6.1. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Citroën C3 1.2 PureTech vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Excentrik, nebo konzervativec?

 

Nová generace Citroënu C3 vyzývá na souboj nejprodávanější malé auto na trhu, Škodu Fabia. Zaujme svým excentrickým stylem i někoho jiného než mladé?

Mladí lidé mají stále menší zájem o automobily, spíše než výkony a jízdní vlastnosti čtyřkolových novinek je zajímají nové funkce a počet megapixelů nových smartphonů. I proto výrobci hledají různá řešení, jak tuto skupinu k autům zpět přilákat. Právě s ohledem na nejmladší generaci řidičů vznikl i nový Citroën C3. Má šanci je skutečně zaujmout? A má co nabídnout i starším, konzervativnějším zákazníkům? To jsme se rozhodli zjistit.

A abychom měli nějaké porovnání, postavili jsme C3 proti Škodě Fabia. Ta je na českém trhu etalonem svého segmentu, vždyť je to s přehledem nejprodávanější malý automobil u nás a jeden z nejprodávanějších modelů vůbec. Pokud tak C3 chce na českém trhu prorazit, měla by zaujmout alespoň část zákazníků, kteří nyní kupují fabii.

Automobily jsme se rozhodli vyzkoušet se středně výkonnými benzinovými motory, které v dané kategorii patří mezi nejoblíbenější volbu klientů. V případě C3 jde o atmosférický tříválec 1.2 PureTech o výkonu 60 kW. To u Fabie se jedná o čtyřválec, navíc přeplňovaný – 1.2 TSI s 66 kW. Díky turbu a jednomu válci navíc má škodovka výkonově navrch, jenže C3 je zase levnější a atmosférické plnění může znamenat v některých jízdních režimech nižší spotřebu paliva. Vypadá to tedy na velice zajímavý souboj výrazného Francouze s konzervativní Češkou. Kdo asi vyhraje?

Video

Cena hovoří pro Citroën

Naše srovnání tradičně začneme porovnáním cen obou automobilů a v tomto ohledu má navrch Citroën. C3 s testovaným atmosférickým tříválcem 1.2 PureTech (60 kW) pořídíte v základu už za 244.900 korun, což je samo o sobě velice slušná cena. Za tuto částku přitom dostanete bohatou bezpečnostní výbavu zahrnující tempomat, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu nebo rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost.

Naopak za manuální klimatizaci, autorádio nebo elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka se musí připlácet. Než však kupovat tyto prvky zvlášť (třeba elektricky ovládaná zrcátka navíc k základnímu stupni Live ani nepořídíte), je lepší sáhnout po druhém stupni Feel. Ten se zkoušeným agregátem přijde na 264.900 Kč, tedy jen o 20.000 Kč více než základ, přitom tyto prvky už nabízí bez dodatečného příplatku.

To fabie je s testovaným přeplňovaným čtyřválcem 1.2 TSI (66 kW) ve srovnání s Citroënem dražší, v základu přijde na 277.900 Kč. Navíc se jedná o takové holátko, základní Active postrádá klimatizaci, autorádio, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka i palubní počítač. Kola jsou pak v základu jen ocelová, 14palcová.

Pořizovací nákladyCitroën C3Škoda Fabia
ZÁKLADNÍ CENA
Motor1.2 PureTech/60 kW1.2 TSI/66 kW
Stupeň výbavyLive/244.900 KčActive/277.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy66
Centrální zamykání s dálkovým o. [Kč]S4.000
Elektricky ovládaná okna - přední/zadní [Kč]S/-5.000*/-
Elektricky ovládaná zrcátka [Kč]-5.000*
Klimatizace manuální [Kč]22.000*5.000*
Kola15" ocelová14" ocelová
Metalíza [Kč]13.00010.900
Palubní počítač [Kč]S2.000
Parkovací senzory vzadu [Kč]7.000-
Rádio [Kč]22.000*6.500
Rezervní kolo [Kč]3.0001.100
Tempomat [Kč]S-
Varování před opuštěním jízdního pruhu [Kč]S-
 *V rámci paketu Plus*V rámci paket Active Plus
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]6.750/4.0184.283/1.961
Přední/zadní nárazník [Kč]11.115/11.0896.828/6.003
Přední blatník [Kč]4.8214.097
Čelní sklo [Kč]7.8763.430
Brzdové destičky přední [Kč]2.0001.640
Přední a zadní tlumič [Kč]1.624/9892.868/1.539
Hodinová sazba v servisu [Kč]720630
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]27.53016.233
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/122/3/12
Prodloužená záruka5 let/150.000 km5 let/150.000 km

Standardní výbavu je sice možné rozšířit o zvýhodněný paket Active Plus, který za pouhých 5.000 Kč přidává manuální klimatizaci, elektrické stahování předních oken, elektrické ovládání a vyhřívání vnějších zpětných zrcátek, přesto je výhodnější sáhnout po aktuálně nabízené verzi Trumf. Tato akční linie přijde na 280.900 korun (tedy jen o tři tisíce více než základní Active), přičemž za tuto cenu nabízí vedle klimatizace, elektrického ovládání předních oken a vyhřívaných zrcátek také autorádio, 15palcová ocelová kola, plnohodnotnou rezervu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, mlhovky, palubní počítač nebo kožený volant. A to už je velice slušná nabídka.

V případě vyšších stupňů výbavy a nabízených příplatkových prvků se souboj vyrovná. Fabia sice za příplatek nabízí i parkovací senzory vpředu nebo adaptivní tempomat, kterými soupeř nedisponuje. Jenže škodovka zase neumí varovat před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu nebo sledovat mrtvý úhel.

Opravdovou specialitou C3 je příplatková kamera ConnectedCAM umístěná za čelním sklem, která automaticky natáčí dění před vozidlem a v případě nehody může video posloužit jako důkazní materiál. Jedná se navíc o jeden z prvků lákajících k C3 mladé lidi, pořízené video a klidně i fotografie je možné nahrát do telefonu a sdílet pak na sociálních sítích. Co víc si dnešní náctiletí řidiči mohou přát?

Co se týče záruk, tak oba automobily nabízejí to samé. Srovnání servisních nákladů však vyznívá lépe pro fabii. Náhradní díly jsou v jejím případě levnější, stejně tak za pravidelný servis její majitelé zaplatí méně.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮCitroën C3Škoda Fabia
Základní cena97
Standardní výbava a příplatky97
Servis68
Záruky88
Průměr8,007,50

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude

Největší německá bankovní skupina Deutsche Bank zůstane…

Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady

Ukrajinské úřady identifikovaly vraha bývalého ruského…

Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou

Administrativa prezidenta Spojených států Donalda Trumpa…

Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz

Kandidát na ministra průmyslu Jiří Havlíček si může…

 
Technické údaje
Motor Citroën C3
1.2 PureTech (60 kW)
Škoda Fabia 1.2 TSI (66 kW)
Typ motoru: zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 11991197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 60 / 575066 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 118 / 2750160 / 1400 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 173182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.610.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.1 / 4.76 / 4 / 4.7
Emise CO2:108107
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 300 / 922330 / 1150
Objem nádrže (l):4545
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 976 / 4591109 / 530
Rozměr pneu:205/50 R17215/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 39963992
b) šířka (mm): 17491732
c) výška (mm): 14741467
d) rozvor (mm): 25402470
e) rozchod vpředu (mm): 14741463
f) rozchod vzadu (mm): 14681457
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1030830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800620 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910900
k) šířka vpředu (mm): 14101410
l) šířka vzadu (mm): 13901380
délka sedáku vpředu (mm): 470520
délka sedáku vzadu (mm): 450460
výška opěradla vpředu (mm): 590630
výška opěradla vzadu (mm): 550630
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Citroën C3 1.2 PureTech vs. Škoda Fabia…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Kris Meeke se kilometr před cílem ztratil na parkovišti, přesto v Mexiku vyhrál Kris Meeke se kilometr před cílem ztratil na parkovišti, přesto v Mexiku vyhrál

Třetí soutěž letošního mistrovství světa v automobilových…

Euro NCAP 2017: Citroën C3 – Čtyři hvězdy kvůli maličkosti Euro NCAP 2017: Citroën C3 – Čtyři hvězdy kvůli maličkosti

Citroën C3 nabízí ve své třetí generaci velmi slušnou…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s turistkou, za chvíli byl mrtvý

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s…

Zapózoval s americkou turistkou a za 45 minut byl mrtvý. Statečný policista zemřel, když se snažil zastavit…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov zázračně probudil

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov…

ONLINE 17:30 | „Uklidnil jsem se. Na střídačce, v kabině i při tréninku už všechno tolik neprožívám,“ přemítal…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je špión. Pak se stal americkým diplomatem

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je…

Američan Robert F. Dorr byl vlastenec, příslušník letectva, diplomat a byl úspěšný publicista. Přesto byl ve 14…