Chevrolet Cruze 2,0 VCDi (120 kW) - Více výkonu, méně hluku

Chevrolet Cruze 2,0 VCDi (120 kW) - Více výkonu, méně hluku

 
 
6.10. 2011 Aleš Jungmann Aleš Jungmann - aj.png Google+ profil

Pod kapotu dostupného sedanu se dostal nový silný turbodiesel. Kam se s ním Cruze posunul?

Emisní norma Euro 5 si vynutila generační obměnu motorizací pod kapotou Chevroletu Cruze. Turbodiesel 2,0 VCDi se nyní nabízí v jediné výkonové variantě 120 kW, nahrazující dřívější verze (92 a 110 kW). Zároveň dostal šestistupňovou manuální převodovku místo pětistupňové.

Nový agregát využívá vstřikovačů pracujících s tlakem 1800 bar, tedy o 200 barů vyšším než dosud. Zároveň se snížil kompresní poměr a to ze 17,5:1 na 16,5:1, motor byl také osazen modernějším, menším turbodmychadlem zajišťujícím rychlejší a plynulejší nástup síly. Výsledkem je diametrálně lepší projev pohonné jednotky. Na palubě je nyní výrazně tišeji, chod motoru je zbaven dřívějších výrazných vibrací, ba co víc, mírně klesla také kombinovaná spotřeba paliva.

O stupeň lepší

obrázek [300 x 230] Významnou změnou je i zástavba šestistupňové převodovky. Ta nabízí velmi těžký poslední stupeň, při tuzemském dálničním maximu točí agregát pouze 1.950 min-1. Spotřeba se v tomto případě ustálila na sedmi litrech nafty na 100 km. Zpomalení na 100 km/h znamená pokles otáček na 1.500 min-1, klesne i odběr paliva a to na 5,1 litru nafty na 100 ujetých kilometrů. Průměrná spotřeba se během testu pohybovala kolem 6,5 litru, ve městě počítejte s odběrem zhruba o litr vyšším.

Zatímco zrychlení 8,5 sekundy je jen o dvě desetinky horší než v případě dieselové Octavie RS, nejvyšší rychlost zaostává výrazně. Cruze 2,0 VCDi dosahuje při standardním měření nejvyšší rychlosti jen 205 km/h, Octavia RS s velmi podobně silným dieselem pak sviští rychlostí 226 km/h. Vysvětlení je možno hledat právě v nadprůměrně těžkém (0,62, stálý převod 3,35) posledním stupni, kdy při testu maximální rychlosti vůz vyšší hodnoty zřejmě zkrátka nestihne dosáhnout. Na dálnici totiž nemá Cruze s překročením hranice 200 km/h výraznější potíže.

obrázek [600 x 446]  

Zajímavostí je, že hned tři poslední převodové stupně (tedy čtyřka až šestka) jsou do rychla (tedy jsou nižší než 1). Těžké převody jsou dobré pro snižování spotřeby, avšak při popojíždění po městě je žádoucí nechat si daný převodový stupeň zařazený o něco déle; máme na mysli zejména situaci v koloně, která se rozjede na nějakých 20 km/h. Lepší je v tu chvíli neřadit a zůstat při zařazené jedničce.

Svou roli samozřejmě hraje i naladění agregátu, který se nyní sice může pyšnit menším turboefektem než předchozí verze, stále by však reakce na sešlápnutí plynu mohla být rychlejší. Zvláště patrné je to zejména pod 1.800 min-1, kde si řidič na výraznější akceleraci musí zkrátka nějaký čas počkat.

Interiér a jízda

Velmi nás potěšily jízdní vlastnosti vozu. Cruze je i na sedmnáctipalcových kolech příjemně komfortní a zároveň snese i rychlejší jízdu po dálnici bez náznaků nejistoty a to i ve vysokých německých rychlostech. Co je však neméně důležité je fakt, že s rostoucí rychlostí nikterak výrazně nevzrůstá hluk na palubě. Odskakováním na nerovnostech Cruze naštěstí netrpí.

Vůz v zatáčkách sice kvůli těžkému dvoulitru vpředu nemá nikterak sportovní ambice, svižnější jízdu však neodmítne a když už se řidič přiblíží limitům podvozku, chová se Cruze předvídatelně a nezáludně. Pochválit je třeba i řízení. Oproti hatchbacku se zdálo být o něco méně citlivé, stále je však díky svému neuměle působícímu odporu a nepřeposilovanosti na špičce dané třídy.

Uvnitř Chevroletu Cruze se nám líbí použitý, na dotek příjemný tkaninový dekor, kterým jsou potaženy plasty ve výši volantu. Ten je kombinován s lesklým stříbrným obložením. Celkově velmi dobrý dojem z interiéru završuje masivní, leč krátká kůží potažená řadička a taktéž kožený, velmi dobře se držící multifunkční volant.

obrázek [600 x 405]  

Při delší jízdě nám však vadily tuhé bočnice sedáků, které se ne a ne podřídit tvaru pozadí nikterak nadměrně prostorově výrazného testéra. Časem by se tvrdá pěna zřejmě podvolila, majitel si však bude muset sedadlo řidiče poctivě osedět. Jinak byla ergonomie posazu i tlačítek bez připomínek. Ti, kdo mají ve zvyku (například při jízdě s tempomatem) pokrčovat pravou nohu, si však budou nechtěně měnit teplotu ve voze svým kolenem – dochází zde totiž ke kontaktu s výrazně tvarovaným otočným ovladačem.

Závěr

Zákazníky pošilhávající po čtyřdveřovém Cruze může těšit nejen silnější agregát s příjemnějším projevem a šestistupňovou převodovkou, ale také velké snížení ceny.

Když jsme totiž minulý rok testovali Cruze 2,0 VCDi, stála základní vznětová verze s 92 kW ve výbavě Base 384.900,- Kč. Dnes za podobné peníze dostanete modernizovaný diesel se 120 kW a to ve třetí výbavě v řadě; LT+. A to je jednoznačné plus.

První cena vozu282.900,-Kč (LS, 1.6 16V 91 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací391.400,-Kč (LT+, 2,0 VCDi 120 kW)
Základní cena testovaného vozu439.200,-Kč (LTZ, 2,0 VCDi 120 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků473.000,-Kč (LTZ, 2,0 VCDi 120 kW)

Plusy

  • Kultivovaný projev
  • Originální design interiéru i exteriéru
  • Dobré jízdní vlastnosti a komfort
  • Rozměry interiéru
  • Bohatá bezpečnostní i komfortní výbava

Minusy

  • Turboefekt
  • Jen 6letá záruka na neprorezivění karoserie
  • Nedostupnost luxusnějších prvků výbavy (xenonové světlomety, apod.)
  • Sedák s příliš tuhými bočnicemi
Spolupracujeme s TipCars.com

Chevrolet Cruze 2,0 VCDi (120 kW)

Cena v základní výbavě: 439 200 Kč Cena v testované výbavě: 473 000 Kč

Základní výbava:ABS s rozdělovačem brzdných sil EBD a systém elektronické kontroly stability ESC, přední, boční a okenní airbagy, dálkové ovládání centrálního zamykání dveří, dělené sklopné zadní sedadlo 60/40, denní svícení, výškově a podélně nastavitelný volant, automatická klimatizace se vzduchovým filtrem, senzor kvality vzduchu, dešťový senzor, přední mlhové světlomety, rádio s měničem na 6 CD + USB, dodatečné 2 reproduktory vzadu, kola z lehkých slitin 7Jx17; pneumatiky 215/50 R17, schránka na brýle na straně řidiče, tempomat, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmavováním, zadní parkovací senzor, úchyty ISOFIX na krajních zadních sedadlech, dětská pojistka, střešní anténa, plnohodnotná rezerva, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, čalounění látkové tmavé Flat, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, imobilizér, vstup AUX pro připojení externího MP3 přehrávače ve středové konzole, tónovaná skla, vnější kliky dveří a vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, palubní počítač, úložná schránka spolujezdce osvětlená, úložná schránka na palubní desce uzavíratelná, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, loketní opěrka řidiče posuvná, s úložným prostorem a vstupem AUX.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+11.500,-Kč), navigace (+22.300,-Kč)

Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím

Budoucnost letadlové dopravy se rozbíhá do nejrůznějších…

ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie

Sociální demokraté budou při jednáních o rozpočtu na…

Cestovky hlásí rekordní sezonu Cestovky hlásí rekordní sezonu

Růst platů, nízká nezaměstnanost a opadnutí strachu…

Trump označil Evropskou unii za jednoho z mnoha nepřátel Spojených států Trump označil Evropskou unii za jednoho z mnoha nepřátel Spojených států

Americký prezident Donald Trump označil Evropskou unii za…

 
Technické údaje
Motor Chevrolet Cruze 2,0 VCDi (120 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 1750 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.3 / 4.2 / 5.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1427 / 534
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4597
b) šířka (mm): 1788
c) výška (mm): 1477
d) rozvor (mm): 2658
e) rozchod vpředu (mm): 1544
f) rozchod vzadu (mm): 1558
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Chevrolet Cruze 2,0 VCDi (120 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,77
 

Přidat názorDiskuse: Chevrolet Cruze 2,0 VCDi (120 kW) - Více…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní

Ptačí trus, hromady mrtvého hmyzu, pyl či smůla ze…

Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem? Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem?

Vnímání jízdních vlastností aut je často hodně…

 






 
Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Včera

Na okruhu v Mostě závodily vozy formule 1, které tvořily na přelomu 70. a 80. let minulého století dějiny. Poháněly je tehdy atmosférické třílitrové osmiválce.




Blesk.cz

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a spoustu drobných oprav

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a…

Google uvolnil třetí betu Androidu P, záhy následují také jednotliví výrobci. My jsme aktualizaci nainstalovali…

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“. Rozohnil ho dopis z Itálie

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“.…

Česká republika dostala žádost italského premiéra, aby země Evropské unie pomohly se 450 migranty, kteří jsou na…

 

iSport.cz

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak zklamání i hrdost

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Nevyhráli, přesto jsou naši hrdinové. Zaplněné centrum Záhřebu věřilo, že se dočká…

Experti Vízek a Podaný o finále: Titul zasloužený, ale gólman se bude stydět

Experti Vízek a Podaný o finále: Titul zasloužený,…

Francie to zvládla! Po dvaceti letech „Les Bleus“ znovu ovládli mistrovství světa ve fotbale, ve finále porazili…

 

Reflex.cz

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi, nejvíc tweetuje o Rusku a v schůzkách vede premiér Japonska

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi,…

Svět je fascinován neustálým tweetováním amerického prezidenta Donalda Trumpa, který si přes Twitter vyřizuje…

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava připomíná časy maršála Tita

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava…

Zlatá éra brutalistické architektury. I tak lze pojmenovat období od jugoslávsko-sovětské roztržky v roce 1948…