Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC – Kompromisní lifestyle

Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC – Kompromisní lifestyle

 
 
25.5. 2009 Michal Fokt

Sedan Accord osmé generace už nás o svých kvalitách přesvědčil. Ale co jeho kombi verze s poněkud poddimenzovaným kufrem?

U Accordů čtvrté, páté a minulé, sedmé generace jste si mohli být jisti, že jejich kombi verze vznikla především proto, aby převezla co nejvíc nákladu, byť to bylo tak trochu na úkor vzhledu. Jenže se zamýšleným útokem na prémii střední třídy došlo ke změně priorit a z pracanta se stala v první řadě stylovka, která se chlubí tím, že se do jejího kufru vejdou dvě sady golfových holí. Což o to, designově se Tourer skutečně vydařil a mnozí ho považují dokonce za hezčí než sedan, ale praktičnost dostala pěkně na frak.

obrázek [555 x 284]
 

Vzorem Alfa?

Pohled do technických údajů prozradí, že na zavazadla čeká prostor o objemu pouze 406 l, čímž se Accord stává v tomto ohledu nejmenším autem své třídy, i skromná Alfa 159 nabídne o 39 litrů víc. Co, Alfa, Hondu překonávají dokonce kombi o dvě třídy menší. Opravdu za to může atletický vzhled vozu, když se objem počítá po hranu oken a kombi má délku 4750 mm?

Samotný pohled do kufru skromné rozměry potvrdí. Čeká nás sice perfektně „uklizený“ prostor pravidelného tvaru, bez prohlubní a nepřehledných zákoutí, jimiž by se nějaké ty litry daly ještě nahnat, ale na střední třídu je opravdu nevelký. Na šířku má sice v zadní části poměrně slušných 110 cm, ale v místě podběhů je to jen 78 cm, takže ho v tomto ohledu hravě překonají i kombi segmentu B. Ložná plocha má délku107 cm, po sklopení opěradel zadních sedadel dostanete 169 cm, což je hodnota po hranu do roviny sklopeného opěradla, dodatečná délka už závisí na poloze sedadel cestujících v první řadě. Od dna kufru je k roletce 41 cm a nákladová hrana je 60 cm nad vozovkou. Ovšem ne každý potřebuje převážet každodenně kvanta zavazadel, že...

Hračičkové určitě ocení dálkové elektrické ovládání víka kufru, ale přijdete mu určitě na chuť i z ryze praktických důvodů.

Prémiové konkurenty příliš nepřekovává ani prostor na zadních sedadlech, místa pro kolena je zde sice dost, ale zase ne marnotratně mnoho. Více místa by mohlo být pro chodidla, když má řidič a spolujezdec sedadlo v nejnižší poloze. Sebemenší problém ale nebudete mít vzadu s místem pro hlavu, ale to platí o kombi verzích obecně. Velkou devizou je u Hondy šířka kabiny, kterou překonává i většinu vozů vyšší střední třídy.

Zatímco zezadu se tedy možná nějaké ty protesty vzrostlejších pasažérů ozvou, pracoviště řidiče a životní prostor spolujezdce pro změnu mohou být etalonem třídy. Nízký posaz, malý volant se silným věncem, široká možnost seřízení volantu i sedadel, kvalitní kůže a prvotřídní materiály, perfektní boční vedení sedadel, sportovní styling palubní desky i kapličky s přístroji a skvěle fungující a ergonomicky rozmístěné ovladače. To všechno dělá s kabiny Accordu, bez nadsázky místo, které budete jen neradi opouštět. Snad jen plastové kliky dveří by nemusely vypadat tak plastově. Se zbytkem kabiny pěkně sladěný titanový „look“ mohl nahradit chrom, ale s tím se zřejmě nakonec naučíte žít...

Překvapivé schopnosti

Tak – seznámili jsme vás s poměry v interiéru, tedy zejména kufru, jenž se zdál být tím nejdůležitějším, čím se kombi liší od sedanu. Jenže nakonec je všechno jinak. Sedan je rozhodně nosným modelem řady a Tourer plní funkci jeho doplňku zejména pro evropský a japonský trh. Proto jsme byli velmi překvapeni jízdním projevem tohoto kombíku, jenž se staví proti zažitému pravidlu, že kombi mají na silnici obecně horší chování než sedany. Už klasický Accord považujeme za naprostou špičku mezi předokolkami a Tourer jde překvapivě ještě dál.

Přestože turbodiesel 2,2 l určitě něco váží, vůz je tvrdošíjně neutrální a lehká nedotáčivost přichází až při opravdu necitlivém zacházení. Sice to u kombi asi není důležité, ale znamenité vyvážení podvozku umožňuje třeba i ovládání vozu v zatáčce plynovým pedálem. Jako mnohem důležitější ale vnímáme, že Tourer dokáže nabídnout jak slušný komfort při klidném jízdním stylu, tak zvládne perfektně vyhovět i choutkám na ostřejší jízdní styl. Accord ale nemá moc rád příčné spáry, na nichž občas zadní náprava odskočí, při přejezdu výrazných nerovností citelně pronikají do kabiny rázy.

obrázek [300 x 223] Řízení je přesné a ostré, ale působí uměle, přestože má příjemně nastavený účinek posilovače, brzdy fungují bezvadně a dají se perfektně dávkovat. Aerodynamický svist je dobře potlačen a dobře jsou odhlučněny i podběhy kol. Protože se jednalo o vrcholný model, měli jsme k dispozici i high-tech v podobě adaptivního tempomatu ACC, systému pro zmírnění následků kolize CMBS a systému LKAS pomáhajícího udržet vůz v daném jízdním pruhu. Všechny pracovaly na jedničku, ale zjistili jsme, že CMBS nemá rád vyhýbací manévry v bezprostřední blízkosti, které nezřídka vyhodnocuje jako potenciálně nebezpečné.

Tahoun

Jak už bylo řečeno, pod kapotou pracoval turbodiesel i-DTEC o objemu 2,2 l. O něm je známo, že neomračuje papírovými parametry 110 kW a 350 Nm, ale spoléhá na kultivovanost. Rozbíhá se plynule již od 1600 otáček a nechá se vytočit až k 5000 min-1, má jen minimální turboefekt a pracuje velmi tiše. Možná i proto nevěnovali inženýři tolik péče odhlučnění kabiny, což vedlo k tomu, že ačkoli jeho zvuk v kabině neruší, na nejlepší auta v této třídě trochu ztrácí. Pohled na údaje palubního počítače vám ale náladu nejspíš zlepší. Pokud budete držet na rychloměru stovku, bude čtyřválec spalovat 5,7 l nafty, při dálniční stotřicítce počítejte s 1,1litrovým nárůstem této hodnoty.

Šestistupňová manuální převodovka má přesné, krátké a blízko u sebe poskládané dráhy a u turbodieselů budete v této třídě marně hledat ústrojí, které bude klást menší odpory při překonávání neutrální polohy.

Sázka na styl

obrázek [300 x 226] Accord Tourer se snaží hrát na city. Atraktivní design podporuje perfektním chováním na silnici a mimořádně zdařilým interiérem a nenápadně se snaží zamaskovat, že toho v kufru moc neodveze. Pokud vám právě tohle nevadí, ostatní nedostatky jsou spíše z kategorie „pihy na kráse“.

První cena vozu649 000,-Kč (2.0 Comfort, 115 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací739 000,-Kč (2.2 i-DTEC, Elegance 110 kW)
Základní cena testovaného vozu999 000,-Kč (2.2 i-DTEC, Top Executive 110 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků999 000,-Kč (2.2 i-DTEC, Executive 110 kW)

Plusy:

  • Velká sedadla s optimálním tvarováním a velkými seřizovacími rozsahy
  • Široký interiér
  • Poloha za volantem
  • Přesné a strmé řízení
  • Krátké, přesné a hladké řazení
  • Zpracování a materiály v interiéru
  • Výborné jízdní vlastnosti
  • Úsporný motor, s plynulou dodávkou hnací síly, který plní již dnes normu Euro 5

Mínusy:

  • Extrémně malý kufr
  • Méně místa pro kolena vzadu
  • Zrcadlení palubní desky ve středové kapličce a zadního plata v zadním okně
  • V karoserii zapadlá kola
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC

Cena v základní výbavě: 999 000 Kč Cena v testované výbavě: 999 000 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, VSA + TSA, 6x airbag, vyhřívaná zpětná zrcátka, mlhovky, xenony s ostřikovači, aktivní opěrky hlavy, imobilizér, alarm, dálkově ovládané centrální zamykání, sklopný klíček, elektricky ovládaná boční okna a střešní okno, elektricky ovládaná a sklopná zpětná zrcátka, el. Nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, nastavitelná bederní opěrka, tempovat, kožený interiér, dvouzónová klimatizace, zpětné zrcátko s automatickou clonou, dešťový senzor, palubní počítač, vyhřívání předních sedadel, parkovací senzory, litá kola 17“, audio s CD a MP3 s 10 reproduktory a automatickou regulací hlasitosti, ovládání audia na volantu, vstup AUX + USB, anténa integrovaná v zadním okně.

Výbava testovaného vozu:Základní

Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu

Dopravní komplikace v Německu jdou v posledních letech…

Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak

Předsedou KSČM se po sobotním sjezdu stal opět Vojtěch…

Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch

Nizozemec s českými kořeny Paul Vincent Koch pracoval už…

Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě

Experti Organizace pro zákaz chemických zbraní (OPCW)…

 
Technické údaje
Motor Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2199
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 2000 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 4.9 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 406 / 672
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1550 / 550
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4750
b) šířka (mm): 1840
c) výška (mm): 1440
d) rozvor (mm): 2705
e) rozchod vpředu (mm): 1585
f) rozchod vzadu (mm): 1590
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 4
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,38
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 



Ojetá Honda Accord (CU1/2): Opomíjet ji by byla chyba Ojetá Honda Accord (CU1/2): Opomíjet ji by byla chyba

I v ojetém stavu je Accord alternativou pro ty, kterým…

Moje.auto.cz: 8 uživatelských recenzí nové Hondy Accord Moje.auto.cz: 8 uživatelských recenzí nové Hondy Accord

MACZ Honda AccordZajímá vás, jaký je život ve společnosti…

 



 
Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Včera

K rozjíždění vozidla s manuální převodovkou z klidu slouží první převodový stupeň. Tak se to učí v autoškole. Co když ale při rozjezdu použijete „dvojku“? Co při tom hrozí? A proč je takový rozjezd pomalý a neplynulý?




Blesk.cz

Chlapec s autismem postavil největší repliku Titaniku z lega. Teď doplula do USA

Chlapec s autismem postavil největší repliku…

Největší světovou repliku neslavně proslulého parníku Titanic, která kdy byla sestavena z kostek lega,  trvalo…

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

V Poslanecké sněmovně se sešly návrhy na státní vyznamenání, které posoudí příslušný podvýbor. Mezi zasloužilými…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

SESTŘIHY: Olomouc se vrátila před Spartu, Plzeň porazila Brno

SESTŘIHY: Olomouc se vrátila před Spartu, Plzeň…

Fotbalisté Sparty ve 25. kole HET ligy zdolali i díky parádní trefě Nicolae Stanciua Jablonec 2:0. Na třetím…

 

Reflex.cz

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

Komunistickou stranu Čech a Moravy nadále povede Vojtěch Filip. Ve druhém kole tajné volby mu delegáti dnešního…

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a pomáhá s trávením

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a…

Svatá Hildegarda z Bingenu prý prohlásila: „Kdyby už člověk nemohl nic jíst a nic mu nepomáhalo, špalda jej…