Ford Galaxy 1,9 TDI Ghia

Ford Galaxy 1,9 TDI Ghia

 
 
30.7. 2001

Loňský autosalon v Ženevě představil faceliftované verze dvou z trojčat Sharan/Galaxy/Alhambra Zatímco u Sharanu se jednalo spíše o kosmetické změny, Galaxy nyní vypadá v duchu "New Edge Design" jako nové auto.

Loňský autosalon v Ženevě představil faceliftované verze dvou z trojčat Sharan/Galaxy/Alhambra Zatímco u Sharanu se jednalo spíše o kosmetické změny, Galaxy nyní vypadá v duchu "New Edge Design" jako nové auto.

Přední části vévodí nové světlomety s čirou optikou. Přepracován je také nárazník s novými ochrannými lištami, přední a boční spoiler a celkově méně zaoblenému designu prospěla i změna tvaru zadních sdružených světel. Zadní pár rozměrných dveří je stále výklopný, což omezuje nastupování například na parkovišti vedle jiného vozu. S posuvnými dveřmi se počítá až při uvedení zcela nového modelu.

Zatímco například z boku je Galaxy zaměnitelná s ostatními z trojčat, v interiéru nastala malá revoluce. Z pohledu řidiče zde dominuje atraktivní čtyřramenný volant s hliníkovými rameny (stejný s Mondeem), a také celá palubní deska je z kvalitního "měkkého" černého plastu. Příjemným překvapením je vyšší počet a variabilita odkládacích ploch. Přibyly například uzavíratelné prostory v horní části palubní desky, a také do kapes v předních dveřích se vejde i plastová láhev. Plastové díly bohužel při jízdě nepříjemně povrzávaly. Přístrojová deska samotná je také hranatější a design ukazatelů více technicistní. Hliníkové obložení přitom zdobí jak sdružené přístroje, tak střední panel. Sedadla oproti předchozím verzím získala na tvrdosti, velmi pohodlné jsou i opěrky hlavy. V základní, námi testované verzi má Galaxy šest samostatných sedadel ve třech řadách. Prostoru je na všech sedačkách dost, kromě místa na hlavou u třetí řady sedadel, která je vhodná spíše pro děti do 170 cm. Dobré zkušenosti jsme udělali i se sedmimístnou variantou - vzhledem k velké šířce vozu se ani tři cestující vedle sebe nemačkají. Zavazadlový prostor šestimístné varianty je však na hranici dostatečnosti. Kryt zavazadlového prostoru se ovšem dodává jen za příplatek, což u vozu s nejvyšší výbavou trochu překvapí. Občas jsme také měli problém s dovřením mohutného zadního víka, které vyžadovalo rázné přibouchnutí.

Využitelnost vozu zvyšuje i již zmíněná možnost nastavování, sklápění a otáčení sedadel. Jejich úplné vyjmutí ale vyžaduje již hodně cviku a síly a ke zpětnému nasazení je dobré mít pomocníka. Tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech jsou již standardem, naopak zesílená klimatizace i pro zadní část vozu vyžaduje více než stotisícový příplatek. Z našich zkušeností lze ale říci, že ani při vybavení jednoduchou verzí automatické klimatizace cestující vzadu nijak výrazně nestrádají.

Volkswagenem dodávaný přímovstřikový turbodiesel s maximálním výkonem 85 kW a ohromujícím točivým momentem 310 Nm (viz např. test VW Golf Variant 4motion) poskytuje i dvoutunovému Fordu Galaxy solidní dynamické vlastnosti. Nárůst točivého momentu je patrný už od nízkých otáček a v kombinaci se standardně dodávanou šestistupňovou převodovkou umožňuje i při svižné jízdě udržet při plném obsazení spotřebu pod 9 l/100 km. Při maximální dálniční rychlosti 130 km/h, potřebuje šestý stupeň jen 2100 otáček motoru. Síla motoru a převod prvního rychlostního stupně ale umožňuje i nechtěné protočení kol při rozjezdu, absence ASR je v této kategorii spíše překvapivá. Přijatelné je odhlučnění motoru v interiéru, i když nízké otáčky pronikají k uším posádky přece jen jako nepříjemné dunění.

Na silnici se Galaxy chová neutrálně, sedí mu přitom spíše kvalitní silnice. Výtluky a příčné nerovnosti tlumí podvozek statečně, občas má ale auto tendenci odskakovat, zvláště při menším zatížení. Dobře nastavený posilovač spolu s velkým rejdem usnadňuje manévrování ve městě. Za 26.000 Kč (!) lze pořídit parkovací asistent se senzory vzadu i vpředu. V porovnání s např. Chryslerem Voyager nebo Renaultem Espace má Galaxy tvrdší odpružení, na druhou stranu se Ford naklání v zatáčkách skutečně až při extrémních manévrech

Na jedné straně výborně zpracované a využitelné MPV, na druhé straně překvapivě nákladná příplatková výbava, nemluvě o základní ceně. Kvalitou se tedy Ford vyrovnal již zmíněným etalonům třídy, favorizuje ho navíc i výborná pohonná jednotka. Pro úplnost dodejme, že Seat Alhambra nabízí za stejnou cenu se stejným motorem lepší standardní výbavu, naopak VW Sharan má větší výběr motorů, převodovek i výbavy a obecně má vyšší základní cenu.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 999 500 Kč Cena v testované výbavě: 1 104 400 Kč

Základní výbava:ABS, airbag řidiče a spolujezdce, centrální zamykání s dálk. ovládáním, elektrické ovládání předních a zadních oken a zrcátek, palubní počítač, loketní opěrka u řidiče, výklopné zadní skla, sklápěcí stolečky na předních sedadlech, otočná sedadla, 6 sedadel, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, tříbodové pásy na všech sedadlech, otáčkoměr, digitální hodiny, tónovaná skla, výškové nastavení sedadla řidiče, přídavné topení, mechanická klimatizace, rádio s přehrávačem kazet, střešní lyžiny, přední mlhovky, třetí brzdové světlo, ochranné lišty, kliky a nárazníky v barvě vozu, vyhřívané přední sklo

Výbava testovaného vozu:základní + tempomat (+14.000,-), kryt zavazadlového prostoru (+3.900,-), automatická klimatizace (+51.000,-), metalíza (+19.200,-), vyhřívání předních sedaček (+10.000,-), zatmavená zadní okna (+6.400,-)

USA uvalily sankce na čínskou armádní agenturu, nakupovala zbraně z Ruska USA uvalily sankce na čínskou armádní agenturu, nakupovala zbraně z Ruska

Spojené státy uvalily sankce na čínskou armádní agenturu…

Propad liry přiměl Turecko ke snížení odhadu růstu HDP Propad liry přiměl Turecko ke snížení odhadu růstu HDP

Turecký ministr financí Berat Albayrak předpokládá, že…

Na Viktoriině jezeře se převrátil trajekt, zahynulo nejméně 44 lidí Na Viktoriině jezeře se převrátil trajekt, zahynulo nejméně 44 lidí

Nejméně 44 lidí zahynulo, když se na Viktoriině jezeře v…

Nástupce Škody 1000 MBX pohřbily kritické chyby. Projekt Š 717 T se nikdy nerealizoval Nástupce Škody 1000 MBX pohřbily kritické chyby. Projekt Š 717 T se nikdy nerealizoval

Zapomenutá a nikdy nerealizovaná Škoda Š 717 T vyplnila…

 

Štítky Ford Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 181
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 6.6 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 256 / 2610
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1645 / 755
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4617
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1730
d) rozvor (mm): 2835
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1524
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1570
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,46
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím…

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

 



Ford Galaxy s motorem TDI (110 kW) na českém trhu Ford Galaxy s motorem TDI (110 kW) na českém trhu

Velkoprostorový model značky Ford dostává špičkový…

Ford Galaxy s novým motorem Ford Galaxy s novým motorem

Velkoprostorový Ford Galaxy, sourozenec Volkswagenu…

 



 
Seat Tarraco poprvé naživo: Sportovnější medvěd s větším kufrem

Seat Tarraco poprvé naživo: Sportovnější medvěd s větším kufrem

Včera

Největší SUV Seatu jsme si prohlédli ve městě, které mu dalo jméno. Tarraco je historický název španělského města Tarragona, které za antického Říma bývalo důležitým přístavem.




Blesk.cz

Žena (30) zadržená za krádež utekla z cely, po dvou hodinách ji zatkli za prostituci

Žena (30) zadržená za krádež utekla z cely, po dvou…

Američtí policisté zavřeli Amber Gonzales (30) do cely předběžného zadržení za krádež mobilního telefonu.…

Eliška Bučková už není po rozchodu s Vágnerem sama: Mrkejte, kdo ji utěšuje!

Eliška Bučková už není po rozchodu s Vágnerem sama:…

Od začátku to vypadalo, že tihle dva spolu skončí nejenom před oltářem, ale i do konce života. Přesto se Eliška…

 

iSport.cz

Pavelec nevzal KHL ani Plzeň a končí kariéru: Nastal správný čas

Pavelec nevzal KHL ani Plzeň a končí kariéru: Nastal…

Čekal, jestli nepřijde nabídka ze zámoří. Ty z KHL nebo extraligy s díky odmítl. Dopředu měl jasně dané: NHL,…

RENTGEN: Jak se dalo předejít holomajzně mezi Baníkem a Spartou

RENTGEN: Jak se dalo předejít holomajzně mezi…

Duel na krev mezi Baníkem a Spartou zvládli lépe Letenští, kteří ve Vítkovicích vydolovali důležité tři body.…

 

Reflex.cz

Protidrogová koordinátorka: Chlast chci zdražit. Když ale Babiš sníží daně z alkoholu, nemám problém!

Protidrogová koordinátorka: Chlast chci zdražit.…

Už nepíšu dávno o drogách, nikoho včetně mne už dnes nezajímají. Ani toto není článek o drogách, o legální droze…

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly extravagantní tanečnice v pánských klubech

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly…

Mnoho lidí si představuje vystoupení burlesky jako laciný striptýz, ale profesionální tanečnice tohoto žánru…