16.12. 2017 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Test dojezdu elektromobilů v reálných podmínkách. Některé nezvládly ani 80 km...

 

Kolegové z německého Auto Bildu postavili na start osm elektromobilů, které měly ujet trasu dlouhou 143 km. Do cíle jich dorazilo pět.

V rámci čerstvě uzavřené licenční spolupráce na původní články z německého Auto Bildu tady máme první vlaštovku, aktuální test osmi elektromobilů v reálných podmínkách. Na další podobně exkluzivní materiály se samozřejmě můžete těšit i v budoucnu.

V hodně netradičním testu se sešla osmička vozů na elektrický pohon – tři malé, čtyři kompaktní a jedna dodávka. Víme, že umí jet kultivovaně a tiše. Také není žádným tajemstvím, že ve srovnání s konvenčně poháněnými auty jsou stále podstatně dražší a mají spoustu nezodpovězených otázek kolem baterií. A pak je tu samozřejmě stále diskutovaný dojezd v reálných podmínkách. Právě na tuto oblast se kolegové z Auto Bildu zaměřili. A navíc teď, kdy mají teploty do pro baterky ideálních hodnot hodně daleko.

Testovací trasa se skládala ze 43 kilometrů dlouhého úseku dálnice s maximální rychlostí 130 km/h, avšak dopravní omezení několikrát přinutilo řidiče snížit rychlost na 80 či 100 km/h. Následoval 18 km dlouhý průjezd městem a dalších 82 km tvořených tradičními okreskami a úseky s rychlostí omezenou na 70 km/h. Celková délka i se strašidelnou cestou temným lesem (tady byste s vybitým elektromobilem fakt nechtěli skončit...) činí 143 km.

Elektromobil nabitý za šest minut? Toshiba má prý revoluční řešení baterií

Venkovní teplota měla pět stupňů, topení nastaveno na 21 stupňů, přičemž klimatizace zůstala zapnuta. Umožňoval-li vůz vyhřívání sedaček, při testování bylo zapnuté maximálně 20 minut na nejnižší stupeň. Baterie byly samozřejmě "napumpovány" do plna, a aby posádce při testu nebyla zima, ještě s kabelem v zásuvce jsme předehřáli interiér.

Podmínky to nejsou jednoduché, ale považte, že podle certifikovaného dojezdu na jedno nabití by je měly zvládnout všechny elektrické vozy. Některé dokonce tam i zpět. Vždyť i auto s nejmenším avizovaným dojezdem má s plnými bateriemi urazit 160 kilometrů. Naopak papírově nejsilnějším článkem výběru byl Opel Ampera-e s dojezdem až 520 km v ideálních podmínkách. Realita je ale docela jiná…

8. Volkswagen e-Up (79 km)

Na chvostu výsledkové listiny skončil Volkswagen e-Up, jenž urazil 79 kilometrů. Dojezdová délka se začala hodně rychle krátit zejména na dálnici, kde bylo z elektrického mini ždímáno maximum. Jak prozrazuje přiložená galerie, z hlubokého lesa musel být odtažen k nejbližšímu dobíjecímu stojanu. Velmi nemile překvapila spotřeba, s hodnotou 23,7 kWh na 100 kilometrů jde o druhý nejhorší výsledek.

 [600×403]

7. Smart Fortwo (84 km)

O něco lépe se vedlo nejmenšímu vozu v testovaném výběru, Smartu Fortwo. Ten urazil 84 kilometrů, avšak spotřeba 21 kWh se rovná té u robustnějších konkurentů. Nejvíce samozřejmě „žere“ po dálnici. Oslnivý výkon to nebyl, ale Smart alespoň lesem projel.

 [600×403]

6. Nissan e-NV200 Evalia (101 km)

Dodávka Nissan e-NV200 Evalia pojme podstatně více než všichni ostatní konkurenti, vždy byste ale měli myslet na to, kde je nejbližší dobíjecí stojan. Na trase skončilo její putování už na stoprvním kilometru, naštěstí vůz zvládl doputovat k nejbližšímu záchytnému bodu, kde jsme jej mohli „dotankovat“. Dejte si určitě taky dobrý pozor na to, za jaké ceny konkrétní dobíjecí stanice své služby nabízí. Třeba s testovaným nissanem jsme zastavili u dobíječky, kde si účtovali 0,12 euro za minutu. Za pouhých 24 kWh elektřiny se tak po 10 hodinách nabíjení účet zastavil na 70 eurech (1800 Kč).

 [600×403]

5. Kia Soul EV (167 km)

Páté místo patří extravagantní Kie Soul EV, jež v testovacích podmínkách ujela 167 kilometrů. Konečně vůz, který zvládl testovací dráhu v plném rozsahu, i když s minimální rezervou. Soul potěší svižnou akcelerací na dálnici, efektivním vytápěním, intuitivním pracovištěm řidiče a silným argumentem pro nákup je i sedmiletá záruka.

 [600×377]

4. Hyundai Ioniq Electric (192 km)

Čtvrtou příčku s ještě výraznějším dojezdem obsadil Hyundai Ioniq Electric, jemuž plné baterie v reálných podmínkách stačí na 192 kilometrů. Korejcům se elektromobil vydařil, snad jen kapacita baterií mohla být o něco vyšší. Popularitu dokládají dlouhé čekací lhůty. A není divu, vždyť jde o plnohodnotný vůz, navíc s nejnižší spotřebou 14,6 kWh na sto kilometrů.

 [600×359]

3. Volkswagen e-Golf (208 km)

Volkswagen nemusí výsledek e-Upu mrzet, jelikož druhé želízko v ohni se umístilo rovnou na bedně. Třetí místo vybojoval elektrický Golf s dojezdem 208 km. VW sice slibuje až 300 km, ale zároveň uvádí, že v reálném provozu může klesnout na 200 km. Jak vidíte, tvrdí to zcela správně. Jízdně jde přitom o typický Golf – komfortní, harmonický, navíc s rychlým vytápěním a tichým pohonem.

 [600×369]

2. Renault Zoe (244 km)

Těsně pod absolutním vrcholem skončil Renault Zoe s dojezdem 244 km. Lze se jen těžko divit, že je právě tento vůz nejprodávanějším elektromobilem v Evropě. Na českém trhu zatím k dispozici není, ale jak jsme informovali v průběhu automobilové výstavy Auta na náplavce, můžeme se na něj těšit i u nás! Technické údaje Renaultu sice slibují 400 km, jde však o certifikovanou hodnotu. V poznámce najdeme zmínku o 200 kilometrech v zimě a 300 km za ideálních podmínek, což odpovídá.

 [600×403]

1. Opel Ampera-e (273 km)

Vítězem testu se stal Opel Ampera-e, který tak dostál nejvyššímu avizovanému dojezdu v tabulkách. Avšak namísto slibovaných 520 kilometrů jsme se museli spokojit s 273 km. Není divu, když Opel disponuje největší baterií o kapacitě 60 kWh. S německým elektromobilem se putování po temných lesích bát nemusíte, z vybraných konkurentů ujede daleko nejvíce.

 [600×403]

Test je jasným potvrzením toho, že silným tvrzením na billboardech a reklamních materiálech nesmíme věřit. Slibovaný certifikovaný dojezd je zatím pouze číslem, které s realitou nemá nic společného. Zkouška v reálných podmínkách ukázala také to, že zima s sebou přináší i až o dvě kWh vyšší spotřebu na 100 kilometrů. Nepřehánějte to ani s rychlou dálniční jízdou, alespoň ne při volbě elektromobilů s malými bateriemi. Mohlo by vás to mrzet, až vyšťavený vůz odstavíte u krajnice…

Zdroj a foto: Auto Bild

Pořadí testovaných elektromobilů a vybrané údaje
PořadíKapacita bat. [kWh]Udávaný dojezd [km]Dojezd při testu [km]Spotřeba při testu [kWh/100 km]Max. rychlost [km/h]
1.Opel Ampera-e6052027322150
2.Renault Zoe4140024416,8135
3.Volkswagen e-Golf35,830020817,2150
4.Hyundai Ioniq Electric2828019214,6165
5.Kia Soul3025016718145
6.Nissan e-NV200 Evalia2417010123,8123
7.Smart Fortwo17,61608421130
8.Volkswagen e-Up18,71607923,7130

Spolupracujeme s TipCars.com
Brabec: Vládnout bez ČSSD? Plán B nemáme Brabec: Vládnout bez ČSSD? Plán B nemáme

Hnutí ANO nepřipravuje žádný plán B pro případ, že by…

Na kurzových rozdílech lze vydělat až 50 haléřů za euro, vyplývá z průzkumu Na kurzových rozdílech lze vydělat až 50 haléřů za euro, vyplývá z průzkumu

Rozdíl v kurzu se mezi českými bankami pohybuje až okolo…

NATO získalo prvního globálního partnera v Jižní Americe NATO získalo prvního globálního partnera v Jižní Americe

Kolumbie se příští týden jako první stát Latinské Ameriky…

 
 

Přidat názorDiskuse: Test dojezdu elektromobilů v reálných…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche? Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche?

Model i30 vychází v akční verzi Go Blanche na necelých…

Řidička Corolly rozbila rodinný poklad Ford Model A, z místa nehody utekla Řidička Corolly rozbila rodinný poklad Ford Model A, z místa nehody utekla

Dlouholetá renovace veteránu skončila tím nejhorším…

 





 
A za první čtvrtletí byl největší automobilkou podle odbytu i tržeb....

A za první čtvrtletí byl největší automobilkou podle odbytu i tržeb....

Dnes 12:32

Největším automobilovým koncernem světa z hlediska odbytu i tržeb byl v prvním čtvrtletí německý Volkswagen, jehož součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto.




Blesk.cz

Čech Tomáš (26) zmizel v Itálii: Někdo ho unesl, bojí se přítelkyně Pavla

Čech Tomáš (26) zmizel v Itálii: Někdo ho unesl,…

Už osmým dne pátrají rodina a přátelé po Tomášovi Bímovi (26), který záhadně zmizel v Itálii. Mladík si tam…

„Matka všech bouřek“ udeřila v Británii: 15 tisíc blesků a kolaps na letišti

„Matka všech bouřek“ udeřila v Británii: 15 tisíc…

Británie zažila v noci na neděli velmi silnou bouři, během níž podle meteorologů uhodilo přes 15 tisíc blesků.…

 

iSport.cz

Lafatovo loučení. Přeju Spartě, aby se taková sezona neopakovala, řekl

Lafatovo loučení. Přeju Spartě, aby se taková sezona…

Útočník Sparty David Lafata si představoval jiný konec profesionální kariéry. Nejlepší střelec ligové historie…

Zmar gólmana Liverpoolu. Karius chytal jako školák, po finále slzel

Zmar gólmana Liverpoolu. Karius chytal jako školák,…

Takový zápas neche asi nikdo zažít. Tuplem ne, když vás sledují miliony lidí u televizí a hrajete jeden z…

 

Reflex.cz

V květnu 1918 Němci zahnali spojence až k Remeši a vyděsili Paříž. Proč to nerozhodlo světovou válku?

V květnu 1918 Němci zahnali spojence až k Remeši a…

Ani operačně strategické nezdary pikardské a flanderské ofenzívy neodradily německé velení od snahy zasadit…

V Evropě vzniká největší letiště na světě. Staví ho Turci a přepraví až 200 milionů cestujících

V Evropě vzniká největší letiště na světě. Staví ho…

Atatürkovo letiště v Istanbulu patří v Evropě k těm vůbec nejvytíženějším, přesto na něm bude brzo provoz…