reklama


6.1. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Citroën C3 1.2 PureTech vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Excentrik, nebo konzervativec?

 

Nová generace Citroënu C3 vyzývá na souboj nejprodávanější malé auto na trhu, Škodu Fabia. Zaujme svým excentrickým stylem i někoho jiného než mladé?

Mladí lidé mají stále menší zájem o automobily, spíše než výkony a jízdní vlastnosti čtyřkolových novinek je zajímají nové funkce a počet megapixelů nových smartphonů. I proto výrobci hledají různá řešení, jak tuto skupinu k autům zpět přilákat. Právě s ohledem na nejmladší generaci řidičů vznikl i nový Citroën C3. Má šanci je skutečně zaujmout? A má co nabídnout i starším, konzervativnějším zákazníkům? To jsme se rozhodli zjistit.

A abychom měli nějaké porovnání, postavili jsme C3 proti Škodě Fabia. Ta je na českém trhu etalonem svého segmentu, vždyť je to s přehledem nejprodávanější malý automobil u nás a jeden z nejprodávanějších modelů vůbec. Pokud tak C3 chce na českém trhu prorazit, měla by zaujmout alespoň část zákazníků, kteří nyní kupují fabii.

Automobily jsme se rozhodli vyzkoušet se středně výkonnými benzinovými motory, které v dané kategorii patří mezi nejoblíbenější volbu klientů. V případě C3 jde o atmosférický tříválec 1.2 PureTech o výkonu 60 kW. To u Fabie se jedná o čtyřválec, navíc přeplňovaný – 1.2 TSI s 66 kW. Díky turbu a jednomu válci navíc má škodovka výkonově navrch, jenže C3 je zase levnější a atmosférické plnění může znamenat v některých jízdních režimech nižší spotřebu paliva. Vypadá to tedy na velice zajímavý souboj výrazného Francouze s konzervativní Češkou. Kdo asi vyhraje?

Video

Cena hovoří pro Citroën

Naše srovnání tradičně začneme porovnáním cen obou automobilů a v tomto ohledu má navrch Citroën. C3 s testovaným atmosférickým tříválcem 1.2 PureTech (60 kW) pořídíte v základu už za 244.900 korun, což je samo o sobě velice slušná cena. Za tuto částku přitom dostanete bohatou bezpečnostní výbavu zahrnující tempomat, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu nebo rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost.

Naopak za manuální klimatizaci, autorádio nebo elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka se musí připlácet. Než však kupovat tyto prvky zvlášť (třeba elektricky ovládaná zrcátka navíc k základnímu stupni Live ani nepořídíte), je lepší sáhnout po druhém stupni Feel. Ten se zkoušeným agregátem přijde na 264.900 Kč, tedy jen o 20.000 Kč více než základ, přitom tyto prvky už nabízí bez dodatečného příplatku.

To fabie je s testovaným přeplňovaným čtyřválcem 1.2 TSI (66 kW) ve srovnání s Citroënem dražší, v základu přijde na 277.900 Kč. Navíc se jedná o takové holátko, základní Active postrádá klimatizaci, autorádio, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka i palubní počítač. Kola jsou pak v základu jen ocelová, 14palcová.

Pořizovací nákladyCitroën C3Škoda Fabia
ZÁKLADNÍ CENA
Motor1.2 PureTech/60 kW1.2 TSI/66 kW
Stupeň výbavyLive/244.900 KčActive/277.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy66
Centrální zamykání s dálkovým o. [Kč]S4.000
Elektricky ovládaná okna - přední/zadní [Kč]S/-5.000*/-
Elektricky ovládaná zrcátka [Kč]-5.000*
Klimatizace manuální [Kč]22.000*5.000*
Kola15" ocelová14" ocelová
Metalíza [Kč]13.00010.900
Palubní počítač [Kč]S2.000
Parkovací senzory vzadu [Kč]7.000-
Rádio [Kč]22.000*6.500
Rezervní kolo [Kč]3.0001.100
Tempomat [Kč]S-
Varování před opuštěním jízdního pruhu [Kč]S-
 *V rámci paketu Plus*V rámci paket Active Plus
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]6.750/4.0184.283/1.961
Přední/zadní nárazník [Kč]11.115/11.0896.828/6.003
Přední blatník [Kč]4.8214.097
Čelní sklo [Kč]7.8763.430
Brzdové destičky přední [Kč]2.0001.640
Přední a zadní tlumič [Kč]1.624/9892.868/1.539
Hodinová sazba v servisu [Kč]720630
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]27.53016.233
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/122/3/12
Prodloužená záruka5 let/150.000 km5 let/150.000 km

Standardní výbavu je sice možné rozšířit o zvýhodněný paket Active Plus, který za pouhých 5.000 Kč přidává manuální klimatizaci, elektrické stahování předních oken, elektrické ovládání a vyhřívání vnějších zpětných zrcátek, přesto je výhodnější sáhnout po aktuálně nabízené verzi Trumf. Tato akční linie přijde na 280.900 korun (tedy jen o tři tisíce více než základní Active), přičemž za tuto cenu nabízí vedle klimatizace, elektrického ovládání předních oken a vyhřívaných zrcátek také autorádio, 15palcová ocelová kola, plnohodnotnou rezervu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, mlhovky, palubní počítač nebo kožený volant. A to už je velice slušná nabídka.

V případě vyšších stupňů výbavy a nabízených příplatkových prvků se souboj vyrovná. Fabia sice za příplatek nabízí i parkovací senzory vpředu nebo adaptivní tempomat, kterými soupeř nedisponuje. Jenže škodovka zase neumí varovat před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu nebo sledovat mrtvý úhel.

Opravdovou specialitou C3 je příplatková kamera ConnectedCAM umístěná za čelním sklem, která automaticky natáčí dění před vozidlem a v případě nehody může video posloužit jako důkazní materiál. Jedná se navíc o jeden z prvků lákajících k C3 mladé lidi, pořízené video a klidně i fotografie je možné nahrát do telefonu a sdílet pak na sociálních sítích. Co víc si dnešní náctiletí řidiči mohou přát?

Co se týče záruk, tak oba automobily nabízejí to samé. Srovnání servisních nákladů však vyznívá lépe pro fabii. Náhradní díly jsou v jejím případě levnější, stejně tak za pravidelný servis její majitelé zaplatí méně.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮCitroën C3Škoda Fabia
Základní cena97
Standardní výbava a příplatky97
Servis68
Záruky88
Průměr8,007,50

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
České dráhy podaly žalobu proti pokutě od ÚOHS České dráhy podaly žalobu proti pokutě od ÚOHS

České dráhy podaly žalobu proti pokutě 200.000 Kč, kterou…

Vývozcům do Číny pomůže bezplatná evropská služba Vývozcům do Číny pomůže bezplatná evropská služba

Čeští exportéři začali na čínském trhu využívat pomoc…

Německá ekonomika na konci roku výrazně zrychlila Německá ekonomika na konci roku výrazně zrychlila

Německá ekonomika v posledním loňském čtvrtletí zrychlila…

Glosa Martina Čabana: Lesk a bída široké shody Glosa Martina Čabana: Lesk a bída široké shody

Včerejšek byl dnem netradičních spojenectví. Celkem jasně…

 
Technické údaje
Motor Citroën C3
1.2 PureTech (60 kW)
Škoda Fabia 1.2 TSI (66 kW)
Typ motoru: zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 11991197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 60 / 575066 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 118 / 2750160 / 1400 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 173182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.610.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.1 / 4.76 / 4 / 4.7
Emise CO2:108107
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 300 / 922330 / 1150
Objem nádrže (l):4545
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 976 / 4591109 / 530
Rozměr pneu:205/50 R17215/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 39963992
b) šířka (mm): 17491732
c) výška (mm): 14741467
d) rozvor (mm): 25402470
e) rozchod vpředu (mm): 14741463
f) rozchod vzadu (mm): 14681457
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1030830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800620 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910900
k) šířka vpředu (mm): 14101410
l) šířka vzadu (mm): 13901380
délka sedáku vpředu (mm): 470520
délka sedáku vzadu (mm): 450460
výška opěradla vpředu (mm): 590630
výška opěradla vzadu (mm): 550630
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Citroën C3 1.2 PureTech vs. Škoda Fabia…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý…

 




Citroën řeší problémy s C3 WRC. Chová se divně. Citroën řeší problémy s C3 WRC. Chová se divně.

Loňskou sezonu prakticky vynechali a věnovali se přípravě…

Před Rallye Monte Carlo: Technika Citroënu C3 WRC podrobně! Před Rallye Monte Carlo: Technika Citroënu C3 WRC podrobně!

Citroën Racing míří na úvodní podnik letošní sezóny…

 



 
Pět ojetých miniaut do 100.000 korun: Co v autě není, nemůže se pokazit?

Pět ojetých miniaut do 100.000 korun: Co v autě není, nemůže se pokazit?

Dnes 08:00

Kdo hledá co možná nejmladší auto a má na něj maximálně 100.000 korun, největší šanci má logicky v segmentu nejmenších vozidel.




Blesk.cz

Poslední rozloučení s hasičem Honzou (†45): V 9:55 se rozezněly v Praze a okolí sirény

Poslední rozloučení s hasičem Honzou (†45): V 9:55…

Pět minut před desátou Jana Odermatta (†45) na jeho poslední cestě vyprovodily sirény. Ty se na 140 vteřin…

Obyvatele Singapuru vyděsila hořící obloha. „Ohnivou duhu“ měli za UFO

Obyvatele Singapuru vyděsila hořící obloha. „Ohnivou…

Vzácný jev s názvem „ohnivá duha“ vyděsil tento týden obyvatele Singapuru. Mnohobarevný kulovitý úkaz se na…

 

iSport.cz

Souboj legend pro Buffona! Porto pohřbilo červené zatmění a génius

Souboj legend pro Buffona! Porto pohřbilo červené…

Více než hodinu hráli fotbalisté Juventusu ve středečním prvním osmifinále Ligy mistrů na hřišti FC Porto v…

SESTŘIHY Ligy mistrů: Leicester padl v Seville 1:2, Juventus zlomil Porto 2:0

SESTŘIHY Ligy mistrů: Leicester padl v Seville 1:2,…

Fotbalisté Leicesteru bídu z Premier League nezlomili ani v Lize mistrů, v prvním osmifinále padli na půdě…

 

Reflex.cz

Filmové umění ve službách propagandy: Leni Riefenstahlová a Sergej Ejzenštejn jsou si kvit

Filmové umění ve službách propagandy: Leni…

Pražské Nakladatelství Academia přináší titul, jenž na knižních stáncích dlouho chyběl: Filmovou propagandu…

Jaroslav Marvan: Herec, který prostě chtěl hrát. A to za každého režimu a za každou cenu

Jaroslav Marvan: Herec, který prostě chtěl hrát. A…

Před druhou světovou válkou to býval jednoduše dobrý herec, spíš figurkář, po válce miláček publika,…

 
 
reklama