reklama


Citroën C4 By Loeb 1,6 THP - Přílišné SEBevědomí

Citroën C4 By Loeb 1,6 THP - Přílišné SEBevědomí

 
 

V životě si musíme najít cestu, po které se hodláme vydat. Stejně to mají i automobilky - dobře ví, kde mají místo na trhu, jaké zákazníky může oslovit a jaké raději nechat běžet. Potíž je, když se jí to tak nějak poplete.

Citroën stojí tak trochu rozkročený nad dvěma rozdílnými kontinenty. Svět motosportu, a konkrétně rallye, je opravdu drsňácká show plná adrenalinu, aut s podvozky tvrdými jako kámen a boje o každou desetinu sekundy. Citroën dal velké peníze do týmu, který okolo karoserie s tvary C4 postavil špičkový závodní speciál, který má s tím, co vám možná stojí před domem, společný právě jen znáček na kapotě.

Druhá noha stojí pevně ve Francii. Francouzům obecně nejsou moc blízká auta, co byste rádi protáhli po Nordschleife, to ví každé malé děcko. Zato umí dělat celkem pohodlná rodinná auta s podivnými interiéry, co vás na nerovnostech lehce zhoupnou v nadýchaných, měkkých sedačkách. Zejména C5 i C6 s hydractivem jsou přímo etalonem pohodlí. Co ale když si marketingové oddělení chce taky trošku přihřát polívčičku a vypustit jeden cool model, co se bude v brožuře parádně vyjímat, tím spíš, že nese jméno největšího rallyového fenoménu všech dob, Sébastiena Loeba?

obrázek [300 x 256] Dopadne to přesně tak, jak asi čekáte. Červená barva a bíle lakovaná kola opravdu nestačí k tomu, aby se z průměrného auta přes noc stal okreskový zabiják. Může se z něj ale stát docela dostupná hračka.

Když jsme Loeba v redakci zběžně projeli, nešli jsme pro sarkastické poznámky daleko. Hned na úvod si řekněme, že Seb tohle auto nejspíš neviděl ani z vlaku a kdyby na tom nebyl podepsaný, nemělo by s motorsportem společného už vůbec nic. Jakmile tento fakt dokážete přijmout, žije se s C4 By Loeb hned o velký kus harmoničtěji – opustíte marnou naději, že se vám s ním podaří v serpentinách za sebou nechat všechny vrstevníky ze sousedství. Nepodaří. Ale to auto docela funguje.

Motor jako základ

obrázek [300 x 416] Z velké části díky slušnému motoru 1,6 THP, tedy přeplňovanému čtyřválci o výkonu 110 kW (sympatických 150 chevaux) při 5800 min-1. Jeho točivý moment 240 Nm dokáže s autem o pohotovostní hmotnosti lehce pod 1300 kilogramů docela slušně zacvičit, nějaká ta prodleva turba ho sice trápí, ale není to nic hrozného. Do otáček se mu docela zdravě chce, tedy jen do té doby, než si uvědomí, že nad čtyřmi a půl tisíci ho už nic dobrého nečeká. Jeho dravost lehce opadá, stále je ale schopen velké většině ostatních hatchbacků ukázat zadní křídlo.

Tím se dostáváme k pověstnému francouzskému šarmu a úpravám oproti klasickému hatchbacku C4. Kromě různých nesmyslů (jednou z nich je plaketa s pořadovým číslem auta) v červeno-černě laděném interiéru najdeme třeba kovové pedály, pohodlné anatomické sedačky s příjemnou strukturou potahu nebo šestistupňovou převodovku. Její přesnost i délka drah jsou na Citroën opravdu výborné, mezi trochu svižnějšími auty to je ale stále jen slabý průměr. Pochvalu ale určitě zaslouží za možnost rychlého řazení bez odporu v poloze neutrálu. Pozice za volantem je dána pevnou výškou sportovních sedadel, tahat zadek nad silnicí tedy opravdu nebudete. Připravte se spíš na sportovně-relaxační polohu.

Závodník? Spíše rychlejší auto pro každý den.

Podvozek sice menší nerovnosti docela dobře filtruje, v zatáčkách ale není právě jistý, a tak vlastně nedělá pořádně ani jedno. Ne že by se nějak zlověstně nakláněl, ale při rychlých průjezdech, ať už na rovné nebo hrbolaté silnici, z něj cítíte prkennost, kvůli které vás ani neláká zkusit tu zatáčku projet příště o něco rychleji.

Pohodlná sedadla s výraznými, ale měkkými bočnicemi pak dokreslují celkový charakter hatchbacku – při rychlejší jízdě není důvod si na ně stěžovat, při snahách řidiče přiblížit se Loebovi ale už prostě dostatečně nepodrží. Při klidné jízdě vám pak zase bude lézt na nervy jeho nucená sportovnost (kterou dokreslují sedmnáctipalcové ráfky) a horší výhled vzad, daný děleným sklem a efektním přítlačným křídlem. Volant se příjemně drží, je ale třeba si zvykat na pevný střed i jeho ramena, která jsou úplně někde jinde než je tomu u ostatních aut. Cit nebo zpětnou vazbu v řízení hledejte u jiných aut, tady se spokojme s lehce tužším posilovačem a docela obstojnou přesností.

Zdá se vám, že z C4 By Loeb máme smíšené pocity? Vůbec ne. Pokud odmítnete hru, dělající z toho auta krále šotoliny (nebo jakéhokoli jiného povrchu), zjistíte, že za zhruba půl milionu máte možnost koupit docela fešácké auto (bílá kola jsou teď v módě) s dobrým motorem a solidní spotřebou (my jezdili za osm), které vám ani interiérem neudělá ostudu. Jen se proboha nenechte oslovovat Sebe.

obrázek [555 x 318]

První cena vozu314.900,-Kč (1,4i 16V, 65 kW, VTR)
První cena vozu s testovanou motorizací459.900,-Kč (1,6 THP 16V, 110 kW, ByLoeb)
Základní cena testovaného vozu459.900,-Kč (1,6 THP 16V, 110 kW, ByLoeb)
Cena testovaného vozu vč. příplatků486.400,-Kč (1,6 THP 16V, 110 kW, ByLoeb)

Plusy

  • Živý motor 1,6 l
  • Pohodlná sedadla
  • Poměrně široká základní výbava
  • Příznivá cena

Minusy

  • Velikost zavazadlového prostoru
  • Menší boční vedení sedadel při ostré jízdě
  • Prkennost podvozku
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Citroën C4 By Loeb 1,6 THP

Cena v základní výbavě: 459 900 Kč Cena v testované výbavě: 486 400 Kč

Základní výbava:ABS + EBD + EBA, ESP+ASR, 6 x airbag: čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, průběžné hlavové airbagy pro cestující na předních a zadních sedadlech, automatické zapnutí výstražných světel při prudkém brzdění, 5 x bezpečnostní tříbodové pásy, vpředu s pyrotechnickým předpínačem a omezovačem tahu, akustická a vizuální signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů vpředu i vzadu, výškově nastavitelné hlavové opěrky na všech sedadlech, bezpečnostní úchyty ISOFIX pro upevnění dětské sedačky na zadních sedadlech, programovatelné automatické zamykání dveří a víka zavazadlového prostoru za jízdy, výškově a podélně nastavitelný volant s pevným středem, variabilní posilovač řízení, tempomat + omezovač rychlosti, palubní počítač, středový multifunkční displej: rychloměr, palivoměr, palubní počítač, servisní ukazatele, indikátor nastavení tempomatu a omezovače rychlosti, přední mlhové světlomety, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, lak červená ADEN, automatická klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní dělená sedadla v poměru 2/3 a 1/3, dotykové lišty nárazníků, zadní křídlo, kryty zpětných zrcátek a boční ochranné lišty lakované v barvě karoserie, kryty zpětných zrcátek lakované v barvě karoserie, hliníková kola 6,5 J x 17, pneumatiky 205/50 R17, tónovaná skla,

Výbava testovaného vozu:Navigace MyWay: rádio RD4 s přehrávačem CD / MP3, 6 x repro, dálkové ovládání, sada Bluetooth, satelitní navigační systém GPS s barevným displejem 7" s kartografickým zobrazením, SD card s mapou Evropy (+ 26.500 Kč)

Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
Technické údaje
Motor Citroën C4 By Loeb 1,6 THP
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1400 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 211
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.8 / 6.3 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 314 / 1083
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1271 / 483
Rozměr pneu:215/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4288
b) šířka (mm): 1769
c) výška (mm): 1512
d) rozvor (mm): 2608
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1510
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 570
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Citroën C4 By Loeb 1,6 THP
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 4
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,19
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 




Citroën C-Quatre: První skici nového levného sedanu Citroën C-Quatre: První skici nového levného sedanu

Francouzská značka Citroën hodlá letos představit druhou…

Ojetý Citroën C4: Na pohled rychlejší než v reálu Ojetý Citroën C4: Na pohled rychlejší než v reálu

První generace C4 v provedení kupé je velice pohledná,…

 



 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Dnes 18:50

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá televizi. Proč?

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá…

Michaela Kuklová (48) je momentálně pracovně velmi vytížená, a tak jí ani na chlapy nezbývá čas. Sympatické…

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po pamlskovém křiku celá vyhláška?

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po…

Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) ve Sněmovně hájila pamlskovou vyhlášku, která školním bufetům…

 

iSport.cz

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený, říká Petržela

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený,…

Připravil svým hráčům mimořádně hořké kapky. Ostatně, dělá to tak každou zimu. Trenér Vlastimil Petržela je na…

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče, řekla Hlaváčková

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče,…

Zatímco lidé v Evropě mrznou, tenisty v lednu tradičně trápí v Austrálii opačný problém. Česká hráčka Andrea…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama