Test Auto.cz

BMW X6 M – Střela úctyhodného kalibru

17.12. 2012
Verdikt
 

Je záhadou, jak tenhle parník na čtyřech kolech dokáže odolávat fyzikálním zákonům.

Opravdu mě baví pozorovat mnichovskou automobilku a její tříválcové pachtění a pokusy s pohonem předních kol. Vše je efektivní, zelené, čisté a voňavé, jenže pak nám v redakční garáži zastaví obluda X6 M s rudým emisním euroštítkem „G“. Není to trochu paradoxní?

Asi ano, ale na druhou stranu neznám lepší auto na výlet do Bruselu. Bohužel ať chcete nebo ne, za volantem téhle monstrózní mašiny se řidiči dost často mění: z klidných hochů se stávají rebelové a z rebelů totální vypatlanci. Bylo by proto snadné odsoudit šmahem všechny hyperSUV, jenže minimálně ty od BMW si své místo na trhu dovedou docela dobře obhájit. To už ale víte z našeho předchozího testu BMW X5 M.

TEST: BMW X5 M - Splašený panelák


Auto za to nemůže!


Všechno je to samozřejmě o hlavě, v Monaku jsem byl už několikrát a nikdy jsem tam nenarazil na nikoho s opravdu silným autem (a to tam s AMG jezdí snad i pinglové), kdo by ho machrovsky vytáčel a rušil tak klidný odpočinek pana knížete (jejich knížete). Takže nedívejme se na X6 M jako na hračku pro bezohledné křupany s malým kašpárkem, protože to si opravdu nezaslouží. Tohle auto totiž dokáže velké věci.

První z nich je vyvolání pocitu absolutní bezpečnosti. Pohled na silnici, ubíhající hluboko pode mnou, se přes výrazný Powerdome (to je ten výstupek na kapotě) zdá být až konejšivý. Nic mě nemá šanci ohrozit, prostě si v klidu jedu a z kvalitního audia se line pohodový Cash. Je to do jisté míry poněkud umělý dojem, hlavní ale je, že to prostě funguje. Lidé chtějí být v bezpečí, v dobách krizí a osobních bankrotů to platí dvojnásob.

Interiér působí dotaženým dojmem, je skvěle slícovaný a nabídne i slušný kus luxusu. Asi bychom na trhu našli SUV s filigránštějším vnitřkem, pro mě rozhodující je ale ergonomie a jistá fortelnost. A tu zde najdete. Oproti X5 je auto sice o něco méně praktické, ale pokud je pro vás dynamický vzhled auta přednější, pak není o čem se bavit. Cenový rozdíl 80 tisíc mezi základními verzemi asi nemá moc smysl řešit, protože celková cena se téměř s jistotou přehoupne hodně přes tři miliony korun.

obrázek [600 x 382]  

Popravdě, pokud se vám interiér nepozdává, nemusíte se na něj vůbec dívat. Díky pádlům si můžete dle libosti řadit a nesundat při tom ruce z nadýchaného volantu. Ani na přístroje se nemusíte podívat, protože BMW nabízí (za „mírný příplatek“) skvělý průhledový displej s možností emkového zobrazení: s vyznačenými otáčkami, převodového poměru a rychlostí. Zkrátka, se vším podstatným. Bojový mód HUDu aktivujete také pouze pomocí volantu: stisknutím písmenka M v kroužku. Tím to ale pouze začíná...

M znamená Megavýkon


Jakkoliv nemusíte mít rádi formu, obsah si zamilujete. Přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru je naprosto neskutečným zjevením. Představte si nadopovanou gorilu, kterou celé odpoledne čechráte dráždidlem. Máte? Tak a teď skočte za ní do klece – výsledek, tedy naprostá divočina, zhruba odpovídá pocitům, které máte při ostré jízdě s X6 M. Tedy až na ta vnitřní zranění a utrhané končetiny.

Výfuk zlověstně duní, při přeřazení naštvaně zabublá a auto těžké asi jako Queen Mary (ve skutečnosti váží o něco míň, jen 2,3 tuny) vystřelí dopředu způsobem, který dokážou trumfnout jen supersporty. Brzdy se nenechávají zahanbit, modré třmeny neúnavně drtí kotouče o průměru 395 vpředu a 385 milimetrů vzadu, přičemž lehounký náznak vadnutí přichází až při několikanásobném brzdění z velice vysokých rychlostí. Jejich nástup je nekompromisní a dají se docela slušně dávkovat.

TEST: BMW X6 xDrive40d - SUV pro 2+3


Dvacetipalcová kola se širokánskými gumami mají na suchu nekonečný grip, na mokru ale jde auto na výjezdu ze zatáčky poslat bokem. Vlastně – postará se o to elektronika, které stisknutím tlačítka „M“ na volantu řeknete, že pojedete rychle a ona vám zaktivuje převodovku, připraví turba a vůbec celé auto zpevní, přiostří a pomaluje válečnými ornamenty v barvách MDM (M Dynamic Mode). Součástí toho všeho je totiž i sportovnější nastavení stabilizace, ve kterém elektronika posílá víc síly na zadek. Queen Mary umí kroutit boky. Až jsem byl překvapený, jak ochotně.

obrázek [600 x 304]  

Na dálnici vás z levého pruhu jen tak něco nedostane, protože odpověď na podřazení ke třem tisícům a bestiální zátah klidně až k červenému poli začínajícímu u sedmičky dokáže dát jen pár aut. A jen pár aut zní lépe, než tenhle osmiválec. Dneska je moderní poslouchat hlavně výfuk, ale když se ručička otáčkoměru řítí kolem pětky, máte pocit, že pod kapotou právě startuje raketoplán s Pavarottim na palubě. Zvuk je drsný i zpěvný zároveň a při přeřazení u omezovače si motor krásně supersportovně hekne. No prostě paráda!

Okresky se na první pohled zdají být přirozeným nepřítelem X6 M, což je do jisté míry i pravda. Jedete v mašině s vysokým těžištěm, run-flaty (ano, tohle M má tuhé run-flaty) nedokáží silnici žehlit úplně dokonale a tuhý podvozek se v zatáčkách v podstatě nenaklání, takže ani nemáte pocit, že byste mezi stromy letěli nějakým zběsilým tempem. Jenže letíte. Zábavnost začíná daleko za rozumnou rychlostí, kterou byste se po českých okreskách měli pohybovat. Když ale budete spěchat na schůzku, máte dost velkou šanci, že ji stihnete. A to je fajn. Jen pozor na sportovní mód převodovky, protože je opravdu sportovní: když si nedáte pozor, pobavíte okolí školáckým škubáním auta. Ve sportu se prostě plyn zadupává až do podlahy.

Dárce orgánů

Nejlepší by bylo, kdyby to u aut fungovalo jako u lidí. Až by X6 M umřelo, vyndali byste si vzácný orgán (motor) a dali ho do nějaké sportovnější a hlavně lehčí karoserie. A nazvali byste to...nevím...třeba M5?

Jake.auto.cz: BMW X6 - Přehled článků a testů


obrázek [600 x 391]  

První cena vozu1.608.750,- (X6 xDrive30d, 180 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací2.845.000,- (X6 M, 408 kW)
Základní cena testovaného vozu2.845.000,- (X6 M, 408 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků3.095.900,- (X6 M, 408 kW)

Plusy

  • Jízdní dynamika
  • Vynikající přední sedadla a poloha za volantem
  • Rychlá automatická převodovka
  • Schopnosti v zatáčkách

Mínusy

  • Méně místa nad hlavou na zadních sedadlech
  • Vysoko umístěná podlaha zavazadelníku
  • Horší jízdní komfort
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X6 M

Cena v základní výbavě: 2 845 000 Kč Cena v testované výbavě: 3 095 900 Kč

Základní výbava:Protiblokovací systém brzd (ABS), včetně asistenta brzdění (BA) a řízení brzd při zatáčení (CBC), dynamické řízení stability (DSC), včetně sport. režimu (MDM), airbagy pro řidiče a spolujezdce, přední a zadní hlavové airbagy, boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, integrovaná ochrana proti bočnímu nárazu, bezpečnostní pásy s automatickým navíjením, pyrotechnickými pásovými napínači a omezovači napínací síly, zadní s 3-bodovými pásy pro všechna místa, elektrická parkovací brzda ovládaná tlačítkem na centrální konzole, metalíza, pneumatické odpružení zadní nápravy se samočinnou regulací světlé výšky, "Dynamic Performance Control", aktivní rozdělení točivého momentu mezi kola zadní nápravy, zobrazení na přístrojové desce, "xDrive" – permanentní pohon všech kol s plně variabilním rozložením trakce mezi přední a zadní nápravu, automatická brzda diferenciálu, dvoustupňová brzdová světla, mlhová světla, přední sklopná loketní opěrka na středové konzole s odkládacím prostorem, podlahové rohože, Adaptive Drive, Dynamic Drive, PDC vpředu, varovný trojúhelník a lékárnička, zadní sedadla, bi-xenonové světlomety, světelný paket – rozšířené osvětlení interiéru a madel dveří, vnější manuálně výškově nastavitelné a odnímatelné opěrky hlavy, centrální integrovaná a výškově optimalizovaná opěrka hlavy, sklopitelná centrální loketní opěrka s 2 integrovanými držáky nápojů, upevňovací systém dětské sedačky ISOFIX, 2x na vnější straně zadních sedadel, sklopitelná zadní opěradla, dělená v poměru 40:60, částečně elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, M kožený volant s pádly, výškově a podélně manuálně nastavitelný volant, 2-zónová automatická klimatizace, termoizolační, zeleně zabarvená skla a vrstvené čelní sklo, el. nastavitelná sedadla včetně paměti, vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce, M sedadla řidiče a spolujezdce, kolenní opěrka na centrální konzole pro řidiče a spolujezdce, odkládací prostory v centrální konzole, v předních a zadních dveřích, odpadkový koš vzadu vpravo, vyhřívaná, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, černé provedení spodní části, "Car-/Key-Memory" – paměťová funkce v klíči, elektrické ovládání předních a zadních oken s možností uzamknutí ovládání, elektricky výškově a podélně nastavitelný sloupek volantu, ochranou proti přivření a funkcí pro otevření /zavření všech oken najednou, dvoudílné dveře zavazadlového prostoru se samostatně otvíratelnou vrchní částí, vyhřívané trysky ostřikovačů, tlačítko Start/Stop pro automatické startování a vypínání motoru, 12V zásuvky v zavazadlovém prostoru, zadní části centrální konzoly a odkládací schránce vpředu, HiFi systém, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, připojení AUX-In ve středové konzole, ukazatel venkovní teploty, palubní počítač atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+24.700,-),pětimístné provedení (+8.325,-Kč), navigační systém "Professional" (+63.275,-Kč), USB Audio (+7.575,-), 5 sedadel (+8.375,-), samostvívací zrcátka (+12.850,-), vak na lyže (+6.050,-), HiFi Proffesional (+32.525,-), BMW Aplikace pro Apple (+3.775,-), Speed limit info (+8.075,-), adaptivní světlomety (+12.100,-), alarm (+12.100,-), soft-close (+16.125,-), HUD (+35.050,-) atd.

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá

Vláda Andreje Babiše (ANO) v souvislosti s dnešním…

Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard

Poslanci v druhém čtení návrhu státního rozpočtu navrhli…

 

Štítky SUV BMW Testy

Technické údaje
Motor BMW X6 M
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 408 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 680 / 1500 - 5650
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 19.3 / 10.8 / 13.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 570 / 1450
Objem nádrže (l):85
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2230 / 600
Rozměr pneu:275/40 R20, 315/35 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4877
b) šířka (mm): 1983
c) výška (mm): 1684
d) rozvor (mm): 2933
e) rozchod vpředu (mm): 1644
f) rozchod vzadu (mm): 1706
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1590
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 590
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 700
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW X6 M – Střela úctyhodného kalibru







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



A cenu za nejnevkusnější úpravu BMW X6 získává... Alligator Excalibur A cenu za nejnevkusnější úpravu BMW X6 získává... Alligator Excalibur

Zapomeňte na všechny ošklivé úpravy mnichovské X6, jaké…

BMW X6 M Design Edition: Stovka aut s eMkovou trikolorou BMW X6 M Design Edition: Stovka aut s eMkovou trikolorou

Změny BMW X6 M z edice Design Edition jsou ryze stylové.…

 



 
Thor Trucks ET-One: Elektrická novinka je vyzyvatelem tahače Tesly

Thor Trucks ET-One: Elektrická novinka je vyzyvatelem tahače Tesly

Dnes 16:55

V Los Angeles odhalila společnost Thor Trucks svou vizi tahače na krátké vzdálenosti, jenž má být konkurentem čerstvé novinky společnosti Tesla.




Blesk.cz

Synovci první dámy „vyfasovali“ 18 let natvrdo. Za pašování kokainu do USA

Synovci první dámy „vyfasovali“ 18 let natvrdo. Za…

Dva synovci první dámy Venezuely Cilie Floresové byli ve čtvrtek odsouzeni v New Yorku k 18 letům vězení za…

Bára Štěpánová s manželem: Kvůli dluhům přijdou o střechu nad hlavou?

Bára Štěpánová s manželem: Kvůli dluhům přijdou o…

Coby jedna z hvězd seriálu Ordinace v růžové zahradě 2 si Bára Štěpánová (58) vydělává slušné peníze. Jenže i…

 

iSport.cz

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce centruje, obránce zakončuje

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce…

Šestnáct podzimních kol HET ligy je minulostí a fotbaloví redaktoři deníku Sport, kteří se podílejí na…

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě s Libercem

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…