToo po 36 letech: Kuriózní obvinění zamotává volbu nového člena Nejvyššího soudu USA

#MeToo po 36 letech: Kuriózní obvinění zamotává…

Ještě před pár dny to vypadalo, že Brett Kavanaugh se relativně hladce stane soudcem amerického ejvyššího soudu.…

Měli jsme se v září 1938 bránit? Československo bylo tehdy zbrojařskou velmocí

Měli jsme se v září 1938 bránit? Československo bylo…

Na stupňující se Hitlerovy územní požadavky vyhlásila Syrového vláda 23. září 1938 všeobecnou mobilizaci. Ani po…