reklama


6.1. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Citroën C3 1.2 PureTech vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Excentrik, nebo konzervativec?

 

Nová generace Citroënu C3 vyzývá na souboj nejprodávanější malé auto na trhu, Škodu Fabia. Zaujme svým excentrickým stylem i někoho jiného než mladé?

Mladí lidé mají stále menší zájem o automobily, spíše než výkony a jízdní vlastnosti čtyřkolových novinek je zajímají nové funkce a počet megapixelů nových smartphonů. I proto výrobci hledají různá řešení, jak tuto skupinu k autům zpět přilákat. Právě s ohledem na nejmladší generaci řidičů vznikl i nový Citroën C3. Má šanci je skutečně zaujmout? A má co nabídnout i starším, konzervativnějším zákazníkům? To jsme se rozhodli zjistit.

A abychom měli nějaké porovnání, postavili jsme C3 proti Škodě Fabia. Ta je na českém trhu etalonem svého segmentu, vždyť je to s přehledem nejprodávanější malý automobil u nás a jeden z nejprodávanějších modelů vůbec. Pokud tak C3 chce na českém trhu prorazit, měla by zaujmout alespoň část zákazníků, kteří nyní kupují fabii.

Automobily jsme se rozhodli vyzkoušet se středně výkonnými benzinovými motory, které v dané kategorii patří mezi nejoblíbenější volbu klientů. V případě C3 jde o atmosférický tříválec 1.2 PureTech o výkonu 60 kW. To u Fabie se jedná o čtyřválec, navíc přeplňovaný – 1.2 TSI s 66 kW. Díky turbu a jednomu válci navíc má škodovka výkonově navrch, jenže C3 je zase levnější a atmosférické plnění může znamenat v některých jízdních režimech nižší spotřebu paliva. Vypadá to tedy na velice zajímavý souboj výrazného Francouze s konzervativní Češkou. Kdo asi vyhraje?

Video

Cena hovoří pro Citroën

Naše srovnání tradičně začneme porovnáním cen obou automobilů a v tomto ohledu má navrch Citroën. C3 s testovaným atmosférickým tříválcem 1.2 PureTech (60 kW) pořídíte v základu už za 244.900 korun, což je samo o sobě velice slušná cena. Za tuto částku přitom dostanete bohatou bezpečnostní výbavu zahrnující tempomat, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu nebo rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost.

Naopak za manuální klimatizaci, autorádio nebo elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka se musí připlácet. Než však kupovat tyto prvky zvlášť (třeba elektricky ovládaná zrcátka navíc k základnímu stupni Live ani nepořídíte), je lepší sáhnout po druhém stupni Feel. Ten se zkoušeným agregátem přijde na 264.900 Kč, tedy jen o 20.000 Kč více než základ, přitom tyto prvky už nabízí bez dodatečného příplatku.

To fabie je s testovaným přeplňovaným čtyřválcem 1.2 TSI (66 kW) ve srovnání s Citroënem dražší, v základu přijde na 277.900 Kč. Navíc se jedná o takové holátko, základní Active postrádá klimatizaci, autorádio, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka i palubní počítač. Kola jsou pak v základu jen ocelová, 14palcová.

Pořizovací nákladyCitroën C3Škoda Fabia
ZÁKLADNÍ CENA
Motor1.2 PureTech/60 kW1.2 TSI/66 kW
Stupeň výbavyLive/244.900 KčActive/277.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy66
Centrální zamykání s dálkovým o. [Kč]S4.000
Elektricky ovládaná okna - přední/zadní [Kč]S/-5.000*/-
Elektricky ovládaná zrcátka [Kč]-5.000*
Klimatizace manuální [Kč]22.000*5.000*
Kola15" ocelová14" ocelová
Metalíza [Kč]13.00010.900
Palubní počítač [Kč]S2.000
Parkovací senzory vzadu [Kč]7.000-
Rádio [Kč]22.000*6.500
Rezervní kolo [Kč]3.0001.100
Tempomat [Kč]S-
Varování před opuštěním jízdního pruhu [Kč]S-
 *V rámci paketu Plus*V rámci paket Active Plus
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]6.750/4.0184.283/1.961
Přední/zadní nárazník [Kč]11.115/11.0896.828/6.003
Přední blatník [Kč]4.8214.097
Čelní sklo [Kč]7.8763.430
Brzdové destičky přední [Kč]2.0001.640
Přední a zadní tlumič [Kč]1.624/9892.868/1.539
Hodinová sazba v servisu [Kč]720630
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]27.53016.233
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/122/3/12
Prodloužená záruka5 let/150.000 km5 let/150.000 km

Standardní výbavu je sice možné rozšířit o zvýhodněný paket Active Plus, který za pouhých 5.000 Kč přidává manuální klimatizaci, elektrické stahování předních oken, elektrické ovládání a vyhřívání vnějších zpětných zrcátek, přesto je výhodnější sáhnout po aktuálně nabízené verzi Trumf. Tato akční linie přijde na 280.900 korun (tedy jen o tři tisíce více než základní Active), přičemž za tuto cenu nabízí vedle klimatizace, elektrického ovládání předních oken a vyhřívaných zrcátek také autorádio, 15palcová ocelová kola, plnohodnotnou rezervu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, mlhovky, palubní počítač nebo kožený volant. A to už je velice slušná nabídka.

V případě vyšších stupňů výbavy a nabízených příplatkových prvků se souboj vyrovná. Fabia sice za příplatek nabízí i parkovací senzory vpředu nebo adaptivní tempomat, kterými soupeř nedisponuje. Jenže škodovka zase neumí varovat před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu nebo sledovat mrtvý úhel.

Opravdovou specialitou C3 je příplatková kamera ConnectedCAM umístěná za čelním sklem, která automaticky natáčí dění před vozidlem a v případě nehody může video posloužit jako důkazní materiál. Jedná se navíc o jeden z prvků lákajících k C3 mladé lidi, pořízené video a klidně i fotografie je možné nahrát do telefonu a sdílet pak na sociálních sítích. Co víc si dnešní náctiletí řidiči mohou přát?

Co se týče záruk, tak oba automobily nabízejí to samé. Srovnání servisních nákladů však vyznívá lépe pro fabii. Náhradní díly jsou v jejím případě levnější, stejně tak za pravidelný servis její majitelé zaplatí méně.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮCitroën C3Škoda Fabia
Základní cena97
Standardní výbava a příplatky97
Servis68
Záruky88
Průměr8,007,50

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Technické údaje
Motor Citroën C3
1.2 PureTech (60 kW)
Škoda Fabia 1.2 TSI (66 kW)
Typ motoru: zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 11991197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 60 / 575066 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 118 / 2750160 / 1400 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 173182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.610.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.1 / 4.76 / 4 / 4.7
Emise CO2:108107
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 300 / 922330 / 1150
Objem nádrže (l):4545
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 976 / 4591109 / 530
Rozměr pneu:205/50 R17215/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 39963992
b) šířka (mm): 17491732
c) výška (mm): 14741467
d) rozvor (mm): 25402470
e) rozchod vpředu (mm): 14741463
f) rozchod vzadu (mm): 14681457
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1030830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800620 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910900
k) šířka vpředu (mm): 14101410
l) šířka vzadu (mm): 13901380
délka sedáku vpředu (mm): 470520
délka sedáku vzadu (mm): 450460
výška opěradla vpředu (mm): 590630
výška opěradla vzadu (mm): 550630
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Citroën C3 1.2 PureTech vs. Škoda Fabia…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

 




Před Rallye Monte Carlo: Technika Citroënu C3 WRC podrobně! Před Rallye Monte Carlo: Technika Citroënu C3 WRC podrobně!

Citroën Racing míří na úvodní podnik letošní sezóny…

Video: Citroën C3 vs. Škoda Fabia – Kdo je na tom lépe s konektivitou? Video: Citroën C3 vs. Škoda Fabia – Kdo je na tom lépe s konektivitou?

Citroën C3 přijíždí s unikátní kamerou ConnectedCAM…

 



 
Víte, jak se v průběhu historie měnila hmotnost aut? Které modely nejvíc ztloustly?

Víte, jak se v průběhu historie měnila hmotnost aut? Které modely nejvíc ztloustly?

Dnes 08:00

Auta v průběhu desetiletí ztloustla. Vyrostla nejen rozměrově, ale také váhově. Patrné je to nejen na VW Golf, ale také třeba na Porsche 911 nebo Renaultu Clio.




Blesk.cz

Expřítel Bílé Petr Kratochvíl v Poště pro Tebe: Zjistil neuvěřitelné věci!

Expřítel Bílé Petr Kratochvíl v Poště pro Tebe:…

Když podnikatel Petr Kratochvíl (66) ztratil všechny ze svojí rodiny a zůstal sám, začal se obracet ke svým…

Emma Smetana bojuje s dcerou proti Trumpovi: Zatím dělají jen podivné obličeje

Emma Smetana bojuje s dcerou proti Trumpovi: Zatím…

Říká se, že jablko nepadá daleko od stromu. Zřejmě to platí i v případě Emmy Smetana (28) a její maličké dcerky…

 

iSport.cz

Prosklený tunel a luxusní restaurace. Tottenham odhalil nový stadion

Prosklený tunel a luxusní restaurace. Tottenham…

Srdce fanoušků Tottenamu Hotspur mohou plesat. Londýnský klub v pátek ráno odhalil detaily stadionu, který od…

VIDEO: Kometa s Třincem stále v krizi, Pardubice vyhrály pod novým koučem

VIDEO: Kometa s Třincem stále v krizi, Pardubice…

Hokejisté Pardubic porazili ve 40. kole extraligy Třinec 5:4 v prodloužení a odlepili se z poslední příčky.…

 

Reflex.cz

Odcházení po americku. Fotograf zachytil poslední snímky Baracka Obamy v Bílém domě

Odcházení po americku. Fotograf zachytil poslední…

Dvorní fotograf bývalého amerického prezidenta Pete Souza nafotil svou poslední sérii fotografií s Barackem…

Při nehodě autobusu s maďarskými školáky zemřelo v Itálii 16 lidí

Při nehodě autobusu s maďarskými školáky zemřelo v…

Páteční nehodu autobusu, který převážel maďarské školáky, nepřežilo 16 lidí. Autobus havaroval u italské Verony.…

 
 
reklama