reklama


Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC – Kompromisní lifestyle

Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC – Kompromisní lifestyle

 
 

Sedan Accord osmé generace už nás o svých kvalitách přesvědčil. Ale co jeho kombi verze s poněkud poddimenzovaným kufrem?

U Accordů čtvrté, páté a minulé, sedmé generace jste si mohli být jisti, že jejich kombi verze vznikla především proto, aby převezla co nejvíc nákladu, byť to bylo tak trochu na úkor vzhledu. Jenže se zamýšleným útokem na prémii střední třídy došlo ke změně priorit a z pracanta se stala v první řadě stylovka, která se chlubí tím, že se do jejího kufru vejdou dvě sady golfových holí. Což o to, designově se Tourer skutečně vydařil a mnozí ho považují dokonce za hezčí než sedan, ale praktičnost dostala pěkně na frak.

obrázek [555 x 284]
 

Vzorem Alfa?

Pohled do technických údajů prozradí, že na zavazadla čeká prostor o objemu pouze 406 l, čímž se Accord stává v tomto ohledu nejmenším autem své třídy, i skromná Alfa 159 nabídne o 39 litrů víc. Co, Alfa, Hondu překonávají dokonce kombi o dvě třídy menší. Opravdu za to může atletický vzhled vozu, když se objem počítá po hranu oken a kombi má délku 4750 mm?

Samotný pohled do kufru skromné rozměry potvrdí. Čeká nás sice perfektně „uklizený“ prostor pravidelného tvaru, bez prohlubní a nepřehledných zákoutí, jimiž by se nějaké ty litry daly ještě nahnat, ale na střední třídu je opravdu nevelký. Na šířku má sice v zadní části poměrně slušných 110 cm, ale v místě podběhů je to jen 78 cm, takže ho v tomto ohledu hravě překonají i kombi segmentu B. Ložná plocha má délku107 cm, po sklopení opěradel zadních sedadel dostanete 169 cm, což je hodnota po hranu do roviny sklopeného opěradla, dodatečná délka už závisí na poloze sedadel cestujících v první řadě. Od dna kufru je k roletce 41 cm a nákladová hrana je 60 cm nad vozovkou. Ovšem ne každý potřebuje převážet každodenně kvanta zavazadel, že...

Hračičkové určitě ocení dálkové elektrické ovládání víka kufru, ale přijdete mu určitě na chuť i z ryze praktických důvodů.

Prémiové konkurenty příliš nepřekovává ani prostor na zadních sedadlech, místa pro kolena je zde sice dost, ale zase ne marnotratně mnoho. Více místa by mohlo být pro chodidla, když má řidič a spolujezdec sedadlo v nejnižší poloze. Sebemenší problém ale nebudete mít vzadu s místem pro hlavu, ale to platí o kombi verzích obecně. Velkou devizou je u Hondy šířka kabiny, kterou překonává i většinu vozů vyšší střední třídy.

Zatímco zezadu se tedy možná nějaké ty protesty vzrostlejších pasažérů ozvou, pracoviště řidiče a životní prostor spolujezdce pro změnu mohou být etalonem třídy. Nízký posaz, malý volant se silným věncem, široká možnost seřízení volantu i sedadel, kvalitní kůže a prvotřídní materiály, perfektní boční vedení sedadel, sportovní styling palubní desky i kapličky s přístroji a skvěle fungující a ergonomicky rozmístěné ovladače. To všechno dělá s kabiny Accordu, bez nadsázky místo, které budete jen neradi opouštět. Snad jen plastové kliky dveří by nemusely vypadat tak plastově. Se zbytkem kabiny pěkně sladěný titanový „look“ mohl nahradit chrom, ale s tím se zřejmě nakonec naučíte žít...

Překvapivé schopnosti

Tak – seznámili jsme vás s poměry v interiéru, tedy zejména kufru, jenž se zdál být tím nejdůležitějším, čím se kombi liší od sedanu. Jenže nakonec je všechno jinak. Sedan je rozhodně nosným modelem řady a Tourer plní funkci jeho doplňku zejména pro evropský a japonský trh. Proto jsme byli velmi překvapeni jízdním projevem tohoto kombíku, jenž se staví proti zažitému pravidlu, že kombi mají na silnici obecně horší chování než sedany. Už klasický Accord považujeme za naprostou špičku mezi předokolkami a Tourer jde překvapivě ještě dál.

Přestože turbodiesel 2,2 l určitě něco váží, vůz je tvrdošíjně neutrální a lehká nedotáčivost přichází až při opravdu necitlivém zacházení. Sice to u kombi asi není důležité, ale znamenité vyvážení podvozku umožňuje třeba i ovládání vozu v zatáčce plynovým pedálem. Jako mnohem důležitější ale vnímáme, že Tourer dokáže nabídnout jak slušný komfort při klidném jízdním stylu, tak zvládne perfektně vyhovět i choutkám na ostřejší jízdní styl. Accord ale nemá moc rád příčné spáry, na nichž občas zadní náprava odskočí, při přejezdu výrazných nerovností citelně pronikají do kabiny rázy.

obrázek [300 x 223] Řízení je přesné a ostré, ale působí uměle, přestože má příjemně nastavený účinek posilovače, brzdy fungují bezvadně a dají se perfektně dávkovat. Aerodynamický svist je dobře potlačen a dobře jsou odhlučněny i podběhy kol. Protože se jednalo o vrcholný model, měli jsme k dispozici i high-tech v podobě adaptivního tempomatu ACC, systému pro zmírnění následků kolize CMBS a systému LKAS pomáhajícího udržet vůz v daném jízdním pruhu. Všechny pracovaly na jedničku, ale zjistili jsme, že CMBS nemá rád vyhýbací manévry v bezprostřední blízkosti, které nezřídka vyhodnocuje jako potenciálně nebezpečné.

Tahoun

Jak už bylo řečeno, pod kapotou pracoval turbodiesel i-DTEC o objemu 2,2 l. O něm je známo, že neomračuje papírovými parametry 110 kW a 350 Nm, ale spoléhá na kultivovanost. Rozbíhá se plynule již od 1600 otáček a nechá se vytočit až k 5000 min-1, má jen minimální turboefekt a pracuje velmi tiše. Možná i proto nevěnovali inženýři tolik péče odhlučnění kabiny, což vedlo k tomu, že ačkoli jeho zvuk v kabině neruší, na nejlepší auta v této třídě trochu ztrácí. Pohled na údaje palubního počítače vám ale náladu nejspíš zlepší. Pokud budete držet na rychloměru stovku, bude čtyřválec spalovat 5,7 l nafty, při dálniční stotřicítce počítejte s 1,1litrovým nárůstem této hodnoty.

Šestistupňová manuální převodovka má přesné, krátké a blízko u sebe poskládané dráhy a u turbodieselů budete v této třídě marně hledat ústrojí, které bude klást menší odpory při překonávání neutrální polohy.

Sázka na styl

obrázek [300 x 226] Accord Tourer se snaží hrát na city. Atraktivní design podporuje perfektním chováním na silnici a mimořádně zdařilým interiérem a nenápadně se snaží zamaskovat, že toho v kufru moc neodveze. Pokud vám právě tohle nevadí, ostatní nedostatky jsou spíše z kategorie „pihy na kráse“.

První cena vozu649 000,-Kč (2.0 Comfort, 115 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací739 000,-Kč (2.2 i-DTEC, Elegance 110 kW)
Základní cena testovaného vozu999 000,-Kč (2.2 i-DTEC, Top Executive 110 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků999 000,-Kč (2.2 i-DTEC, Executive 110 kW)

Plusy:

  • Velká sedadla s optimálním tvarováním a velkými seřizovacími rozsahy
  • Široký interiér
  • Poloha za volantem
  • Přesné a strmé řízení
  • Krátké, přesné a hladké řazení
  • Zpracování a materiály v interiéru
  • Výborné jízdní vlastnosti
  • Úsporný motor, s plynulou dodávkou hnací síly, který plní již dnes normu Euro 5

Mínusy:

  • Extrémně malý kufr
  • Méně místa pro kolena vzadu
  • Zrcadlení palubní desky ve středové kapličce a zadního plata v zadním okně
  • V karoserii zapadlá kola
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC

Cena v základní výbavě: 999 000 Kč Cena v testované výbavě: 999 000 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, VSA + TSA, 6x airbag, vyhřívaná zpětná zrcátka, mlhovky, xenony s ostřikovači, aktivní opěrky hlavy, imobilizér, alarm, dálkově ovládané centrální zamykání, sklopný klíček, elektricky ovládaná boční okna a střešní okno, elektricky ovládaná a sklopná zpětná zrcátka, el. Nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, nastavitelná bederní opěrka, tempovat, kožený interiér, dvouzónová klimatizace, zpětné zrcátko s automatickou clonou, dešťový senzor, palubní počítač, vyhřívání předních sedadel, parkovací senzory, litá kola 17“, audio s CD a MP3 s 10 reproduktory a automatickou regulací hlasitosti, ovládání audia na volantu, vstup AUX + USB, anténa integrovaná v zadním okně.

Výbava testovaného vozu:Základní

Papež vidí u populistů paralely s Hitlerem. Trumpa ale soudit nechce Papež vidí u populistů paralely s Hitlerem. Trumpa ale soudit nechce

Papež František prohlásil, že počká na činy nového…

Češi v cizině? Pivo i krásky v krojích. Prohlédněte si činnost krajanských spolků Češi v cizině? Pivo i krásky v krojích. Prohlédněte si činnost krajanských spolků

Folklorní festivaly, pivní slavnosti, volby královen…

Číňané se ve školkách vrací ke Konfuciovi, má učit tradiční hodnoty Číňané se ve školkách vrací ke Konfuciovi, má učit tradiční hodnoty

S čepičkou vzdělanců na hlavě se děti sklánějí před…

 
Technické údaje
Motor Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2199
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 2000 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 4.9 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 406 / 672
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1550 / 550
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4750
b) šířka (mm): 1840
c) výška (mm): 1440
d) rozvor (mm): 2705
e) rozchod vpředu (mm): 1585
f) rozchod vzadu (mm): 1590
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 4
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,38
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

 




Ojetá Honda Accord (CU1/2): Opomíjet ji by byla chyba Ojetá Honda Accord (CU1/2): Opomíjet ji by byla chyba

I v ojetém stavu je Accord alternativou pro ty, kterým…

Moje.auto.cz: 8 uživatelských recenzí nové Hondy Accord Moje.auto.cz: 8 uživatelských recenzí nové Hondy Accord

MACZ Honda AccordZajímá vás, jaký je život ve společnosti…

 



 
Bateriová revoluce z Česka. Byli jsme při výrobě akumulátorů, které mají změnit svět elektromobilů!

Bateriová revoluce z Česka. Byli jsme při výrobě akumulátorů, které mají změnit svět elektromobilů!

Dnes 13:05

Jiné dveře do uchovávání energie – tak by se dal popsat revoluční druh baterie z Česka!




Blesk.cz

Na Jižním Městě to klouže. V Plickově ulici praskla voda

Na Jižním Městě to klouže. V Plickově ulici praskla voda

K havárii vodovodu došlo v neděli dopoledne v Plickově ulici v Praze 11. Voda se valila z kanálu a vzhledem k…

Náraz auta na Radlické jeden člověk nepřežil. Tři lidé jsou zranění

Náraz auta na Radlické jeden člověk nepřežil. Tři…

V ulici Radlická, která se nachází v Praze 5, došlo v sobotu večer k tragické havárii. Příčiny nehody zatím…

 

iSport.cz

Šok v Austrálii! Murray vypadl v osmifinále, nestačil na Zvereva

Šok v Austrálii! Murray vypadl v osmifinále,…

Světová jednička Andy Murray z Británie vypadl senzačně v osmifinále tenisového Australian Open po prohře 5:7,…

Brankář deptal Ronalda: třikrát mu vzal gól, nepomohla ani obří minela

Brankář deptal Ronalda: třikrát mu vzal gól,…

Tohle byla bitva na ostří nože! Čtyřikrát se Cristiano Ronaldo řítil na brankáře Málagy Carlose Kameniho a…

 

Reflex.cz

Neuvěřitelný svět Pixaru. Video vám ukáže, čeho jste si v animovaných filmech zaručeně nevšimli

Neuvěřitelný svět Pixaru. Video vám ukáže, čeho jste…

Společnost Disney, která vlastní studio pro Pixar, zveřejnila velmi překvapující video. To obsahuje všech 17…

EET sype. Z daní žijeme všichni, říká Babiš. Za co je asi utratí?

EET sype. Z daní žijeme všichni, říká Babiš. Za co…

Ministr financí Andrej Babiš na tiskové konferenci představil dosavadní úspěchy elektronické evidence tržeb…

 
 
reklama