reklama


Test Auto.cz

Ford Galaxy 2.0 TDCI Bi-Turbo – Relaxační pomůcka

21.9. 2015
Verdikt
 

Nový Ford Galaxy se více než kdy dříve zaměřil na luxus a komfort. Vyzkoušeli jsme vrcholnou naftovou variantu se dvěma turbodmychadly a šestistupňovým automatem.

V terminologii Fordu zde máme již čtvrtou generaci velkoprostorového modelu Galaxy. Ta první vznikla ve spolupráci s koncernem Volkswagen, a když přišel v roce 2000 zásadní a rozsáhlý facelift v duchu tehdejšího designového směru New Edge, rovnou se z modernizovaného vozu stala generace druhá. Třetí Galaxy pak vzniklo čistě pod taktovkou Fordu a úspěch zaznamenalo rovněž vytvoření nižšího a dynamičtějšího klonu zvaného S-Max.

Ve srovnání s předchůdcem má novinka méně „dodávkovité“ tvary, působí nižším, širším a snad i kratším dojmem. Na silnici má jednoduše sebejistější postoj a více než přepravník vzduchu připomíná elegantnější kombíky. V tomto ohledu je vůz dle mého názoru blíže sportovnějšímu a ještě nižšímu S-Maxu než dříve.

Nejspíše však tomuto dojmu hodně pomáhá kombinace velmi pěkné modré metalízy s devatenáctipalcovými koly a zatmavenými zadními bočními okny, jak je vidět na videu. Přidejte k tomu chromované detaily či plně diodové adaptivní světlomety a najednou máte před sebou vůz, který na danou třídu vypadá, nebojím se říci, až honosně.

obrázek [600 x 402]  

Zajímavým detailem jsou boční dveře, které zasahují na úplný spodek karoserie. Výhodou tohoto řešení používaného více u dražších a vyšších automobilů je, že se při vystupování nezašpiníte o práh vozu. Musíte si však dávat pozor, jak parkujete, zejména u nás v Česku, kde nejsou obrubníky všechny podobně vysoké. Hrozí poškrábaní spodní hrany dveří, byť ta je pro tyto případy potažená plastem.

Vnitřek nového Galaxy je tak trochu protichůdný. Na jedné straně zde najdete pěkné výplně dveří a za příplatek můžete mít i plně nastavitelná odvětrávaná masážní kožená sedadla (ta ale měla na náš vkus úzké sedáky), na stranu druhou je palubní deska docela obyčejná, nikterak valně zpracovaná a ze spíše levnějších plastů. V základním modelu za necelých 750 tisíc to nikoho urážet nebude, námi testovaná verze však stála téměř dvojnásobek, takže se věci jako nelícující přihrádky a laciný středový panel odpouštějí hůře.

Uvnitř vozu bychom pak našli ještě několik věcí, která se nám nelíbily. Automobil je doslova napěchovaný výbavou - nechybí prvky donedávna známé jen z těch nejluxusnějších automobilů, stejně jako kompletní bezpečnostní výbava. Jenže ovládání a nastavení mnoha věcí je poměrně složité, člověk musí často do menu palubního počítače, a to i u prvků, které se dají řešit mnohem elegantněji. Konkrétně máme na mysli třeba nastavení adaptivních tlumičů – ve většině automobilů stačí zmáčknout jedno tlačítko a charakteristika tlumení se změní. Zde je potřeba vstoupit tlačítky na volantu do menu palubního počítače, najet na nastavení, několikrát potvrdit položku ve výběru a až pak se dostanete na možnost přepnout mezi režimy comfort, normal a sport. Takové řešení je zdlouhavé a za jízdy odvádí pozornost. Přitom by stačilo umístit v interiéru jedno tlačítko, které by vás rovnou přeneslo do menu.

Nelíbil se nám také omezený výhled šikmo vlevo přes masivní dvojitý A sloupek. Člověk se tak při odbočování doleva v křižovatce vyklání na jednu či druhou stranu, aby vůbec něco viděl. Stejně tak nechápeme smysl červených diod, které řidiči svítí přímo do očí, když se přiblíží autu před sebou. Případně se rozblikají v okamžiku, kdy si senzory myslí, že se řidič blíží k překážce a hrozí střet, což je kupříkladu v Praze s mnoha ostrůvky a překážkami v provozu poměrně častý jev, i když jedete ve všech ohledech správně. Když vám takto zablikají diody do očí v noci po několikahodinové cestě, máte doslova rudo před očima. Zcela vypnout však systém nejde.

obrázek [600 x 402]  

Interiér má své chyby, ale když přijde na praktickou stránku věci, je to velmi příjemné a vzdušné místo k pobytu. Druhá řada sedadel se dá různě posouvat či naklápět, třetí řada se pak ovládá elektricky a přístup na ni je velmi snadný, jak můžete vidět na přiloženém videu. K dispozici je také veliký zavazadelník (1206 litrů v pětimístném uspořádání) a pokud chcete jezdit ve více lidech na delší cesty, je Ford Galaxy ideálním vozem.

Video

Tichý společník

Pod kapotou Galaxy je nový agregát 2.0 TDCI Bi-Turbo, vrchol modelové řady, který je vždy spojen se šestistupňovým dvouspojkovým automatem Powershift a pohonem předních kol. Jednotka disponuje výkonem 154 kW a točivým momentem 450 N.m, což jsou hodnoty, které vytvářejí poměrně velká očekávání.

V praxi se jedná o motor, který je po zahřátí velmi kultivovaný s jemným chodem, přičemž jeho doménou nejsou sprinty ani silný zátah, zaměřuje se spíše na nenucenou jízdu s výkonovou rezervou.

Díky dvěma turbodmychadlům má Ford dostatek točivého momentu i lehce nad volnoběhem, takže jednotka působí příjemně pružně a nemá problém táhnout z nízkých otáček. To znamená, že si Galaxy suverénně poradí také s naloženým vozem a motor bude ideální pro ty, kteří jezdí často v plném obsazení na delší vzdálenosti.

Jemnému a klidnému charakteru jednotky, potažmo celého vozu, odpovídá i převodovka. Až na hůře kontrolovatelné přískoky při parkování byste neřekli, že se jedná o dvouspojkovou skříň – řazení je totiž naprosto hladké, v podstatě o něm ani nevíte. A to nejen směrem nahoru, ale i dolů, kdy navíc Powershift dává i poměrně přesné meziplyny. To mimo jiné znamená, že na výjezdu ze zatáčky již máte obvykle zařazen vhodný převodový stupeň. Pro poklidné cestování je to velmi dobrá převodovka, navíc využívá často pružnosti motoru, a tak při zrychlení zbytečně nepodřazuje.

obrázek [600 x 402]  

Horší to je, když od ní začnete chtít něco více, v tu chvíli je trochu neochotná a chybí ji režim, ve kterém nechá řazení zcela na vás (pádla pod volantem zde sice jsou, jejich přínos je však sporný, převodovka si stále často dělá, co chce), nicméně v tomto typu automobilu to nevadí.

Co se týče spotřeby, očekávejte, že se vše točí okolo osmilitrové hranice. Takovou hodnotu uvidíte ve městě, lehce pod osm pak pojedete rovněž na dálnici. Mimo obec se sice dostanete k šesti litrům, nicméně náš celkový průměr i s testem dynamiky byl lehce nad 8 l/100 km, což považujeme za zcela adekvátní výkonu a rozměrům vozu.

Celkově zde tedy máme pohonné ústrojí, které klidného řidiče nadchne a všechny ostatní neurazí, přičemž cestování se s touto kombinací motoru, převodovky a charakteru vozu stává relaxační záležitostí.

Stále králem

Předchozí Ford Galaxy byl kladně hodnocen zejména za své chování na silnicích, kdy jízdně připomínal spíše slušné auto střední třídy než autobus. Novinka chce jít v tomto ohledu ještě dále, přičemž pomoci by jí v tom měly zejména adaptivní tlumiče.

Z hlediska komfortu si rozhodně není na co stěžovat, auto tlumí nerovnosti tiše a s nadhledem. Přes díry se příjemně přenáší a posádka je od nedokonalostí povrchu správně odizolována. Dokonce i v režimu sport je auto stále poddajné, pouze lépe kontroluje pohyby karoserie a více kopíruje povrch silnice. Oproti nastavení comfort se již nestane, že se vám budou v každé zatáčce přesypávat věci v kufru, jak se vůz naklání, vůz ale stále nepůsobí nepříjemně tvrdě.

obrázek [600 x 399]  

Je zbytečné u MPV řešit chování v zatáčkách, ostatně od rychlé jízdy auto samo odrazuje (zejména naladěním převodovky), nicméně je dobré vědět, že když už člověk potřebuje rychle změnit směr jízdy, auto to zvládne vzhledem ke své velikosti s až překvapivou samozřejmostí a maximální jistotou. Jako by ani při ostrém škubnutí volantem vůz stále nejel na hranici svých možností.

Díky přesnému a dobře vyváženému řízení a právě jistému podvozku pak není problém držet svižnější tempo i v oblouku či na náročnější okresce, aniž by docházelo k vystrašení posádky. Perfektní je pak cestovní komfort vozu, kdy je auto velmi dobře odhlučněné. Opět tedy platí, že jako přepravník osob na libovolně dlouhé vzdálenosti je Galaxy takřka ideální. Kus jízdního nadšení předchozí generace je zde vyměněn za lepší komfort a odhlučnění, což je fér nabídka.

Závěr

Ford Galaxy přináší do třídy velkých MPV nejen opravdu bohatou výbavu, ale rovněž nadstandardně silný dieselový motor, na který konkurence například od Volkswagenu v současné době nemá odpověď. Ford si však za auto nechá náležitě zaplatit, námi testovaný vůz stojí dokonce téměř 1,5 milionu korun, což nám již přijde vážně mnoho.

Na druhou stranu, i přes nedokonalosti v interiéru se jedná o velmi dobrý vůz, jízdně nadmíru přesvědčivý, s povedeným pohonným ústrojím, byť samotná převodovka je sice hladká, ale rychlosti mnoho nepobrala. Galaxy je celkově vhodným cestovním strojem, který potěší každou rodinu. Jen bychom doporučovali pečlivě volit, kterou z drahých příplatkových položek vlastně reálně potřebujete. A v případě, že byste neměli nároky na prostor tak velké, hodí se zauvažovat i o levnějším a ne o mnoho menším S-Maxu.

obrázek [600 x 341]  

Nejlevnější verze modelu742.990 Kč (Trend 1.5 EcoBoost/118 kW)
Základ s testovaným motorem1.067.900 Kč (Titanium 2.0 TDCI Bi-Turbo/154 kW)
Testovaný vůz s výbavou1.453.640 Kč (Titanium 2.0 TDCI Bi-Turbo/154 kW)

Plusy

  • Prostornost a variabilita
  • Jisté jízdní vlastnosti
  • Kultivovaný projev
  • Široké možnosti příplatkových prvků
  • Komfortní podvozek

Minusy

  • Méně precizní zpracování palubní desky
  • Složité ovládání funkcí vozu
  • Vyšší cena
Foto: Petr Homolka
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Galaxy 2.0 TDCI Bi-Turbo

Cena v základní výbavě: 1 067 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 453 640 Kč

Základní výbava:Litá 17“ kola, palubní počítač, elektrické ovládání bočních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, třízónová automatická klimatizace, vyhřívaná přední sedadla, kožený volant, parkovací čidla vepředu i vzadu, přední mlhovky s přisvěcováním do zatáček, zadní LED svítilny, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zrcátka, tempomat, vyhřívané čelní sklo, systém Key Free Plus.

Výbava testovaného vozu:Sada De Luxe Comfort (+90.500,-), Sada Panorama (32.500,-), Sada Technology Ultimate (+94.300,-), Sada Bussiness 4 (+37.350,-), Adaptivní LED světlomety (+30.700,-), Sada Travel Comfort (+9.100,-), Přední a zadní kamera (+22.300,-), tónovaná skla (+5.900,-), metalický lak (+21.500,-), Devatenáctipalcová litá kola (+41.500,-).

Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
Technické údaje
Motor Ford Galaxy 2.0 TDCI Bi-Turbo
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 154 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 2000 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 214
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 5.1 / 5.5
Emise CO2:144
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 300 / 1206
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1896 / 724
Rozměr pneu:245/45 R 19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4848
b) šířka (mm): 1916
c) výška (mm): 1747
d) rozvor (mm): 2850
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 1000
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1040
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Ford Galaxy 2.0 TDCI Bi-Turbo – Relaxační pomůcka



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 




Ford Galaxy 2.0 TDCi AWD vs. VW Sharan 2.0 TDI 4Motion – Praktičtí dinosauři Ford Galaxy 2.0 TDCi AWD vs. VW Sharan 2.0 TDI 4Motion – Praktičtí dinosauři

Ford Galaxy a Volkswagen Sharan vládnou velkým MPV. Umějí…

Euro NCAP 2015: Ford Galaxy a S-Max – Pět hvězd pro sourozence Euro NCAP 2015: Ford Galaxy a S-Max – Pět hvězd pro sourozence

Nová generace modelů Galaxy a S-Max byla v testech Euro…

 



 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Dnes 18:50

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá televizi. Proč?

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá…

Michaela Kuklová (48) je momentálně pracovně velmi vytížená, a tak jí ani na chlapy nezbývá čas. Sympatické…

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po pamlskovém křiku celá vyhláška?

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po…

Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) ve Sněmovně hájila pamlskovou vyhlášku, která školním bufetům…

 

iSport.cz

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený, říká Petržela

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený,…

Připravil svým hráčům mimořádně hořké kapky. Ostatně, dělá to tak každou zimu. Trenér Vlastimil Petržela je na…

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče, řekla Hlaváčková

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče,…

Zatímco lidé v Evropě mrznou, tenisty v lednu tradičně trápí v Austrálii opačný problém. Česká hráčka Andrea…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama