Chevrolet Cruze 2,0 VCDi (120 kW) - Více výkonu, méně hluku

Chevrolet Cruze 2,0 VCDi (120 kW) - Více výkonu, méně hluku

 
 

Pod kapotu dostupného sedanu se dostal nový silný turbodiesel. Kam se s ním Cruze posunul?

Emisní norma Euro 5 si vynutila generační obměnu motorizací pod kapotou Chevroletu Cruze. Turbodiesel 2,0 VCDi se nyní nabízí v jediné výkonové variantě 120 kW, nahrazující dřívější verze (92 a 110 kW). Zároveň dostal šestistupňovou manuální převodovku místo pětistupňové.

Nový agregát využívá vstřikovačů pracujících s tlakem 1800 bar, tedy o 200 barů vyšším než dosud. Zároveň se snížil kompresní poměr a to ze 17,5:1 na 16,5:1, motor byl také osazen modernějším, menším turbodmychadlem zajišťujícím rychlejší a plynulejší nástup síly. Výsledkem je diametrálně lepší projev pohonné jednotky. Na palubě je nyní výrazně tišeji, chod motoru je zbaven dřívějších výrazných vibrací, ba co víc, mírně klesla také kombinovaná spotřeba paliva.

O stupeň lepší

obrázek [300 x 230] Významnou změnou je i zástavba šestistupňové převodovky. Ta nabízí velmi těžký poslední stupeň, při tuzemském dálničním maximu točí agregát pouze 1.950 min-1. Spotřeba se v tomto případě ustálila na sedmi litrech nafty na 100 km. Zpomalení na 100 km/h znamená pokles otáček na 1.500 min-1, klesne i odběr paliva a to na 5,1 litru nafty na 100 ujetých kilometrů. Průměrná spotřeba se během testu pohybovala kolem 6,5 litru, ve městě počítejte s odběrem zhruba o litr vyšším.

Zatímco zrychlení 8,5 sekundy je jen o dvě desetinky horší než v případě dieselové Octavie RS, nejvyšší rychlost zaostává výrazně. Cruze 2,0 VCDi dosahuje při standardním měření nejvyšší rychlosti jen 205 km/h, Octavia RS s velmi podobně silným dieselem pak sviští rychlostí 226 km/h. Vysvětlení je možno hledat právě v nadprůměrně těžkém (0,62, stálý převod 3,35) posledním stupni, kdy při testu maximální rychlosti vůz vyšší hodnoty zřejmě zkrátka nestihne dosáhnout. Na dálnici totiž nemá Cruze s překročením hranice 200 km/h výraznější potíže.

obrázek [600 x 446]  

Zajímavostí je, že hned tři poslední převodové stupně (tedy čtyřka až šestka) jsou do rychla (tedy jsou nižší než 1). Těžké převody jsou dobré pro snižování spotřeby, avšak při popojíždění po městě je žádoucí nechat si daný převodový stupeň zařazený o něco déle; máme na mysli zejména situaci v koloně, která se rozjede na nějakých 20 km/h. Lepší je v tu chvíli neřadit a zůstat při zařazené jedničce.

Svou roli samozřejmě hraje i naladění agregátu, který se nyní sice může pyšnit menším turboefektem než předchozí verze, stále by však reakce na sešlápnutí plynu mohla být rychlejší. Zvláště patrné je to zejména pod 1.800 min-1, kde si řidič na výraznější akceleraci musí zkrátka nějaký čas počkat.

Interiér a jízda

Velmi nás potěšily jízdní vlastnosti vozu. Cruze je i na sedmnáctipalcových kolech příjemně komfortní a zároveň snese i rychlejší jízdu po dálnici bez náznaků nejistoty a to i ve vysokých německých rychlostech. Co je však neméně důležité je fakt, že s rostoucí rychlostí nikterak výrazně nevzrůstá hluk na palubě. Odskakováním na nerovnostech Cruze naštěstí netrpí.

Vůz v zatáčkách sice kvůli těžkému dvoulitru vpředu nemá nikterak sportovní ambice, svižnější jízdu však neodmítne a když už se řidič přiblíží limitům podvozku, chová se Cruze předvídatelně a nezáludně. Pochválit je třeba i řízení. Oproti hatchbacku se zdálo být o něco méně citlivé, stále je však díky svému neuměle působícímu odporu a nepřeposilovanosti na špičce dané třídy.

Uvnitř Chevroletu Cruze se nám líbí použitý, na dotek příjemný tkaninový dekor, kterým jsou potaženy plasty ve výši volantu. Ten je kombinován s lesklým stříbrným obložením. Celkově velmi dobrý dojem z interiéru završuje masivní, leč krátká kůží potažená řadička a taktéž kožený, velmi dobře se držící multifunkční volant.

obrázek [600 x 405]  

Při delší jízdě nám však vadily tuhé bočnice sedáků, které se ne a ne podřídit tvaru pozadí nikterak nadměrně prostorově výrazného testéra. Časem by se tvrdá pěna zřejmě podvolila, majitel si však bude muset sedadlo řidiče poctivě osedět. Jinak byla ergonomie posazu i tlačítek bez připomínek. Ti, kdo mají ve zvyku (například při jízdě s tempomatem) pokrčovat pravou nohu, si však budou nechtěně měnit teplotu ve voze svým kolenem – dochází zde totiž ke kontaktu s výrazně tvarovaným otočným ovladačem.

Závěr

Zákazníky pošilhávající po čtyřdveřovém Cruze může těšit nejen silnější agregát s příjemnějším projevem a šestistupňovou převodovkou, ale také velké snížení ceny.

Když jsme totiž minulý rok testovali Cruze 2,0 VCDi, stála základní vznětová verze s 92 kW ve výbavě Base 384.900,- Kč. Dnes za podobné peníze dostanete modernizovaný diesel se 120 kW a to ve třetí výbavě v řadě; LT+. A to je jednoznačné plus.

První cena vozu282.900,-Kč (LS, 1.6 16V 91 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací391.400,-Kč (LT+, 2,0 VCDi 120 kW)
Základní cena testovaného vozu439.200,-Kč (LTZ, 2,0 VCDi 120 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků473.000,-Kč (LTZ, 2,0 VCDi 120 kW)

Plusy

  • Kultivovaný projev
  • Originální design interiéru i exteriéru
  • Dobré jízdní vlastnosti a komfort
  • Rozměry interiéru
  • Bohatá bezpečnostní i komfortní výbava

Minusy

  • Turboefekt
  • Jen 6letá záruka na neprorezivění karoserie
  • Nedostupnost luxusnějších prvků výbavy (xenonové světlomety, apod.)
  • Sedák s příliš tuhými bočnicemi
Spolupracujeme s TipCars.com

Chevrolet Cruze 2,0 VCDi (120 kW)

Cena v základní výbavě: 439 200 Kč Cena v testované výbavě: 473 000 Kč

Základní výbava:ABS s rozdělovačem brzdných sil EBD a systém elektronické kontroly stability ESC, přední, boční a okenní airbagy, dálkové ovládání centrálního zamykání dveří, dělené sklopné zadní sedadlo 60/40, denní svícení, výškově a podélně nastavitelný volant, automatická klimatizace se vzduchovým filtrem, senzor kvality vzduchu, dešťový senzor, přední mlhové světlomety, rádio s měničem na 6 CD + USB, dodatečné 2 reproduktory vzadu, kola z lehkých slitin 7Jx17; pneumatiky 215/50 R17, schránka na brýle na straně řidiče, tempomat, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmavováním, zadní parkovací senzor, úchyty ISOFIX na krajních zadních sedadlech, dětská pojistka, střešní anténa, plnohodnotná rezerva, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, čalounění látkové tmavé Flat, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, imobilizér, vstup AUX pro připojení externího MP3 přehrávače ve středové konzole, tónovaná skla, vnější kliky dveří a vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, palubní počítač, úložná schránka spolujezdce osvětlená, úložná schránka na palubní desce uzavíratelná, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, loketní opěrka řidiče posuvná, s úložným prostorem a vstupem AUX.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+11.500,-Kč), navigace (+22.300,-Kč)

Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
Technické údaje
Motor Chevrolet Cruze 2,0 VCDi (120 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 1750 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.3 / 4.2 / 5.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1427 / 534
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4597
b) šířka (mm): 1788
c) výška (mm): 1477
d) rozvor (mm): 2658
e) rozchod vpředu (mm): 1544
f) rozchod vzadu (mm): 1558
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Chevrolet Cruze 2,0 VCDi (120 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,77
 

Přidat názorDiskuse: Chevrolet Cruze 2,0 VCDi (120 kW) - Více…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 




Video: Při bouračce v BTCC to odnesla i věž s kameramanem Video: Při bouračce v BTCC to odnesla i věž s kameramanem

Létající Chevrolet Cruze při závodě ve Snettertonu smetl…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal a proč nechce přestat?

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal…

O tom, že je Jiří Bartoška (69) vášnivý kuřák, není pochyb. Jak sám říká, cigarety se nechce ani nikdy vzdát,…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…