Citroën C4 By Loeb 1,6 THP - Přílišné SEBevědomí

Citroën C4 By Loeb 1,6 THP - Přílišné SEBevědomí

 
 

V životě si musíme najít cestu, po které se hodláme vydat. Stejně to mají i automobilky - dobře ví, kde mají místo na trhu, jaké zákazníky může oslovit a jaké raději nechat běžet. Potíž je, když se jí to tak nějak poplete.

Citroën stojí tak trochu rozkročený nad dvěma rozdílnými kontinenty. Svět motosportu, a konkrétně rallye, je opravdu drsňácká show plná adrenalinu, aut s podvozky tvrdými jako kámen a boje o každou desetinu sekundy. Citroën dal velké peníze do týmu, který okolo karoserie s tvary C4 postavil špičkový závodní speciál, který má s tím, co vám možná stojí před domem, společný právě jen znáček na kapotě.

Druhá noha stojí pevně ve Francii. Francouzům obecně nejsou moc blízká auta, co byste rádi protáhli po Nordschleife, to ví každé malé děcko. Zato umí dělat celkem pohodlná rodinná auta s podivnými interiéry, co vás na nerovnostech lehce zhoupnou v nadýchaných, měkkých sedačkách. Zejména C5 i C6 s hydractivem jsou přímo etalonem pohodlí. Co ale když si marketingové oddělení chce taky trošku přihřát polívčičku a vypustit jeden cool model, co se bude v brožuře parádně vyjímat, tím spíš, že nese jméno největšího rallyového fenoménu všech dob, Sébastiena Loeba?

obrázek [300 x 256] Dopadne to přesně tak, jak asi čekáte. Červená barva a bíle lakovaná kola opravdu nestačí k tomu, aby se z průměrného auta přes noc stal okreskový zabiják. Může se z něj ale stát docela dostupná hračka.

Když jsme Loeba v redakci zběžně projeli, nešli jsme pro sarkastické poznámky daleko. Hned na úvod si řekněme, že Seb tohle auto nejspíš neviděl ani z vlaku a kdyby na tom nebyl podepsaný, nemělo by s motorsportem společného už vůbec nic. Jakmile tento fakt dokážete přijmout, žije se s C4 By Loeb hned o velký kus harmoničtěji – opustíte marnou naději, že se vám s ním podaří v serpentinách za sebou nechat všechny vrstevníky ze sousedství. Nepodaří. Ale to auto docela funguje.

Motor jako základ

obrázek [300 x 416] Z velké části díky slušnému motoru 1,6 THP, tedy přeplňovanému čtyřválci o výkonu 110 kW (sympatických 150 chevaux) při 5800 min-1. Jeho točivý moment 240 Nm dokáže s autem o pohotovostní hmotnosti lehce pod 1300 kilogramů docela slušně zacvičit, nějaká ta prodleva turba ho sice trápí, ale není to nic hrozného. Do otáček se mu docela zdravě chce, tedy jen do té doby, než si uvědomí, že nad čtyřmi a půl tisíci ho už nic dobrého nečeká. Jeho dravost lehce opadá, stále je ale schopen velké většině ostatních hatchbacků ukázat zadní křídlo.

Tím se dostáváme k pověstnému francouzskému šarmu a úpravám oproti klasickému hatchbacku C4. Kromě různých nesmyslů (jednou z nich je plaketa s pořadovým číslem auta) v červeno-černě laděném interiéru najdeme třeba kovové pedály, pohodlné anatomické sedačky s příjemnou strukturou potahu nebo šestistupňovou převodovku. Její přesnost i délka drah jsou na Citroën opravdu výborné, mezi trochu svižnějšími auty to je ale stále jen slabý průměr. Pochvalu ale určitě zaslouží za možnost rychlého řazení bez odporu v poloze neutrálu. Pozice za volantem je dána pevnou výškou sportovních sedadel, tahat zadek nad silnicí tedy opravdu nebudete. Připravte se spíš na sportovně-relaxační polohu.

Závodník? Spíše rychlejší auto pro každý den.

Podvozek sice menší nerovnosti docela dobře filtruje, v zatáčkách ale není právě jistý, a tak vlastně nedělá pořádně ani jedno. Ne že by se nějak zlověstně nakláněl, ale při rychlých průjezdech, ať už na rovné nebo hrbolaté silnici, z něj cítíte prkennost, kvůli které vás ani neláká zkusit tu zatáčku projet příště o něco rychleji.

Pohodlná sedadla s výraznými, ale měkkými bočnicemi pak dokreslují celkový charakter hatchbacku – při rychlejší jízdě není důvod si na ně stěžovat, při snahách řidiče přiblížit se Loebovi ale už prostě dostatečně nepodrží. Při klidné jízdě vám pak zase bude lézt na nervy jeho nucená sportovnost (kterou dokreslují sedmnáctipalcové ráfky) a horší výhled vzad, daný děleným sklem a efektním přítlačným křídlem. Volant se příjemně drží, je ale třeba si zvykat na pevný střed i jeho ramena, která jsou úplně někde jinde než je tomu u ostatních aut. Cit nebo zpětnou vazbu v řízení hledejte u jiných aut, tady se spokojme s lehce tužším posilovačem a docela obstojnou přesností.

Zdá se vám, že z C4 By Loeb máme smíšené pocity? Vůbec ne. Pokud odmítnete hru, dělající z toho auta krále šotoliny (nebo jakéhokoli jiného povrchu), zjistíte, že za zhruba půl milionu máte možnost koupit docela fešácké auto (bílá kola jsou teď v módě) s dobrým motorem a solidní spotřebou (my jezdili za osm), které vám ani interiérem neudělá ostudu. Jen se proboha nenechte oslovovat Sebe.

obrázek [555 x 318]

První cena vozu314.900,-Kč (1,4i 16V, 65 kW, VTR)
První cena vozu s testovanou motorizací459.900,-Kč (1,6 THP 16V, 110 kW, ByLoeb)
Základní cena testovaného vozu459.900,-Kč (1,6 THP 16V, 110 kW, ByLoeb)
Cena testovaného vozu vč. příplatků486.400,-Kč (1,6 THP 16V, 110 kW, ByLoeb)

Plusy

  • Živý motor 1,6 l
  • Pohodlná sedadla
  • Poměrně široká základní výbava
  • Příznivá cena

Minusy

  • Velikost zavazadlového prostoru
  • Menší boční vedení sedadel při ostré jízdě
  • Prkennost podvozku
Spolupracujeme s TipCars.com

Citroën C4 By Loeb 1,6 THP

Cena v základní výbavě: 459 900 Kč Cena v testované výbavě: 486 400 Kč

Základní výbava:ABS + EBD + EBA, ESP+ASR, 6 x airbag: čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, průběžné hlavové airbagy pro cestující na předních a zadních sedadlech, automatické zapnutí výstražných světel při prudkém brzdění, 5 x bezpečnostní tříbodové pásy, vpředu s pyrotechnickým předpínačem a omezovačem tahu, akustická a vizuální signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů vpředu i vzadu, výškově nastavitelné hlavové opěrky na všech sedadlech, bezpečnostní úchyty ISOFIX pro upevnění dětské sedačky na zadních sedadlech, programovatelné automatické zamykání dveří a víka zavazadlového prostoru za jízdy, výškově a podélně nastavitelný volant s pevným středem, variabilní posilovač řízení, tempomat + omezovač rychlosti, palubní počítač, středový multifunkční displej: rychloměr, palivoměr, palubní počítač, servisní ukazatele, indikátor nastavení tempomatu a omezovače rychlosti, přední mlhové světlomety, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, lak červená ADEN, automatická klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní dělená sedadla v poměru 2/3 a 1/3, dotykové lišty nárazníků, zadní křídlo, kryty zpětných zrcátek a boční ochranné lišty lakované v barvě karoserie, kryty zpětných zrcátek lakované v barvě karoserie, hliníková kola 6,5 J x 17, pneumatiky 205/50 R17, tónovaná skla,

Výbava testovaného vozu:Navigace MyWay: rádio RD4 s přehrávačem CD / MP3, 6 x repro, dálkové ovládání, sada Bluetooth, satelitní navigační systém GPS s barevným displejem 7" s kartografickým zobrazením, SD card s mapou Evropy (+ 26.500 Kč)

Krach realitní bubliny bude Čechy bolet, říká sociolog Martin Lux Krach realitní bubliny bude Čechy bolet, říká sociolog Martin Lux

Trh s byty je ve varu, zdražuje i bydlení v panelácích,…

Toyota a Panasonic chtějí spolupracovat při vývoji baterií do elektromobilů Toyota a Panasonic chtějí spolupracovat při vývoji baterií do elektromobilů

Největší japonská automobilka Toyota Motor a japonská…

Toshiba urovnala spor s Western Digital, prodeji čipové divize nic nebrání Toshiba urovnala spor s Western Digital, prodeji čipové divize nic nebrání

Japonská společnost Toshiba bude moci prodat za 18…

Podezřelý krach developera vyšetřuje policie Podezřelý krach developera vyšetřuje policie

Machinace s pražskými realitami za miliardy korun si už…

 
Technické údaje
Motor Citroën C4 By Loeb 1,6 THP
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1400 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 211
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.8 / 6.3 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 314 / 1083
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1271 / 483
Rozměr pneu:215/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4288
b) šířka (mm): 1769
c) výška (mm): 1512
d) rozvor (mm): 2608
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1510
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 570
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Citroën C4 By Loeb 1,6 THP
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 4
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,19
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 



Citroën C-Quatre: První skici nového levného sedanu Citroën C-Quatre: První skici nového levného sedanu

Francouzská značka Citroën hodlá letos představit druhou…

Ojetý Citroën C4: Na pohled rychlejší než v reálu Ojetý Citroën C4: Na pohled rychlejší než v reálu

První generace C4 v provedení kupé je velice pohledná,…

 



 
Víte, jak správně vyplnit záznam o dopravní nehodě?

Víte, jak správně vyplnit záznam o dopravní nehodě?

Dnes 08:00

Vzorový záznam o nehodě by měl v autě vozit každý řidič. Povinný sice není, usnadní ale záznam o okolnostech havárie. Víte však, jak jej správně vyplnit?




Blesk.cz

Po explozi u slovenských hranic plyn proudí znovu do dalších zemí

Po explozi u slovenských hranic plyn proudí znovu do…

Všechny tranzitní linky hlavního rakouského plynovodu u slovenských hranic byly po úterní explozi před půlnocí…

Konec legrace: Chlapská „rýmička“ je závažný problém, tvrdí lékař

Konec legrace: Chlapská „rýmička“ je závažný…

Jak se řekne smrtelná mužská nemoc na sedm? Rýmička. Takový vtip se stal koloritem mnoha společenských setkání.…

 

iSport.cz

Vrána načal výhru nad Coloradem, Calgary bez Jágra v Minnesotě padlo

Vrána načal výhru nad Coloradem, Calgary bez Jágra v…

Hokejový útočník Jakub Vrána přispěl svým devátým gólem sezony k výhře Washingtonu 5:2 nad Coloradem. Další Češi…

SESTŘIHY: Chelsea porazila nováčka. Senzační Burnley je už čtvrté

SESTŘIHY: Chelsea porazila nováčka. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

 

Reflex.cz

Pracovat donekonečna za nízký plat může jen hlupák. Firmy byly lakomé jako řezník Krkovička a teď se diví

Pracovat donekonečna za nízký plat může jen hlupák.…

Tuzemští podnikatelé kritizují úřad práce v Liberci za uspořádání semináře, na kterém se mohli zájemci o…

Prezidentský kandidát Drahoš: Podle Zemana jsou Češi debilové, nepochybuji o ovlivňování voleb

Prezidentský kandidát Drahoš: Podle Zemana jsou Češi…

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš by jmenoval menšinovou vládu s podporou komunistů a SPD, pokud by předem měla…