reklama


Ford Galaxy 1,9 TDI Ghia

Ford Galaxy 1,9 TDI Ghia

 
 

Loňský autosalon v Ženevě představil faceliftované verze dvou z trojčat Sharan/Galaxy/Alhambra Zatímco u Sharanu se jednalo spíše o kosmetické změny, Galaxy nyní vypadá v duchu "New Edge Design" jako nové auto.

Loňský autosalon v Ženevě představil faceliftované verze dvou z trojčat Sharan/Galaxy/Alhambra Zatímco u Sharanu se jednalo spíše o kosmetické změny, Galaxy nyní vypadá v duchu "New Edge Design" jako nové auto.

Přední části vévodí nové světlomety s čirou optikou. Přepracován je také nárazník s novými ochrannými lištami, přední a boční spoiler a celkově méně zaoblenému designu prospěla i změna tvaru zadních sdružených světel. Zadní pár rozměrných dveří je stále výklopný, což omezuje nastupování například na parkovišti vedle jiného vozu. S posuvnými dveřmi se počítá až při uvedení zcela nového modelu.

Zatímco například z boku je Galaxy zaměnitelná s ostatními z trojčat, v interiéru nastala malá revoluce. Z pohledu řidiče zde dominuje atraktivní čtyřramenný volant s hliníkovými rameny (stejný s Mondeem), a také celá palubní deska je z kvalitního "měkkého" černého plastu. Příjemným překvapením je vyšší počet a variabilita odkládacích ploch. Přibyly například uzavíratelné prostory v horní části palubní desky, a také do kapes v předních dveřích se vejde i plastová láhev. Plastové díly bohužel při jízdě nepříjemně povrzávaly. Přístrojová deska samotná je také hranatější a design ukazatelů více technicistní. Hliníkové obložení přitom zdobí jak sdružené přístroje, tak střední panel. Sedadla oproti předchozím verzím získala na tvrdosti, velmi pohodlné jsou i opěrky hlavy. V základní, námi testované verzi má Galaxy šest samostatných sedadel ve třech řadách. Prostoru je na všech sedačkách dost, kromě místa na hlavou u třetí řady sedadel, která je vhodná spíše pro děti do 170 cm. Dobré zkušenosti jsme udělali i se sedmimístnou variantou - vzhledem k velké šířce vozu se ani tři cestující vedle sebe nemačkají. Zavazadlový prostor šestimístné varianty je však na hranici dostatečnosti. Kryt zavazadlového prostoru se ovšem dodává jen za příplatek, což u vozu s nejvyšší výbavou trochu překvapí. Občas jsme také měli problém s dovřením mohutného zadního víka, které vyžadovalo rázné přibouchnutí.

Využitelnost vozu zvyšuje i již zmíněná možnost nastavování, sklápění a otáčení sedadel. Jejich úplné vyjmutí ale vyžaduje již hodně cviku a síly a ke zpětnému nasazení je dobré mít pomocníka. Tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech jsou již standardem, naopak zesílená klimatizace i pro zadní část vozu vyžaduje více než stotisícový příplatek. Z našich zkušeností lze ale říci, že ani při vybavení jednoduchou verzí automatické klimatizace cestující vzadu nijak výrazně nestrádají.

Volkswagenem dodávaný přímovstřikový turbodiesel s maximálním výkonem 85 kW a ohromujícím točivým momentem 310 Nm (viz např. test VW Golf Variant 4motion) poskytuje i dvoutunovému Fordu Galaxy solidní dynamické vlastnosti. Nárůst točivého momentu je patrný už od nízkých otáček a v kombinaci se standardně dodávanou šestistupňovou převodovkou umožňuje i při svižné jízdě udržet při plném obsazení spotřebu pod 9 l/100 km. Při maximální dálniční rychlosti 130 km/h, potřebuje šestý stupeň jen 2100 otáček motoru. Síla motoru a převod prvního rychlostního stupně ale umožňuje i nechtěné protočení kol při rozjezdu, absence ASR je v této kategorii spíše překvapivá. Přijatelné je odhlučnění motoru v interiéru, i když nízké otáčky pronikají k uším posádky přece jen jako nepříjemné dunění.

Na silnici se Galaxy chová neutrálně, sedí mu přitom spíše kvalitní silnice. Výtluky a příčné nerovnosti tlumí podvozek statečně, občas má ale auto tendenci odskakovat, zvláště při menším zatížení. Dobře nastavený posilovač spolu s velkým rejdem usnadňuje manévrování ve městě. Za 26.000 Kč (!) lze pořídit parkovací asistent se senzory vzadu i vpředu. V porovnání s např. Chryslerem Voyager nebo Renaultem Espace má Galaxy tvrdší odpružení, na druhou stranu se Ford naklání v zatáčkách skutečně až při extrémních manévrech

Na jedné straně výborně zpracované a využitelné MPV, na druhé straně překvapivě nákladná příplatková výbava, nemluvě o základní ceně. Kvalitou se tedy Ford vyrovnal již zmíněným etalonům třídy, favorizuje ho navíc i výborná pohonná jednotka. Pro úplnost dodejme, že Seat Alhambra nabízí za stejnou cenu se stejným motorem lepší standardní výbavu, naopak VW Sharan má větší výběr motorů, převodovek i výbavy a obecně má vyšší základní cenu.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 999 500 Kč Cena v testované výbavě: 1 104 400 Kč

Základní výbava:ABS, airbag řidiče a spolujezdce, centrální zamykání s dálk. ovládáním, elektrické ovládání předních a zadních oken a zrcátek, palubní počítač, loketní opěrka u řidiče, výklopné zadní skla, sklápěcí stolečky na předních sedadlech, otočná sedadla, 6 sedadel, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, tříbodové pásy na všech sedadlech, otáčkoměr, digitální hodiny, tónovaná skla, výškové nastavení sedadla řidiče, přídavné topení, mechanická klimatizace, rádio s přehrávačem kazet, střešní lyžiny, přední mlhovky, třetí brzdové světlo, ochranné lišty, kliky a nárazníky v barvě vozu, vyhřívané přední sklo

Výbava testovaného vozu:základní + tempomat (+14.000,-), kryt zavazadlového prostoru (+3.900,-), automatická klimatizace (+51.000,-), metalíza (+19.200,-), vyhřívání předních sedaček (+10.000,-), zatmavená zadní okna (+6.400,-)

Hyundai zaparkovala s kampaní v Podolí Hyundai zaparkovala s kampaní v Podolí

Společnost Hyundai spustila novou kampaň, v níž rozdává…

Českého lva bude moderovat Banášová Českého lva bude moderovat Banášová

24. ročník Českého lva, výročních cen České filmové a…

Z čínské CEFC na Pražský hrad. Forejta nahradí Sklenář Z čínské CEFC na Pražský hrad. Forejta nahradí Sklenář

Dlouholetý šéf hradního protokolu Miroslav Sklenář se…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 181
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 6.6 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 256 / 2610
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1645 / 755
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4617
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1730
d) rozvor (mm): 2835
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1524
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1570
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,46
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí

Skupina B je považována za nejatraktivnější období…

Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

 




Ford Galaxy s motorem TDI (110 kW) na českém trhu Ford Galaxy s motorem TDI (110 kW) na českém trhu

Velkoprostorový model značky Ford dostává špičkový…

Ford Galaxy s novým motorem Ford Galaxy s novým motorem

Velkoprostorový Ford Galaxy, sourozenec Volkswagenu…

 



 
Šéf Seatu: Můžeme být lepší než Škoda!

Šéf Seatu: Můžeme být lepší než Škoda!

Dnes 13:50

Seat věří, že po masivní koncernové investici půjde kupředu lépe, než jeho ambiciózní česká sestra.




Blesk.cz

Exšéf BIS Lang povede Národní úřad pro bezpečnost. Navrátila čeká boj s hackery

Exšéf BIS Lang povede Národní úřad pro bezpečnost.…

Ředitelem Národního bezpečnostního úřadu (NBÚ) se má stát bývalý šéf Bezpečnostní informační služby (BIS) Jiří…

Exministr pro rozpočet podváděl na daních a pral peníze. Do vězení jde i s ženou

Exministr pro rozpočet podváděl na daních a pral…

Francouzský soud ve čtvrtek poslal na tři roky do vězení bývalého ministra pro rozpočet Jéroma Cahuzaka za…

 

iSport.cz

Gerrardův bratranec oslnil Anglii. Válí za City a hattrickem zničil Brazílii

Gerrardův bratranec oslnil Anglii. Válí za City a…

Jeden Gerrard odešel do důchodu a další přichází na scénu. Řeč je o patnáctiletém Bobbym Duncanovi. Bratranci…

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub to brzy potvrdí

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub…

Ani Jindřich Trpišovský, ani Pavel Vrba, vše zůstane tak, jak to už přes dva měsíce funguje. Stejně jako dnes v…

 

Reflex.cz

Forejta nahradí Sklenář, na Hrad přichází z čínské společnosti CEFC

Forejta nahradí Sklenář, na Hrad přichází z čínské…

Dlouholetý šéf hradního protokolu Miroslav Sklenář se vrátil na Pražský hrad. Byl dnes pověřen vedením odboru…

10 míst, která lidé nejčastěji fotí na Instagram

10 míst, která lidé nejčastěji fotí na Instagram

Svět sociálních sítí nikdy nespí. O Instagramu, síti, která je určena na přidávání fotografií, jež jsou…

 
 
reklama